Järjettömintä mitä peruskiltti teinisi on keksinyt?
Peruskiltillä tarkoitan siis sellaista että asiat on suurinpiirtein ok, eli ei ole vakavia mielenterveysongelmia eikä päihteiden, etenkin huumeiden, väärinkäytön aiheuttamia väistämättömiä järjettömyyksiä.
Oma 15-vuotiaani antoi skootterinsa ajokortittomalle henkilölle ajettavaksi - Tämä toinen teini palkitsi luottamuksen käymällä vetäisemässä skootterilla "kolme päällä" ilman kypäriä kunnon crossiajelut metsässä mm. hiekkarinnettä laskien. Mitä helskuttia järkeväksi luulemani oman teinini päässä mahtoi liikkua kun antoi skobansa moisen sakin käyttöön. Syyllistyi samalla itsekin laittomuuteen (ajoneuvon luovuttaminen ajokortittomalle). Joo, ei tartte teinin ajella skootterilla ajella muutamaan viikkoon.
Mitä muiden teinit on keksineet, joka on tullut ihan puskista?
Kommentit (47)
Meillä oli samanlainen tapaus kuin ap:lla! Upouuden skootterin oli saanut järkyttävään kuntoon. Kun kerrottiin, että mennään tekemään rikosilmoitus poliisille asiasta ja kysyttiin kavereiden nimiä, niin tarina alkoi muuttua, että ei hän tunne niitä niin hyvin jne. No lopulta myönsi, että itse oli ajanut ja keksinyt tarinan, että aivan muut oli kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää yrittäkö. Ei kukaan ala käyttämään huumeita hyvän elämän takia.
Tässä taas joku joka luulee tietävänsä kaikkien muiden asiat paremmin kuin he itse.
Se että on hyvän perheen onnellinen nuori ei poista sitä asiaa että nuoret ovat uteliaita ja kielletyt asiat kiinnostaa. Toisille sattuu siinä vain sitten ne huonommat kortit käteen.
T.päihdenuorten parissa työskentelevä
Hyvä perhe ja onnelliselta vaikuttaminen tarkoita, että ihminen on onnellinen. Ei ihme, että syrjäytyneitä on paljon, kun aikuisia voi kusettaa elämästään kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä taas joku joka luulee tietävänsä kaikkien muiden asiat paremmin kuin he itse.
Se että on hyvän perheen onnellinen nuori ei poista sitä asiaa että nuoret ovat uteliaita ja kielletyt asiat kiinnostaa. Toisille sattuu siinä vain sitten ne huonommat kortit käteen.
T.päihdenuorten parissa työskenteleväHyvä perhe ja onnelliselta vaikuttaminen tarkoita, että ihminen on onnellinen. Ei ihme, että syrjäytyneitä on paljon, kun aikuisia voi kusettaa elämästään kunnolla.
Siis ei tarkoita.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T.päihdenuorten parissa työskenteleväHyvä perhe ja onnelliselta vaikuttaminen tarkoita, että ihminen on onnellinen. Ei ihme, että syrjäytyneitä on paljon, kun aikuisia voi kusettaa elämästään kunnolla.
Siis ei tarkoita.
-ap
En ole ap. Tein kyllä tuon äskeisen viestin, mutta epähuomiossa vain tuon tuonne merkitsin. Anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Lintsaa lukiosta, poissaoloja oli lähes puolet tunneista, järkytyin kun kirjauduin Wilmaan. En oikein viitsi tuomitakaan, koska käytti tuon ajan siihen, että kävi yliopistolla seuraamassa luentoja, hän on yksinäinen ja hänellä on ilmeisesti kavereita yliopistolla. En silti tajua miksi hän ei vain neuvottele koulun kanssa, varmasti tuonkin olisi voinut järjestää sallitustikin. En ymmärrä, mistä tuo on saanut päähänsä, että kaikki opettajat ja viranomaiset haluavat hänelle vain pahaa ja tekee kaiken oman päänsä mukaan.
Sinuna olisin hyvin huolissani. Onko hänellä muita paranoidisia tai erikoisia ajatuksia? Tuossa käy helposti niin, että jää kaikki koulut kesken. On niitä opettajia ja viranomaisia siellä yliopistollakin...
AP jatkaa itse, että nyt sitten tuli naapuri kyselemään onko tyttäreni vienyt heidän pyöränsä. Juu, ei ole tyttäreni, mutta onkohan joku viime viikonlopun "kaveri"porukasta. Samat sällit ja tytöt jotka sitä skootteria rymyyttivät. Voi voi.
Hyvä että sulle asiat aikanaan selvisivät. Mun ja lapseni tilanne on ehkäpä kuitenkin erilainen. Mutta se siitä.