Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies mäkättää kokoajan kaljan juomisestani

Vierailija
04.06.2017 |

Käymme molemmat töissä ja työpäivän jälkeen tykkään rentoutuakseni juoda pari kaljaa, mutta miehelleni se ei muka passaa ja mäkättää siitä jatkuvasti, kun taas muka "lipittelen sitä ölviä". En juo lastemme nähden, vaan menen esim. tekemään puutarhatöitä tai sitten illalla lasten jo mentyä nukkumaan. Ja en siis juo päihtyäkseni tai krapulaan asti, vaan ihan vaan pari ja aamulla aina töihin. En ymmärrä miksi tämä haittaa miestäni?

Kommentit (299)

Vierailija
81/299 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: n riippuvuudesta kertoo haluttomuus luopua tavasta, joka rassaa perhesopua.

Vierailija
82/299 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

🐷

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/299 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaan jankkaa että "enpäs oo alkoholisti, te ja mun mies ootte ihan tyhmiä, voisin lopettaa jos haluaisin mut en vaan haluu". Mikset vastaa kysymyksiin?

Vierailija
84/299 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan itse tulit tänne avautumaan ja sitten et ymmärrä, kun saat kritiikkiä.

Odotitko, että saat täältä kehuja ja tsemppiviestejä?

Se, mitä täällä ollaan mieltä kaljoittelustasi, ei kuitenkaan ole pääasia.

Miehesi ei pidä juopottelustasi ja on sen sinulle mäkättämällä tehnyt selväksi.

Sinuna pohtisin hänen mielipidettään nyt tarkasti.

No itseasiassa kyllä, ajattelin että täältä palstalta saisin minua tukevia viestejä tässä tilanteessa, jossa mieheni aivan turhasta mäkättää. Siis parista kaljasta. En sentään mikään juoppo ole, tykkään vain juoda pari kaljaa. Mutta ei, minut onkin ristitty täällä alkoholistiksi, vaikka juon kohtuudella. En humalahakuisesti. Herätkää! Saa aikuinen pari kaljaa juoda!

-Ap

Sulla on selvästi joku suojamekanismi, että alkoholistit joisi humalahakuisesti ja koska itse et niin tee niin et ole alkoholisti. Oikeasti alkoholismi täyttyy sillä, että tarvitset alkoholia joka ilta ja toisaalta sillä, että asia selvästi häiritsee perhe-elämääsi etkä silti ole valmis sitä lopettamaan.

Oletko varma, että joka päivä juomasi määrä ei ole pikkuhiljaa noussut? Juotko edelleen täsmälleen saman verran samanvahvuista olutta kuin vuosi sitten? Vai onko 0,33 muuttunut puoleksi litraksi, yksi kahdeksi tai kolmeksi, tai olut hieman vahvemmaksi?

Vierailija
85/299 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työskennellyt päihdekuntoutujien parissa ja todella moni asiakkaista on kertonut riippuvuutensa alkaneen "pienestä tissuttelusta". Moni naispuolinen päihdekuntoutuja on alunperin ollut ihan tavallinen perheenäiti, jonka juominen on vain lähtenyt niin sanotusti lapasesta, pikku hiljaa ja huomaamatta.

Huvittaa hiukan, kun asiakkaat sanovat: "Mä oon juonu vaa pari kaljaaa." Todellisuudessa on juotu jotain ihan muuta kuin kaljaa. Jostain syystä sanat "pari kaljaa" toistuvat tietyillä henkilöillä puheessa vuodesta toiseen. Aina on kuitenkin toivoa ja toivoa on pidettävä yllä.

Riippuvuus kehittyy yleensä vähitellen eikä ihminen tajua tai halua tajuta tilannettaan. AP, toivottavasti ymmärrät itse, että sinun kannattaa lopettaa tuo päivittäinen kaljan juominen ja etsiä terveellisiä rentoutumiskeinoja. 

Vierailija
86/299 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä se AP on?

Vierailija
87/299 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen juomakulttuuri on outoa. Ei voi juoda muutamaa jokapäivä, mutta viikottain voi vetää perseet olalle. Itsepetokseen tuo perustuu.

Vierailija
88/299 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä se AP on?

"Puutarhahommissa"

Vierailija
89/299 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä se AP on?

Olisko lähtenyt lähikauppaan hakemaan pari kaljaa? 

---

Noin se minunkin ex-vaimolla alkoi, ja vuosien mittaan paheni. Kun huomautin asiasta niin aluksi yritti lopettaa. Mutta ajan myötä meni vain pahemmaksi ja johti lopulta eroon (en ole itsekään mikään absolutisti mutta liian läheltä tuon kehityksen seuraaminen on saanut oman alkoholinkäytön kyllä hyvin minimiiin). 

Vierailija
90/299 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juon mutta vain pari. Ei ongelmaa.

-Ap

Olet alkoholisti, sulla on ongelma kun et voi olla juomatta.

Olet väärässä. Voisin ihan hyvin olla juomattakin, sitten olisi vaan aivot vähän kireämmällä. Pieni tissuttelu tekee minusta paljon rennomman. En siis vedä mitään kännejä, mikä olisi merkki alkoholismista. Tämä on vain kohtuukäyttöä.

-Ap

Oletpas riippuvainen, jos tarvitset rentoutumiseen ja kireyden poistamiseen alkoholia.

No enpäs ole riippuvainen, niinkuin jo sanoin niin voisin olla ilmankin. Eli en ole koukussa kuten alkoholistit. Toki voisin rentoutua vaikka sohvalla löhöilemällä tai nukkumalla päiväunet, mutta itse tykkään rentoutua ottamalla pari kaljaa. Mitä niin kummaa siinä parissa kaljassa nyt on? Ei mitään. Kummallisen tiukkapipoista sakkia täällä.

Niin on. Mulla ei ole pipo tiukalla, otin parin tunnin päiväunet ja taidan käydä kohta ostamassa vähän kaljaa. Siivousta, pyykien laittoa ja saunaan. Todella outoa tämä suomalaisten suhtautuminen, pitää kiristellä ja moralisoida onnellisia ihmisiä.

Vierailija
91/299 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvi olla kännissä että on alkoholisti. Se että vedät joka ilta parikin kaljaa on jo ongelma.

On kyllä vitullinen ongelma. Selvinpäin olokin on jo ongelmaa.

Tuntemattoman ihmisen tekemiset joillekkin moraalijeesuksille aina ongelma. Vaivata nyt itseään jonkun tuntemattoman ihmisen tekemisillä, hah hah, huvittavaa.

Vierailija
92/299 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Olet väärässä. Voisin ihan hyvin olla juomattakin, sitten olisi vaan aivot vähän kireämmällä. Pieni tissuttelu tekee minusta paljon rennomman. En siis vedä mitään kännejä, mikä olisi merkki alkoholismista. Tämä on vain kohtuukäyttöä.

-Ap

Oletpas riippuvainen, jos tarvitset rentoutumiseen ja kireyden poistamiseen alkoholia.

No enpäs ole riippuvainen, niinkuin jo sanoin niin voisin olla ilmankin. Eli en ole koukussa kuten alkoholistit. Toki voisin rentoutua vaikka sohvalla löhöilemällä tai nukkumalla päiväunet, mutta itse tykkään rentoutua ottamalla pari kaljaa. Mitä niin kummaa siinä parissa kaljassa nyt on? Ei mitään. Kummallisen tiukkapipoista sakkia täällä.

Niin on. Mulla ei ole pipo tiukalla, otin parin tunnin päiväunet ja taidan käydä kohta ostamassa vähän kaljaa. Siivousta, pyykien laittoa ja saunaan. Todella outoa tämä suomalaisten suhtautuminen, pitää kiristellä ja moralisoida onnellisia ihmisiä.

En usko että ap on kovinkaan onnellinen, ja hänen miehensä vielä vähemmän.

Vierailija
93/299 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Ap

On ongelma, ellet voi olla juomatta niitä paria.

Lisäksi alat lihoa, jos vedät turhia kaloreita tuollaisen määrän joka päivä.

Vierailija
94/299 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

-Ap

Ap ei vaikuta onnelliselta pakoillessaan perhettään pihanperällä voidakseen rentoutua.

Vierailija
95/299 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele juomaan, kuin suomalainen. Määrällä ei ole mitään väliä vaan väleillä käyttöjen välillä. Järkyttävät perseet kerran viikossa on paljon hyväksytympää, kuin päivittäinen kohtuukäyttö.

Vierailija
96/299 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

On ongelma, ellet voi olla juomatta niitä paria.

Lisäksi alat lihoa, jos vedät turhia kaloreita tuollaisen määrän joka päivä.

Ja maksa menee mäsäksi. Kova hinta rentoutuksella. Uni sen sijaan aidosti korjaisi ja virkistäisi kehoa.

Vierailija
97/299 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele juomaan, kuin suomalainen. Määrällä ei ole mitään väliä vaan väleillä käyttöjen välillä. Järkyttävät perseet kerran viikossa on paljon hyväksytympää, kuin päivittäinen kohtuukäyttö.

Ei noista kumpikaan taida olla (varsinkaan perheelliselle) kovin hyväksyttyä. Ja tiedoksi sinullekin, ap:n juominen ei ole kohtuukäyttöä, vaan suurkulutusta, kohtuullisen riskin raja on naisilla 7 annosta viikossa.

Vierailija
98/299 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha alkoholia on demonisoida, eikä tuo määrä juuru nouse päähän. Itse olen katsonut vierestä oikeaa alkoholismia ja voin sanoa, ettei ap:een terveys ole kovinkaan vaarassa, koska ap ottaa muutaman, mutta minun tuntemani kaappijuoppo vetää 20 ja silti käy töissä ja on terve ja kyllä tämä on jatkunut vuosi kymmeniä.

Vierailija
99/299 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran voit olla ilman, niin todista se olemalla ilman. Huomaat, että näin on lopulta kaikkien, myös itsesi, kannnalta paljon parempi.

Kenelle minun tässä pitäisi mitään todistella? Itsellenikö? Tiedän kyllä ihan tasan tarkkaan, että voisin olla juomatta niitä paria. Välistä oluet ovat lopussa ja mies ollut autolla vaikkapa kuskaamassa lapsia harrastuksiin, niin olen sitten ollut juomatta ja ihan hyvin on onnistunut. Toisinaan olen sitten pyörällä polkenut kauppaan ne muutama ostamaan ja saanut siinäkin hyötyliikuntaa ja päälle ne pari olutta, niin tullut entistäkin rentoutuneempi olo, enkä ole ollut kiukkuisena kotona, joten se on mielestäni kaikkien etu, että äitiäkään ei mikään stressaa.

-Ap

"ne muutama", ne pari" - siis kysymys on jo useammasta kuin kahdesta päivittäisestä oluesta. Irrottaudu, kun vielä pystyt.

Vierailija
100/299 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyö häntä dildollasi naamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi