Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi velat aina perustelevat lapsettomuuttaan halulla olla spontaani? Myöntäkää, ettette oikeasti tee arjessanne juurikaan spontaaneja tekoja

Vierailija
17.05.2017 |

Tekosyyltä haiskahtaa.

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen lähdettiin kaverin kanssa pelaamaan futista vartin varoitusajalla. Ei taitaisi onnistua, jos mulla olisi penska täällä

Kyllä multa onnistuu vaikka onkin pari "penskaa" täällä. Oikeastiko ihmiset luulee, ettei lasten saamisen jälkeen ole mitään muuta elämää?

Onko sun penskat 25-v ja 31-v?

Hei ihan oikeesti! Lapset ovat spontaaneja ja rakastavat yllätyksiä. Lapset innostuvat aivan varmasti jos ehdotat että lähdetäänpä 15 min kuluttua pelaamaan jalkapalloa. Todennäköisesti ne ehdottavat, että lähdettäisiinkö heti eikä vasta 15 min kuluttua. Väittäisin, että asioita voi tehdä spontaanisti lastenkin kanssa, mutta toki ne tehtävät asiat on vähän erilaisia.

Vierailija
62/87 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen lähdettiin kaverin kanssa pelaamaan futista vartin varoitusajalla. Ei taitaisi onnistua, jos mulla olisi penska täällä

Kyllä multa onnistuu vaikka onkin pari "penskaa" täällä. Oikeastiko ihmiset luulee, ettei lasten saamisen jälkeen ole mitään muuta elämää?

Hei ihan oikeesti! Lapset ovat spontaaneja ja rakastavat yllätyksiä. Lapset innostuvat aivan varmasti jos ehdotat että lähdetäänpä 15 min kuluttua pelaamaan jalkapalloa. Todennäköisesti ne ehdottavat, että lähdettäisiinkö heti eikä vasta 15 min kuluttua. Väittäisin, että asioita voi tehdä spontaanisti lastenkin kanssa, mutta toki ne tehtävät asiat on vähän erilaisia.

Ei ole kyse lasten pelaamisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, siis olettaako jotkut, että jos on jostain aikuisten pelailusta kyse, että sinne edes haluttaisiin lapsia mukaan? Ja varmaan lastenkin kanssa voi joitain ex tempore -juttuja tehdä (kuten vaikka lähteä sinne uimahalliin), mutta omat tekemiset sellaisia, ettei niihin vaan lapset sovi. Eli pitäisi olla lapsenvahti tai sitten sellainen puoliso, joka haluaa olla koko ajan lasten kanssa kun itse huitelen jossain, mutta mistäs sellainen koti-mies löytyisi ;) Ei vaan, ei semmoinen olisi edes reilua ketään kohtaan.

Vierailija
64/87 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun niiden lasten kanssa on kivaa viettää aikaa ja niidenkin kanssa voi pelata jalkapalloa. Mutta pitäisi sitten varta vasten lähteä ihan aikuisseurassa, että se olisi spontaania?

Vierailija
65/87 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo vastaamassa, että olen vähiten spontaani ihminen, jonka tunnen. Minun täytyy aina tietää tarkasti, mitä tulee tapahtumaan, haluan suunnitella mahdollisimman paljon etukäteen. En siedä, että rutiinejani häiritään ja ärsyynnyn, jos joudun luopumaan niistä. Kuulostavatko nämä muuten hyviltä ominaisuuksilta vanhemmalle?

Ketjun lukeminen sai oivaltamaan, että ehkä sittenkin olen myös vähän spontaani. Uppoudun kiinnostavaan asiaan tai harrastukseen intensiivisesti, ja saatan käyttää koko valveillaoloaikani siihen ja vain pikaisesti huolehtia biologisista perustarpeista (ja tietysti ansiotyössäkin käyn, se vähän rajoittaa). Ulospäin tällaiset introverttijutut näyttävät tietysti hirveän tylsiltä.

Vierailija
66/87 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan rehellisesti vela josta ei saa spontaania tekemälläkään, joten ei huolta ap. :)

Mielestäni mikään syy olla vela ei kumminkaan ole TEKOsyy, koska tämä tarkoittaisi joko sitä, että lasten tekeminen olisi jonkinlainen velvollisuus kaikille, josta voi laistaa vain haudanvakavasta syystä (mikä ei pidä paikkaansa), tai sitten sitä, että oletat ettei vela jonka kanssa keskustelet halua kertoa oikeita syitään sinulle (mikä on vain typerä oletus, eikä joka tapauksessa kuulu sinulle). 

Vierailija
67/87 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen oikeasti spontaani ja minulla on paljon kiinnostuksenkohteita. Saatan päivällä huomata, että jossain on kiinnostava näyttely, menenpä töiden jälkeen sinne. Tai lauantaina kauppareissulla jäänkin leffaan ja syömään. Tai perjantai-iltana päätänkin hypätä junaan ja lähteä eri kaupunkiin koko viikonlopuksi. Mutta lasken spontaaniudeksi myös sen, että voi kotonakin spontaanisti vaikka soittaa kitaraa viisi tuntia, tai mennä kahden tunnin päiväunille ilman että tarvitsee ottaa ketään huomioon. Miksi sitä on niin vaikea myöntää, että lapsiperheessä kaikenlainen "itsekäs" spontaani tekeminen on melko mahdotonta?

Vierailija
68/87 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen joka päivä tosi spontaaneja asioita, joita ei perheenäitinä voisi tehdä tai ainakin olisi tosi hankalaa :) tällainen elämä sopii minulle täydellisesti, en haluaisi muuttaa sitä muuhun suuntaan.

Vierailija
69/87 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun niiden lasten kanssa on kivaa viettää aikaa ja niidenkin kanssa voi pelata jalkapalloa. Mutta pitäisi sitten varta vasten lähteä ihan aikuisseurassa, että se olisi spontaania?

En vaan pääse yli näistä ihmisistä joiden mielestä "lapsen kanssakin voi" on yhtään mikään syy. Kyllä esim. seniorinkin kanssa voi tehä vaikka mitä, mutta en mä silti ota äitiäni kotiini pyörimään 24/7 koska en HALUA :D tappajakoiran kanssa voi, polkupyörän kanssa voi, hevosen kanssa voi jne. Miks veetussa mä ottaisin ketään jalkoihini pyörimään vaan koska VOI?

Luuletko sinä kirjoittaja että vela jättää lapset tekemättä kun ei osaa järjestää elämäänsä lapsen ympärille? Uutinen: vela jättää lapset tekemättä koska EI HALUA NIITÄ. Lapsi ei tuo mitään lisäarvoa, vaikka sen mukana tulisi 24/7 hoitaja ja miljardi euroa. En silti halua olla vanhempi. Tajuatko?

Vierailija
70/87 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole reppureissaileva tai kulttuuririennoissa ravaava vela kuten jotkut tuttuni. Ulkoisesti vietän hyvin tasaista ja rutiinien sävyttämää elämää. Mutta kyllä minunkin tylsimyksen seksielämä on sen verran spontaania, että äitinä lastensuojelun asiakkuus olisi selviö. Vaikka olen kotihiiri, useinkaan töihin mennessä en tiedä, että olenkin kotona puolen yön jälkeen.

Vierailija
71/87 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä ole maailman spontaanein ihminen mutta pidän ajatuksesta että minulla on mahdollisuus olla spontaani halutessani. Toki mulla on muitakin syitä lapsettomuuteen, jos ei ois, ois toi yksinään aika köyhä perustelu.

Vierailija
72/87 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vaan pääse yli näistä ihmisistä joiden mielestä "lapsen kanssakin voi" on yhtään mikään syy. Kyllä esim. seniorinkin kanssa voi tehä vaikka mitä, mutta en mä silti ota äitiäni kotiini pyörimään 24/7 koska en HALUA :D tappajakoiran kanssa voi, polkupyörän kanssa voi, hevosen kanssa voi jne. Miks veetussa mä ottaisin ketään jalkoihini pyörimään vaan koska VOI?

Luuletko sinä kirjoittaja että vela jättää lapset tekemättä kun ei osaa järjestää elämäänsä lapsen ympärille? Uutinen: vela jättää lapset tekemättä koska EI HALUA NIITÄ. Lapsi ei tuo mitään lisäarvoa, vaikka sen mukana tulisi 24/7 hoitaja ja miljardi euroa. En silti halua olla vanhempi. Tajuatko?

Amen. Siis miksi nää ihmiset ei tajua että skorpionienkin kanssa voi todellakin elää, ne on hauskaa seuraa ja siis nehän kuoleekin aika pian. Siis vaan jonkun "spont" takia ei hanki!

Vierailija
73/87 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha ap. Lapsia saanneelle jopa "menenpä töiden jälkeen ruokakauppaan" muuttuu asiaksi, jota ei välttämättä voi tehdä, koska se saattaa olla liian spontaania, niin että ei ole kovin vaikeaa nähdä lapsettomien elämä sata kertaa spontaanimmaksi, kuin niiden, joilla on lapsia. Noin isossa mittakaavassa. Toki jokainen jolla on koira tai jokin sitova harrastus voi kokea samoin, mutta muuten, niin ei.

Vierailija
74/87 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tämä aihe vähän loppuunkulunut, mutta un mielestä on ihan kiva vastailla näihin silti.

En ole mitenkään spontaani ihminen, ehkä harvoin jos oikein innostun jostain. Lapset kuitenkin hankaloittais aika paljon mun elämää ja vapauksia. Jotenkin vaan se pelkkä ajatus ja tieto että olen vapaa vastuusta ja siitä työstä on ihana. Mä voin lähtee töistä klo 13, 16, tai 18. Mä voin lauantai-aamuna vapaasti miettiä että mitä haluaisin tehdä tänään vai haluaisinko tehdä mitään. Mä voin siivota just sillon kun mä haluan ja rauhassa, ja kokata just sitä ruokaa mitä mä haluan.

Tosin, mun kohdalla tämä ei aina täysin toteudu, koska olen äitipuoli (lapset pari kertaa kk meillä). Mun mielestä on erittäin mukavaa vaihtelua, että välillä meitä on ilostuttamassa mun puolison lapset. Tehdään kivoja lapsijuttuja silloin, ja toki ihan sitä lapsiarkeakin. Mutta sitten on taas älyttömän ihanaa kun saa olla ihan vaan kahdestaan :)

Vierailija
75/87 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa harvinaisen hyvä kommentti :) Saat multa aplodit ja kolme hurraa-huutoa. Oikeasti, asia on just noin. Kovin tuntuu olevan vaikea ymmärtää.

Vierailija
76/87 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en välttämättä tee mitään spontaaneja viikonloppumatkoja tai benji-hyppyjä kuukausittain, mutta kammoan aivan kaikenlaisia rutiineita ylipäänsä. Menen käytännössä joka aamu eri aikaan töihin ja teen silloin pidempää päivää kun huvittaa (tai on tarpeen tietenkin) ja sitten taas saatan joku päivä lähteä jo aikaisin iltapäivällä ja tehdä jotain hauskaa mikä nyt sattuu silloin huvittamaan. Myöskään en kestä sitä jos joku on koko ajan vaatimassa huomiotani tai roikkuu hihassa kiinni kun koitan keskittyä, ärsyynnyn siitä todella helposti ja voisin kuvitella että olisin todella kiukkuinen ja henkisesti väsynyt äiti siihen asti kun lapset menevät yläasteelle. Eli ajattelen tässä lähinnä niitä potentiaalisia lapsia, en usko että heillä olisi niin hauska ja lämmin lapsuus kun minulla oli aikoinaan, joten jätän väliin.

Vierailija
77/87 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lapsia ja olen maailman epäspontaanein ihminen, mutta kyllä minulla lasten myötä jäi aika moni spontaani asia tekemättä lasten ollessa pieniä. Ei lähdetty noin vain lenkille. Ei lähdetty noin vain kaupasta hakemaan sitä mitä teki mieli. Ei lähdetty kaverin luo. Ei katsottu elokuvaa. Ei kai sen spontaaniuden tarvitse mitään maailmanympärysmatkaa tarkoittaa.

Vierailija
78/87 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, no mulla on lapsia ja tein asioita välillä spontaanisti, vaikka en olekaan spontaani ihminen. Lapsillahan on isäkin. Jos haluan lähteä jonnekin niin sanon vaan, että moikka, meen nyt.

Tokihan lapsettomana on vielä helpompi kulkea. Mutta tuskin se spontaanius on ainoa peruste lapsettomuudelle. Jos ei haluu lasta niin ei tee. Miksi siihen pitäis olla muu syy?

Vierailija
79/87 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiä millainen käsilaukku sulla on, mutta mun painaa alle 5kg, ei tuota haisevia pläjäyksiä, ei ala huutamaan epämiellyttävissä tilanteissa, ei tarvi ruokaa eikä röyhtäyttämistä. Ei myöskään ole inhottavan kuuman tuntuinen pideltävä eikä haise maidolle.

En myöskään tarvitse käsilaukkuani varten toista laukkua jossa on tarvikkeita jotka käsilaukku tarvitsee pärjätäkseen esim. 8 tunnin päiväreissun.

Mut kukin tavallaan. :D 

t. vela

Käsilaukkua ei yleensä myöskään kanneta mukana vaan siksi että sitä on pakko raahata joka paikkaan kun sellaisen on ostanut tai käy huonosti. Se otetaan mukaan ulos lähdettäessä jos sitä pidetään käytännöllisenä. Esimerkiksi päivän aikana tarvittava sekalainen sälä kulkee sen ansiosta kätevästi mukana.

Mitä vastaavaa, eli raahaamisen haitat selkeästi ylittävää hyötyä, on mukana kulkevasta vauvasta? Siis jos on sellainen ihminen ettei tarvitse viihdykkeekseen kirkuvaa, vaativaa sinappitehdasta?

Keksinpäs taas uuden tavan vääntää rautalangasta että se että lapsen kanssa tai hänestä huolimatta "voi" tehdä jotain ei ole yhtään sama asia kuin vastaavan asian tekeminen ilman häntä. Jos on vela, kokee että asioiden tekeminen ilman lasta on aina 1000xparempaa kuin lapsen kanssa, eikä lapsesta olisi mitään sellaista iloa mikä korvaisi sen mukana tulevat menetykset.

Vierailija
80/87 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tosiaan aina ihmisiä, jotka ihan silmät kirkkaina luulee, että ei uskalleta hankkia lapsia tai ymmärretä miten sitä elämää niiden kanssa eletään. Luulenpa että se HALU lisääntyä olisi niin voimakas, että lapsen hankkisi vaikka yh:na, rahattomana narkkina, jos vaan haluaisi. Ja näinhän tapahtuu koko ajan.

Jos ei halua, niin se on nimenomaan sama se, miten ihanaa, hattaraa, pumpulia ja helppoa se olis. En halua silti. End of.