Mies mäkättää kokoajan kaljan juomisestani
Käymme molemmat töissä ja työpäivän jälkeen tykkään rentoutuakseni juoda pari kaljaa, mutta miehelleni se ei muka passaa ja mäkättää siitä jatkuvasti, kun taas muka "lipittelen sitä ölviä". En juo lastemme nähden, vaan menen esim. tekemään puutarhatöitä tai sitten illalla lasten jo mentyä nukkumaan. Ja en siis juo päihtyäkseni tai krapulaan asti, vaan ihan vaan pari ja aamulla aina töihin. En ymmärrä miksi tämä haittaa miestäni?
Kommentit (299)
Vierailija kirjoitti:
Ap, miten hyvin alkoholi sitten mahtaakaan maistua, kun lähipiirissä sattuu jokin yllättävä onnettomuus, vakava sairastuminen, työpaikan menettäminen, kuolemantapaus tai muu kriisi. Jos on jo tottunut arkisin rentoutumaan alkoholin avulla, kuinka helppoa se onkaan silloin, kun sinua kohtaa jokin kriisi?
Se tapahtuu jos tapahtuu, vaikka ap lopettaisi kokonaan ja parin vuoden päästä kuolisi joku niin alkoholisoituminen tapahtuisi olisi ap lopettanut tänään vai ei.
-ei ap
Ei todellakaan ole normaalia juoda pari kaljaa joka ilta. Ymmärrän miehesi mäkätyksen.
Kummallista kun ihminen kuten kaikki eliöt ovat putkilon oloisia.
Putkilon päähän pistetään asioita ja toisesta päästä tulee ulos erinäköisiä asioita.
Loppupelissä se mitä yksilö laittaa putkilostaan läpi on hänen oma asiansa ei muiden asia. Se on oikeastaan yksilöllinen oikeus päättää itse siitä mitä putkiloonsa laittaa sisään.
Sitten meillä on kuitenkin paljon ihmisiä joita vaivaa se mitä muut laittavat putkiloonsa sisään.
Miksi helvetissä?
ettekö te voi vain miettiä omaa putkiloanne ja vaalia sitä parhaanne mukaan ja jättää jokaiselle oma päätäntä omasta putkilosta?
Ei täällä muiden sääntöjen mukaan eletä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, miten hyvin alkoholi sitten mahtaakaan maistua, kun lähipiirissä sattuu jokin yllättävä onnettomuus, vakava sairastuminen, työpaikan menettäminen, kuolemantapaus tai muu kriisi. Jos on jo tottunut arkisin rentoutumaan alkoholin avulla, kuinka helppoa se onkaan silloin, kun sinua kohtaa jokin kriisi?
Se tapahtuu jos tapahtuu, vaikka ap lopettaisi kokonaan ja parin vuoden päästä kuolisi joku niin alkoholisoituminen tapahtuisi olisi ap lopettanut tänään vai ei.
-ei ap
Ainakaan se ei ole läheskään yhtä todennäköistä, jos ap on ollut juomatta esim. pari vuotta ennen kriisiä, koska hän on tottunut pois alkoholista. Muutosmotivaatio pitää kuitenkin tulla ap:sta itsestään, ei muiden pakottamana.
Moralisoivat muiden elämää kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun äiti juo sixarin 0,5l kaljaa JOKA ILTA, eikä ole ongelmaa.. joopajoo. Suuttuu kaikille jotka mainitsee asiasta. Tykkää kuulemma mausta. Jois vaikka alkoholitonta jos niin kovasti tykkää . Ei mene yhtäkään iltaa ettei juo =(
Aikasemmin juoppo oli isä, nykyään äiti isän kuoltua.
t. 21vSympatiani. Kaverillani oli samanlainen äiti, ei isää lainkaan.
Minäkin tykkään suklaan mausta, mutta en voi syödä suklaalevyä joka ilta.
Minä syön joka ilta suklaalevyn koska tiedän että en elä ikuisesti.
Sairastin syövän parikymppisenä lakkiaisten jälkeen.
Tiedän että elämä ei ole ikuista ja haluan nauttia pienistä iloista sillä ne tuovat elämän täyteläisiksi.
Omapa on häpeäsi jos kuvittelet että suklaan syömättömyys tekee sinusta hyvän tai paremman ihmisen.
ihan sama ihminen olisit jos söisit joka ilta suklaata.
Tämä on minun oma elämä ei niiden jotka moralisoi.
Minun perseeni ei kestä päivittäistä suklaalevyä, eikä kestä kyllä ihokaan. Elämä on valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Putkilon päähän pistetään asioita ja toisesta päästä tulee ulos erinäköisiä asioita.
Loppupelissä se mitä yksilö laittaa putkilostaan läpi on hänen oma asiansa ei muiden asia. Se on oikeastaan yksilöllinen oikeus päättää itse siitä mitä putkiloonsa laittaa sisään.
Sitten meillä on kuitenkin paljon ihmisiä joita vaivaa se mitä muut laittavat putkiloonsa sisään.
Miksi helvetissä?
ettekö te voi vain miettiä omaa putkiloanne ja vaalia sitä parhaanne mukaan ja jättää jokaiselle oma päätäntä omasta putkilosta?
Olen täysin eri mieltä.
Eri asia, jos elät täysin erillään muista yhteiskunnan ulkopuolella, keskellä metsää, yksinäsi.
Tosin olethan sinä silloin yhteydessä luonnon kanssa ja vaikutat siihen ja se sinuun.
Kaikki vaikuttaa kaikkeen.
Itse en katselisi päivääkään tuollaista naista. Sen lisäksi että kaljasta saa ylimääräistä energiaa, se vaikuttaa myös negatiivisesti proteiinisynteesiin ja toimii näin haittana lihaskasvulle tai pelkästään lihasten säilymiseen.
M29
Vierailija kirjoitti:
Miksi helvetissä?
No eikös ap kysynyt tätä asiaa täällä? Ei kai kukaan olisi häntä muuten neuvonut. Kaksi kaljaa illassa ja mahdolliset viikonloppukaljat (?) lähentelee naisella jo riskirajaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi helvetissä?
Kuulostat känniääliöltä. Oletko omassa putkilossasi vai oletko ap:n tavoin perustanut perheen? Silloin ei olla putkilossa, vaan myös muista vastuussa.
Ap, kuinka paljon tarkalleen ottaen juot per päivä?
Kuinka monta tölkkiä, kuinka isoja tölkkejä, minkä vahvuista? Onko määrä kasvanut hiljalleen? Kuinka paljon sinulta oikeasti kuluu viikossa? Kuinka usein sinulla on taukoja jotka eivät johdu siitä että kalja on loppu?
Mitä itse ajattelet siitä että tunnet olevasi kireä ja jännittynyt ilman alkoholia? Onko se sinusta ihan normaali tila ihmiselle? Miksi et halua kokeilla muuta rentoutumiskeinoa vaikka tuo ei selvästikään ole harmiton koska se haittaa perhe-elämääsi?
Joka tapauksessa olet suurkuluttaja, hyvin todennäköisesti alkoholisti. Eksän suvussa oli yksi samanlainen (mies). Koskaan en nähnyt häntä humalassa, mutta koko ajan oli oluttölkki kädessä ja pienessä pöhnässä. Omasta mielestään varmasti rento, muiden mielestä turta ja säälittävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi helvetissä?
Olen täysin eri mieltä.
Eri asia, jos elät täysin erillään muista yhteiskunnan ulkopuolella, keskellä metsää, yksinäsi.
Tosin olethan sinä silloin yhteydessä luonnon kanssa ja vaikutat siihen ja se sinuun.
Kaikki vaikuttaa kaikkeen.
Mutta et voi estää eliötä laittamasta sisäänsä asioita.
Sen estäminen on luonnonvastaista toimintaa.
Vaikuttaminen ei tarkoita sitä että eliötä ohjaillaan ja estetään laittamasta suklaalevyä kitaansa. loppupelissä se on hänen ainoa keinonsa päättää asioista.
Laittaa putkilosta sisään vai ei laita. On raiskaukseen verrattava teko estää juoppoa juomasta.
Vierailija kirjoitti:
Omasta mielestään varmasti rento, muiden mielestä turta ja säälittävä.
Muiden mielipide ei oikeastaan tunnu missään.
Jos hän on omasta mielestään rento ja tuntee asian niin. Hän silloin on sellainen ja teidän muiden näkemys hänestä on vain teidän näkemys asiasta.
Hänen näkemyksensä teistä seiväs perseessä on vain näkemys eikä totuus teistä.
Minä tosiaan uskon että hän on rento omasta mielestään jos tuntee asian niin.
Ette te sitä muuta mitenkään mihinkään. Hän on hän eikä te.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi helvetissä?
Kuulostat känniääliöltä. Oletko omassa putkilossasi vai oletko ap:n tavoin perustanut perheen? Silloin ei olla putkilossa, vaan myös muista vastuussa.
Minusta sinä kuulostat paskapäältä. Se mitä laitan suustani sisään ja päästän toisesta aukosta ulos päähäsi on oma valintani. Se on sinun valintasi mikäli haluat pitää päätäsi putkiloni toisen pään alla.
ilmeisesti haluat.
Elämä on täynnä valintoja ja yksinkertaisin ja tärkein oma valinta on se mitä syö tai juo omasta vapaasta tahdostaan.
Joillakin on kuvitelma että heillä on oikeus puuttua siihen mitä joku tai se saa sisäänsä laittaa.
Heitä tosiaan voi kutsua paskapäiksi sillä he tunkevat päänsä muiden asioihin ja sekaantuvat paskaan, vaikka heidän pitäisi keskittyä siihen mitä he itseensä laittavat.
Mihin tarvitset kaljaa joka ilta edes sen 2? Etkö osaa muuten rentoutua? Kokeileppa vaikka liikuntaa tai ihan vaan puhumista stressaavista asioista. Tai vaikka vietä aikaa lastes kanssa.
Jollain alkoholistilla meni tunteisiin...
Tajuaakohan tietynlaiset muiden elämään puuttujat että se on ihmisen oma asia jos juo?
Vai eikö heille oikein mene pääkoppaan sitten millään se että ihmisellä on vapaus valita elämässän mitä haluaa ikinä tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Tajuaakohan tietynlaiset muiden elämään puuttujat että se on ihmisen oma asia jos juo?
Vai eikö heille oikein mene pääkoppaan sitten millään se että ihmisellä on vapaus valita elämässän mitä haluaa ikinä tehdä?
Totta. On jokaisen oma asia juoko vai eikö. Muun perheen asia on sitten tehdä valinta siitä, jääkö samaan huusholliin sitä katselemaan vai eikö. Alaikäisiä lapsista ja heidän hyvinvoinnistaan päättää tarvittaessa lastensuojelu.
Vierailija kirjoitti:
Minusta oli ihan reilua antaa varoituksia ennen jättämistä ja antaa juojalle mahdollisuus tehdä valinta. Toki olisin voinut yhtä hyvin vaan lähteä suoraan, mutta minusta se ei olisi ollut reilua ja silloinhan se valinnanmahdollisuus vapaudesta valita olisi ikään kuin evätty.
Alkoholin juominen ei ole koskaan vain henkilön oma asia vaan se vaikuttaa puolisoon, perheeseen, lähipiiriin ja myöhemmin koko yhteiskuntaan.