Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaiset hyväksyvät yliopistojen englannistamisen? (Esim Aaltoyliopisto)

Vierailija
19.05.2017 |

Tuttavani nuori hakee ammattikorkeaan lukemaan tradenomiksi ja jopa sinne on toinen pääsykoekirjoista englanniksi.

Miksi tämä hyväksytään. Suomi lakkaa olemasta tieteen kieli, jos tieteellinen sanavarasto lakkaa olemasta. Lopulta koko suomi häviää.

Minusta ei pitäisi kumartaa niille ulkomaalaisille opiskelijoille näin syvään.

Mitä mieltä olette?

Miksi suomalaiset hyväksyvät yliopistojen englannistamisen? (Esim Aaltoyliopisto)

Vaihtoehdot

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella alalla nyt vaan on niin, että sitä tieteellistä sanavarastoa ei ole kunnolla olemassakaan suomen kielellä, eikä tärkeitä tekstejä ole koskaan käännetty suomeksi. Onhan se ikävää, koska suomenkielisenä on huonommassa aloitusasemassa verrattuna niihin, jotka puhuvat englantia äidinkielenään, mutta minkä sille mahtaa. Englannin taitojaan on kuitenkin mahdollista parantaa. 

Just tämän takia pitäisi opettaa suomeksi. Että se tieteellinen sanavarasto muodostuisi Suomeen suomeksi.

Vierailija
62/66 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 esimerkkiä Tampereelta, missä vielä suomi on voittanut, mutta tää on viivytystaistelua.

- yliopistolla luki nimikyltti vain englanniksi. Lopulta se vaadittiin suomeksi ja nyt se on suomeksi.

- sairaalassa oli stroke unit. Se vaihdettiin vaatimuksesta suomenkieliseksi. Nyt se on aivoverenkiertohäiriöyksikkö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks Sampo Terho ole suomalaisuuden liiton johtaja. Miksei se tee asialle mitään. Miksei nosta asiaa perusteluineen esille, kun on niin näkyvällä paikalla.

Vierailija
64/66 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatkohan vain suomalaiset näin hölmöjä. Miten toimitaan esim Ruotsissa?

Vierailija
65/66 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kiva ku puolet asioista luennoilla menee ohi kun ei ymmärrä kielen takia. :D

Se on tyhmän kohtalo aina ja iankaikkisesti.

Joo ei vitsi mä oon tyhmä kun en ymmärrä vaikeaa aihetta vieraalla kielellä! Miten mä nyt niin uuno oon! Onneks on fiksuja ihmisiä, kuten sinä... ;)

Mää opiskelinkin maailmanhistoriaa. Ei ollut juurikaan suomenkielisiä kirjoja. Graduun jouduin soveltamaan enkun lisäksi ranskaa, saksaa, italiaa ja latinaa. Mitä pönttötiedettä voi muka opiskella ilman kieliä?

Vierailija
66/66 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin DI:ksi vuonna 2002 ilman englannin taitoa. Nykyään kai tuokin koulu on pilattu. En tiedä nykytilannetta. En koe pönttötieteeksi.

Valmistumisvaiheessa huomasin kirjakauppaan tulleen jo paljon enkunkielisiä opuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi