Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko mies vaatia?

Vierailija
04.06.2017 |

En halua seksiä, enkä pidä siitä ja siksi meillä on petipuuhia harrastettu joskus viime syksynä. Mies kinuaa kuitenkin aina silloin tällöin, mutta en halua. Ukko haluaa kaiken maailman pariterapiaan, mutta ei se muuttaisi tilannetta; minua ei seksi kiinnosta ja piste. Myös lapset on jo tehty, joten ei sekään ole peruste. Lisäksi olemme jo reilusti yli nelikymppinen pari, niin sitä poltetta ei juuri enää ole. Mies kuitenkin välillä vaatii seksiä ja uhkailee myös avioerolla, vaikka kaikki muu on meillä hyvin. Voiko mies vaatia seksiä ja voiko jollekin olla pelkkä seksi avioeron peruste?????

Kommentit (168)

Vierailija
61/168 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä pitää muistaa (ote tuosta tutkimuksesta):

"Naisen seksuaalisen haluttomuuden hoito

Haluttomuuden hoito on vaikeaa ja tulokset ovat ehkä huonompia kuin minkään muun seksuaalihäiriön hoidon tulokset."

Käytännössä tämä tarkoittaa, että halutonta naista ei voi parantaa. Jos mies kokee seksin puutteen ongelmallisena, kuten varmasti 99,9% miehistä kokee, niin silloin edessä on ero ja halukkaan naisen etsintä. Mielestäni haluttomien naisten tulisi tuoda oma haluttomuutensa esille heti suhteen alkuvaiheessa, jotta mies voisi arvioida, haluaako jatkaa suhteessa, joka päätyy suurella todennäköisyydellä täysin seksittömäksi.

Vierailija
62/168 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusten mukaan valtaosa naisista kärsii haluttomuudesta ja erittäin iso prosentti näistä lopettaa avioseksin kokonaan tai lähes kokonaan.

Valtaosa? No ei kylläkään kärsi, olet itse keksinyt tuollaisen "tutkimustuloksen".

Totta on, että moni nainen on kuitenkin haluton. Minä sen sijaan olen erittäin halukas nainen, joka päivä tekisi mieli. Minkä takia kohtaloni on sitten ollut joutua yhteen "pihtari"miesten kanssa? Jokaisessa suhteessani olen kärsinyt siitä, että saan liian vähän seksiä, kun miehet ei halua kuin pari kertaa kuussa :( . Ja ei, en ole lihonut enkä juo siideriä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/168 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusten mukaan valtaosa naisista kärsii haluttomuudesta ja erittäin iso prosentti näistä lopettaa avioseksin kokonaan tai lähes kokonaan.

Valtaosa? No ei kylläkään kärsi, olet itse keksinyt tuollaisen "tutkimustuloksen".

Siinähän oli linkki tutkimukseen, joka täyttää varmasti kaikki tieteellisen tutkimuksen kriteeristön.

Vierailija
64/168 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän oli linkki tutkimukseen, joka täyttää varmasti kaikki tieteellisen tutkimuksen kriteeristön.

Vierailija
65/168 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vaiethalua kirjoitti:

Oletpa sinä itsekäs nainen, et välitä miehestäsi pätkääkään.

Ei sinun tarvitse haluta, mutta suostu nyt kuitenkin seksiin miehesi kanssa vähintään joka viikko.

Nainenhan kykenee seksiin riippumatta haluaako tai ei, mutta jos mies ei halua, niin letku ei jäykisty.

Mielestäni jo avioliittolupaus sisältää sen, että annat miehellesi seksiä hänen halutessaan.

Nainen voi tehdä niin mutta se tuntuu hyväksikäytöltä tai jopa raiskaukselta. Ei kiitos.

En ole ap.

Kyllä se niin on, että kummallakin on omat velvollisuutensa. Mies voi miettiä, mitä tekee väärin ja kysellä sitä vaimoltaan, jos tällä ei ole haluja. Väkisin ei voi pakottaa halutonta seksiin. On otettava selvää, miksi ei halua, mutta sitäkään ei voi tulla vaatiman tyyliin "nyt muuten kerrot, miksi et halua, ja jos et kerto, niin otan eron!" Tällainen uhoaminen on AINA VÄÄRIN! Lisää vain tilanteen lukkiutumista, ja se väärin toimija on vastuussa, miten menee. Seksittömyyteen ei kukaan kuole. Seksittömiä liittoja on. Jokainen vanhus tietää, että seksi loppuu, mutta liitto jatkuu. Missä iässä tuo mitäkin liittoa kohtaa, on ihan sen pariskunnan yhteinen asia.

Avioliitto ei perustu seksiin! Se perustuu kahdenkeskiseen sopimukseen elää yhdessä "kunnes kuolema meidät erottaa". Ja se "kuolema" ei ole mikään "tunteiden kuolema" tyyliin en rakasta enää, vaan ihan tarkoittaa fyysistä kuolemaa.

Jos 2 kertaa viikossa ei riitä niin voi voi. Mä herään arkisin 5.30. Arkena en jaksa sekstailla. Hyvä kun jaksan edes käydä suihkussa.

Vierailija
66/168 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tarkoitat Kontulan tutkimusta? Linkin takaa löytyi tällainen: "Suomessa asiaa on tutkinut perusteellisesti prof. Osmo Kontula. Hänen mukaansa 35 %:lla suomalaisista 18-74 -vuotiaista naisista esiintyy seksuaalisen halun puutetta".

Minkään matematiikan mukaan tuo ei ole kyllä, että valtaosa naisista.

Vierailija
67/168 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tarkoitat Kontulan tutkimusta? Linkin takaa löytyi tällainen: "Suomessa asiaa on tutkinut perusteellisesti prof. Osmo Kontula. Hänen mukaansa 35 %:lla suomalaisista 18-74 -vuotiaista naisista esiintyy seksuaalisen halun puutetta".

Kyllä. Kun katsotaan keskimääräisesti naisten haluttomuutta, ollaan tuossa 35%:ssa. Tässä on mukana nuoret naiset, joilla haluttomuus on vain noin 15%:lla, kun taas mennään AP:n ikäluokkaan, niin silloin ollaan jo lähellä 50%:a. Käytännössä kun otetaan naiset yli 40-vuotta, niin valtaosa naisista on haluttomia.

Vierailija
68/168 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Kun katsotaan keskimääräisesti naisten haluttomuutta, ollaan tuossa 35%:ssa. Tässä on mukana nuoret naiset, joilla haluttomuus on vain noin 15%:lla, kun taas mennään AP:n ikäluokkaan, niin silloin ollaan jo lähellä 50%:a. Käytännössä kun otetaan naiset yli 40-vuotta, niin valtaosa naisista on haluttomia.

Termi valtaosa tarkoittaa samaa kuin enemmistö eli yli 50 % naisista. Missään tutkimuksessa ei ole tullut sellaista tulosta, että yli 40-vuotiaista naisista yli puolet olisi haluttomia. Toki varmaan jos tutkitaan eläkeikäisiä naisia, niin voidaankin saada haluttomuusluvuksi yli 50 %. 

Vierailija
69/168 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 44 -vuotias ja erittäinkin halukas. En tunne ketään ikäistäni tai edes vanhempaa, jolla olisi haluttomuutta suhteessaan. Tiedän tämä siitä, että on asiasta puhuttu ja osa on valitellut kun miehestä ei ole pysymään enää tahdissa. Nainen muuten saavuttaa seksuaalisen huippunsa nelissäkymmenissä tutkimusten mukaan.

Vierailija
70/168 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimukset, joilla pyritään tutkimaan haluttomuuden yleisyyttä väestössä, on aika epäluotettavia tutkimuksia. Ensinnäkin ne perustuu vastaajien itsearviointiin, eli on kyselytutkimuksia, joissa vastaajat (tutkimushenkilöt) kertovat itse, että kärsivätkö haluttomuudesta vaiko eivät ja jos niin kuinka usein. Eri henkilöiden tekemät itsearviot eivät koskaan ole yhteismitallisia keskenään, eli henkilö A arvio tilanteensa haluttomuudeksi, mutta henkilö B arvioi täysin identtisen tilanteen halukkuudeksi. 

Ja nämä väestötason yleisyyttä tarkastelevat kyselytutkimukset eivät ota huomioon sitä olennaisinta seikkaa, että seksuaalinen halukkuus ei ole dikotominen ilmiö, eli se ei ole joko-tai, haluton-halukas. Kyse on useimmiten siitä, että haluaako sitä tarjolla olevaa seksiä vai ei. Jos on tarjolla vain huonoa seksiä tai epämiellyttävän kumppanin kanssa, niin ei halua usein tai ei halua ollenkaan. Jos taas on tarjolla hyvää seksiä tai innostavan kumppanin kanssa, niin moni haluaa usein.

Minäkin olen haluton huonoon seksiin. Hyvään seksiin taas olen erittäin halukas, jopa pari kertaa päivässä.

Vierailija
71/168 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 44 -vuotias ja erittäinkin halukas. En tunne ketään ikäistäni tai edes vanhempaa, jolla olisi haluttomuutta suhteessaan. Tiedän tämä siitä, että on asiasta puhuttu ja osa on valitellut kun miehestä ei ole pysymään enää tahdissa. Nainen muuten saavuttaa seksuaalisen huippunsa nelissäkymmenissä tutkimusten mukaan.

Jos sinä haluat ja mahdollisesti kaverisi, niin se ei kerro kokonaiskuvasta yhtään mitään. Fakta on, että hyvin moni nainen on haluton ja lauttomuus on erittäin todennäköistä yli 40-vuotiailla.

Vierailija
72/168 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinä haluat ja mahdollisesti kaverisi, niin se ei kerro kokonaiskuvasta yhtään mitään. Fakta on, että hyvin moni nainen on haluton ja lauttomuus on erittäin todennäköistä yli 40-vuotiailla.

Minusta tuo on erittäin hämmentävä "fakta", jos se muka oikeasti pitää paikkaansa. Olen eri kuin tuo, jolle vastasit. Itse olen 38-vuotias, ja libidoni on aina ollut korkea, tekee mieli joka päivä ja koko ajan, eikä halut ole mihinkään hiipumassa. Myös minun ystäväpiirissä ikäiseni naiset valittelevat, että heidän miehet eivät halua tai eivät jaksa niin usein kuin nainen haluaisi. Missä ihmeessä siis lymyilevät nämä haluttomat naiset? Jos niitä on mukamas naisista enemmistö, niin eikö tuttavapiiriini pitäisi osua heitä? Vai onko niin, että haluttomuus on yleistä tietyntyyppisessä naisjoukossa (koulutustaso, elintaso, maantieteellinen alue tms) ja taas tietyntyyppisessä viiteryhmässä se on harvinaista?

Vierailija
73/168 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Faktaa myös on naisten seksuaalinen huippu nelissäkymmenissä. Tästähän puumailmiössä on kyse, samanikäiset miehet saattavat jo hyytyä vauhdissa.

Vierailija
74/168 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin naisena eron, jos mies kieltäytyisi järjestelmällisesti seksistä pitkän aikaa (vrt. 40 vee ja loppuikä); tai ainakin 'lupa' avoimeen avioliittoon eli minulle rakastaja.

Minusta puolisolla on oikeus vaatia seksiä - avioliitto ja parisuhde ei tosiaan ole kämppissuhde. Totaalikieltäytymiseen ei ole oikeutta; ei ole oikeutta pakottaa toista seksittömään elämään (sivusuhteet sallittava jos ei itse seksiä anna).

Vierailija
75/168 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitto ei ole sellainen sopimus, jossa määritellään, millä kaikilla perusteilla voi erota, vaan se on lähtökohtaisesti LIITTO, johon sitoudutaan, "kunnes kuolema meidät erottaa". Tämä on avioliiton alkuperäinen peruslähtökohta. Uskollisuus on se, johon sitoudutaan, niin hyvinä kuin huonoinakin aikoina. Yhdessä.

Nykypäivän liitokset narisevat usein jo sen vuoksi, ettei ole edes haluttu sitoutua, vaan kunhan vain tässä katsastellaan joku aika, miten menee ...   :/

On todella törkeää hylkäämistä, jos - otetaan nyt esimerkiksi ihan konkreettinen syy -  toisen liikenneonnettomuudessa loukkaantumisen tai sairauden aiheuttaman seksittömyyden takia toinen itsekkäästi päättää tarvitsevansa seksiä ja pitävänsä kiinni omista oikeuksistaan saada myös seksiä puolisostaan välittämättä, ja ottaa seksittömyyden takia avioeron! Se on hylkäämistä, mikä on yhtä väärin kuin pettäminenkin!

Kenelle tahansa voi sattua mitä tahansa.

En tiedä, mikä on ap:n syy haluttomuuteen. Pettikö puoliso joskus? Käyttäytyykö puoliso ylimielisesti tai röyhkeästi seksivaatimuksissaan, tai muutoin ap:ta kohtaan?  Väkivaltainen puoliso (on usein haluttomuuden syy)? Masennus? Fyysinen intiimivaiva, joka tekee haluttomuuden? Vaiko vain ajattelemattomuudesta johtuva tyhmä päätös?

Omaan puolisoon on lupa luoda läheinen suhde uudelleen! Aina uudelleen, kun kokee suhteen lerpahtavan!

Aina on oikeus antaa anteeksi! Aina on mahdollisuus pyytää anteeksi! Näitä pitäisi harrastaa enemmän!

Avioliitto ei perustu seksiin!!!!

Se perustuu liittoon, johon kaksi ihmistä menee, ja jossa he yhdessä toimivat suhteen hyväksi, ja ongelmatilanteissa yrittävät selvitä yhdessä, etsiä ratkaisua. Ei erota, kun tuntuu siltä, ettei saakaan itse tässä, heti ja nyt kaikkea, mitä itse kokee tarvitsevansa.

Jokainen vanha pariskunta tietää, ettei seksi ole se olennaisin avioliitossa, vaikka onkin tärkeä yhteen liimaava osatekijä. Seksitönkin avioliitto on edelleen täydellinen avioliitto! Muutoinhan kaikkien vanhusten pitäisi erota, kun ei ole enää seksiä! Ja kaikkien niiden nuorten naisten, jotka menivät itseään paljon vanhemman miehen kanssa avioon, jos mies ei enää kykene.

Pelkän seksin varaan rakennettu liitto ei kestä!

Vierailija
76/168 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fakta on myös, että on erittäin todennäköistä, että useilla miehillä on pahoja seisokkivaikeuksia 40-vuotiaana ja siitä eteenpäin. Keski-ikäisellä miehellä ei ota eteen enää.

Ei silti kaikilla - kummassakaan ryhmässä.

Naiset ei tosiaan halua tai himoa huonoa seksiä: se on myös fakta (ja tullut esille keskustelussa).

Vierailija
77/168 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väliaikainen seksistä kieltäytyminen vaikkapa työstressin tms takia on ihan ok. Sanotaan nyt vaikkapa parin kuukauden ajan. Tai vakavan sairauden vuoksi pidempäänkin, jos se sairaus jotenkin estää/häiritsee seksiä. Mutta syy toistuvaan kieltäytymiseen täytyy kyllä sanoa ääneen tai sitten sen täytyy muuten olla ilmeistä (esim. molemmat tietää että on syöpä, molemmat tietää että potkut masentaa tms.).

Jos toinen kieltäytyy seksistä ilman selvää ja kunnollista syytä (esim se syöpä, pahat synnytysvauriot tms) yli puoli vuotta, niin kyllä siinä alkaa eroa hyvin vakavissaan jo suunnittelemaan.

N37

Vierailija
78/168 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tää yksi elämä. Miehesi haluaa viettää sen seksiä harrastaen ja sinä ilman. En näe avioliitollanne tulevaisuutta.

Vierailija
79/168 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin pidän itseäni naisena, joka on ns. halukas. Perustelen sen sillä, että libidoni on aina ollut korkea, en ole juuri koskaan missään parisuhteessa kieltäytynyt miehen aloitteesta seksiin, ajattelen joka päivä useita kertoja himoiten seksiä. Koen tarvitsevani seksiä paljon, osaan nauttia siitä ja osaan laueta. 

Vaikka libidoni on pysyväisesti ja koko ajan korkea, niin en minäkään sentään huonoa seksiä halua. Enkä mitä tahansa seksiä. Enkä seksiä, josta en saisi nautintoa. Enkä seksiä idiootin tai kusipään kanssa. Enkä seksiä satunnaisen miehen kanssa. Enkä seksiä minua pettäneen miehen kanssa, tosin jos mies pettää niin jätän hänet heti joten en jää potemaan haluttomuutta hänen kanssaan. 

Vierailija
80/168 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua seksiä, enkä pidä siitä ja siksi meillä on petipuuhia harrastettu joskus viime syksynä. Mies kinuaa kuitenkin aina silloin tällöin, mutta en halua. Ukko haluaa kaiken maailman pariterapiaan, mutta ei se muuttaisi tilannetta; minua ei seksi kiinnosta ja piste. Myös lapset on jo tehty, joten ei sekään ole peruste. Lisäksi olemme jo reilusti yli nelikymppinen pari, niin sitä poltetta ei juuri enää ole. Mies kuitenkin välillä vaatii seksiä ja uhkailee myös avioerolla, vaikka kaikki muu on meillä hyvin. Voiko mies vaatia seksiä ja voiko jollekin olla pelkkä seksi avioeron peruste?????

En kyllä ymmärrä miksi ylipäätään olette yhdessä jos seksi ei kiinnosta. Parempi erota jos mitään yhteistä ei elämästä löydy niin ei tule isompia pettymyksiä jatkossa. Ihmettelen miksi mies ei vielä ole lähtenyt lätkimään tuolliaisesta suhteesta.