Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei &¤%#%, en ymmärrä, miten jotkut voi käyttää pelkkää sidettä!!

Vierailija
22.05.2017 |

Hyi helvata tätä fiilistä. Ei ollut vain tänä aamuna mitään muuta saatavilla kuin siteitä. Yleensä käytän näitä vain varmistamaan ettei tamppooni vuoda yli. Ihan hirveä olo, kun tiedostaa menkat koko ajan. Käyn vessassa vaihtamassa puhtaan siteen, nousen pöntöltä ja TAAS likainen olo. Ei tämä ainakaan sellaisten hommaa ole, joilla on runsaat menkat. Niiden kohdalla ymmärrän, joilla vain ihan vähän vuotoa. Miten ihana tamppoonin kanssa, kun ei edes muista menkkojen olemassaoloa...
YÄK. Se on kauppareissu edessä ruokkiksella.

Kommentit (200)

Vierailija
161/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi helvata tätä fiilistä. Ei ollut vain tänä aamuna mitään muuta saatavilla kuin siteitä. Yleensä käytän näitä vain varmistamaan ettei tamppooni vuoda yli. Ihan hirveä olo, kun tiedostaa menkat koko ajan. Käyn vessassa vaihtamassa puhtaan siteen, nousen pöntöltä ja TAAS likainen olo. Ei tämä ainakaan sellaisten hommaa ole, joilla on runsaat menkat. Niiden kohdalla ymmärrän, joilla vain ihan vähän vuotoa. Miten ihana tamppoonin kanssa, kun ei edes muista menkkojen olemassaoloa...

YÄK. Se on kauppareissu edessä ruokkiksella.

Millä tavoin olosi on puhdas lotratessasi veristen tamponien kanssa *örp*

Vierailija
162/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun ei oikeestaan oo vaihtoehtoa ku tamponit ei pysy sisällä (oma anatomia jostakin syystä estää sen) ja joka kuukausi on niin helvetilliset kuukautiskivut et ei voi käyttää kuukuppiakaan... Tottakai haluis käyttää esim. kuukuppia siteiden sijaan mutta kun ei onnistu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukuppilaisuus on kyllä yksi uskonto. 

"Mulla ei toimi" -jaa käytät väärin.

"Oon allerginen" - Ei voi olla, ei allergisoi. 

"Tuntuu inhottavalta" -No eikö muka muut, naisen pitää olla sujut kuukautisverensä kanssa!! 

Oikeasti uskokaa jo ettei se kuppi toimi kaikilla. 

Onhan tuo tietyllä tapaa juuri yhtä hupsua kuin yökötellä kuppia, jos ei ole koskaan kokeillut sitä. -- Mulla kupin käyttö sujui hyvin heti alusta alkaen, ja ekan kerran elämässäni en vihannut kuukautisia ihan valtavasti. Kyllä se lähenteli uskonnollista kokemusta :)

Vierailija
164/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukupin tilavuus on joku 0.25dl. Runsas vuoto tarkoittaa et verta tulee yli 0.8dl kuukautisten aikana. Joten kuppi riittää hyvin runsaassakin vuodossa.

On siinä sekin hyvä puoli, että kun menee gynelle valittamaan runsaista vuodoista, voi kertoa montako kupillista vuotaa pahimpina päivinä. Hetkeäkään ei tarvinnut keskustella siitä, onko ongelma vakava, kun pystyin kertomaan määrät.

Vierailija
165/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina käyttänyt siteitä. Kunhan muistaa vaihtaa tarpeeksi usein, niin ei ole mitään hajuhaittoja eikä likaisuuden tunnetta. Tulehduksia mulla ei ole ollut koskaan ja luulen että se on pitkälti sen ansiota, että käytän siteitä.

Vierailija
166/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa ihanaa vertaistukea kuulla muistakin "pimppivaivaisista". Itselläni menkat on aina aika tuskaa: olen jotenkin vino, joten tamponit valskaa toiselta puolen kun toinen puoli on kuiva, lisäksi niiden kanssa vessassa käynti on hankalaa ja minulla on yliaktiivinen rakko... En ole ikinä käyttänyt tamponeita kuin uidessa ja urheillessa. Niin ja poisotettaessa ne tuntuu repivän kitarisatkin mukanaan puhumattakaan siitä että se naru HIERTÄÄ.

Kun kuulin kupista, hommasin sen ihan onnessani. Paria eri mallia jouduin kokeilemaan ennen kuin Lunette osoittautui aika sopivaksi. Mutta en voi laittaa sitä ennen kuin menkat on alkaneet "kunnolla", emätin on muuten liian arka ja aina se täytyy laittaa perusvoiteen kanssa. Silti saa sormillani painella emättimen seiniä että kuppi mahtuu aukeamaan. Ja valitettavasti tunnen sen koko ajan ja virtsaaminen ja ulostaminen on hankalaa. Olen leikannut antennin täysin pois ja silti kuppi tuntuu hiertävän emättimen suuaukkoa ja syvemmälle se ei mahdu... Harjoituksen puutteesta ei ole kysymys koska olen kupitellut kymmenen vuotta. Olen varmaan myös aika aistiyliherkkä.

Lisäksi kupissa minua ahdistaa se, että ei koskaan tiedä koska se pitäisi tyhjentää. Vanhemmiten kuukautiseni ovat runsastuneet eikä kahdesti päivässä tyhjennys todellakaan riitä. Käytännössä tyhjennän kupin silloin kun käyn vessassa aina. On tosi ahdistavaa kun ei tiedä miten täynnä se on, siteistä aina tiesi missä mennään.

Käytän kuitenkin kuppia ne pari runsainta päivää ja öisin, muuten kestositeitä koska tietenkin kertikset ärsyttää herkkiä limakalvojani. Kestositeissäkin ne saumurilla vedetyt reunat ärsyttää ja on tosi tarkkaa millaiset pikkarit on.

Olisi ihanaa sanoa että kuppi tekee sen ettei menkkoja tarvitse edes ajatella mutta valitettavasti kohdallani se ei mene niin. Menkat on kyllä minulle enemmän tai vähemmän kiusalliset aina, tai ainakin ne kaksi pahinta vuotopäivää. Loppupäivinä olen välillä niin ällöttävä että vaihdan vain pikkarit pari kertaa päivässä koska alapää ei vaan kestä enää yhtään ärsytystä tai hautomista tai tai tai...

Niin, ja hormonit kuivattaa limakalvoni saharaksi ja sekoittaa pääni joten sekään vuodonvähennysmetodi ei auta. Otan sitten Napromexi 2X500mg pahimpina vuotopäivinä, se auttaa sen verran että isompi Lunette ei tulvi yöllä yli.

Mä NIIN odotan vaihdevuosia...

Vierailija
167/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyt, miksen koskaan aio käytä kuppia:

1. Liian monimutkainen

2. En kestä sitä veren näkemistä, hyi helv...

3. Veemäistä vaihtaa mökin ulkovessassa

4. Joskus niin niukat menkat, että pelkkä side riittää

Vierailija
168/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen käyttänyt kuukuppia jo kohta 10 vuotta. Kerran jouduin ostamaan tamponeja kun olin jossain reissussa, ja oli kyllä likaista ja ällöttävää touhua. Siteet oli kyllä kaikista kamalimmat kun teininä niitä käytin, se tunne kun rööristä oikein hulahti seisomaan noustessa :O

Kuukupissa kyllä huomaamattomuuden ja siisteyden lisäksi parasta on se, ettei tarvitse kauppareissuilla sitä muistella.

Vierailija
169/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Liian monimutkainen

Et kestä nähdä omaa vertasi? :D

Vierailija
170/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Liian monimutkainen

Et kestä nähdä omaa vertasi? :D

Hematofobia, oletko koskaan kuullut siitä?

Vierailija
171/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sittenpähän et ymmärrä.  So what?

Vierailija
172/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Itse uskottelin pitkään että kuppi on mökkioloissa kätevä mutta ei se ole. Saunalla saa vehdata monen eri veden kanssa ja huussissa täytyy olla puhdistuspyyhkeitä jotka sitten täytyy tuoda sisälle roskiin. Okei, sidekin pitäisi tuoda sisään roskiin/pyykkipussiin mutta on siinä silti vähemmän säätämistä.

Paras puoli kupissa on se että se ei vie paljonkaan tilaa meikkipussissa eikä tarvitse muistaa ostaa mitään kaupasta. Mutta vaivaton se ei kyllä ole muuten.

Vierailija
173/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin. Vuoto on niin niukkaa, että riittäisi pelkkä pikkuhousun suoja. Viimeiset kahdet menkat ovat kestäneet 3 päivää ja sekin on tarkoittanut lähinnä sitä, että vessapaperiin on saattanut pyyhkiessä jotain tulla. Olisi varmaan ilo käyttää tamppoonia, not.

Vierailija
174/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnistuuko kuukupin käyttö ylipainoiselta jolla hankala ylettyä kunnolla tonne toosaan? :D tamponien laittokin tuntuu olevan kamalan hankalaa jopa asettimella (tamponi jää liian ylös) ni miten sen kupin sais asetettua sinne kun ei yllä sormet syvälle pimppaan

Vierailija
175/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin meitä on moneksi. Minulla on todella runsas vuoto ja silti tykkään mieluummin käyttää siteitä. Käytän runsaimpina vuotopäivinä yösidettä, sitäkin on vaihdettava tunnin välein.

Tamponi on läpimärkä puolessa tunnissa ja sitten side toisessa puolessa, joten joka tapauksessa siteitä on pakko pitää. Mutta ei tarvitse kaivella verisestä vi..sta veristä tampoonin lankaa....

Vierailija
176/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän joku tamponipaketti tai muut kertakäyttösuojat maksa kuin pari euroa... Ihmetyttää miten niin moni kuukupin käyttäjä kokee menevänsä vararikkoon jos sellasen silloin tällöin joutuisi ostamaan.

Vierailija
177/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pysty käyttämään tamponeita enkä kuukuppia (häiritsee molemmissa se, että tunnen ne koko ajan, pienimpiä kokoja ja eri kohtia on kokeiltu). Inhosin ennen siteiden hajua, mutta hajuhaitat katosivat, kun tajusin vaihtaa puuvilla-Vuokkosiin. Ovat siis normaaleja kertakäyttösiteitä, mutta pinta on puuvillaa eikä jotain ihme muovia. Eivät hiosta, ovat imukykyisiä ja tunne on kuivempi. Mitä muovisempi side, sen kauheampi haju. Jotenkin tuntuu, että se kuukautisveri reagoi jotenkin muovin kanssa. Puuvillasiteiden myötä kuukautisistani on tullut hajuttomat, kuukautisten haju vessaan mennessä ja housut laskiessa on kaukainen muisto vain. Olen nuoresta asti kuvitellut, että kuukautiset haisevat, mutta muhivat muovisiteet ne ovatkin olleet koko ajan.

Vierailija
178/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olen käyttänyt kuukuppia jo kohta 10 vuotta. Kerran jouduin ostamaan tamponeja kun olin jossain reissussa, ja oli kyllä likaista ja ällöttävää touhua. Siteet oli kyllä kaikista kamalimmat kun teininä niitä käytin, se tunne kun rööristä oikein hulahti seisomaan noustessa :O

Kuukupissa kyllä huomaamattomuuden ja siisteyden lisäksi parasta on se, ettei tarvitse kauppareissuilla sitä muistella.

Käyttäisin itse kuppia, jos se sopisi anatomisesti minulle ja sen asetteleminen ja pois otto ei sattuisi niin paljon. Harjoiteltu on käyttöä. Miten te muuten pesette kuukupin silloin kun ei ole juoksevaa vettä tai vessassa ei ole lavuaaria kuin yleisessä tilassa jossa muut pesee käsiään?

Vierailija
179/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäisin itse kuppia, jos se sopisi anatomisesti minulle ja sen asetteleminen ja pois otto ei sattuisi niin paljon. Harjoiteltu on käyttöä. Miten te muuten pesette kuukupin silloin kun ei ole juoksevaa vettä tai vessassa ei ole lavuaaria kuin yleisessä tilassa jossa muut pesee käsiään?

En pese, pyyhin vessapaperilla. Sitä tai käsipaperia voi kostuttaa koppiin mennessä valmiiksi. En ole kokenut, että kuppia nopean tyhjennyksen yhteydessä tarvitsis saada ihan hirveän puhtaaksi. 

Vierailija
180/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sen kuukupin saa edes pois, kun siinä ei ole mitään vedintä tai narua? Entä jos se jää sisälle? Siinähän sitten olet.