Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei &¤%#%, en ymmärrä, miten jotkut voi käyttää pelkkää sidettä!!

Vierailija
22.05.2017 |

Hyi helvata tätä fiilistä. Ei ollut vain tänä aamuna mitään muuta saatavilla kuin siteitä. Yleensä käytän näitä vain varmistamaan ettei tamppooni vuoda yli. Ihan hirveä olo, kun tiedostaa menkat koko ajan. Käyn vessassa vaihtamassa puhtaan siteen, nousen pöntöltä ja TAAS likainen olo. Ei tämä ainakaan sellaisten hommaa ole, joilla on runsaat menkat. Niiden kohdalla ymmärrän, joilla vain ihan vähän vuotoa. Miten ihana tamppoonin kanssa, kun ei edes muista menkkojen olemassaoloa...
YÄK. Se on kauppareissu edessä ruokkiksella.

Kommentit (200)

Vierailija
141/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin kuukuppia 5 kiertoa. Ei vaan toimi. Vaikka miten sen asetteli ja varmisti, aina silti jossain kohtaa kiertoa falskasi. Ja ei auttanut harjoitus (menkat 5x7pv ja tyhjennyksiä pitkin päiviä myös, luulisi tuolla harjoituksella jo onnistuvan jos on olevinaan helppo kapistus). Ei voinut yhtään luottaa, joten siinä ne menkat vasta koko ajan tiedostaakin. Tamponin kanssa paljon helpompaa. Tietää tasan tarkkaan kuinka kauan voi olla vaihtamatta, joten ei tarvitse hermoilla koska läikkyy tai tarvitsee mennä vessaan. Siis vaihtaa säännöllisesti niin säilyy tahroilta. Kuukuppi saattoi tahria housut vaikkei ollut millään tapaa täysi ja vaikka meni asetteluissa tasan pilkulleen ohjeen mukaan ja varmisti miljoonaan kertaan, etä on hyvin paikoillaan. Että ei se vaan kaikille toimi.

Sitä paitsi koin sen todella rasittavana ja hankalana. Pitää pestä, tyhjennellä, varoa läikyttämästä ulos kaivellessa, keittää jne. Tamponin kanssa jokseenkin yksinkertaisempaa: paperi auki, tuubi värkkiin ja sieltäroskiin. Ei mitään pesemisiä, paniikkia jos ei olekaan vessakopissa lavuaaria jne.

Vierailija
142/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu hurjalta että ihmiset tulevat pesemään käsiään  siihen lavuaariin johon kaadat kuukautisveresi.  Tuski kaikki pesevät lavuaaria kunnolla......   Kaada se kuitenkin sinne pönttöön mieluummin kuin sotket lavuaaria.

En ole kuukautiskupin käyttäjä, mutta mulle on ihan samantekevää mitä lavuaarista on kaadettu alas. Kun pesen käsiäni niin en mä siinä käsiä pestessä sitä lavuaaria klähmi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin käyttää tamponia mutta se ei vaan sovi mulle. 15 vuotta olen yrittänyt aina silloin tällöin, aina sattuu. Ja olen siis ihan synnyttänyt nainen, en enää ihan teini :(.

Kuukuppi jäänyt sattuneesta syystä kokeilematta.

Vierailija
144/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyi helv... onneksi olen homo.

Vierailija
145/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kokeillut tamponia monesti ja eri kokoisia ja merkkisiä. Kaikki tuntuvat inhottavilta ja tuntuvat koko ajan ja painavat niin, että on pissahätä koko ajan. Olen käyttänyt aina siteitä ja hyvin on mennyt.

Mulle tietysti ihan sama mitä käytät kunhan oot tyytyväinen, mutta pakko kommentoida, että et ole laittanut tamponia tarpeeksi syvälle, jos se tuntuu ja painaa koko ajan.

Vaikka mihin työntäisi niin kyllä tuntuu. Mulla on tosin ollut endometrioosi 30 vuotta ja ylimääräistä kudosta kasvaa alavatsassa ha vurtsarakon ympärillä ja kohtu on liimautunut munasarjoihin ja suolisto on liimautunut kohtuun kiinni. Eli ehkä täysin terveellä ei tunnu missään, mutta mä en voi työntää emättimeen yhtään mitään ilman, että tuntuu koko ajan jollain tavalla.

Tamponien käyttäjät ovat välillä yhyä fanaattisia kuin siteiden käyttäjät ja vain oma tapa on ainoa oikea.

Yritin käyttää tamponeja, mutta ei onnistunut. Minulta leikattiin myöhemmin vaikea endometrioosi, joka oli kiertynyt virtsarakon ja suoliston ympärille. Ainoana oireena oli selkäkipu. Ei mitään muita oireita. Ehkä endometrioosi oli syy minunkin vaikeuksiini?

Vierailija
146/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytä kuukuppia

Miksi? Siis jos olen niin tyytyväinen tamppoonien käyttöön?

No siksi, ettei menkkojen alkaessa tarvitse käydä erikseen kaupassa koska riittää että kuppi on mukana. Luonto ja rahapussi kiittävät.

Luonto varmasti kiittää se on totta, mutta mä laskin joskus kuukupin hinnan ja käyttöiän ja vertaisin käyttämieni siteiden hintaan samalla aikavälillä ja muistaakseni meni niin tasoihin että katsoin ettei kannata... Tästä tosin jo pari vuotta aikaa, kun kuukupit tuli markkinoille.

Kuukuppi maksaa noin 30 € ja kestää nykyään jopa 10 vuotta käyttöä. 28 päivän kierrolla vuosittain on 13 kuukautiset eli kymmenen vuoden aikana 130 menkat yhteensä (ohis, mutta ei saatana tätä naisen elämää). Hintaa jää siten 23 senttiä per menkat.

Joo no silloin kun laskin muistaakseni kuukupin käyttöikä oli vuoden tai kaksi. Ja hinta tuota samaa luokkaa. Mutta jos nykyiset tosiaan kestää kymmennen vuotta, pitäisi tosiaan se kuppi kyllä hankkia :D.

Kai ne on aina sen kymmenen vuotta kestänyt. Itse ostin kuukupin sillon aikanaan heti kun tulivat markkinoille ja yli 10v. oli käytössä.

Vierailija
147/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pillereiden nyötä niin niukka vuoto, että meen siteillä ihan sen takia.

Vierailija
148/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulla hormonikierukka. Pärjään pikkuhousunsuojilla. Muuten olis myös tamppooni.

Vierailija
149/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu hurjalta että ihmiset tulevat pesemään käsiään  siihen lavuaariin johon kaadat kuukautisveresi.  Tuski kaikki pesevät lavuaaria kunnolla......   Kaada se kuitenkin sinne pönttöön mieluummin kuin sotket lavuaaria.

No en minä ainakaan julkisissa vessoissa sitä kuppia missään lavuaarissa pese (ellei vessakopissa ole sellaista omaa pientä lavuaaria - joskus on). Kuukupeille on kehitetty esim. sellaisia kertakäyttöpyyhkeitä, joita voi käyttää tuossa tilanteessa. Eli tyhjennys pönttöön ja pyyhkiminen sillä pyyhkellä (tai ihan vessapaperilla). Sitä paitsi mitä väliä, vaikka sinne lavuaariin olisi verta laskettu? On sinne varmaan paljon muutakin pskaa mennyt ihmisten käsistä. Enemmän itseä ällöttää ne käytetyt siteet ja tamponit roskiksissa.

Vierailija
150/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihanaa, jos voisi tamponia käyttäessään unohtaa koko kuukautiset, mutta ei voi. Mulla tamponi ei pysy sisällä vaan valuu parissa tunnissa pois, jos ei sitten voi vaan maata sängyssä paikallaan koko päivän. Pissalla käydessä se viimeistään pullahtaa ulos. Kuukuppia kokeilin muutama vuosi sitten. En oppinut laittamaan sitä sisään ollenkaan. Aina jos menkat tuli viikonloppuna tai lomalla, yritin sählätä sen kupin kanssa, mutta en vaan päässyt jyvälle.

Vierailija
151/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän pelkkiä siteitä seuraavista syistä:

-Ne on erittäin helppo ja nopea vaihtaa, repäiset vanhan irti ja lätkäiset uuden tilalle, menee korkeintaan 15 sekuntia.

-Sinun ei tarvitse laskea tunteja, tai arvuutella, pitäisiköhän suoja jo vaihtaa. Tunnet heti, kun side pitää vaihtaa.

-Öisin saa nukkua rauhassa, eikä tarvitse pelätä, että suoja on ollut liian kauan. (Huom, nukun usein melko pitkiä yöunia.)

-Siteestä näkee heti vuodon vaihtelut sekä myös sen, jos jokin on pielessä.

Vierailija
152/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampaxit on parhaat. Löytyy kokoja ja imukykyä jokaiselle tarpeen mukaan. Asettimen käyttö hygieenistä ja helppoa. Yöllä kunnon yöside siivekkeillä. Menkat hoituu helposti.

Vierailija
153/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytä kuukuppia

Miksi? Siis jos olen niin tyytyväinen tamppoonien käyttöön?

Haluaisin muuten kysyä, kuinka tyhjäätte sen kupin julkisen tilan vessassa? Oksettaa tosin ajatuskin, että sisällä olisi joku kuppi viritettynä ja se olisi sitten tyhjennettävä johonkin lavuaariin X/ Ap

Tyhjennän aamulla ja illalla kotona. Ei sitä kokoaikaa tarvi olla nyppimässä.

No hyi saatana. Jonkun 12 tuntiako annat muhia siellä?

Et taida ymmärtää mikä kuukuppi on.

Sinulla muhii tamponi tai side monta tuntia. Tai sitten ravaat koko ajan vaihtamassa? Tämä on yksi kuukupin etu, ei tarvitse monta kertaa päivässä vaihtaa tai tyhjentää.

Jos on runsas vuoto niin eihän se kuppi pidä millään sitä 12 tuntia. Pakko tyhjentää välissä?

Mä luulin et mulla on runsaat menkat kunnes aloin käyttää kuppia. Siteessä veri leviää ja se ei imeydy vaan esim hyytymät jää pintaan yms. Kupissa kaikki on nätisti yhdes paketis. Nainen vuotaa keskimäärin jonkun alle 0,5dl per menkat. Ihan sika vähän mut siteeseenvtai tampooniin imeytettynä se tuntuu valtavalta määrältä.

Vierailija
154/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ketään voi kiinnostaa käytäntö siteitä, kuukuppia vai jotain muuta välinettä kuukautisten aikaan?

Vierailija
155/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ketään voi kiinnostaa käytäntö siteitä, kuukuppia vai jotain muuta välinettä kuukautisten aikaan?

No sitä vähän minäkin. Etenkin sitä kuukuppia jaksetaan tuputtaa. Ovatko kuukuppimainostajat koskaan ajatelleet sellaista mahdollisuutta, että kuukuppi ei sopisi kaikille? Joillekin se side tai tamponi on vain parempi vaihtoehto!

Jättäkää siteiden- ja tamponienkäyttäjät rauhaan. Meillä on oikeus käyttää mitä tahdomme.

Vierailija
156/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukupin tilavuus on joku 0.25dl. Runsas vuoto tarkoittaa et verta tulee yli 0.8dl kuukautisten aikana. Joten kuppi riittää hyvin runsaassakin vuodossa.

Vierailija
157/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi ihanaa, jos voisi tamponia käyttäessään unohtaa koko kuukautiset, mutta ei voi. Mulla tamponi ei pysy sisällä vaan valuu parissa tunnissa pois, jos ei sitten voi vaan maata sängyssä paikallaan koko päivän. Pissalla käydessä se viimeistään pullahtaa ulos. Kuukuppia kokeilin muutama vuosi sitten. En oppinut laittamaan sitä sisään ollenkaan. Aina jos menkat tuli viikonloppuna tai lomalla, yritin sählätä sen kupin kanssa, mutta en vaan päässyt jyvälle.

Täh?! Et oo tosissas. Ei kukaan voi olla niin löysä ettei tampooni pysy.. ei vaikka olisi aivan litimärkä menkoista.

Vierailija
158/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä että näihin keskusteluihin eksyy AINA ne joilla on kaikki mahdolliset vaivat pillussaan ettei voi normaalia elämää elää.

Mulla on onneksi normaalit menkat jotka kestää 3pv ja kuukupin käyttö on helppoa ja mukavaa. Ei ohivuotoja ikinä, eli luotettava. Käyn joka aamu suihkussa, silloin tyhjennys ja toinen illalla. Ei ole sotkuista, hankalaa tai kivuliasta. Ei ole koskaan tarvinnut tyhjentää missään yleisessä vessassa. Voi käyttää mitä vaatteita vaan kun ei siteet näy, kesällä ei hiosta se muovinen vaippa. Tamponit kuivattaa ja itsellä vuotaa ohi. Yöllä niitä ei kai edes saa käyttää, kun pitäisi vaihtaa parin tunnin välein. Lisäksi kuukupin etu on se, että sen voi laittaa etukäteen kun tietää että menkat alkaa, ei tamponia voi.

Vierailija
159/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siteissä inhottaa eniten se märkä tunne. Ei mikään ole niin imukykyinen ettei tunnu märältä. Ja sitten se veri vielä tuhraa nivuset ja koko pillualueen, että koko ajan saa pestä ja vaihtaa sitä sidettä. Ja pelätä että vuotaa ohi. Yääääk onneksi ei tarvitse käyttää.

Vierailija
160/200 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukuppilaisuus on kyllä yksi uskonto. 

"Mulla ei toimi" -jaa käytät väärin.

"Oon allerginen" - Ei voi olla, ei allergisoi. 

"Tuntuu inhottavalta" -No eikö muka muut, naisen pitää olla sujut kuukautisverensä kanssa!! 

Oikeasti uskokaa jo ettei se kuppi toimi kaikilla. 

Ymmärrän, ettei toimi kaikilla, mutta aika monet tuntuu tyrmäävän koko kupin kokonaan ilman, että ovat edes kokeilleet. Itselle kuukuppi ei ollut paras mahdollinen vaihtoehto, koska kuukautiseni ovat niin niukat, ajattelin kuitenkin vielä kokeilla josko se sittenkin toimisi.

Aluksi kupin laittaminen ja pois ottaminen oli hieman hankalaa, mutta kyllä senkin oppi, se on myös paljon siistimpää kuin tampponien sorkkiminen (ei ole kädet veressä).

Olen siis yhdet kuukautiset kuppia käyttänyt ja seuraavat vedin tuttuun tapaan siteillä ja yhtenä päivänä tamppoonilla. Kuukupin käyttö kuitenkin houkuttelee sen helppoudella ja luontoystävällisyydellä.