Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen hyväkuntoinen lihava, kysymyksiä?

Vierailija
13.05.2017 |

Lenkkeilen päivittäin 10-15km, toisinaan hölkkään, tammikuussa kolesteroli oli ihanteellinen, verenpaine myös. Teen fyysistä työtä, jossa jo askelia kertyy usein 10 000/työpäivä. Minulla on 20kg ylipainoa, 35 vuotias nainen.

Kysymyksiä?

Kommentit (136)

Vierailija
61/136 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ap hyi! Ei lihava saa kuvitella olevansa hyväkuntoinen ja olla ylpeä liikkumisestaan, olet ihan paska tyyppi, kaikki hoikathan juoksee maratoneja ja kävelee 10 alle tunnissa. Hyi mikä idiootti olet! Lopeta se käveleminen ja jää sohvalle mussuttamaan sipsejä niinkuin sinun oletetaankin tekevän!

Jestas näitä vastauksia, hävetkää oikeasti ihmiset.

Jos ap selvästi ei ole ylikuntoinen, niin mitä sitä kiertelemään ja kaartelemaan vain sen takia, että ap sattuu olemaan ylipainoinen. Ja luulen, että harvassa ovat ei-kilpakävelijät, jotka kävelee kymmenen kilometriä tuntiin. Se on normaalille ihmisille jo ihan juoksuvauhti.

Vierailija
62/136 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti nyt tuli olo, että turhaan minä niitä pitkiä lenkkejä teen. Ja niin ylpeä olen ollut liikkumisestani.

Toivottavasti teillä on nyt hyvä mieli :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/136 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti nyt tuli olo, että turhaan minä niitä pitkiä lenkkejä teen. Ja niin ylpeä olen ollut liikkumisestani.

Kannattaa varmaan perustaa pätemisketjuja, jos ei kestä vittuilua.

Vierailija
64/136 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, minä olen innoissani kävelllyt pitkiä matkoja ja kuvitellut että olen hyväkuntoinen. Taidanpa jatkossa lyhentää lenkkejä, liikaa aikaa vie tuo 10-15km ja kun ei kerran edes kuntoa paranna eikä laihduta, niin ihan turhaahan se on.

Eihän se turhaa ole, ja ajattele, miten huonossa kunnossa olisit, jos et jaksaisi edes sitä. En kyllä oikeasti osaa kuvitella aikuista tervettä ihmistä, joka ei jaksaisi kävellä kymmentä kilometriä kahdessa tunnissa.

10-15 km päivittäin, työpäivän jälkeen. Tiedän montakin tällaista tyyppiä, eivätkä ole edes ylipainoisia.

Vierailija
65/136 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, muistat nyt sitten että ainoastaan juoksijat on hyväkuntoisia, kävelijät eivät sitä ole, elleivät harrasta pikakävelyä. Ja kyllä, tottakai jokainen huippukuntoinen kävelee pikakävelynä esim. 4 tunnin matkoja.

Vierailija
66/136 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä, että liikut, mutta ruoka on kuitenkin se tärkein tekijä terveydessä. Et sinä liikunnalla pysty kumoamaan huonon ravinnon vaikutusta.

Vierailija
67/136 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä, että liikut, mutta ruoka on kuitenkin se tärkein tekijä terveydessä. Et sinä liikunnalla pysty kumoamaan huonon ravinnon vaikutusta.

Jep, lopetan liikkumisen ja alan syömään salaatteja.

Vierailija
68/136 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista sitten olla syömättä liikaa niitä salaatteja, kyllä niilläkin onnistuu lihominen. Ei sillä ole väliä mitä syö vaan miten paljon.

Vierailija
69/136 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just joo, olet kuin kiukutteleva kakara.

Vierailija
70/136 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omg tää ketju :D Huomaatko ap, että ihan sama mitä teet tai yrität, niin aina löytyy ihmisiä jotka sinua halveksii. Huomautan, että edes painon laskeminen ei tätä asiaa muuta! Kuten jo vastauksistakin huomaat, ensin sanottiin että pitää kävellä 10km 1,5h että voit sanoa olevasi hyväkuntoinen, sitten se muuttuikin jo niin, että kävelemällä yleensäkkään et voi olla hyväkuntoinen. Sitten vaihtuikin niin, että liikkumisesta ei ole painonhallinnassa mitään iloa, vaan ainoastaan syömisellä on. Ja sitten lopuksi vielä niin, että terveellinen ruokavaliokaan ei auta, jos syöt liikaa.

Tässä ketjussa tapahtui nyt trollien hyökkäys, älä ota henkilökohtaisesti, trollit pitää vain hauskaa. Ole vain ylpeä siitä mitä olet saavuttanu! Liikuntasi määrä on ihailtava eikä moni normaalipainoinenkaan liiku noin paljoa, oli tuo liikuntamäärä sitten hyvän kunnon mittari tai ei, niin ei siihen todellakaan kaikki pysty! Ja on paljon ihmisiä jotka eivät eläessään kävele kertaakaan 25km päivämatkaa, joten kyllä voit olla tuosta ylpeä!

Vierailija
71/136 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän olikin joku urheilijoiden itsensä pönkittämis-ketju :D Olette sitten säälittäviä, trikoopellet.

Vierailija
72/136 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo en nyt noilla suorituksilla lähtisi itseäni hyväkuntoiseksi kehumaan av:lla:)

Mulla on 10-15 kg ylipainoa ja hyvin huomaan ylipainon vaikutuksen liikuntasuoritukseeni jumpassa jossa olen käynyt monta vuotta, siis jo normaalipainoisenakin. Koko ajan on jumppa tullut raskaammaksi ja minä kömpelömmäksi painon kasvaessa. On helppo elää itsepetoksessa jos kävelee ja hölkkäilee itsekseen eikä ole vertailukohtaa. Mene ap ryhmäliikuntaan tai salille niin tulee sullekin reality check!

Miten jumppa liittyy kävelyyn? Ei mitenkään. Jumppa varmasti vaatiikin erilaista kuntoa kuin kävely.

Kyllä minä olen kontaktissa muihin ihmisiin, tietenkin jotku on parempikuntoisia ja urheilullisempia kuin minä, mutta aika moni hämmästelee pitkiä kävelylenkkejäni kuitenkin ja sanovat etteivät itse jaksaisi.

Uimassa sillointällöin käyn, uin kilometrin 20 minuutissa rintauintia, en tiedä miten muuta tavalliset tallaajat uivat, mutta lähes aina siellä joku hitaampi on. Tosin ei se nopeus hyvää kuntoa tarkoita, uimisessakaan.

En edelleenkään väitä olevani huippukuntoinen tai mikään urheilullinen, vaan hyväkuntoinen.

Ja kävelykö on sitten ainoa hyväksyttävä hyväkuntoisuuden mittari? Tarkoitukseni oli sanoa että ap:n kannattaisi hyväkuntoisena laajentaa liikuntavalikoimaansa sellaisiin lajeihin, jotka enemmän kohottavat kuntoa esim. kovatehoinen ryhmäliikunta tai salitreenaus. Kävely ja uinti eivät ikävä kyllä kerro kunnosta paljon mitään.

Vierailija
73/136 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo en nyt noilla suorituksilla lähtisi itseäni hyväkuntoiseksi kehumaan av:lla:)

Mulla on 10-15 kg ylipainoa ja hyvin huomaan ylipainon vaikutuksen liikuntasuoritukseeni jumpassa jossa olen käynyt monta vuotta, siis jo normaalipainoisenakin. Koko ajan on jumppa tullut raskaammaksi ja minä kömpelömmäksi painon kasvaessa. On helppo elää itsepetoksessa jos kävelee ja hölkkäilee itsekseen eikä ole vertailukohtaa. Mene ap ryhmäliikuntaan tai salille niin tulee sullekin reality check!

Miten jumppa liittyy kävelyyn? Ei mitenkään. Jumppa varmasti vaatiikin erilaista kuntoa kuin kävely.

Kyllä minä olen kontaktissa muihin ihmisiin, tietenkin jotku on parempikuntoisia ja urheilullisempia kuin minä, mutta aika moni hämmästelee pitkiä kävelylenkkejäni kuitenkin ja sanovat etteivät itse jaksaisi.

Uimassa sillointällöin käyn, uin kilometrin 20 minuutissa rintauintia, en tiedä miten muuta tavalliset tallaajat uivat, mutta lähes aina siellä joku hitaampi on. Tosin ei se nopeus hyvää kuntoa tarkoita, uimisessakaan.

En edelleenkään väitä olevani huippukuntoinen tai mikään urheilullinen, vaan hyväkuntoinen.

Ja kävelykö on sitten ainoa hyväksyttävä hyväkuntoisuuden mittari? Tarkoitukseni oli sanoa että ap:n kannattaisi hyväkuntoisena laajentaa liikuntavalikoimaansa sellaisiin lajeihin, jotka enemmän kohottavat kuntoa esim. kovatehoinen ryhmäliikunta tai salitreenaus. Kävely ja uinti eivät ikävä kyllä kerro kunnosta paljon mitään.

Salille en mene ja ryhmäliikunta ei ole vaihtoehto, ei vain ole aikaa sellaiseen, kun käyn töissä ja sitten lenkkeilen pitkiä aikoja. Koiria en työpäivän jälkeen säännöllisesti ala enää kotiin jättämään ja viikonloppuisin on muutakin tekemistä kuin puolipäivää urheilla.

Joten taidanpa pysyä huonokuntoisena lopun elämääni. Sen 30km ajattelin kuitenkin yrittää kesällä kävellä, vaikka sen pystyykin joka iikka halutessaan tekemään.

Vierailija
74/136 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono kuntoinen --> kävelee 30km? Älä ap usko noita trikoopellejä, he on henkeen ja vereen urheilijoita ja katsovat tätä asiaa aika kapeakatseisesti, huippukuntoisina eivät tajua lainkaan maallikoiden näkökulmaa.

Vierailija
75/136 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, millainen ruokavalio sinulla on? Miten koet itsesi; miellätkö itsesi lihavaksi vai sporttiseksi?

En ole ap, mutta hyväkuntoinen ylipainoinen minäkin ja minä miellän itseni sporttiseksi ja suomeksi sanottuna v*tuttaa etten näytä siltä. Varsinkin kun tunnen monta normaalipainoista ihmistä, jotka eivät harrasta liikuntaa lainkaan ja näyttävät kuitenkin sporttisilta ja terveiltä.

Ruokavaliossa saattaa olla korjattavaa.

Miksi ihmeessä sporttisuus ja etenkin siltä näyttäminen on kiinni ruokavaliosta eikä liikunnasta?

Vierailija
76/136 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi menisin ryhmäliikuntaan ja salitreenaukseen, kun nautin nimenomaan pitkistä kävelylenkeistä tuolla ulkoilmassa, samalla luontoa ihaillen ja koirien kanssa puuhaten? Minä en tee mitään ylimääräistä vain siksi, että kaikki ihmiset pitäisivät minua "hyväkuntoisena", oikeasti on aivan sama pitääkö, omasta mielestäni olen ihan riittävän hyväkuntoinen, vielä ruokavalio paremmaksi, niin kyllä kelpaa! Ja onnellinen olen vaikken laihtuisikaan, haluan ennemmin kiinnittää huomoni niihin asioihin mitkä ovat kunnossa, kuin niihin, mitkä eivät ole kunnossa.

Taidan tässä illan päälle käydä vielä pikkukävelyllä uudestaan, takapihaakin pitäisi haravoida, onpas energinen olo, ja kaunis ilma! :)

Hyvää jatkoa kaikille ja iloa liikkumiseen!

Vierailija
77/136 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salille en mene ja ryhmäliikunta ei ole vaihtoehto, ei vain ole aikaa sellaiseen, kun käyn töissä ja sitten lenkkeilen pitkiä aikoja. Koiria en työpäivän jälkeen säännöllisesti ala enää kotiin jättämään ja viikonloppuisin on muutakin tekemistä kuin puolipäivää urheilla.

Joten taidanpa pysyä huonokuntoisena lopun elämääni. Sen 30km ajattelin kuitenkin yrittää kesällä kävellä, vaikka sen pystyykin joka iikka halutessaan tekemään.

No mitäs jos vaihtaisit jonkun lenkin vaikka salitreeniin? Liikunnan monipuolisuuskin on tärkeää. Ja jos luonnossa liikkuminen on sulle se juttu, niin voin suositella suunnistusta.

Vierailija
78/136 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitäs jos vaihtaisit jonkun lenkin vaikka salitreeniin? Liikunnan monipuolisuuskin on tärkeää. Ja jos luonnossa liikkuminen on sulle se juttu, niin voin suositella suunnistusta.

Voiko koirat pissattaa siellä salilla? Ja en muutenkaan halua hikiselle salille sisätiloihin huhkimaan. Ja miksi suunnistusta jos nautin kävelystä ja luonnon katselusta?

Tulen tänne kertomaan, että nautin pitkistä kävelylenkeistä, niin aletaan ehdottelemaan kaikkea muuta paitsi kävelyä, eli eikö saisi tyytyä "pelkkään" kävelyyn?

Vierailija
79/136 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lihava voi tehdä mitään oikein ap, nyt kun kerroit käveleväsi pitkiä matkoja, niin porukan mielestä se onkin ihan turhaa ja sun pitäis tehä mitä tahansa muuta, siis ihan mitä tahansa muuta, paitsi pelkästään kävellä.

Vierailija
80/136 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, millainen ruokavalio sinulla on? Miten koet itsesi; miellätkö itsesi lihavaksi vai sporttiseksi?

En ole ap, mutta hyväkuntoinen ylipainoinen minäkin ja minä miellän itseni sporttiseksi ja suomeksi sanottuna v*tuttaa etten näytä siltä. Varsinkin kun tunnen monta normaalipainoista ihmistä, jotka eivät harrasta liikuntaa lainkaan ja näyttävät kuitenkin sporttisilta ja terveiltä.

Ruokavaliossa saattaa olla korjattavaa.

Miksi ihmeessä sporttisuus ja etenkin siltä näyttäminen on kiinni ruokavaliosta eikä liikunnasta?

Ruokavaliolla on suuri merkitys hyvinvointiin ja myös sporttisuuten. Liikunta tulee siinä kakkosena, mutta ei vähäpätöisenä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän