Apua! Lapsi on aivan ahdistuksessa armeijasta!
Häntä ahdistaa armeija todella paljon!Miten saa nykyään c paperit? Kertokaa hyvät ihmiset!
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
Aika velliperseitä. Tollasilla mitään virkaa!
Täsmälleen samaa mieltä. Armeijaan joutaisivat naisetkin. Helvetti!
Auktoriteettikammo on hyvä selitys, ettei tykkää simputuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo polttelevansa pilveä joskus. Tai sitte että on suunnitellu tappavansa ittensä tai jonku muun..
Näillä keinoin saa ainakin lykkäystä, ei taida heti saada lopullista vapautusta.
Jos on polttanut pilveä 12 kk sisällä ja viranomaiset saavat tietää saa 2 vuotta lykkyistä ja jos vielä sen jälken seuraavalla kerralla on sama tilanne niin saa c-paprut.
Et mene kutsuntoihin laisinkaan.
Jos poliisi vie joskus kutsuntoihin niin sano kutsuntakyylille, jotta haluat vakavasti vahingoittaa ketätahansa upseeria ja et voi millään olla polttamatta rokkitupakkaa, yli kahta päivää et kestä ilman päihteitä. Kutsuntakyylä erittäin todennäköisesti on alkoholisti ja ymmärtää tämän eli päihteiden tärkeyden sinulle.
Saat vapautuksen, ehkä ensin lykkäystä.
Käytä myöhemmin tarkastusoikeuttasi eli pyydä kirjallisesti mitä tietoja puolustusvoimalla sinusta on. Huomaat ettei vapautuskoodin lisäksi niin mitään. Puolustusvoimat on tyytyväinen kun mahdollisimman moni saa vapautuksen ja tuhansille loiskadettiupseereille ei tule liikaa työtä "jolla ns. tarkoitus".
Jos osaat jotain tai sinulla on soveltuva tutkinto niin kukaan ei työhaastattelussa kysy armeijan käymisestäsi tai vapautuksen syistä.
Tilaa kunniamerkkejä nettikaupoista. Tai tee itse foliopaperista kiiltäviä prenikoita.
Jotenkin vain haiskahtaa provolta tuo aloitus tässä ketjussa.
Ikäänkuin ap. olisi suorastaan halunnut tänne tulevan kaikkia 'mammanpoika'-kommentteja yms.
Siis ikäänkuin 'käänteisellä tavalla' lietsoa täällä ovelasti vastaajilta armeijamyönteisyyyttä ja rohkaisua suorittamaan ' jokaisen miehen velvollisuutta' (ja näin myöntämään että se olisi nimenomaan sitä .)
Ovelaa siis tavallaan,kun aika moni on mennyt tähän armeijamyönteisyyden puolustamisen ansaan.
Minä en mennyt siihen, vaan siis väitän ,että kyseessä on nyt armeijamyönteisyys-provo.
Hän on päättänyt etukäteen että ei kestä armeijaa, vaikka ei ole siellä ollutkaan koskaan?
Hän nyt menee ja kokeilee, sitten jos todellisuus on että ei kestä, niin kyllä sieltä pois pääsee maitojunalla.
Parempi kun ei menekään kasarmille.
Vapautuksen saa erittäin helposti.
Antaa heikkolahjaisten pitää yllä täysin turhaa yleisen asevelvollisuuden perinnettä.
Tietenkin mieluummin opiskelemaan kuin työllistämääntyperiä "akateemisia upseereita".
Vierailija kirjoitti:
Miksei voi mennä sivariin?
Mä en ymmärrä miksi kukaan menisi sivariin. Ellei sitten halua kirjastoalalle ja tuo on usein ainoa keino kerätä alan työkokemusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miksi kukaan menisi sivariin. Ellei sitten halua kirjastoalalle ja tuo on usein ainoa keino kerätä alan työkokemusta
Noh, mun kavereista yksi kirjoitti gradunsa sivarin aikana (en muista missä oli töissä) ja toinen teki jotain opiskelualaan liittyviä ohjelmointihommia, jotka sai hyväksiluettua opintoihin tai joista oli jotain hyötyä myöhemmin työelämässä. Toisekseen aatteelliset rauhanaktivistit eivät voi vakaumuksellisista syistä mennä armeijaan (kuten esim. isäni).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh, mun kavereista yksi kirjoitti gradunsa sivarin aikana (en muista missä oli töissä) ja toinen teki jotain opiskelualaan liittyviä ohjelmointihommia, jotka sai hyväksiluettua opintoihin tai joista oli jotain hyötyä myöhemmin työelämässä. Toisekseen aatteelliset rauhanaktivistit eivät voi vakaumuksellisista syistä mennä armeijaan (kuten esim. isäni).
Mutta mikseivät hanki vapautusta tai pantaa jalkaan? Graduakin varmasti helpompi kirjoittaa, jos ei ole sivarissa samaan aikaan. Työkokemuksen toki ymmärrän ja siinä voi ollakin ihan fiksu valinta varsinkin jos alan työtilanne ei ole kovin hyvä
Minullakin on huonoja kokemuksia Porvoon varuskunnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mikseivät hanki vapautusta tai pantaa jalkaan? Graduakin varmasti helpompi kirjoittaa, jos ei ole sivarissa samaan aikaan. Työkokemuksen toki ymmärrän ja siinä voi ollakin ihan fiksu valinta varsinkin jos alan työtilanne ei ole kovin hyvä
En tiedä, isäni aikaan vapautus oli varmaan vaikea saada ja monille vankilaan meno (vaikka suoritettaisiin vapaalla pannan kanssa) on varmaan iso kynnys. Epätasa-arvoinenhan tämä tilanne on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhottaa epätasa-arvo tässä asiassa. Älkää käsittäkö väärin, olen itsekin nainen, mutta en näe mitään hyvää syytä miksei naisillekkin ole siviiliä/armeijaa. Te jotka kommentoitte noita mammanpoika-juttuja, olettehan itse käyneet armeijan? En väitä että se olisi mikään vankila tai liian raskas juttu mutta jos itse ei ole tarvinnut mennä tai saanut muuten vaan vapautuksen niin enpä huutelisi.
Ap, jos poika ei mitenkään halua mennä armeijaan niin sitten on mentävä siviiliin. Mutta ei sekään ole mikään huono juttu. Sehän kestää vain puoli vuotta.
Sehän se kun se ei kestä. Sivari kestää vuoden. Ei kukaan järkevä inttiin menis jos sivarin pääsis samassa ajassa ja varmasti puolella vuodella.
Jos asia on noin, niin miksei jengi sitten valitse totaalia tai hanki vapautusta?
Ootko ihan idiootti? Ne hankkii vaputuksen ketkä sen saavat ja totaali on Suomessa rikollinen josta rangaistaan vankeudella ja saa rikosrekisterin jos et sitä tiennyt. Rikosrekisteri riittää esim. joissakin maissa estää maahan pääsyn ja ne tullivirkailijat rupea selvittämään minkä tason rikollinen olet.
Luoja sentään. Asioita pitäisi osata suhteuttaa. Esim Venäjällä armeija on yks iso kidutusleiri jossa kuolee simputuksessa porukkaa. Suomen partiopoikaleiri on pelkkää tissienläpsytystä siihen verrattuna. Oma poikani meni sinne tervein odotuksin, mutta sanoi tokavikana viikkona että sehän oli kiva paikka kasvattaa kuntoa ja hankkia uusia kavereita, ei ollenkaan niin paha. Opettaa myös hyvin hierarkiaa joka auttaa työelämässä.
Nykyajan nuorilla tuntuu olevan suosittua osoittaa mieltä olemalla passiivinen. Koska siinä ei kulu energiaa ja samalla ollaan ah niin kapinallisia. Skipataan armeija, työt, kaikki missä pitää perse nostaa.
Vierailija kirjoitti:
Häntä ahdistaa armeija todella paljon!Miten saa nykyään c paperit? Kertokaa hyvät ihmiset!
Jospa vaikka harkitsisit ennemmin napanuoran katkaisua?
Mitä vellihousuja kasvatatta . Just tuollaisille on armeija hyväksi. Meillä oli itsestään selvää että lukiossa otetaan pitkä matematiikka ja armeijaan mennään ja yliopistolle . Toki vähän ohjailin sivussa ja näin kävi. Pelaako poika sota pelejä? Vai onko hyvinkin herkkä?? Rohkeutta kehiin.
Ei siellä armeijassa mitään erityisen ahdistavaa ole.
Taitavat nämä ihmiset ahdistua lähinnä omista kuvitelmistaan ja kelailuistaan.
Aika velliperseitä. Tollasilla mitään virkaa!