Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa joka vastustaa unisex vessoja?

Vierailija
28.05.2017 |

Unisex vessat on ok, jos ne ovat kokonaan yksityisiä, mutta ohutseinäiset, alhaala avonaiset kopit ja yhteinen käsienpesutila ja unisex vessa kuulostaa todella epämukavalta asialta. Olen muutenkin ujo pissa, mutta saan jotenkin hommat hoidettua, mutta en halua suhista ja rapistella samalla kun tila on täynnä miehiä. Olenko vain jäänyt kehityksen kelkasta vai onko muitakin naisia, jotka haluaa pitää omat vessat erillään miesten vastaavista?

Kommentit (150)

Vierailija
101/150 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden sukupuolen ulkopuolella on mutaatioita ja mielenterveyden haasteita. Invavessat oikea osoite.

Vierailija
102/150 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset yksittäiset vessat voisi mun puolesta aina olla unisex-koppeja, mutta vaikka transihmisille ja muunsukupuolisille haluankin tasaveroisia oikeuksia muiden kanssa, tahdon myös cis-naisena pitää oikeuteni käydä naisten vessassa. Toivotan kuitenkin kaikki muunsukupuoliset tervetulleeksi samaan vessaan, enkä kyllä lähde häätämään vaikka joku ulkoisesti mieheltä näyttävä sinne tulisikin. 

Itse kuitenkin saattaisin kokea oloni turvattomaksi miesten kanssa samassa noin "yksityisessä" tilassa, toki paikasta riippuen. Haluan jonkun paikan, missä voi olla piilossa miesten katseilta. Esimerkiksi johonkin juna-aseman vessaan ei illalla välttämättä uskaltaisi mennä, vaikka ei se "naisten wc"-kyltti millään taialla miehiä estä sinne tulemasta.. Siinä mielessä tuntuu pahalta kirjoittaa näin, kun transihmiset ja muunsukupuoliset varmasti aina kokevat tuota pelkoa. Ehkä joku kolmas wc olisi sitten ratkaisu tähän asiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/150 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin kaikkeen olen naisena wc:tä käyttänyt:

- tarpeitteni tekemiseen

- siteen vaihtoon

- menkkojen yllättävän alkamisen sattuessa hätäratkaisua keksimään

- vaihtamaan vaatteita jonkin yllättävän jutun, esim. veritahran takia

- ollakseni rauhassa

- korjailemaan meikkiä tai asua

- laittamaan nopeasti deodoranttia tai tekemään ylipäätään mitään outoa, mitä en miesten edessä tekisi

- wc-kopista huikkaamaan kaveria antamaan siteen tai mitä tahansa hieman noloa julkisesti huikattavaksi

Enkä ole varmasti ainoa, joka ei halua mennä uuden treffikumppaninsa kanssa samaan ravintolan vessaan vaikkapa yllättävän ripulin sattuessa. Itse tarvitsen jonkin niin sanotun turvapaikan, jossa voi huoletta keräillä itseään, vaihtaa hikisen paidan tai pyyhkiä öljyä naamasta tai vaikkapa oksentaa/ripuloida ilman, että jokin mies odottaa pääsyä vessaan jälkeeni.

Ymmärrän ihmisiä, jotka eivät koe olevansa juuri sen sukupuolisia kuin ovat. Mä vaan en halua luopua osittain jopa yksityisyydestäni. Unisex-vessat olisi hyvät, mutta lisänä nykyisiin. Musta pelkät kuukautiset sun muut jutut jo on täysin hyvä syy pitää naisille omat vessat vaikkapa kouluissa.

Vierailija
104/150 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainoa syy miksi haluaisin unisex-vessat on jonotusajat: naisten vessoihin on aina paljon pidemmät jonot.

😂 😂 😂

Vierailija
105/150 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naisena sais valita nyt niin kävisin aina miesten vessoissa. Naisten vessat on niin epäsiistejä ja karmeita on kyse sitten ravintolasta, baarista, kauppakeskuksesta, jäähallista mistä tahansa hyi!

Vierailija
106/150 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naisena sais valita nyt niin kävisin aina miesten vessoissa. Naisten vessat on niin epäsiistejä ja karmeita on kyse sitten ravintolasta, baarista, kauppakeskuksesta, jäähallista mistä tahansa hyi!

Vierailija
107/150 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukupuoli on vain sosiaalinen konstruktio, joten miksi pitäisi olla erilliset vessat?

^ Academic person

Vierailija
108/150 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaupungin kirjasto muutti vessat unisex-vessoiksi,

lakkasin käymästä siellä asioilla.

Yritin pari kertaa mennä tällaiseen haisuvessaan, jonka ovessa on se molempia sukupuolia tarkoittava sekasikiörengas,

mutta miehet ovat liian likaisia.

Moni mies ilmeisesti virtsaa sisätiloissakin seisten, eli roiskii menemään pitkin pönttöä niin että vessan seinä pisaroi, hyi. Kaamea sotku ja väkevä löyhkä.

Vierailija
109/150 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastusta, mutta takuulla valitsen jaloillani, jos vaikka Prismasta kaikki vessat laitetaan yhteisvessoiksi. En usko, että miehetkään viihtyvät naisten kanssa samoissa saniteettitiloissa.

Tietysti  pienissä kahviloissa jne on usein muutenkin vain yksi vessa asiakkaille, mutta siellä voi käydä yksinään.

Jos joku henkilö ei tiedä omaa sukupuoltaan, niin hän todennäköisesti nytkin käy sen sukupuolen vessassa mitä nykyinen habitus lähinnä edustaa, ettei tule ihmettelyjä. Jotkut asiat viedään jonkun pienen vähemmistön takia niin kummallisiksi, että lopulta voi suvaitsevainen mielipide muuttua heitä kohtaan negatiiviseksi.

Vierailija
110/150 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin miehenä en myöskään haluaisi unisex -vessoja. Itse asiassa on jo tarpeeksi kiusallista virtsata siihen pisuaariin avoimessa tilassa miestenkin vessassa, puhumattakaan että naisia olisi selän takana jonottamassa ja ihmettelemässä. Tai sitten pisuaarit kokonaan pois ja pelkkiä koppeja vessoihin mutta jonotusaikoja se ei ainakaan lyhennä.

Vierailija
111/150 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten vessat on melkein poikkeuksetta aina likasempia, kuin naisten. Likaa on lattiasta lavuaareihin. Ei toki naistenkaan vessat aina mitään siistejä ole, mutta ei kyllä yhtä likaisiakaan..

Miesten ja naisten vessat todellakin erikseen. Voihan kaupoissa olla vaikka kaksi unisex-vessaa, jos joku niitä todellakin niin paljon haluaa.

Terveisin paljon vessoja siivonnut siivooja.

Vierailija
112/150 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun juttu. Ja jotenkin tuntuisi että myös turvallisuusjuttu. Esim. tilanne baarissa, jossa wc-tiloissa lauma tällaiseen kulttuuriin tottumattomia miehiä, ja pitäisi sinne pissille mennä. Juu ei.

Vierailija
113/150 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Crohnikkona elämä on välillä varsin vessakeskeistä. Arvostan yksityisyyttä myös vessassa, joten valitsen yleensä invavessan. Ei jonoja, ei seuraa, harvoin lammikoita lattioilla. Eikä sukupuolittuneisuutta. Joten, kysyn tyhmänä,

miksei invavessa käy transihmisille, vai katsotaanko sen lokeroivan käyttäjänsä invalidiksi? Mitään diagnoosejahan käyttäjiltä ei kysellä, ja myös terveet (ja) cis-ihmiset voivat niitä käyttää, jos sellainen on vapaa.

Vierailija
114/150 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukuouolierottelu ei ole enää tätä päivää. Kaikki tuttavapiirissäni kannattaa sukupuolittamattomia vessoja ja ollaan kaikki akateemisia. Ainoastaan juntit persut vastustaa.

Ongelmahan tässä on se, että niitä vessoja käyttäisivät sitten kaikki, myös ne "juntit". Maailma on hyvin erilainen riippuen siitä ollaanko luentosalissa vai räkälässä tai asematunnelissa. Itselleni sopisi hyvinkin, ettei olisi sukupuolierottelua, suurin osa ystävistänikin on eri sukupuolta kanssani - ja saan säännöllisesti kuulla tappouhkauksia heidän kumppaneiltaan. Voin vaan kuvitella miltä näyttäisi, jos vaikka baarissa astuisimme yhdessä ulos samasta vessasta.

Vierailija
115/150 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen mies enkä myöskään halua unisex vessoja. En oikein ymmärrä ketä tässä palvellaan. Muun sukupuolisiako? Heitähän onkin varmasti melkein jo yli puoli prosenttia väestöstä

Vierailija
116/150 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua se ei haittaa jos se tulee erikseen miesten, naisten ja invavessan lisäksi sekä olisi vapaaehtoista käyttää. Mikäli naisten ja miestenvessat puretaan ja tehdään vain unisex vessoja niin sitten kyllä vastustan. Miettikää kun yritetään salaa kuvata vastakkaisen sukupuolen vessassa käyntiä, kuuntelevat vastakkaisen sukupuolen vääntävää vatsaa johon eivät ole ehkä tottuneet. Samanlaiset "ilmatilat" seinissä että helposti voi joku kurkata ylitse. Mitenköhän sitten ahdistelun laita? Lopettaisin kyllä julkisten vessojen käytön seinään. Saattasin tehdä törkyset ja käyttää invavessoja.

Vierailija
117/150 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että jos sinä satut olemaan transsukupuolinen, ei ole minun vikani. Minä tahdon käydä edelleenkin perinteisessä vessassa. Sori.

Vierailija
118/150 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin olen monet kerrat käyttänyt inva vessaa ilman ongelmia. En tunne itseäni sen taka invaksi. Mikä ihme ongelma tämä vessaongelma nyt on? Voiko niitä sitten rakentaa lisäksi niitä transvessoja, jos se asia on ongelma.

Vierailija
119/150 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisipa vessat täyteen nappeja, joita painelemalla saisi erilaisia ääniä peittämään pimpin suhinaa. Kiusallista jos oven takana mies odottaa vuoroaan ja pinppa vain suhisee :(

Vierailija
120/150 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse mennä kuin Ruotsiin, niin esim. jostain lentokentiltä löytyy pelkästään unisex-vessoja. Kylläähän siihen tottuu, mutta parin alle kouluikäisen tytön kanssa liikkuessa tuntuu välillä vähän ällöltä mennä jonkun ison äijän jälkeen koppiin, jossa jo ovelta tulee vastaan miehekäsä kakan haju...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi