Mies mäkättää kokoajan kaljan juomisestani
Käymme molemmat töissä ja työpäivän jälkeen tykkään rentoutuakseni juoda pari kaljaa, mutta miehelleni se ei muka passaa ja mäkättää siitä jatkuvasti, kun taas muka "lipittelen sitä ölviä". En juo lastemme nähden, vaan menen esim. tekemään puutarhatöitä tai sitten illalla lasten jo mentyä nukkumaan. Ja en siis juo päihtyäkseni tai krapulaan asti, vaan ihan vaan pari ja aamulla aina töihin. En ymmärrä miksi tämä haittaa miestäni?
Kommentit (299)
Voisiko joku kertoa millä mahdollisuudella ap:eelle tapahtuu jotain pahaa?
Minun äiti juo sixarin 0,5l kaljaa JOKA ILTA, eikä ole ongelmaa.. joopajoo. Suuttuu kaikille jotka mainitsee asiasta. Tykkää kuulemma mausta. Jois vaikka alkoholitonta jos niin kovasti tykkää . Ei mene yhtäkään iltaa ettei juo =(
Aikasemmin juoppo oli isä, nykyään äiti isän kuoltua.
t. 21v
Lopettakaa se pössyttely, että ymmärtäisitte jotain. Raivoraittiit ovat ärsyttäviä tyhjäpäitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran voit olla ilman, niin todista se olemalla ilman. Huomaat, että näin on lopulta kaikkien, myös itsesi, kannnalta paljon parempi.
Kenelle minun tässä pitäisi mitään todistella? Itsellenikö? Tiedän kyllä ihan tasan tarkkaan, että voisin olla juomatta niitä paria. Välistä oluet ovat lopussa ja mies ollut autolla vaikkapa kuskaamassa lapsia harrastuksiin, niin olen sitten ollut juomatta ja ihan hyvin on onnistunut. Toisinaan olen sitten pyörällä polkenut kauppaan ne muutama ostamaan ja saanut siinäkin hyötyliikuntaa ja päälle ne pari olutta, niin tullut entistäkin rentoutuneempi olo, enkä ole ollut kiukkuisena kotona, joten se on mielestäni kaikkien etu, että äitiäkään ei mikään stressaa.
-Ap
Missaat pointin täydellisesti. Sinun ei tule pitää taukoa tms todistaaksesi kenellekään mitään vaan lopettaa kokonaan perhettäsi häiritsevä käytös, kun kerran pystyt siihen.
Vierailija kirjoitti:
Minun äiti juo sixarin 0,5l kaljaa JOKA ILTA, eikä ole ongelmaa.. joopajoo. Suuttuu kaikille jotka mainitsee asiasta. Tykkää kuulemma mausta. Jois vaikka alkoholitonta jos niin kovasti tykkää . Ei mene yhtäkään iltaa ettei juo =(
t. 21v
Sympatiani. Kaverillani oli samanlainen äiti, ei isää lainkaan.
Minäkin tykkään suklaan mausta, mutta en voi syödä suklaalevyä joka ilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran voit olla ilman, niin todista se olemalla ilman. Huomaat, että näin on lopulta kaikkien, myös itsesi, kannnalta paljon parempi.
Kenelle minun tässä pitäisi mitään todistella? Itsellenikö? Tiedän kyllä ihan tasan tarkkaan, että voisin olla juomatta niitä paria. Välistä oluet ovat lopussa ja mies ollut autolla vaikkapa kuskaamassa lapsia harrastuksiin, niin olen sitten ollut juomatta ja ihan hyvin on onnistunut. Toisinaan olen sitten pyörällä polkenut kauppaan ne muutama ostamaan ja saanut siinäkin hyötyliikuntaa ja päälle ne pari olutta, niin tullut entistäkin rentoutuneempi olo, enkä ole ollut kiukkuisena kotona, joten se on mielestäni kaikkien etu, että äitiäkään ei mikään stressaa.
-ApMissaat pointin täydellisesti. Sinun ei tule pitää taukoa tms todistaaksesi kenellekään mitään vaan lopettaa kokonaan perhettäsi häiritsevä käytös, kun kerran pystyt siihen.
Ap:een tapauksessa perhe luo sen ongelman. Kaikkeen mikä ei ole elintärkeää voi yhtälailla ylireagoida, joten perhe loisi varmaan juomisen loputtua uuden ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juon mutta vain pari. Ei ongelmaa.
-ApMinusta se on ongelma jos joka päivä pitää saada kaljaa.
Meillä on hallituksessakin sellaisia ihmisiä joilla on ongelma jos joku muu elää kuten he eivät halua elävän.
Nämä ovat tavallaan hassuja kun käyttävät oman elämänsä muiden paimentamiseen ja ohjeistavat joka ihmisiä seksuaalisissa suuntautumisissakin.
Ihmisellä on kuitenkin omakin elämä elettävänä ja aika vähän vapaata-aikaa kaiken työn jäljiltä niin miksi helvetissä tämä porukka yrittää sanella muille miten elämä eletään?
Jos ap antaa periksi aina hän elää 10-vuoden päästä perhe on kieltänyt kaiken hauskan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ApMissaat pointin täydellisesti. Sinun ei tule pitää taukoa tms todistaaksesi kenellekään mitään vaan lopettaa kokonaan perhettäsi häiritsevä käytös, kun kerran pystyt siihen.
Ap:een tapauksessa perhe luo sen ongelman. Kaikkeen mikä ei ole elintärkeää voi yhtälailla ylireagoida, joten perhe loisi varmaan juomisen loputtua uuden ongelma.
Alkoholistin tapauksessa ongelmaa ei ole. Jos on, niin se ei ole alkoholistin syytä, vaan nalkuttavan puolison/perheen. Aina löytyy joku syy, joka oikeuttaa juomisen.
Alkoholisti itse ei omasta mielestään ole koskaan syyllinen yhtään mihinkään.
Raitistunut alkoholisti ymmärtää olevansa sairas.
Nainen, ryhdistäydy ennen kuin on liian myöhäistä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on hallituksessakin sellaisia ihmisiä joilla on ongelma jos joku muu elää kuten he eivät halua elävän.
Nämä ovat tavallaan hassuja kun käyttävät oman elämänsä muiden paimentamiseen ja ohjeistavat joka ihmisiä seksuaalisissa suuntautumisissakin.
Ihmisellä on kuitenkin omakin elämä elettävänä ja aika vähän vapaata-aikaa kaiken työn jäljiltä niin miksi helvetissä tämä porukka yrittää sanella muille miten elämä eletään?
Kun on perhe, niin se alkoholistin oma elämä vaikuttaa koko perheen elämään. Alkoholisti ei huomaa, että kaikilla muilla on kurjaa, kun hänellä on "hauskaa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ap ihan itse luo sen ongelman juomalla.
Vierailija kirjoitti:
Jos ap antaa periksi aina hän elää 10-vuoden päästä perhe on kieltänyt kaiken hauskan.
Onko jokailtainen kaljan juominen stressin liennyttämiseksi oikeasti hauskaa? Jos ap jatkaa tyyliä, kuinka lasten kuskaamiset jne onnistuu? Äiti ei koskaan iltaisin ajokunnossa. Ja ne määrät nousevat jokapäiväisellä juomistyylillä, stressi ei liennykään kahdella, vaan kolmella, sitten neljällä oluella. Kannattaisi miettiä muita stressinlievennystapoja kuten liikunta, siinä ne jo kertyneet kilotkin karisivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa, jokainen tekee omat ratkaisunsa ja elää omannäköistä elämäänsä. Aina vaan nämä parin kaljan tissutteijat eivät osaa ymmärtää sitä, miksi heidän harrastuksensa maksoi heille parisuhteen tai koko perheen. Toisaalta, ei luulisi paljon itkettävän, kun on itse valintansa tehnyt. Silti ainakin meidän perheessä se oli tissutteijalle kova järkyys, että kaikki eivät halua jakaa hänen elämäntyyliään vaan vaihtoivat maisemaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholistin tapauksessa ongelmaa ei ole. Jos on, niin se ei ole alkoholistin syytä, vaan nalkuttavan puolison/perheen. Aina löytyy joku syy, joka oikeuttaa juomisen.
Alkoholisti itse ei omasta mielestään ole koskaan syyllinen yhtään mihinkään.
Raitistunut alkoholisti ymmärtää olevansa sairas.
Ei tuo ap:een juominen mitään haittaa. Perhe panikoituu, koska koulussa sanottiin, että päivittäinen alkoholin käyttö johtaa väistämättä nopeasti hitaaseen ja kivuliaaseen kuolemaan. Minä voin samalla alkaa pelkäämään tyttöystäväni limsan juontia, mutta se ei tarkoita, että vika olisi tyttöystävässäni.
-ei ap
Ap, miten hyvin alkoholi sitten mahtaakaan maistua, kun lähipiirissä sattuu jokin yllättävä onnettomuus, vakava sairastuminen, työpaikan menettäminen, kuolemantapaus tai muu kriisi. Jos on jo tottunut arkisin rentoutumaan alkoholin avulla, kuinka helppoa se onkaan silloin, kun sinua kohtaa jokin kriisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. 21vSympatiani. Kaverillani oli samanlainen äiti, ei isää lainkaan.
Minäkin tykkään suklaan mausta, mutta en voi syödä suklaalevyä joka ilta.
Minä syön joka ilta suklaalevyn koska tiedän että en elä ikuisesti.
Sairastin syövän parikymppisenä lakkiaisten jälkeen.
Tiedän että elämä ei ole ikuista ja haluan nauttia pienistä iloista sillä ne tuovat elämän täyteläisiksi.
Omapa on häpeäsi jos kuvittelet että suklaan syömättömyys tekee sinusta hyvän tai paremman ihmisen.
ihan sama ihminen olisit jos söisit joka ilta suklaata.
Tämä on minun oma elämä ei niiden jotka moralisoi.
:D