Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen hyväkuntoinen lihava, kysymyksiä?

Vierailija
13.05.2017 |

Lenkkeilen päivittäin 10-15km, toisinaan hölkkään, tammikuussa kolesteroli oli ihanteellinen, verenpaine myös. Teen fyysistä työtä, jossa jo askelia kertyy usein 10 000/työpäivä. Minulla on 20kg ylipainoa, 35 vuotias nainen.

Kysymyksiä?

Kommentit (136)

Vierailija
1/136 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lenkkeilen päivittäin 10-15km, toisinaan hölkkään, tammikuussa kolesteroli oli ihanteellinen, verenpaine myös. Teen fyysistä työtä, jossa jo askelia kertyy usein 10 000/työpäivä. Minulla on 20kg ylipainoa, 35 vuotias nainen.

Kysymyksiä?

Ei sellaista olekaan, kuin hyväkuntoinen ja 20kg lihava. 10-15km kävely ei ole suoritus eikä mikään, vauhti tappaa, ei matka. Toisinaan hölkkääminenkään ei ole mikään kunnon mittari, ne hölkkää, joilla on niin huono kunto, ettei jaksa juosta! Sinulla kertyy usein, ei siis edes aina 10000 askelta /työpäivä! Parhaanakin päivänäsi, eihän se ole kuin 20 askelta/min!!  Jatkuvaa oikeasti reipasta kävelyä, eihän se ole 8h päivästä, kuin parin tunnin homma! Loput 6 tuntia "vedät lonkkaa" Ne askeleetkin on hyvin kyseenalainen juttu, pikku tepastelulla tollainen 10000 tulee hetkessä täyteen!  Kyllä sinä kunnostasi voit selittää itsellesi ihan mitä vain, ja vaikka uskoakin juttusi. Muille. unohda koko juttu. Hienoa että harrastat liikuntaa, ja se on oikein hyväksi sinulle, mutta älähän selitä että 35v nainen +20kg pelastusrenkaalla olisi hyväkuntoinen! Ei mene läpi.

Vierailija
2/136 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hot!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/136 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen toinen. Yli 40v, juoksen puolimaratonin kahteen tuntiin. Liikun päivittäin.

Vierailija
4/136 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, millainen ruokavalio sinulla on? Miten koet itsesi; miellätkö itsesi lihavaksi vai sporttiseksi?

Vierailija
5/136 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veto/kyykky/penkki?

Vierailija
6/136 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako leukaa saat 60kg lisäpainolla?

Vierailija
7/136 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen toinen. Yli 40v, juoksen puolimaratonin kahteen tuntiin. Liikun päivittäin.

Jos puolimara menee kahteen tuntiin, sinulla ei takuulla ole 20kg pelastusrengasta ympärilläsi, ei vaikka liikkusit päittäin!

Vierailija
8/136 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies77 kirjoitti:

Ei sellaista olekaan, kuin hyväkuntoinen ja 20kg lihava.

Kyllä on. T. lääkäri

Vierailija
9/136 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sulla voi olla ylipainoa jos liikut paljon?

Vierailija
10/136 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ylipainosi johtuu?

Vierailija
11/136 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko yllä vastannut lääkäri selittää sen, miksi lääkärit tulkitsevat vain painoindeksiä eivätkä esim kysy potilaan elämäntavoista? Ja vielä, mitä painoindeksi kertoo lääkärille ja mitä sen perusteella potilaalle sanotaan?

Vierailija
12/136 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos puolimara menee kahteen tuntiin, sinulla ei takuulla ole 20kg pelastusrengasta ympärilläsi, ei vaikka liikkusit päittäin!

En ole tuo aloittaja, mutta ylipainoinen olen, noin 170cm ja 78 kg. Olen aikuisena kyllä painanut yli 23 kg vähemmän. Silloin juoksuajat oli kyllä paljon paremmat.

Vierailija
13/136 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitatko suomalaisen duunarimiehen kädenväännössä? "Show ei ole ohi, ennen kuin paksu leidi laulaa", kuten jenkit sanovat.

Vierailija
14/136 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö pienestä ylipainosta ole enemmän hyötyä kuin haittaa? Mm. osteoporoosia on vähemmän pullukoilla kuin normaalipainoisilla tai laihoilla. Pullukat näyttävät naamasta usein nuoremmilta pyöreän muodon ansiosta ja joillakin iho on jopa rypytön. Hiukset saattavat olla kiiltävämmät ja paremmassa kunnossa. 

Vierailija
15/136 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö pienestä ylipainosta ole enemmän hyötyä kuin haittaa? Mm. osteoporoosia on vähemmän pullukoilla kuin normaalipainoisilla tai laihoilla. Pullukat näyttävät naamasta usein nuoremmilta pyöreän muodon ansiosta ja joillakin iho on jopa rypytön. Hiukset saattavat olla kiiltävämmät ja paremmassa kunnossa. 

En rupea itseäni ylipainoiseksi lihottamaan jotta osteoporoosiriskini pienentyisi, naamani näyttäisi ehkä nuoremmalta ja hiukseni mahdollisesti saattaisivat kiiltää enemmän. Uskon että normaalipainossa on kymmenkertaisesti enemmän hyötyä kuin minkäänlaisesta ylipainosta.

T:ei ap

Vierailija
16/136 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymyksiä?

Ei sellaista olekaan, kuin hyväkuntoinen ja 20kg lihava. 10-15km kävely ei ole suoritus eikä mikään, vauhti tappaa, ei matka. Toisinaan hölkkääminenkään ei ole mikään kunnon mittari, ne hölkkää, joilla on niin huono kunto, ettei jaksa juosta! Sinulla kertyy usein, ei siis edes aina 10000 askelta /työpäivä! Parhaanakin päivänäsi, eihän se ole kuin 20 askelta/min!!  Jatkuvaa oikeasti reipasta kävelyä, eihän se ole 8h päivästä, kuin parin tunnin homma! Loput 6 tuntia "vedät lonkkaa" Ne askeleetkin on hyvin kyseenalainen juttu, pikku tepastelulla tollainen 10000 tulee hetkessä täyteen!  Kyllä sinä kunnostasi voit selittää itsellesi ihan mitä vain, ja vaikka uskoakin juttusi. Muille. unohda koko juttu. Hienoa että harrastat liikuntaa, ja se on oikein hyväksi sinulle, mutta älähän selitä että 35v nainen +20kg pelastusrenkaalla olisi hyväkuntoinen! Ei mene läpi.

10km kävelen kahdessa tunnissa. Töissä askelmäärän kerroin vain sillä, että ei ole mitään istumatyötä, askeleitten lisäksi myös nostelen lapsia, puen jne. olen siis liikkeessä myös kun istun.

Oliko sinulla sitä kysymystä? :)

Vierailija
17/136 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, millainen ruokavalio sinulla on? Miten koet itsesi; miellätkö itsesi lihavaksi vai sporttiseksi?

Ruokavalioni on epäterveellinen, liikaa hiilihydraatteja ja kasviksia liian vähän (välillä saan kuntoon, mutta sitten taas repsahtaa), annoskoot aivan liian suuria. Miellän itseni lihavaksi, kyllä tavoitteenani on saada edes 10kg pois, mutta pidän hiema lihavasta kehosta, eli täysin rasvattomaksi en halua, ongelmani on että rasva kertyy vatsanseuduille, vatsa pienemmäksi, kiitos.

Vierailija
18/136 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sulla voi olla ylipainoa jos liikut paljon?

Paskalla ruokavaliolla. Lisäksi painoni kertyi ennenkuin aloin liikkumaan, painon pudottaminen on haastavampaa kuin sen pitäminen alhaisena.

Vierailija
19/136 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkään en saanut vastausta kysymykseeni; Mistä ylipainosi johtuu?

Vierailija
20/136 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla mitään halua muuttaa ruokavaliotasi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän