Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Lapsi on aivan ahdistuksessa armeijasta!

Vierailija
06.06.2017 |

Häntä ahdistaa armeija todella paljon!Miten saa nykyään c paperit? Kertokaa hyvät ihmiset!

Kommentit (151)

Vierailija
101/151 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaa vapautuksen. Ei kestä armeijaa

Ap

Mitä jos opettaisit sille "lapsellesi" että elämässä on velvollisuuksia ja että äiti ei niitä voi kultamussukan puolesta suorittaa tai poistaa niiden pakollisuutta. Miten tuo koskaan pärjää yhteiskunnassa jos kaiken lähtökohtana on se mikä milläkin hetkellä huvittaa ja mitä haluaa.

Vierailija
102/151 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuntoihin kun menee pakosta poliiskyydillä niin armeija on käyty. Pikkusakot saattaa tulla. Ikään kuin ylinopeussakko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/151 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Inhottaa epätasa-arvo tässä asiassa. Älkää käsittäkö väärin, olen itsekin nainen, mutta en näe mitään hyvää syytä miksei naisillekkin ole siviiliä/armeijaa. Te jotka kommentoitte noita mammanpoika-juttuja, olettehan itse käyneet armeijan? En väitä että se olisi mikään vankila tai liian raskas juttu mutta jos itse ei ole tarvinnut mennä tai saanut muuten vaan vapautuksen niin enpä huutelisi.

Ap, jos poika ei mitenkään halua mennä armeijaan niin sitten on mentävä siviiliin. Mutta ei sekään ole mikään huono juttu. Sehän kestää vain puoli vuotta.

Sehän se kun se ei kestä. Sivari kestää vuoden. Ei kukaan järkevä inttiin menis jos sivarin pääsis samassa ajassa ja varmasti puolella vuodella.

Jos asia on noin, niin miksei jengi sitten valitse totaalia tai hanki vapautusta?

Ootko ihan idiootti? Ne hankkii vaputuksen ketkä sen saavat ja totaali on Suomessa rikollinen josta rangaistaan vankeudella ja saa rikosrekisterin jos et sitä tiennyt. Rikosrekisteri riittää esim. joissakin maissa estää maahan pääsyn ja ne tullivirkailijat rupea selvittämään minkä tason rikollinen olet.

Vapautuksen voi hankkia kuka tahansa kunhan jaksaa selittää. Totaalista ei tule rikosrekisteriä

Vierailija
104/151 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häntä ahdistaa armeija todella paljon!Miten saa nykyään c paperit? Kertokaa hyvät ihmiset!

Lieneekö läheistä sukua sille tätäkin palstaa makeasti naurattavalle TEINILLE!!!

Vierailija
105/151 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vellihousuja kasvatatta . Just tuollaisille on armeija hyväksi. Meillä oli itsestään selvää että lukiossa otetaan pitkä matematiikka ja armeijaan mennään ja yliopistolle . Toki vähän ohjailin sivussa ja näin kävi. Pelaako poika sota pelejä? Vai onko hyvinkin herkkä?? Rohkeutta kehiin.

Mä otin pitkän matikan (ja muut matemaattiset aineet), skippasin armeijan ja menin yliopistoon. Nyt maisteri ja työelämässä siinä hommassa mihin halusinkin. En ainakaan ihan heti keksi mitä lisäarvoa armeijan käyminen olisi tähän tuonut

Vierailija
106/151 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vellihousuja kasvatatta . Just tuollaisille on armeija hyväksi. Meillä oli itsestään selvää että lukiossa otetaan pitkä matematiikka ja armeijaan mennään ja yliopistolle . Toki vähän ohjailin sivussa ja näin kävi. Pelaako poika sota pelejä? Vai onko hyvinkin herkkä?? Rohkeutta kehiin.

Mä otin pitkän matikan (ja muut matemaattiset aineet), skippasin armeijan ja menin yliopistoon. Nyt maisteri ja työelämässä siinä hommassa mihin halusinkin. En ainakaan ihan heti keksi mitä lisäarvoa armeijan käyminen olisi tähän tuonut

Olisit saanut arvokkaan koulutuksen, jossa saamasi tehtävän ja aseman avulla olisit mahdollisen sotilaallisen kriisin kohdatessa voinut tehdä osasi yrityksessä saattaa se suomalaisten kannalta positiiviseen lopputulokseen.

Armeijassa ei päde "minä-minä-minä."

Vierailija
107/151 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule merkintää rikosrekisteriin jos armeijalle haistattaa vitut, kuten järkevä ihminen tekeekin.

Yleinen asevelvollisuus on poistunut.

Isot rahat 20 000 000 000e menevät kadettikouluun, hornetteihin ym leluihin.

Yleinen asevelvollisuus on vain typerä perinne.

Lisää:  http://www.arnokotro.fi/tekstit/ohion2013.html

Vierailija
108/151 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä perinne koko armeija! Elämme sentään 2010-lukua. Ihmiskunta on viisastunut. Sotimiseen asioiden ratkaisumenetelmänä ei usko enää kuin USA, Israel ja iänikuista talvisotatraumaansa poteva Suomi.

Vierailija
109/151 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa niitä C:n papereita kannetaa hautaan asti yhteiskunnan pohjasakkina

Vain totaalinen WT edes kysyy moisesta asiasta.

Nyt on menny weet ja teet sulta sekasin. Eikös se jenkeissä ollu just ne wt-porukan nuoret miehet jotka sinne Vietnamiinkin silloin menivät (ja laitettiinkin).

Taas esimerkki ihmisestä,joka ei ole ollenkaan  tutustunut koko alkuperäisestä wt-nimikkeeseen edes wikissä.

Alemmat sosiaaliluokat ovat siellä rapakon takana nykyisinkin niitä joille se joku jenkkilaivasto tai merijalkaväki tarjoaa ehkä sen  ainoan kohoamismahdollisuuden jenkkiyhteiskunnassa josta tuo nimitys on peräisin (ja jonne se vain kuuluukin. )

Eikä kukaan jossain esim. Ranskassa tai Belgiassa tuollaisia nimityksiä mietikään.

Suomi taitaa olla se kaikessa mahdollisessa  jotain  jenkkiapinointia harrastavien ykkösmesta!

Vierailija
110/151 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 / 5

Vierailija
111/151 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikkia poikia ahdistaa armeija. Epäilyttää oman kunnon laita, vieraat ihmiset, metsäleirit ja marssit yms. joista kerrottaan mitä ihmeellisimpiä urbaanilegendoja. 

Sano hänelle että ihmisen käytäväksi se on suunniteltu ja kaikki helpottaa parissa viikossa. Armeijassa on myös tavattavissa lääkäri ja psykologi, jos on oikeasti henkinen tai fyysinen ongelma. 

Vierailija
112/151 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin omalle pojalle että pyydä päästä pois jos tuntuu ettet pysty olemaan, ei ole mikään maailmanloppu.

Tuli pois ja käy siviilipalvelusta nyt, sekin kehittää näitä arempia ja lapsellisempia lapsiamme. :)

Vierailija
113/151 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei voi mennä sivariin?

Mä en ymmärrä miksi kukaan menisi sivariin. Ellei sitten halua kirjastoalalle ja tuo on usein ainoa keino kerätä alan työkokemusta

Tai sitten mennä vaikkapa yliopiston mikrotukeen sivariksi, saada tuökokemusta ja siinä sivussa käydä avoimen yliopiston niitä kursseja jotka nyt vaan sattuvat olemaan samoja kuin päiväopiskelijoidenkin.

Näin teki kaverini ja kumma juttu, valmistui reilun vuoden ennen minua vaikka aloitimme samoihin aikoihin. Asiallahan ei ollut mitän tekemistä sen kanssa, että luulin olevani kova jätkä salmiakkiluutnanttina Lapin jänkhällä, kun hän vietti aikaansa sivarina yliopistolla...

Vierailija
114/151 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Suomi on niin ankara maa, että totaalikieltäytyminen johtaa vankilaan? Eihän tälläistä ole missään muussa euroopan maassa käytössä. Miksi Suomessa ei arvosteta pehmeämpiä arvoja? Miten ihmisten arvellaan venyvän parhaimpaansa, jps heitä kohtaan ollaan tylyjä/ kovia? Eikö nyt maalaisjärki sano, että kun ihminen asetetaan negatiivisten paineiden alle, niin tällöin ihminen ennemminkin lamautuu, kuin venyy parhaimpaansa? Silti suomessa käytetään yhä paljon tälläisiä kovia keinoja ihmisiä kohtaan, vaikka nyky-psykologia on jo aikaa sitten osoittanut ko. keinot haitallisiksi. Ei voi kuin ihmetellä, kuinka vanhakantainen maa Suomi on.

Kovuus (armeijan ja sotilaallisuuden ihannointi) on heikkoutta, koska se perustuu pehmeiden arvojen kieltämiseen. Ajatuksena on, että pehmeät arvot ovat heikkoutta, jolloin niitä ei ilmaista,eikä arvosteta, vaan korvataan kovuudella. Kuitenkin kova on heikko pelätessään tunteitaan, niiden ilmaisua ja olemassaoloa.

Vierailija
115/151 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sota on tyhmää. Valtio sanoo toiselle "jos et tee niin kuin mä sanon, mä satutan sua ja rikon sun tavarat!" Miksi siihen pitäisi mennä mukaan?

Vierailija
116/151 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Suomi on niin ankara maa, että totaalikieltäytyminen johtaa vankilaan? Eihän tälläistä ole missään muussa euroopan maassa käytössä.

Niillä on Nato ja ympärillä joukko liittolaisia. Helppo jättää puolustus porukan harteille, varsinkin sen isoimman jäsenen. Josta se jo jyrähtikin.

Vierailija
117/151 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit saanut arvokkaan koulutuksen, jossa saamasi tehtävän ja aseman avulla olisit mahdollisen sotilaallisen kriisin kohdatessa voinut tehdä osasi yrityksessä saattaa se suomalaisten kannalta positiiviseen lopputulokseen.

Kyllä muuten pätee. Ressuvänskänä ulos vaikka olin helvetin itsepäinen ja itsekäs, mikä sitten tulkittiin kapiukkojen toimesta johtamistaidoksi. Kun koksuna ei napannut jokin asia, nakitti aligerbiileille ja menin itse nukkumaan kalustovarastolle naamioverkkojen yms joukkoon. Tai mussuttamaan pullamössöä sotapesään.

Vierailija
118/151 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovuus (armeijan ja sotilaallisuuden ihannointi) on heikkoutta, koska se perustuu pehmeiden arvojen kieltämiseen. Ajatuksena on, että pehmeät arvot ovat heikkoutta, jolloin niitä ei ilmaista,eikä arvosteta, vaan korvataan kovuudella. Kuitenkin kova on heikko pelätessään tunteitaan, niiden ilmaisua ja olemassaoloa.

Ehkäpä ajatus onkin, että nämä kovat arvot ovat tarpeellisia, jotta ne pehmeät arvot voivat olla olemassa ja niiden pariin voi rauhassa palata tietäen, että ne on turvattu muiden vielä kovemmilta arvoilta.

Vierailija
119/151 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herrat aloittaa sodan, ja sitten sinne kutsutaan miehet tappamaan ja tapattamaan itsensä muiden aloittamiin sotiin? Jos jonkun homman pitäisi perustua vapaaehtoisuuteen, niin tämän.

Vierailija
120/151 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tule merkintää rikosrekisteriin jos armeijalle haistattaa vitut, kuten järkevä ihminen tekeekin.

Yleinen asevelvollisuus on poistunut.

Isot rahat 20 000 000 000e menevät kadettikouluun, hornetteihin ym leluihin.

Yleinen asevelvollisuus on vain typerä perinne.

Lisää:  http://www.arnokotro.fi/tekstit/ohion2013.html

Ja saako muka jossain puolessa vuodessa ,josta suurin osa kuluu sulkeisissa  siivouspalvelussa,varustarkastuksissa,(ja kuten omana aikanani)jopa  kapiaisten halkojenmätössä,tai lumitöissä ja välillä sotkun flipperiä pelatessa ja munkkikahveja ryystäessä  jne. aikaan jotain johonkin jossain sotarintamalla pystyviä sotilaita, jotka pärjäisivät esim.itäisen  naapurimaan  sotilaille joiden pakollinen koulutus on parin vuoden mittainen (ammattiarmeijoista nyt puhumattakaan).

Ottakaa hyvät ihmiset huomioon että siitä legendaarisesta Talvisodasta on PARIN VUODEN PÄÄSTÄ 80 vuotta !

Eli se oli silloin ja nyt on nyt!

Silloin oli MAAILMANSOTA Euroopassa ja muuallakin pian siitä vuodesta -39 levinnyt kaikkialle muuallekin .

ILMAN sitähän  Suomi ei olisi siihen Talvisotaansakaan joutunut.

Jatkosodassa mentiinkin sitten jo yhdessä ihan  Aatun piirustusten mukaan yhteen sovitellusti  ja kas,kun Aatun joukot joutuivatkin perääntymään niin Suomikin seurasi perässä.

Sitten tuli se Lapin sota, Valvontakomission aika ja YYA ja 'Kylmän sodan' aika ja sitten koko  S.N.T.L ( muistaako inttifanit edes mitä tuo lyhenne tarkoitti)hajosi ja neuvostokommunismi sen mukana. Nyt olemme osa EU:ta ja tänne puolelle hyökkääminen olisi kyllä  tyhmin mahdollinen veto nyky-Venäjän johdolta.

Syytä muistaa ,että syy miksi Stalinin johtamat  Neuvostojoukot tänne v. -39 hyökkäsivät oli se kun Suomi ei suostunut minkäänlaisiin alueluovutuksiin silloin  ,kun Hitler oli jo valmistelemassa hyökkäystä itäänpäin ja maa oli jo Hitlerin valtaantulosta lähtien( ja jo sitä ennenkin) ollut sotilaallisessa yhteistyössä Saksan kanssa.

Mutta tosiaan,syytä on palata puolustuspoliittisessa ajattelussa  niistä ajoista ja niiden iänikuisesta muistelusta ja loputtomasta  märehtimisestä  nyt tähän päivään ja tämän päivän  uuteen Eurooppaan ja yleensäkin nyky-maailmaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi