Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko mies vaatia?

Vierailija
04.06.2017 |

En halua seksiä, enkä pidä siitä ja siksi meillä on petipuuhia harrastettu joskus viime syksynä. Mies kinuaa kuitenkin aina silloin tällöin, mutta en halua. Ukko haluaa kaiken maailman pariterapiaan, mutta ei se muuttaisi tilannetta; minua ei seksi kiinnosta ja piste. Myös lapset on jo tehty, joten ei sekään ole peruste. Lisäksi olemme jo reilusti yli nelikymppinen pari, niin sitä poltetta ei juuri enää ole. Mies kuitenkin välillä vaatii seksiä ja uhkailee myös avioerolla, vaikka kaikki muu on meillä hyvin. Voiko mies vaatia seksiä ja voiko jollekin olla pelkkä seksi avioeron peruste?????

Kommentit (168)

Vierailija
161/168 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua seksiä, enkä pidä siitä ja siksi meillä on petipuuhia harrastettu joskus viime syksynä. Mies kinuaa kuitenkin aina silloin tällöin, mutta en halua. Ukko haluaa kaiken maailman pariterapiaan, mutta ei se muuttaisi tilannetta; minua ei seksi kiinnosta ja piste. Myös lapset on jo tehty, joten ei sekään ole peruste. Lisäksi olemme jo reilusti yli nelikymppinen pari, niin sitä poltetta ei juuri enää ole. Mies kuitenkin välillä vaatii seksiä ja uhkailee myös avioerolla, vaikka kaikki muu on meillä hyvin. Voiko mies vaatia seksiä ja voiko jollekin olla pelkkä seksi avioeron peruste?????

Käännä asia pois itsekkäästä omahyväisyydestä.

Kysy itseltäsi, voiko nainen vaatia omistusta ja täyttä määräysvaltaa mieheen? Jos minä olisin miehesi vaatisin sivusuhdetta toiseen naiseen tai vaihtoehtona ERO.  t.Mies

Vierailija
162/168 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies voi vaatia, mutta sinun ei tosiaankaan tarvitse suostua ja avioerolla uhkaaminen on jo törkeää, mikäli kaikki muutoin parisuhteessa ja elämässä kunnossa.

Mies ei siis voi vaatia seksiä, mutta nainen voi vaatia miestä elämään ilman seksiä ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/168 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itselläni oli pitkässä avioliitossa juuri sama tilanne. Erohan siitä tuli. Eksä ei kertakaikkiaan voi ymmärtää, että eron hain seksin loppumisen vuoksi..

Nyt olen parisuhteessa naisen kanssa, jonka kanssa halut todellakin kohtaavat. Villiä ja molempia osapuolia tyydyttävää seksiä lähes päivittäin. Siitä se sitten kumpuaa läheisyyden tunne, päivittäiset hellittelyt, hyvä olo jne..

Itse en ymmärrä miksi parisuhteessa josta seksi on lopahtanut pitäisi roikkua. Jos toinen ei minua halua, niin olkoon sitten kokonaan ilman!!!

Vierailija
164/168 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maria Johanna kirjoitti:

Eron ottaminen puheeksi, ei ole uhkailua. Mies on miettinyt, ettei ole tyytyväinen suhteeseen ja harkitsee eroa, eikö ole vain reilua ottaa asia puheeksi, eikä vain kertoa kun on päättänyt että huomenna erotaan. On vielä ehdottanut pariterapiaakin.

Mitä ap:n mies on tehnyt vuosien mittaan ,että seksi olisi nautinnollista myös ap:lle ? Toki meno terapiaan voi antaa eväitä seksin parantamiseksi.Mutta kyllä puolisoiden kommunikaation tulisi pelata ilman ammattiapuakin.Näinhän liian usein pidemmissä suhteissa ei ole.Ei puhuta,ei kysytä,ei tehdä yhdessä mitään.Ei seksi ole mikään itsestäänselvyys vaan vaatii työtä onnistuakseen.Mitä olen valmis tekemään ollakseni haluttava ? Varsinkin naisen tärkein nautintoelin on pää,ei alapää.Jos muuta yhteyttä ei ole (pelottavan usein näin on) ei se miehen iltainen vonkaaminen pillun perään naisessa aikaan minkäänlaista halua.Täytyy saada olla toisen elämässä muutakin kuin se pillu.Muuten koko yhdyntä on pelkkää panemista.Mies voi etsiä maksullisen naisen jos muuta ei halua naiselleen antaa

No, itse tein kyllä kaikkeni, mutta kai tuo eksä oli joku aseksuaali..

No, en niin pahaa, etteikö jotain hyvääkin: tuon seurauksena olen ollut kuulemma useammasta suusta paras:) Harjoitus tekee mestarin..

Vierailija
165/168 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi vaatia, mutta sinun ei ole pakko suostua. Mutta sitten on se eron riski. Seksi on osalle tosi tärkeää. Eroavat mieluummin kuin kuivettuvat pystyyn.

Minä eroaisin, sillä tollainen tilanne on jatkuvan syyttelyn ja suuttumisen paikka. Nainen ei ansaitse omaa miestä.

Vierailija
166/168 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

6kk ilman seksiä suhteessa on yhtä kuin ero tai lupa vieraisiin. N37

6kk on raja ulkopuolisen avun hakemiseen ja ratkaisun etsimiseen. Ratkaisuja on muitakin kuin ero tai yksipuolinen päätös pettämisestä.

Tajuat kai että suuri osa miehistä joutuu kestämään 6-12kk seksittömän jakson lasten syntymän yhteydessä.

No en nyt tiedä siitä suuresta osasta, vai onko sinulla näyttää jotain tutkimuksia? Ei meillä ainakaan kovin monen viikon seksitöntä jaksoa ollut vaikka lapsia on kolme. Ei kaikki tyydyttävä seksi edes edellytä yhdyntää.

Vierailija
167/168 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

6kk ilman seksiä suhteessa on yhtä kuin ero tai lupa vieraisiin. N37

6kk on raja ulkopuolisen avun hakemiseen ja ratkaisun etsimiseen. Ratkaisuja on muitakin kuin ero tai yksipuolinen päätös pettämisestä.

Tajuat kai että suuri osa miehistä joutuu kestämään 6-12kk seksittömän jakson lasten syntymän yhteydessä.

No en nyt tiedä siitä suuresta osasta, vai onko sinulla näyttää jotain tutkimuksia? Ei meillä ainakaan kovin monen viikon seksitöntä jaksoa ollut vaikka lapsia on kolme. Ei kaikki tyydyttävä seksi edes edellytä yhdyntää.

Tajuat kai että näissä on huima hajonta ja se, että yhdellä menee yhdellä tavalla ei tarkoita, että muilla menee samalla tavalla. Monilla seksi loppuu jo raskauden puolivälissä kun hormoonit yms. vetää kropan eri vaihteelle - toiset taas pyörivät samassa tilanteessa elämänsä kiimassa.

168/168 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa kumpikaan ei voi vaatia toiselta tekoja (seksiä) eikä tekemättä jättämisiä (seksittä olemista), vaan molemmat saavat parisuhteessa toteuttaa itseään kuten itselleen parhaaksi tuntevat, ja joskus haluaakin tehdä kompromisseja ja valintoja toisen hyvinvoinnin eteen (mies suostuu vähempään seksiin esim vain kerran viikossa, nainen suostuu seksiin ylipäänsä).

Jos puolisot aidosti rakastavat toisosan, molemmat haluavat toisilleen hyvää ja kunnioittavat toisen seksin tarvetta tai seksittä elämisen toivetta tai ylipäänsä seksiä harrastaessaankin toisen nautintoa. Jos toiselle ei halua hyvää eikä edes halua mennä parisuhdeterapiaan selvittämään asioita, jotta rakkaan puolison kanssa saisi tehtyä kompromissin hyvillämielin, niin onko suhde tasa-arvoinen, arvostava, välittävä ja kunnioittava aito rakkaussuhde vaiko jotain muuta?

Valitettavan usea mies pettää vaimoaan mm tämän raskaus- ja vauva-aikana, pikkulapsiaikana, sitten kun lapset ovat koulussa ja kun lapset ovat muuttaneet pois kotoota. Miehet eivät vaan jätä vaimojaan ja syy on yleensä lapset ja talous. Myös valitettavan moni nainen pettää miestään, mutta he usein myös sitten jättävät aviomiehensä ja rakentavat uuden elämän itse. Olen jutellut näistä asioista kymmenien miesten ja naisten kanssa ja usein joko perussyynä tai vähintään muiden syiden myötä tulleena lisäoireena on seksielämän puutteet. Miksi sitä on vaan niin vaikea myöntää ja käsitellä avoimesti aviopuolisoiden kesken?

Ja miksi avoin suhde tai avioero ovat ns tabuja? Jos aviosuhde ei enää tyydytä henkisesti tai fyysisesti, on kai aikuisilla ihmisillä oikeus haluta joko muuttaa aviosuhteen muotoa tai lopettaa moinen kulissi?

Ihmeen harvalla vaan riittää itsetuntoa myöntää itselleen ja sen jälkeen puolisolleen mitä ihan aidosti haluaa tai ei halua elämäänsä. Ja on ihan sallittua myöntää esim 35-vuotiaana, ettei halua samoja juttuja (seksiä tai mitä tahansa) kuin 15v sitten lastensa isän/äidin tavatessaan. Ja on ihan sallittua, että esim 15 vuoden päästä nykyhetkestä ei tarvitse haluta samoja juttuja kuin nyt.

Mieli ja mieliteot saa muuttua sekä seksin että henkisenkin puolen juttujen osalta ja aidossa rakkauteen eikä hyötytalouteen perustuvassa avioliitossa niistä asioista saa ja pitääkin keskustella. Ja joskus keskustelut voi päättyä eroon ja se on silloin paras ratkaisu molempien kannalta. Tuskin AP myöskään haluaa miehensä juoksevan vieraissa lopun ikäänsä, jos et suostu parisuhdeterapiaan, avoimeen suhteeseen etkä edes avioeroon...

Kunpa useampi ihminen aidosti miettisi, mitä kulloinkin "vaatii" ja olettaa rakastamaltaan ihmiseltä.