Siinä se sitten oli nyhtökaura :)
Onneksi kehittäjät kerkesivät rahastamaan Pauligia (51% osuus) ennenkuin buumi meni ohi. Oli isot röykkiät myynnissä tarjouksessa. Normaali kilohinta 15 e nyt tarjouksessa 10 e kilo.
Eihän tämmöistä korviketta köyhät osta tämmöiseen hintaan.
Kommentit (32)
10e:kin kilolta on ryöstö mössöstä jonka raaka-aineet maksavat noin 20 senttiä kilo.
Minä en ole lähtenyt koko nyhtökaura buumiin. En ole kokenut sellaista tarvitsevani, eikä se kovin houkuttelevan näköistäkään ole. Tiedä sitten, olenko jäänyt paitsi jostain mullistavasta, luultavasti en. :)
Tuolla nyhtökauran hinnalla saa jo ihan lihaakin ostettua. Miksi maksaisin jostain epämääräisestä kauramössöstä enemmän kuin lihasta tai sisäelimistä?
Vierailija kirjoitti:
Tuolla nyhtökauran hinnalla saa jo ihan lihaakin ostettua. Miksi maksaisin jostain epämääräisestä kauramössöstä enemmän kuin lihasta tai sisäelimistä?
Ja kaikki ovat kuin sinä, eikä kasvissyöjiä ole. nih.
Siis se muistutti koostumukseltaan jotakin, joka oli mennyt kertaalleen kanin läpi. Tikkuineen kaikkineen. Tarkoitus lienee ollut muistuttaa nyhtöpossua. Itseä ällöttää lihassa just se lihan koostumus, en tajua miksi kehitetään näitä nimenomaan lihan koostumusta matkivia tuotteita.
Nyhtökaura maistuu ihan p:lta, samoin härkis. Jos maustamisella onnistuukin niiden naamioiminen miltei lihanmakuiseksi, suutuntuma on kuitenkin kuin söisi silkkaa p:aa.
Vierailija kirjoitti:
Siis se muistutti koostumukseltaan jotakin, joka oli mennyt kertaalleen kanin läpi. Tikkuineen kaikkineen. Tarkoitus lienee ollut muistuttaa nyhtöpossua. Itseä ällöttää lihassa just se lihan koostumus, en tajua miksi kehitetään näitä nimenomaan lihan koostumusta matkivia tuotteita.
Että ihan lihan koostumus ällöttää.
Nyhtökauran oikea hinta tulisi olla jossain halvimman tarjoussikanautajauhelihan ja vehnäjauhon välimaastossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, minä olen kasvissyöjä ja silti lainaamasi kirjoittajan kanssa samaa mieltä. Voi toki johtua siitäkin, että kun lopetin lihan syönnin (vuonna 1996), ei mitään tuollaisia "korvikkeita" oltu keksittykään. En ole maistanut nyhtistä enkä härkistä, ei kiinnosta. Tofua ostan ehkä pari kertaa vuodessa, soijarouhepussikin kestää kuukausia. Minä syön niitä KASVIKSIA. Ehkä olen sitten vanhanaikainen, mene ja tiedä.
Tykkään nyhtökaurasta, proteiinia ja hyvää on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, minä olen kasvissyöjä ja silti lainaamasi kirjoittajan kanssa samaa mieltä. Voi toki johtua siitäkin, että kun lopetin lihan syönnin (vuonna 1996), ei mitään tuollaisia "korvikkeita" oltu keksittykään. En ole maistanut nyhtistä enkä härkistä, ei kiinnosta. Tofua ostan ehkä pari kertaa vuodessa, soijarouhepussikin kestää kuukausia. Minä syön niitä KASVIKSIA. Ehkä olen sitten vanhanaikainen, mene ja tiedä.
Kuinka iso se soijarouhepussi on? Eli paljonko proteiinia per päivä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kasvissyöjät ei ole niin kuin sinä. Minusta nuo korvikkeet ovat ihan hauskaa vaihtelua. Myös setäni, joka lopetti lihansyönnin joskus kasarilla, vetelee nyhtökauroja/quorneja/härkiksiä ihan innoissaan. Vaihtelemme usein reseptejä.
Ei kai se nyt ole keltään pois, jos noita korvikkeita on tarjolla. Ne ostavat, jotka tykkäävät.
T. Toinen kasvissyöjä
Miksi noin paljon alapeukkuja? Vegaanit vihaisina?
Itse olen sekasyöjä, joka on vähentänyt lihan ja kanansyönnin vähiin. Olen etsinyt niille korvaajaa ja kokrillut nyhtökauraa ja härkistä. Hirveitä tuotteita ylihinnalla. Olen tyytynyt käyttämään papuja.
"suutuntuma on kuitenkin kuin söisi silkkaa p:aa."
Olet siis sitäkin suuhusi laittanut? ;-)
Olen umpihetero lihansyöjä jonka vaimo kasvissyöjä joten olen syönyt useitakin näistä uusista "lihankorvikkeista" ja oman kokemukseni mukaan nyhtökaura on niistä parhaimmasta päästä. Suutuntuma on yllättävän lihamainen,ja varsinkin marinoidut versiot ihan syötäviä.Härkis taas liian kuivaa,en innostunut. Vaimo tosin väitti että Härkis pihvit olisivat parempia,itse en ole kokeillut.Mutta kaikkein kauhein kokemus oli se Valion tuote,oliko Mi-fo tai jotain sinne päin. Kuin isorakeista raejuustoa joka haisee paistinpannulla navetalle.Jäi yhteen kertaan sen kokeilu...
Nyhtökaurassa ON paljon proteiinia eikä se kilohinta nyt sentään lihan yli mene joten suosittelen kokeilemaan edes kerran vaihtoehtona lihalle - ei se punaisen lihan syöntikään kovin terveellistä ole.
Jos joku ostaa näitä lihan korvikkeita niin en moiti. On vapaus toimia kuten haluaa. Toivon mukaan näille löytyy asiakkaita.
Suosio ei ole minulta pois.
Nyhtökaura on kyllä pahaa, maistuu minusta ihan hiivalle ja koostumus on kyllä vähä ku ruohoa märehtis. Soijarouhe on parasta jauhelihan korviketta. Härkistä käytän kans, mut yleensä ostan sitä vain jos on alennuksessa. Mutta kiva kun on tullut paaaaaljon uusia kasvisruokia kauppoihin, sillon ku alotin oli ehkä pari lisua pihviä.
T: kasvissyöjä reilu 10 vuotta
Vierailija kirjoitti:
Nyhtökaura maistuu ihan p:lta, samoin härkis. Jos maustamisella onnistuukin niiden naamioiminen miltei lihanmakuiseksi, suutuntuma on kuitenkin kuin söisi silkkaa p:aa.
Makuasioita. Omasta mielestäni molemmat tuotteet maistuvat paremmille kuin suurin osa lihoista (olen kaikkiruokainen sekasyöjä).
Naurettavaa kiistellä makuasioista.
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa kiistellä makuasioista.
Faktoistako sitten pitäisi?
Missä tarjouksessa?!