Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asioita, joita ihmettelette nykyvaatteissa?

Vierailija
18.05.2017 |

Mä yritin etsiä tänään takkia ja huomasin, että lähes kaikissa takeissa on hihoissa sellainen n. 15 cm pitkä "jatkopala" erikseen ommeltuna hihansuuhun. Miksi ihmeessä? Eikö olisi helpompi tehdä koko hihaa yhdestä kangaspalasta? Säästääkö se jotenkin kangasta verrattuna pitemmän hihan leikkaamiseen, vai onko siihen ihan joku "oikea" syy? Omissa vanhemmissa takeissa ei tätä jatkopalaa ole missään.

Kommentit (329)

Vierailija
1/329 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyöritykset rääsyssä kuin rääsyssä. Meidän nuorten kesken tällaisia edestä nyöritettyjä, tissivaon paljastavia paitoja kutsutaan lorttonarupaidoiksi.

-15v

Vierailija
2/329 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä että monet kesävaatteet ovat lähes läpinäkyviä. Aina pitäisi olla pistämässä alle toinen vaate.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/329 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttävätkö teinit niitä nyöripaitoja ihan sellaisinaan, vai tuleeko niiden alle jokin toinen paita? Eikös yksi salaliittoteoria koko ajan ohenevista kankaista ole, että kun paitapuserosta näkyy läpi, niin sen alle saadaan samalla myytyä myös toppi.

Vierailija
4/329 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä että monet kesävaatteet ovat lähes läpinäkyviä. Aina pitäisi olla pistämässä alle toinen vaate.

Läpinäkyvyys johtuu paljolti vaatteen laadun heikkenemisestä. Mitä ohuempi kangas, sen surkeampi laatu. Ja en puhu nyt tietenkään silkistä, vaan t-paita kankaista, kuten puuvilla, trikoo

Vierailija
5/329 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paidoissa ja mekoissa on liian suuri pääntie, eli kaula-aukko tulee alas ja tissit on tyrkyllä. Nyt osaan välttää näitä, jos jo sovituskopissa tuntuu että etumusta saa nykiä ylöspäin.

Vierailija
6/329 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttävätkö teinit niitä nyöripaitoja ihan sellaisinaan, vai tuleeko niiden alle jokin toinen paita? Eikös yksi salaliittoteoria koko ajan ohenevista kankaista ole, että kun paitapuserosta näkyy läpi, niin sen alle saadaan samalla myytyä myös toppi.

Ihan sellaisinaan käytetään. Menisihän siinä idea koko paljastautumisvaatekappaleelta, jos pääosaan pääsevä tissivako peitettäisiin jollakin muulla rievulla :D

-sama 15v

Vierailija
7/329 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se huono laatu jaksaa ihmetyttää. Tiedän että jossain maailmassa on myytävänä laadukkaita vaatteita, mutta eipä niitä löydä tästä kaupungista edes rahalla.

Vierailija
8/329 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perskannikat puoliksi paljastavat shortsit. Tykkään kyllä minishortseista ja mulla on niitä ihan älyttömän paljon, mutta perseshortseja en vaan tajua.

Vierailija
9/329 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sellaisinaan käytetään. Menisihän siinä idea koko paljastautumisvaatekappaleelta, jos pääosaan pääsevä tissivako peitettäisiin jollakin muulla rievulla :D

-sama 15v

Mä kyllä tykkään nyörien ulkonäöstä, mutten halua paljastella eli alle tulee paita. Tai sitten ne nyörit on sen verran ylhäällä ettei mitään näy.

Vierailija
10/329 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läpinäkyvyys johtuu paljolti vaatteen laadun heikkenemisestä. Mitä ohuempi kangas, sen surkeampi laatu. Ja en puhu nyt tietenkään silkistä, vaan t-paita kankaista, kuten puuvilla, trikoo

Minä olen huomannut tämän kanssa, välttelen nykyään vaaleiden paitojen ostamista, koska niistä poikkeuksetta paistaa alusvaatteet läpi.

Vierailija
11/329 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteissa on kaikelle muulle tilaa, paitsi tisseille.

Vierailija
12/329 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmiset voivat pitää epämiellyttäviä, hiostavia, kylmiä ja sähköisiä muovivaatteita? Polyesteri, akryyli ja tekonahka ovat kelvottomia vaatemateriaaleja. 

Vierailija
13/329 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää näiden some-julkkisten köyhyys, ei ole varaa ostaa vaatteita, jotka sisältäisivät riittävästi kangasta sekä olisivat ommeltu niin hyvin, ettei saumat ratkeaisi esim. vesirajaan tai ylemmäs.

Vierailija
14/329 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa farkuista on liian lyhyitä vaikka en ole kuin 170 pitkä

Vierailija
15/329 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin puuvillaista neuletakkia, mutta kaikki kivan näköiset ovat jotain akryylia tai polyesteria, viskoosiakaan en haluaisi, koska hankala pestä. Mallit ovat myös avonaisia telttoja, joissa ei ole nappeja.

Vierailija
16/329 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilliverkkarit. Näyttää sellaisilta ettei niissä voi edes juosta.

Vierailija
17/329 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paidat on lyhyitä ja sen kerran kun löytyy sopiva niin ekan pesun jälkeen on jälleen lyhyt

Vierailija
18/329 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon päiväkodissa töissä 1-3 vuotiaiden ryhmässä ja monilla lapsilla on semmoisia vaatteita, joita itsekkin voisin käyttää, kivoja kuoseja ja värejä. Silloin ku itse olin lapsi niin lasten ja aikuisten vaatteet kyllä erotti toisistaan, nykyään ei niinkään..

Vierailija
19/329 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paidat on just lyhyitä ja leveitä. Farkut on isot vyötäröstä, mutta reisille ja pyllylle ei ole tilaa..

Vierailija
20/329 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan vaatteet uffista, jos rätti on sinne asti päässyt eipähän veny ja kulahda pesussa. Lapselle ostin uudet verkkarit, repesi haaroista ekassa pesussa.