Asioita, joita ihmettelette nykyvaatteissa?
Mä yritin etsiä tänään takkia ja huomasin, että lähes kaikissa takeissa on hihoissa sellainen n. 15 cm pitkä "jatkopala" erikseen ommeltuna hihansuuhun. Miksi ihmeessä? Eikö olisi helpompi tehdä koko hihaa yhdestä kangaspalasta? Säästääkö se jotenkin kangasta verrattuna pitemmän hihan leikkaamiseen, vai onko siihen ihan joku "oikea" syy? Omissa vanhemmissa takeissa ei tätä jatkopalaa ole missään.
Kommentit (329)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa juhlamekoissa on yläosa joko ilman olkainosaa tai ainakin ovat hihattomia.
Tämä!!
Mulla on melko isot rinnat verrattuna muuhun vartaloon, en todellakaan pysty kulkemaan ilman rintaliivejä. Olkaimettomat rintsikat taas eivät pysy kunnolla. Ärsyttää kun joka kerta kun löytää kauniin mekon, se on olkaimeton. Eli joko itse pitäisi ommella sellaiset kiinni, tai jättää ostamatta. Valitsen jälkimmäisen.Miksi tällaisia vaatteita suunnitellaan myös plus-koossa? Plus-koon vaatteita käyttävät tarvitsevat rintaliivit. Voiko olkapäät paljastavien paitojen kanssa pitää rintsikoita, epäilen. Olen povekas eikä mun rintsikoihin voi vaihtaa silikoniolkaimia.
No osta sellaiset rintsikat joihin voi vaihtaa olkaimet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa juhlamekoissa on yläosa joko ilman olkainosaa tai ainakin ovat hihattomia.
Tämä!!
Mulla on melko isot rinnat verrattuna muuhun vartaloon, en todellakaan pysty kulkemaan ilman rintaliivejä. Olkaimettomat rintsikat taas eivät pysy kunnolla. Ärsyttää kun joka kerta kun löytää kauniin mekon, se on olkaimeton. Eli joko itse pitäisi ommella sellaiset kiinni, tai jättää ostamatta. Valitsen jälkimmäisen.Miksi tällaisia vaatteita suunnitellaan myös plus-koossa? Plus-koon vaatteita käyttävät tarvitsevat rintaliivit. Voiko olkapäät paljastavien paitojen kanssa pitää rintsikoita, epäilen. Olen povekas eikä mun rintsikoihin voi vaihtaa silikoniolkaimia.
No osta sellaiset rintsikat joihin voi vaihtaa olkaimet?
Ei niitä juurikaan myydä isorintaisille.
Olen jo pitkään etsinyt naisten nahkatakkia, sellaista joka olisi edes vähän pidempi kuin nuo nykyajan nahkatakit jotka ulottuu tuohon puoleen selkään ja etupuolelta ehkä juuri ja juuri navan peittää. Lantiomitta vois olla ihan hyvä, suunnilleen. Jo monta vuotta etsinyt eikä ole suomessa vastaan tullut.
Jos jossain onkin myytävänä naisten pidempää nahkatakkia niin ne on sitten niitä tosi pitkiä, jotain polviin asti ulottuvia. Olen tänä keväänä etsinyt ulkomaisilta nettisivuilta ja sieltä onkin löytynyt, en vain ole vielä uskaltanut tilata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä!!
Mulla on melko isot rinnat verrattuna muuhun vartaloon, en todellakaan pysty kulkemaan ilman rintaliivejä. Olkaimettomat rintsikat taas eivät pysy kunnolla. Ärsyttää kun joka kerta kun löytää kauniin mekon, se on olkaimeton. Eli joko itse pitäisi ommella sellaiset kiinni, tai jättää ostamatta. Valitsen jälkimmäisen.
Oikeen kokoiset hyvät liivit, jotka on myös olkaimettomat pysyy ihan hyvin koosta riippumatta. Niitä on vaan vaikee löytää. Ite tilasin omani bravissimosta.
T: uk kokoa 34J käyttävä
Vierailija kirjoitti:
Kalvotakit. Jokaikinen ulkoilutakki on jokin tuulenpitävä kalvoviritys mikä on äärettömän hiostava ja epämukava ja vaikka muka ominaisuuksissa sanotaan etä "hengittävä" niin käytännössä ei hengitä yhtään.
Pakko olla eri mieltä. En vaihtaisi Haltin takkejani mihinkään, koska ne ovat ainoat oikeasti hengittävät käyttämäni ulkoiluvaatteet ikinä.
Vaatteiden tiukkuutta olen ihmetellyt jo pitkään. Tuhditkin ihmiset, etenkin nuoret joutuvat kulkemaan makkarankuorissa, jotka uppoavat ihraan ja selluliittiin.
Olen iloinen siitä, että elin nuorena löysien vaatteiden aikana eli joka möykky ja muhkura ei näkynyt.
Plus koon paidat on tehty lyhyille, leveille ja pienirintaisille. Ihan kiva kun on lihava, mutta mitat on 122-88-119, rintojen alla kapein kohta 82cm. Pituutta 172. Laihdutus on kyllä meneillään, mutta kun rinnoista ei lähde mitään niin vaatteiden löytäminen tuntuu kokoajan toivottomammalta.
Muovivaatteet, tarkoittaen siis ihan muovia eikä vaikkapa tekokuitua. Näyttäähän ne aika hauskalta mutta hikeentyvät ihoon kiinni pienen kasvihuoneen tavoin. Siinäpä sitten kasvattelemaan "salaista puutarhaa".
Vierailija kirjoitti:
Olen jo pitkään etsinyt naisten nahkatakkia, sellaista joka olisi edes vähän pidempi kuin nuo nykyajan nahkatakit jotka ulottuu tuohon puoleen selkään ja etupuolelta ehkä juuri ja juuri navan peittää. Lantiomitta vois olla ihan hyvä, suunnilleen. Jo monta vuotta etsinyt eikä ole suomessa vastaan tullut.
Jos jossain onkin myytävänä naisten pidempää nahkatakkia niin ne on sitten niitä tosi pitkiä, jotain polviin asti ulottuvia. Olen tänä keväänä etsinyt ulkomaisilta nettisivuilta ja sieltä onkin löytynyt, en vain ole vielä uskaltanut tilata.
Ehdotan matkaa Turkkiin, jos uskallat matkustaa kyseiseen maahan.
Nahkatakkeja myydään suunnilleen joka toisessa liikkeessä.
Pillifarkuissa nykyään superkapeat lahkeet, erityisesti säären kohdalta. Lantio OK, takapuoli OK, reidet OK, mutta sääristä/pohkeista kiristää niin ettei veri kierrä. Toisinaan en edes saa niitä jalkaan. Tämä ongelma korostuu erityisesti h&m/new Yorker -tyyppisissä liikkeissä.
Vierailija kirjoitti:
Kunnollisia mukavia alushousuja on todella vaikea löytää! Vaikka ostaisin kahta kokoa isommat, niin housut rullautuvat ikävästi ja haaraosa on kummallinen. Puuvilla olisi materiaalina paras, mutta valittavana on yleensä joko rusetilliset pikkutyttömallit tai mummomallit. Ostaisin mielelläni kohtuullisella hinnalla vaikkapa mustia tai punaisia, hyvin istuvia malleja. Tekokuituiset hiostavat pyllynesittelyhousut sitten erikseen miestä varten. :D
Minä pidän mustista Sloggi Tai -housuista.
Myyjän mukaan minulla on "lyhyt takapuoli" (hän määritteli asian aikoinaan fiksummin), esimerkiksi sukkahousut venyvät rintojen yli jne. Sloggi Tai on sopivan matala ja hyvä malli. Ei rullaudu ja on hyvä päällä.
Mikä idea on kun neulepaitojen sivussa on halkiot? Ne näyttää naurettavilta!
Tyrkkymuoti, kun pitää olla samalla kertaa esillä kaikki! Tissit, perse, vatsa, reidet. Ei jää mitään arvoitukseksi kropan suhteen.
Plus-kokoiset vaatteet. Ja läske*lle, tarkoitan siis KURVIKKAILLE jopa omat vaateosastot jättimäisiä hepeneitä....... hillitsisitte ruokahalunne....
Lähes kaikki aikaisemmin mainittu + erityisesti kengissä surkeat korkolaput, jotka pitää vaihtaa heti uutena.
Vierailija kirjoitti:
Lasketut olkasaumat, siis sellaiset jotka menee suunnilleen puolessavälissä olkavartta. Eivät imartele ketään ja välillä tuntuu vaikealta löytää neuletta, jossa sellaisia ei olisi.
Mä luulen keksineeni tälle syyn: laatikkomainen leikkaus riittää ja hihojen ompelu suorakaistaleeseen. Voisko enää yksinkertaisempaa olla. Ja siitä tehdään "muoti", nerokasta!
Huono laatu. Pari kertaa käytetty paita tai mekko on jo nyppyyntynyt tai rispaantunut jostakin.
Liian avoimet yläosat tai mekot! Rintsikat paistavat joko edestä, takaa tai sivuilta. Eivätkö vaatesuunnittelijat ota huomioon, että suurin osa naisista käyttää liivejä?
Olen monesti bongannut kaupasta ihanan vaatteen - mutta kun sovitan, niin rintsikat näkyvät paikoissa, joita ei voi piilottaa. Ja näin isorintaisena on mahdotonta olla ilman niitä.
Miksi tällaisia vaatteita suunnitellaan myös plus-koossa? Plus-koon vaatteita käyttävät tarvitsevat rintaliivit. Voiko olkapäät paljastavien paitojen kanssa pitää rintsikoita, epäilen. Olen povekas eikä mun rintsikoihin voi vaihtaa silikoniolkaimia.