Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies mäkättää kokoajan kaljan juomisestani

Vierailija
04.06.2017 |

Käymme molemmat töissä ja työpäivän jälkeen tykkään rentoutuakseni juoda pari kaljaa, mutta miehelleni se ei muka passaa ja mäkättää siitä jatkuvasti, kun taas muka "lipittelen sitä ölviä". En juo lastemme nähden, vaan menen esim. tekemään puutarhatöitä tai sitten illalla lasten jo mentyä nukkumaan. Ja en siis juo päihtyäkseni tai krapulaan asti, vaan ihan vaan pari ja aamulla aina töihin. En ymmärrä miksi tämä haittaa miestäni?

Kommentit (299)

Vierailija
41/299 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran voit olla ilman, niin todista se olemalla ilman. Huomaat, että näin on lopulta kaikkien, myös itsesi, kannnalta paljon parempi.

Kenelle minun tässä pitäisi mitään todistella? Itsellenikö? Tiedän kyllä ihan tasan tarkkaan, että voisin olla juomatta niitä paria. Välistä oluet ovat lopussa ja mies ollut autolla vaikkapa kuskaamassa lapsia harrastuksiin, niin olen sitten ollut juomatta ja ihan hyvin on onnistunut. Toisinaan olen sitten pyörällä polkenut kauppaan ne muutama ostamaan ja saanut siinäkin hyötyliikuntaa ja päälle ne pari olutta, niin tullut entistäkin rentoutuneempi olo, enkä ole ollut kiukkuisena kotona, joten se on mielestäni kaikkien etu, että äitiäkään ei mikään stressaa.

-Ap

Vierailija
42/299 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kaikkien etu, että äiti saa päivittäiset kaljansa?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/299 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudut kuitenkin välttelemään lapsiasi... Onneksi et sentään juo lastesi nähden.

Vierailija
44/299 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläsi on todellakin hyvä syy mäkättää.

Vierailija
45/299 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni perhearki rasittaa niin, että kiskon aina viikonloppuna tukevat kännit. Toisaalta krapulat ovat hirveitä, joten voisi vaikka kokeilla tuollaista jatkuvaa pikkutissuttelua.

Vierailija
46/299 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se mäkätin, muuta ei ole kuin riesaa tuollaisesta negatiivisesta rajoittajasta. Yhden heitin jo pihalle ja toista en ota tilalle komentelemaan ja kertomaan miten minun pitäisi elää ja olla.

Vierailija
47/299 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itse tulit tänne avautumaan ja sitten et ymmärrä, kun saat kritiikkiä.

Odotitko, että saat täältä kehuja ja tsemppiviestejä?

Se, mitä täällä ollaan mieltä kaljoittelustasi, ei kuitenkaan ole pääasia.

Miehesi ei pidä juopottelustasi ja on sen sinulle mäkättämällä tehnyt selväksi.

Sinuna pohtisin hänen mielipidettään nyt tarkasti.

Vierailija
48/299 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luepa AP tää lehtijuttu:

Monessa kodissa oluttölkki sihahtaa auki joka ilta. Kumppanin tissuttelu ei ole harmitonta, se vaarantaa koko parisuhteen. 

http://www.iltalehti.fi/perhe/200801087044009_pr.shtml

Vierailija
49/299 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juon mutta vain pari. Ei ongelmaa.

-Ap

Olet alkoholisti, sulla on ongelma kun et voi olla juomatta.

Olet väärässä. Voisin ihan hyvin olla juomattakin, sitten olisi vaan aivot vähän kireämmällä. Pieni tissuttelu tekee minusta paljon rennomman. En siis vedä mitään kännejä, mikä olisi merkki alkoholismista. Tämä on vain kohtuukäyttöä.

-Ap

Oletpas riippuvainen, jos tarvitset rentoutumiseen ja kireyden poistamiseen alkoholia.

No enpäs ole riippuvainen, niinkuin jo sanoin niin voisin olla ilmankin. Eli en ole koukussa kuten alkoholistit. Toki voisin rentoutua vaikka sohvalla löhöilemällä tai nukkumalla päiväunet, mutta itse tykkään rentoutua ottamalla pari kaljaa. Mitä niin kummaa siinä parissa kaljassa nyt on? Ei mitään. Kummallisen tiukkapipoista sakkia täällä.

Jos miehen mäkättäminen häiritsee, niin eikö oliki parempi sitten siirtyä oluen juonnista vaikka niihin päikkäreihin? Mies olisi iloisempi, sinä saisit rentouduttua ja loppujen lopuksi sillä ei olisi sinullekaan merkitystä, koska voit ihan helposti olla ilman olutta. Etkö arvosta miestäsi sen vertaa, että voisit noin mitättömän uhrauksen tehdä hänen mielikseen? Juomisesi selkeästi kuitenkin häiritsee häntä enemmän kuin mitä se sinulle merkitsee, koska et ole riippuvainen ja voisit lopettaa koska tahansa.

Vierailija
50/299 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvi olla kännissä että on alkoholisti. Se että vedät joka ilta parikin kaljaa on jo ongelma.

On kyllä vitullinen ongelma. Selvinpäin olokin on jo ongelmaa.

Vierailija
51/299 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa lapsesikin huomaavat kaljoittelusi. Asia varmasti ahdistaa ja mietityttää heitä. Entäs kun lapsesi ovat teini-ikäisiä? He kiinnostuvat itsekin kaljoittelusta ja vetoavat siihen, että juohan äitikin joka ilta.

Vierailija
52/299 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nimimerkki Huolestunut mies kärsii vaimonsa kaljoittelusta.

- Vaimoni ei yksinkertaisesti tule toimeen ilman muutamaa olutta. Niiden jälkeen käytös muuttuu aina ihan köpsäksi, vaikka hän ei varsinaisesti ole kännissä. Minä ja lapset huomaamme heti eron. Jos sanon asiasta, hän suuttuu heti!"

Vierailija
53/299 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aja vaikka pyörälenkki iltaisin, se rentouttaa. Mutta ei kaljakaupan kautta.

Vierailija
54/299 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi voisi auttaa. Se rentouttaa ja sillä on positiivisia vaikutuksia ulkonäköön.

Vierailija
55/299 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain vaiheessa lapsesikin huomaavat kaljoittelusi. Asia varmasti ahdistaa ja mietityttää heitä. Entäs kun lapsesi ovat teini-ikäisiä? He kiinnostuvat itsekin kaljoittelusta ja vetoavat siihen, että juohan äitikin joka ilta.

Niin. Usein näistä syntyy reaktio jompaan kumpaan suuntaan: itse olen nykyään absolutisti (sain tarpeekseni tissuttelevasta puolisosta) ja  ystäväni (tissutteleva ja viinistelevä äiti) taas kallistaa tuoppia itsekin vähän liian usein. 

Vierailija
56/299 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perus alkoholistin selittelyä. "Voisin olla ilmankin, mutta en halua." Mieluummin pilaat parisuhteesi ja välttelet lapsiasi "tekemällä puutarhahommia" eli juomalla olutta. En oikein ymmärrä logiikkaasi, että voisit kyllä rentoutua löhöilemällä sohvalla, mutta mieluummin käytät rahaa, ja tunget kehoosi päivittäin myrkkyä, joka hiljalleen pilaa kehosi sisäisesti ja ulkoisesti, ja etäännyttää sinut perheestäsi. Kertoo hyvin paljon siitä mikä sinulle on tärkeintä, ja se on alkoholi, eli olet alkoholisti. Vaikka miten yrittäisit selitellä, että "voisin olla ilmankin" ja "en juo humalaan", olet silti alkoholisti.

Juuri näin!

Vierailija
57/299 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuh.. Juuri noita samoja selittelyjä mun isä käyttää. Ottaa töiden jälkeen ykkösiä "rentoutuakseen" mut kummasti nekin menee päähän. Yleensä sunnuntaisin on kännissä kun käki ja seuraavana aamuna klo 6 menee töihin. Lomilla sit alottaa juomisen aina heti aamusta.

Tietenkin me muut perheenjäsenet "mäkätetään" sen mielestä, vaik ihan faktoja lyödään pöytään. Ei voi myöntää olevansa alkoholisti, koska juo vaan "ykkösiä". Kuulemma töissä työkaveritkin nauraa et "Mitä se Pertti juo vaan ykkösiä haha" No ei siinä jumalauta mitään pahaa olisi, jos joisi vain vaikka saunakaljana pari..

Joten Ap, tuo ei ole todellakaan ok. Vaikka lapsesi ovat ehkä nyt pieniä etteivät ymmärrä (niinkun minäkään en pienempänä ymmärtänyt isän juomista), niin kyllä he sitten jossain vaiheessa huomaavat. En muutenkaan usko että juomisesi pysyy tuossa "parissa kaljassa" vaan määrä nousee ihan huomaamatta ja kohta olet rikkonut perheesi.

Vierailija
58/299 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi per päivä, jos jokapäivä täyttää jos tuon suurkuluttajan rajat eli ei ole ihan pikkujuttu. Jos ei vielä ongelma niin tulevaisuudessa kyllä.

Vierailija
59/299 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan itse tulit tänne avautumaan ja sitten et ymmärrä, kun saat kritiikkiä.

Odotitko, että saat täältä kehuja ja tsemppiviestejä?

Se, mitä täällä ollaan mieltä kaljoittelustasi, ei kuitenkaan ole pääasia.

Miehesi ei pidä juopottelustasi ja on sen sinulle mäkättämällä tehnyt selväksi.

Sinuna pohtisin hänen mielipidettään nyt tarkasti.

No itseasiassa kyllä, ajattelin että täältä palstalta saisin minua tukevia viestejä tässä tilanteessa, jossa mieheni aivan turhasta mäkättää. Siis parista kaljasta. En sentään mikään juoppo ole, tykkään vain juoda pari kaljaa. Mutta ei, minut onkin ristitty täällä alkoholistiksi, vaikka juon kohtuudella. En humalahakuisesti. Herätkää! Saa aikuinen pari kaljaa juoda!

-Ap

Vierailija
60/299 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi per päivä, jos jokapäivä täyttää jos tuon suurkuluttajan rajat eli ei ole ihan pikkujuttu. Jos ei vielä ongelma niin tulevaisuudessa kyllä.

Ja kyllähän tuo on jo nyt ongelma, kun ap:n perhe kärsii joko juovasta tai "kireästä" äidistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi