Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järjettömintä mitä peruskiltti teinisi on keksinyt?

Vierailija
28.05.2017 |

Peruskiltillä tarkoitan siis sellaista että asiat on suurinpiirtein ok, eli ei ole vakavia mielenterveysongelmia eikä päihteiden, etenkin huumeiden, väärinkäytön aiheuttamia väistämättömiä järjettömyyksiä.

Oma 15-vuotiaani antoi skootterinsa ajokortittomalle henkilölle ajettavaksi - Tämä toinen teini palkitsi luottamuksen käymällä vetäisemässä skootterilla "kolme päällä" ilman kypäriä kunnon crossiajelut metsässä mm. hiekkarinnettä laskien. Mitä helskuttia järkeväksi luulemani oman teinini päässä mahtoi liikkua kun antoi skobansa moisen sakin käyttöön. Syyllistyi samalla itsekin laittomuuteen (ajoneuvon luovuttaminen ajokortittomalle). Joo, ei tartte teinin ajella skootterilla ajella muutamaan viikkoon.

Mitä muiden teinit on keksineet, joka on tullut ihan puskista?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään pahoja juttuja, ihmeellisiä kuitenkin. Poika kohta 16v ja tästä ei ole kauan.

Suihkussa ollessaan lorotti litran suihkusaippuaa lattiakaivoon, palmoliven isot pullot meni siinä sitten. Huomasin kun alakerran vessan lavuaarin viemäristä tuli vaahtoa lattialle (kylppäri siis yläkerrassa), avaamattomat 500ml pullot molemmat tyhjinä.

Kuinkakohan monen naapurin lattiakaivoista on noussut tuona päivänä vaahtoa.

Tällaisia ihme juttuja meillä, ei onneksi mitään oikeasti ikävää, vähän omituisia vain

Niin ja tämän saman jätkän juttua;

Sanoin että omasta huoneesta täytyy kattolamppu sammuttaa kun menee nukkumaan, ettei se ole siellä sitten koko yötä päällä kuten yleensä, hänellä siis lamppu parvisängyn ihan vieressä, sellainen pelkkä roikka jonka päässä energiansäästölamppu, kupu mennyt rikki. Hän oli sitten keksinyt, että kun kietoo lakanan siihen polttimon ympärille niin minä en näe ovenraosta että valo on päällä ja hän näkee kuitenkin tarpeeksi siellä sängyssään mitä sitten ikinä siellä touhusikin. Onneksi tajusin homman, koska nuo lamput menee tosi kuumaksi jos on pidempään päällä, siinä ois tulipalo syttynyt yön aikana.

Niin eikö tunnu siltä että mikä tuon pennun aivoja vaivaa... Onneksi ne on muuten kuitenkin ihan järkeviä, kai, ehkä....... T. ap eli skootterin-luovuttajan synnyttänyt

No just sellainen olo välillä, että onko tuo ihan terve :D

Niin älyttömiä juttuja välillä ettei oo tosikaan. On tunnollinen ja koulu menee hyvin, eikai sellaista teiniä ole olemassakaan ettei jollain osa-alueella jotain hölmöjä juttuja olisi. Olen iloinen ettei polta tupakkaa ja hillu kaupungilla :)

Vierailija
22/47 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammuttiin uudenvuoden raketteja kaverilla ikkunasta ja yksi noidanpilli tippui kaverin huoneeseen,onneksi lensi lattialle nurkkaan eikä sänkyyn,olisi voinut palaa koko kämppä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neljä teiniä, ja ihmeellisintä on lintsauksen suuret määrät.

Vierailija
24/47 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:  ettei vaan tossa poikasi jutussa ole käynyt niin että lainaus on ollut vähemmän vapaaehtoista? Vähän sellaselta kuulostas ja aika yleistä on.

Vierailija
25/47 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika 14-vuotiaana pelasi koulun pingispöydillä pingistä jollain isommalla, painavalla pallolla (olikohan pesäpallo). Järki Jaakko, prkl. Pallo lensi ikkunaan, ikkuna rikki, lasku isille ja äitille 200 € (ilmeisesti jaettu vastapelurin kanssa). Mmmahtavaa.

Tämähän ei kuulu vanhemmille vaan pojan tulisi itse maksaa alaikäisenä tehdyt törttöilynsä.

Vierailija
26/47 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani eivät oikein pitäneet siitä että tein salaa verkkovirtakytkentöjä joskus alle kymmenvuotiaana.

Tiesin mitä tein, eikä kytkennöissä ollut mitään vaaraa.

Äiti sattui tulemaan juuri huoneeseen kun käynnistin laitteeni ja moitteitahan siitä tuli.

Joskus myöhemmin tein koulumme rehtorille sitten ihan pyynnöstä erään parannuksen hänen verkkovirtaiseen laitteeseensa. Toimi näköjään vielä vuosia myöhemmin ja hän oli siihen hyvin tyytyväinen.

Laitteiden rakentelusta tuli kotona moiteita useinkin, mutta muita juttuja ei sitten ollut lainkaan, eli en edelleenkään ole kokeillut tupakkaa tai ollut humalassa tai mitään muutakaan väitteiden mukaan normaalia.

Vierailija
27/47 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän kodin tyttö alkoi käyttämään kannabista. Hän oli käyttöä ennen tavallinen, mutta sen jälkeen ahdistunut, masentunut ja harhainen.

Vierailija
28/47 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ovat siis entisiä peruskilttejä. Sen jälkeen kun on tehnyt jotain ei-kilttiä niin ei ole enää kiltti.

Meillä yksi lapsista hairahtui teininä huumeisiin. Sillä tiellä ollaan. Alkoi pössyttelyllä joka osattiin meiltä hyvin piilottaa. Kun asia selvisi kotona oli jo muutakin käytössä. Tuho on valtava.

Ja lapsestamme ei olisi kukaan uskonut että näin voi käydä.

Vierailija
29/47 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää yrittäkö. Ei kukaan ala käyttämään huumeita hyvän elämän takia.

Vierailija
30/47 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusi kånkenin, joten saksi vanhan ehjän reppunsa sentin suikaleiksi kiukkupuuskassaan :D Kyllä sitä sitten kadutti kun joutui muutaman viikon kantamaan kirjat isänsä automessuilta tuomassa kangaskassissa.

Vierailija
31/47 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää yrittäkö. Ei kukaan ala käyttämään huumeita hyvän elämän takia.

Tässä taas joku joka luulee tietävänsä kaikkien muiden asiat paremmin kuin he itse.

Se että on hyvän perheen onnellinen nuori ei poista sitä asiaa että nuoret ovat uteliaita ja kielletyt asiat kiinnostaa. Toisille sattuu siinä vain sitten ne huonommat kortit käteen.

T.päihdenuorten parissa työskentelevä

Vierailija
32/47 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintsaa lukiosta, poissaoloja oli lähes puolet tunneista, järkytyin kun kirjauduin Wilmaan. En oikein viitsi tuomitakaan, koska käytti tuon ajan siihen, että kävi yliopistolla seuraamassa luentoja, hän on yksinäinen ja hänellä on ilmeisesti kavereita yliopistolla. En silti tajua miksi hän ei vain neuvottele koulun kanssa, varmasti tuonkin olisi voinut järjestää sallitustikin. En ymmärrä, mistä tuo on saanut päähänsä, että kaikki opettajat ja viranomaiset haluavat hänelle vain pahaa ja tekee kaiken oman päänsä mukaan.

Vierailija
33/47 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lintsaa lukiosta, poissaoloja oli lähes puolet tunneista, järkytyin kun kirjauduin Wilmaan. En oikein viitsi tuomitakaan, koska käytti tuon ajan siihen, että kävi yliopistolla seuraamassa luentoja, hän on yksinäinen ja hänellä on ilmeisesti kavereita yliopistolla. En silti tajua miksi hän ei vain neuvottele koulun kanssa, varmasti tuonkin olisi voinut järjestää sallitustikin. En ymmärrä, mistä tuo on saanut päähänsä, että kaikki opettajat ja viranomaiset haluavat hänelle vain pahaa ja tekee kaiken oman päänsä mukaan.

Jos on lähes puolet lukion tunneista pois niin kurssi on hylätty eikä se auta mitåän vaikka istuu yliopiston kursseilla kun ei sinne oikeasti pääse kun kesken lukio.

Vierailija
34/47 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia lapsia mulla nyt ei vielä ole, mutta meidän kaveriporukassa teininä nuo peruskiltit ja normaalit (tytöt), joilla nykyään kaikilla työ- tai opiskelupaikka mm. imppasivat liimaa ja deodorantteja. Itse en tuohon kyllä ikinä lähtenyt mukaan, mutta vähän vanhempana vedin kännit melkein joka viikonloppu, eikä äidillä ollut tästä pienintäkään aavistusta. Ja kerran kun kävikin kusisesti ja en saanut kyytiä kotiin eräistä mökkibileistä niin jouduin soittamaan äidin hakeen ja äiti on vielä tähänkin päivään mennessä siinä käsityksessä, että tuo oli mun ensimmäinen alkoholikokeilu :D Nykyään en tosin käytä alkoholia itse ollenkaan, paitsi jossain juhlissa saatan sen skumppalasin ottaa.

Vierailija
35/47 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omia lapsia mulla nyt ei vielä ole, mutta meidän kaveriporukassa teininä nuo peruskiltit ja normaalit (tytöt), joilla nykyään kaikilla työ- tai opiskelupaikka mm. imppasivat liimaa ja deodorantteja. Itse en tuohon kyllä ikinä lähtenyt mukaan, mutta vähän vanhempana vedin kännit melkein joka viikonloppu, eikä äidillä ollut tästä pienintäkään aavistusta. Ja kerran kun kävikin kusisesti ja en saanut kyytiä kotiin eräistä mökkibileistä niin jouduin soittamaan äidin hakeen ja äiti on vielä tähänkin päivään mennessä siinä käsityksessä, että tuo oli mun ensimmäinen alkoholikokeilu :D Nykyään en tosin käytä alkoholia itse ollenkaan, paitsi jossain juhlissa saatan sen skumppalasin ottaa.

Niin ja siis muuten olin se "kilttityttö", en ikinä lintsannut koulusta, sain kokeista huonoimmillaan satunnaisia seiskoja, harrastin aktiivisesti kilpaurheilua ja kaveriporukkakin koostui pääasiassa samanlaisista nuorista :)

Vierailija
36/47 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsista vanhempi on kiero, esittää koulussa ja muutenkin kodin ulkopuolella järkevää, hiljaista ja kilttiä mutta oikeasti esimerkiksi viiltelee ja oksentelee. Jaksaminen alkaa olla lopussa, mikään keino järkipuheesta uhkailuun ei tunnu auttavan.

Nuorempi on rehellisesti sitä mitä on, eli pientä kahnausta koulussa mutta ei vakavaa. Hulluin temppunsa on ajaa mopolla humalassa.

Vierailija
37/47 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kiltti tyttöni alkoi oireilla kasiluokalla. Asioihin puututtiin, mutta huonommaksi on mennyt. Tyttö blokkaa minut elämästään, mutta puhuu onneksi isälleen -tosin se on rasittavaa sitten minulle kun saan kuulla miten en osaa kasvattaa enkä olla tukena ja blaablaablaa, sanoo ihminen joka ei arkeamme ole jakanut enää 5 vuoteen kun siihen ei ole kykenevä. Eli kerrankuussa-viikonloppuisä, joka saa rusinat pullasta, kritisoi minun, arkea pyörittävän vanhemmuutta. No joo. Hyvä kun tyttö saa isälleen puhuttua. Mutta, tulos on että hän on viillellyt, käyttänyt päihteitä, kärsii uniongelmista, koulu mennyt pyllylleen. Hänellä on diagnoosi keskivaikeasta masennuksesta nyt, kun suostui hoitokontaktiin, aiemmin ei suostunut.

Tekeekö tämä nuorestani nyt jotenkin pahan joka ei sovi norminuoren kastiin, eli saanko vastata, mitä muuta hän hölmöilee?

No, vastaan silti. Viimeisin oli, että olin itse  junalla reissussa ja tyttö isänsä vastuulla viikonlopun. No, tytöllä on avaimet kotiin. Ja tietää, missä autonavaimet on. Niin olivat 18-v kortillisen kaverin kanssa sitten ottaneet autoni luvatta käyttöön. Siinä oli bensaa vähän, oli tarkoitus ma aamuna töihinlähtiessä tankata. No enpä päässyt kotipihasta pidemmälle, tankki oli aivan tyhjä. Enpä arvannut sitä su tarkistaa.

Vierailija
38/47 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun kiltti tyttöni alkoi oireilla kasiluokalla. Asioihin puututtiin, mutta huonommaksi on mennyt. Tyttö blokkaa minut elämästään, mutta puhuu onneksi isälleen -tosin se on rasittavaa sitten minulle kun saan kuulla miten en osaa kasvattaa enkä olla tukena ja blaablaablaa, sanoo ihminen joka ei arkeamme ole jakanut enää 5 vuoteen kun siihen ei ole kykenevä. Eli kerrankuussa-viikonloppuisä, joka saa rusinat pullasta, kritisoi minun, arkea pyörittävän vanhemmuutta. No joo. Hyvä kun tyttö saa isälleen puhuttua. Mutta, tulos on että hän on viillellyt, käyttänyt päihteitä, kärsii uniongelmista, koulu mennyt pyllylleen. Hänellä on diagnoosi keskivaikeasta masennuksesta nyt, kun suostui hoitokontaktiin, aiemmin ei suostunut.

Tekeekö tämä nuorestani nyt jotenkin pahan joka ei sovi norminuoren kastiin, eli saanko vastata, mitä muuta hän hölmöilee?

No, vastaan silti. Viimeisin oli, että olin itse  junalla reissussa ja tyttö isänsä vastuulla viikonlopun. No, tytöllä on avaimet kotiin. Ja tietää, missä autonavaimet on. Niin olivat 18-v kortillisen kaverin kanssa sitten ottaneet autoni luvatta käyttöön. Siinä oli bensaa vähän, oli tarkoitus ma aamuna töihinlähtiessä tankata. No enpä päässyt kotipihasta pidemmälle, tankki oli aivan tyhjä. Enpä arvannut sitä su tarkistaa.

Aloitusviestissähän selvästi rajattiin pois mielenterveysongelmaiset nuoret eli "et saa" vastata. Mutta hyvä, että lapsesi on nyt hoitokontaktissa.

Vierailija
39/47 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapset eivät ole vielä teini-iässä, mutta voin kertoa omia hölmöilyjäni ysäriltä ! Olin ns. kiltti tyttö, mutta se ei estänyt kiipeämästä kerrostalon katolle tai varastelemasta kaupoista. Jännitystä piti saada jostain.

Vierailija
40/47 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, itselleni toimi kun äitini lakkasi kohtelemasta minua kuin lasta. Joka olin, tietenkin, mutta auktoriteettikapinani oli niin järjetön, että mikään ei saanut näkemään itseäni punaista enemmän, kuin komentelu.

Äiti sanoi, että olen sen verran iso, että ei voi minua holhota - henkisesti tai fyysisesti. Ja ei voi tehdä käytökselleni mitään, mutta se vahingoittaa toimeentuloamme (just tuommoinen bensat loppu, ei pääse töihin, joutuu makselemaan juttuja, ei pysty keskittymään töissä jne.). Joten joko se käytös loppuu tai sitten mun pitää mennä toteuttamaan sitä muualle. Isälleni tai johonkin laitokseen. Äidillä on takki tyhjä, ja ne on ne vaihtoehdot. Ja silleen rauhallisen-ei komentelevasti, ei-sarkastisesti, tai ei-ilkeilevästi. Ihminen ihmiselle, aikuinen aikuiselle (lapselle). Sanoi, että tukee minua mitä halusinkaan tehdä, ja kaikki on hänen mielestään ihan ok. Mutta tätä menoa hänelle tulee potkut ja meidän pitää myydä koti/muuttaa tms.

Halusin muuttaa isälleni, ja äiti sanoi että hoida se sitten niin, hyvä. Ilmeisesti tiesi, että isällä ei ole aikomustakaan minua ottaa. Se selvisi sitten minullekin pian... Ja ne laitospaikat kun oltiin yhdessä katottu niin mieli sitten muuttui.

Mielestäni tuossa avain oli se, että äiti ei antanut mitään, mitä vastaan kapinoida. Pelkkiä vaihtoehtoja, ymmärrystä ja hyväksyntää. Se oli yhtäkkiä tosi pelottavaa.