Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asioita, joita ihmettelette nykyvaatteissa?

Vierailija
18.05.2017 |

Mä yritin etsiä tänään takkia ja huomasin, että lähes kaikissa takeissa on hihoissa sellainen n. 15 cm pitkä "jatkopala" erikseen ommeltuna hihansuuhun. Miksi ihmeessä? Eikö olisi helpompi tehdä koko hihaa yhdestä kangaspalasta? Säästääkö se jotenkin kangasta verrattuna pitemmän hihan leikkaamiseen, vai onko siihen ihan joku "oikea" syy? Omissa vanhemmissa takeissa ei tätä jatkopalaa ole missään.

Kommentit (329)

Vierailija
161/329 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomuperunanenä kirjoitti:

Nykyvaatteissa kummastuttaa, miksi ihmiset käyttää pintaa nuolevia vaatteita eli tyyliin parikokoa liian pieniä. Miksi tulee näytellä omaa rintavakoaan ja takamustaan kaikelle kansalle? Lisäksi ihmettelen noita urheilupaitoja, jotka tehdään keinokuidusta. Vähän kun hikoilee, niin hienhajua ei saa millään pois vaatteesta vaikka kuinka pesee vaatetta. Lisäksi ihmetyttää, miksi tehdään aina sellaisia housuja joihin mahtuu vain tikkujalat.

Tehdäänkö nykyään suurin osa vaatemalleista vain pelkille aasialaisille sopiviksi?

En tidä mitä tekisin jos ei olisi teknisiä urheiluvaatteita. Aivan karmeaa liikkua jossain hikeä imevässä puuvillapaidassa.. Never!

Vierailija
162/329 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian lyhyet paidat. Muoviset, fuksianväriset ulkoilutakit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/329 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tykkää eikä minun päällä näytä hyvältä kapealahkeiset housut. (Olen normaalipainoinen.) Nyt kun ne on muotia, niin ei mistään liikkeestä löydy edes verkkareita, joissa olisi muunlainen/leveä lahje. Että tympii!!!

Vierailija
164/329 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupat ovat täynnä huonolaatuisia hellehärpäkkeitä ja olkihattuja, kun lämpötila ulkona on +9.

Vierailija
165/329 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aika harteikas ja muutenkin roteva naiseksi. Normaalipainoinen kuitenkin. Jos paita sopii hartioista, on se hihoista ja helmasta tosi pitkä. Myös farkuissa usein käy niin, että vyötärö on liian iso, jos lantiosta on sopivat.

Vierailija
166/329 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkinäiset farkut.

Vierailija
167/329 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En löydä mieleisiä TAVALLISIA naisten t-paitoja joissa ei ole mitään nyörejä, nirunaruja tai sitä perkeleen crop-leikkausta. Ja että siinä olis joku kiva printti tai kuva (eikä siis myöskään mitään naurettavaa "love live laugh"-slogania), sellanen mitä miestenkin puolella t-paidoissa on esim H&M:ällä.  Muuten ostaisin kaikki paidat miesten puolelta mutta ne on malliltaan yleensä liian laatikkomaisia ja kaula-aukko on ahdas

Vierailija
168/329 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

T-paidoissa niin lyhyet hihat, että hiki tarttuu kainaloista suoraan takkiin, ja takkia pitää koko ajan pestä.

Vierailija
169/329 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikku pojille ei löydä kivoja vaatteita. Joko harmaata tai mustaa, jos jotain väriä niin joku vihaisen ilmeinen hahmo kuvassa, ryhmä hau ei sentään vihainen. Tummia värejä vain.

Eilen ostin itselle pari kivaa kesävaatetta, sitten ei voinut olla huomaamatta niitä lukemattomia ihania kesävaatteita tytöille, löysinkin pari ihanaa kesävaatetta myös tytölle, sitten tuli mieleen et poikakin tarvisi ainakin housuja, no poikien vaatteet, ihan eritavalla esillä, pienempi valikoima, housuja ei löytynyt yhtään kevyen väristä tai kirkasta, kaikki raskaita, kesävaatteita taisi olla parit shortsit, urheilu shortseja molemmat. Toinen tumman sininen lähes mustat. Toinen oli jalkapalloiluvaate, ihan ok sininen, mutta mukana paita, ja t-paitoja on jo niin paljon.

Olen ollut liian usein tässä tilanteessa että pojille ei ole mitään kivoja vaatteita edellisen kerran joulun alla tuskailin samaa.

En halua pukea alle 3vuotiasta, iloista pikku poikaa synkkiin vaatteisiin. Vauvpillekkin vaikea löytää kivoja vaatteita. Väriä pojille, ei tarvi pastellisävyä tai pinkkiä, on niitä muitakin.

Pojan lempihousut on keltaiset haluaisi aina pukea ne, enkä ihmettele muut on sinisen-harmaan-mustan värisiä. Oli oikea aarre kun löysin kerrankin iloisen väriset housut.

Miten suloiselta poikasi kuulostaakaan (´౪`) Keltaiset housut lempihousut ♥ Söpöliini!

Vierailija
170/329 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on todella vaikea löytää lapsille college -kankaisia vaatteita ilman polyesteriä!! Tämä ottaa kyllä päähän. Kestää muutaman pesun ja ovat jo nukkapalleroilla.

Vierailija
171/329 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bikinit, jotka paljastavat pakarat!!!

En halua nähdä kenenkään pakaroita! Pelastakaa minut!!

Vierailija
172/329 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosta värivalikoimasta tuli mieleen tämä vanha juttu, jossa vaatetehtaan johtaja kertoo yllättyneenä, että ihmiset ostavat jonkin muun värisiä vaatteita kuin punaisia tai sinisiä: https://www.aamulehti.fi/raha/tallaisia-vaatteita-nokian-neulomossa-syn…

Tuosta jutusta tulee mieleen myös ihmetys, että miksi varsinkin suomalaiset vaatteet ovat usein säkkejä ilman mitään vyötärömuotoilua, pahimmillaan lisänä ne "pudotetut" hihansuutkin viimeistelemässä säkkimäistä vaikutelmaa.

Vierailija
173/329 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyöritykset rääsyssä kuin rääsyssä. Meidän nuorten kesken tällaisia edestä nyöritettyjä, tissivaon paljastavia paitoja kutsutaan lorttonarupaidoiksi.

-15v

tämän kommentin kirjoittaja on ollut 15-vuotias korkeintaan 60-luvulla. Kukaan 15-vuotias ei oikeasti käyttäisi itsestään ja ikäisistään ilmaisua 'meidän nuorten kesken'.  :DD

Todennäköisesti 70-luvulla :D, nämä lorttopaidat olivat silloin muotia. T. 70-luvun nuori

Vierailija
174/329 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tarkoittaako AP resoria?

Eikös resori tarkoita joustavaa materiaalia hihansuussa? Nykytakeissa on samasta kankaasta tehtyjä, pitempiä pätkiä. Hiha jatkuu samassa linjassa ja samasta materiaalista koko matkan, mutta on kuin olisi pätkäisty kahtia ja ommeltu uudelleen yhteen.

Vierailija
175/329 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheiluvaatteet. Ihan oikeasti, eikö niitä löydy hillityissä väreissä?? Erityisesti treenihousut. Esim perus musta, tai vaikka meleerattu harmaa. Ilman mitään kirkuvan räiskyviä pinkki-violettikuoseja tai kissan kokoisilla kirjaimilla kirjoitettuja tekstejä??

Vierailija
176/329 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää, kun nyt yksilöllisyyden ja erilaisuuden aikakautena kaikki kaupat on täynnä vaatteita, jotka on toistensa kopioita. Olen joskus ostanut kalliin merkkituotteen, ja luullut sen kestävän kauemmin kun halpis tuotteet. Pari pesua, ja ei viitsi enää pitää, niin täynnä nukkapalloja.

Vierailija
177/329 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa kaupoissa sama valikoima. Kalliit merkkituotteet ei kestä kahta pesua, luulin ostavani kalliin, kestävän vaatteen.

Vierailija
178/329 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitojen lyhyys, myös xxl-koossa. Neulepaita kun on sopivan leveä, hihat saa kääriä (paitsi jos on se yhtä tympeä 3/4-hihainen), olkasaumat ovat puolivälissä käsivartta ja napa vilkkuu. Mulla ei edes ole pitkä selkä, vaan päinvastoin.

Kukaan ei halua nähdä kun xxl-kokoisen maha vilkkuu paidan alta tai se raskausarpinen kengurupussi hölskyy. Joten miksi ei voi olla normaalipituisia paitoja?

Vierailija
179/329 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pillifarkut! Niitä on joka paikassa ja niitä on myös ollut kauan. Hyvältähän ne eivät näytä kellään.

Mistä lähtien ei muka sovi? Oon ite nuorehko, laiha ja persjalkanen. Minkään muun malliset housut ei mulle sovikkaan. Heti jos on ns "normaali suora lahje" nii jalat näyttää järkyttäviltä töppöpätkiltä.

Eivät toki kaikille istu, mutta väittäisin että harvinaisen monelle kyllä mikäli vaan oikean kokoiset eikä runnota itseä kokoa liian pieniin joissa takamus liiskalla ja verenkierto lakkaa.

Mullekaan ei sovi muut kuin pillifarkut. Olen lyhyt ja mulla on ohuet jalat. Löysemmät housut saa jalat näyttämään puolet paksummilta.

Vierailija
180/329 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bikinit, jotka paljastavat pakarat!!!

En halua nähdä kenenkään pakaroita! Pelastakaa minut!!

Edestä ällöttävän kapeat bikinien alaosat ovat myös inhottavia.