Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko julkkista varoittaa lähipiirissä hännystelevästä narsistista?

Vierailija
13.05.2017 |

Itse olen vastikään tehnyt pesäeron erääseen narsisti-kaveriin, joka on työkseen julkkisten kampaaja ja tuntee julkimoita. Hän esimerkiksi peruuttaa tavisten ajat tekosyyn varjolla jos tilalle on tulossa joku, jonka kanssa voi kuvauttaa itsensä Instagramiin tms.
Tämä ihminen on supervaarallinen sen takia, että on todella ihastuttava ja avulias jos häntä ei tunne kunnolla, mutta näyttää todellisen luonteensa ihan lähipiirilleen. Avuliaisuus on harhaa, sillä oikeasti hän tekee asioita vaan jos saa siitä itse jotain. Sen vuoksi lähipiirin tehtävä on ainoastaan olla lapsenvahtina/autokuskina/muuttoapuna/juoksupoikana yms.
Itse kuuluin nk.lähipiiriin muutaman vuoden ja siinä ajassa huomasin, että tällä ihmisellä ei ollut ainoatakaan oikeaa ystävää, vaan pelkästään näitä hännystelijöitä tai sitten astinlautoja, joiden päällä seisotaan. Olen itse ollut hänen synttäreillään ainoa vieras ja valehteli ummet ja lammet, miksi muita ei tullut. Todellisuudessa tällä on se hovi somessa, joka muodostuu ihailijoista ja tsemppaajista, mutta ei aidoista kontakteista. Hänen entinen ystävänsä varoitti minua silloin vuosia sitten, että ole varovainen, että huomaan pian syyn miksei tällä ihmisellä ole oikeita ystäviä.. en uskonut, koska tämä narsisti ole supermiellyttävä ja teki aivan överipalveluksia omasta tahdostaan. Siis sellaisia, joita ei yleensä tehdä, tyyliin lentää lentokoneella toiselle puolelle Suomea lohduttamaan sydänsuruista ystävää, mutta paikan päällä sitten tekee jotain, mistä ystävälle tulee entistä paskempi olo.
En mene yksityiskohtiin, että kuinka sairaasta tapauksesta on kyse, mutta nyt vastikään olen huomannut tämän ihmisen lyöttäytyneen erään naisjulkkiksen lähipiiriin.. tämä julkkis on avautunut mediassa siitä, että ei tiedä kehen voi luottaa ja kehen ei, koska on tullut hyväksikäytetyksi nuorena.
Sen kummemmin tätä julkkista tuntematta osaan kuvitella hänet tämän sairaan ihmisen talutusnuoraan, koska itsekin olin siinä vuosia. Ainakin olen saanut mediasta sen kuvan, että kyseessä on jalat maassa tyyppi joka uskoo ihmisistä hyvää. On avautunut ikävistä lapsuudenkokemuksista jotka varmasti ovat haavoittaneet, ja siten tekee otollisen maaperän narsistin temmeltää...
Tämä narsisti hypettää tätä julkkista Instagramissa ja julkkis tuntuu kehuvan vuolaasti, miten onnekas on saatuaan tutustua tähän narsistiin.. kylmät väreet menee kun vaan kuvittelen, mitä kaikkea se voi tehdä..
Voiko julkkista varoittaa vai kannattaako edes? Jostain syystä on tosi paska fiilis, että näitä aitoja narsisteja ei saa pysäytettyä. Ne vaan vaihtaa kohteitaan ja tuhoaa ihmisten psyykeitä, iskevät juuri niihin yksilöihin kiinni, jotka on kaikista heikoimpia.. En tunne tätä julkkista kuin median kautta, tarkennettakoot tämä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka?

Vierailija
2/8 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit varottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ihmeessä yhteyttä tähän ihmiseen ja varoita! Olen ollut samassa tilanteessa.

Olin vuosikaudet erään todella pahanlaatuisen narsistin hovissa. Tällä narsistilla sama tilanne, että hän on kerännyt hovin jäseniksi suuren lauman erilaisia suomalaisia pikkujulkkiksia ja seurapiiri-ihmisiä. Yhteyttä hän pitää näihin hovinsä jäseniin pääosin sosiaalisessa mediassa.

Hän antaa ymmärtää, että olisi täynnä rakkautta ja suurta empatiaa tunteva tosiystävä näille hovinsa jäsenille. Todellisuudessa kusettaa kaikkia minkä kerkeää ja huijaa heidän rahoja yms. Pääosin käyttää näitä höynäytettäviä seurapiirineitejä narsistisina lähteinään.

Aina välillä hän meinaa jäädä kiinni siitä mikä todellisuudessa on, saa naurettavista asioista raivokohtauksia ihmisille. Sitten aina mustamaalaa nämä raivokohtauksen uhrit ja selittelee ja kääntää kaiken päälaelleen.

Joskus tuntuu absurdilta, ettei näillä julkkiksilla ole mitään hajuakaan, että ovat tekemisissä todella vaarallisen ja petollisen narsistin kanssa. Luulevat vaan, että siinä on hieno ja hyväsydäminen mies... auts!

Otin yhteen hänen uhriinsa yhteyttä ja kerroin totuuden ja hän onneksi uskoi. Niitä hovin jäseniä on vaan niin hirvittävän paljon, etten todellaakaan kaikkiin ala ottamaan yhteyttä ja varoittamaan tyypistä. Mutta ainakin yhden onnistuin pelastamaan hänen hovistaan ja on sekin jo jotain...

Ja tämä mies on muuten todella psykopaatti-tason narsisti. Täysin patologinen valehtelija, manipuloija (käännyttää ihmisiä toisiaan vastaan huvin vuoksi, saa ihmiset pettämään toisensa, mustamaalaa entisten hovinsa jäsenien maineen, erottaa rakastavaisia ja tosiystäviä jne), täysin empatiakyvytön, petollinen, ei tunne syyllisyyttä. Ammattihuijariksikin voisi sanoa.

Vierailija
4/8 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit varoittaa, oli kyseessä julkkis tai ei. Varaudu kuitenkin siihen, että tilanne kääntyy päälaelleen, sinusta tehdään vaarallinen psykopaattihuijari. Joudut kenties hurjaan pyöritykseen. Oletko valmis siihen, kestätkö sellaista? Vaikuttaa siltä, että erkaantumisesi on melko tuore ja sinua kenties harmittaa, ettet enää paistattele hänen suosiossaan, vaikka tiedätkin kääntöpuolen. Mielesi saattaa olla hauras etkä ehkä kuitenkaan tiedä, millaisiin juttuihin henkilö kykenee.

Juu, puhun kokemuksesta. Yritin olla ystävällinen ja auttaa minulle tuntematonta ihmistä välttämään sen että elämä menee ihan sekaisin. Minähän siinä hullu olin. Ei olisi kannattanut varoittaa. Usein tuo täytyy vain kokea.

Vierailija
5/8 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit varoittaa, oli kyseessä julkkis tai ei. Varaudu kuitenkin siihen, että tilanne kääntyy päälaelleen, sinusta tehdään vaarallinen psykopaattihuijari. Joudut kenties hurjaan pyöritykseen. Oletko valmis siihen, kestätkö sellaista? Vaikuttaa siltä, että erkaantumisesi on melko tuore ja sinua kenties harmittaa, ettet enää paistattele hänen suosiossaan, vaikka tiedätkin kääntöpuolen. Mielesi saattaa olla hauras etkä ehkä kuitenkaan tiedä, millaisiin juttuihin henkilö kykenee.

Juu, puhun kokemuksesta. Yritin olla ystävällinen ja auttaa minulle tuntematonta ihmistä välttämään sen että elämä menee ihan sekaisin. Minähän siinä hullu olin. Ei olisi kannattanut varoittaa. Usein tuo täytyy vain kokea.

Höpöhöpö. Mustamaalaus on alkanut jo. Ap ei vaan tiedä siitä, koska ei ole tekemisissä enää narsistin kanssa ja mustamaalaus tapahtuu hänen selkänsä takana. Todennäköisesti narsku on jo mustamaalannut ap:n psykopaatiksi monelle ihmiselle.

Muutenkin tuo lannistusmentaliteetti, "kukaan ei usko sua kuitenkaan, joudut vaan enemmän uhriksi" jne on tyypillinen perusvirhe, mitä narsistien kanssa tehdään. Narskut eivät todellakaan ole mitään voittamattomia ja kaikkivoipia hirviöitä, vaan ovat varsin paljastettavissa ja voitettavissa. Alistunut pelonlietsonta ei auta asiaa yhtään mitenkään. Ihmisiä ei muutenkaan voi loputtomiin huijata. 

Vierailija
6/8 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä valehtele sinä se narsisti olet, kun et saa tahtoasi läpi niin johan värikynä laulaa...

Vierailija
7/8 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

älä valehtele sinä se narsisti olet, kun et saa tahtoasi läpi niin johan värikynä laulaa...

Huokaus. Narsistit eivät hae apua anonyyyminä nettipalstoilta, vaan ovat jo täydessä touhussa mustamaalaamassa ex-hovin jäsentä.

Narsistit ovat myös ap:ta ylidramaattisempia ja vakuuttavampia ja mässäilevät uhriudellaan, yrittäen saada höynäytettävien sympatia ja kyyneleet puolelleen. Ap oli varsin neutraali, eikä mennyt yksityiskohtiin.

Oikean manipuloivan narsistin kirjoittamana olisi ollut jotain tämänkaltaista:

"Oih, olen niin murtunut... hyvää sydäntäni on hyväksikäytetty. Tällaisia rikkonaisia sieluja aina hyväksikäytetään... en kuitenkaan voi, en saata, en aio antaa katkeruudella sydämessäni valtaa. Pidän hyvän sydämeni ja positiivisuuteni tämän tragedian jälkeenkin, enkä anna pahojen ihmisten tuhota minua. Luotin TAAS väärään ihmiseen, mutta tällaiset herkät ja suurisydämiset sielut kuten minä joutuvat aina uhreiksi... Kaikkeni annoin, venyin ja autoin ja jouduin pettymään. Niin monta itkua itketty, mutta tästä vielä noustaan! Kiitos tuestanne rakkaat ihmiset, olette tärkeitä <3"

Vierailija
8/8 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi