Oletko joskus ottanut vanhempasi kanssa puheeksi lapsuutesi epäkohtia?
Miten ovat suhtautuneet?
Mun äiti suuttuu, joten enpä viitsi yrittää jutella enää. Pidetään näennäiset välit.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinasin avautua otsikon aiheesta. Mutta ei maksa vaivaa. Tämä on nyt Äitihullun itsetyydytysketju.
Häntä on pienenä käsketty siivota ja se on toki pahempaa kuin edellä kerrottu pahoinpitelyMiten se, mitä mä sanon estää sinua avautumasta aiheesta? Minä ymmärrän loukattujen henkilöiden tunteita, siis sinunkin, jos vanhempasi ovat loukanneet sinua, mutta mä en ymmärrä näitä sadistisia vanhempia enkä heidän ymmärtäjiään. En ymmärrä ihmisiAlueen etusivulleä, jotka sanovat toisille, että anna vanhemmillesi jo rauha, he varmaan yrittivät parhaansa. Eli vanhemmille rauha, kun henkilö, jota on pahoinpidelty jatkaa kärsimistä? Varsinkin, kun se "rauha" pitäisi antaa anonyyminä nettipalstalla, jota ne vanhemmat eivät lue. Wtf?
t.kivikissaäitiMutta sinun on anonyyminä ihan ok oksentaa omia "traumojasi" nettipalstalle? En vieläkään käsitä miksi.
Miksi ei ole ok? En ymmärrä. Saahan täällä arvostella ihan kivasti omaa blogiaan pitävää ylipainoista Pipsaakin. Minä pahoitan mieleni sellaisesta arvostelusta. Se on minusta turhaa ja kertoo vain haukkujien omista ongelmista. Mutta en minä avaa koskaan Pipsa-ketjuja, kuin todetakseni, että ei ne tosiaan ole kehuketjuja.
Jos sinä pahoitat mielesi mun traumojeni käsittelystä, niin tuleeko mun kantaa vastuuta siitä? Miksi ne Pipsa- (tai joku muu bloggari, you name it)haukkujat ei välitä, jos sanon heille, että lopettakaa?
t.kivikissaäitiEn lue blogeja, enkä bloggareita haukkuvia ketjuja. Sinuun taas törmää tämän tästä, vaikka ei haluaisikaan. En ymmärrä mitä saat siitä, että vyörytät oman elämäsi nettiin. Vertaistukea et ainakaan, koska yleinen mielipidehän sinusta tällä palstalla on se, että sinä olet väärässä ja äitisi oikeassa. Silti jaksat oksentaa sepustuksiasi päivästä toiseen tänne. En ymmärrä miksi. Mitä sinä saat tästä?
En ymmärrä, mitä ahdistavaa siinä on. No, okei, ehkä se, että mulla on lapsia.
t.kivikissaäiti
Juuri se. Tyyli, millä kuvailet arkeasi ja lapsiasi on todella ahdistava. Itse asiassa olen se, joka muutama viikko sitten tarjoutui sinulle siivousavuksi. Olen edelleen sitä mieltä, että olet jotenkin kammottava persoona, mutta toisaalta haluaisin auttaa sinua jotenkin. En vaan tiedä miten. Miehesi nimen tiedän jo, laitanko hänelle viestiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsuudessa ei ole mitää vakavia laiminlyötejä tms vaan tavallisia asioita. Esim tiettyjä sääntöjä, miksi olin mummolla hoidossa vaikka serkkujen äiti naapurissa oli kotiäiti, jne. Lapsuudessani mitään sääntöä tai asiaa ei koskaan perusteltu. Ehkä mitään perusteita ei edes ollut?
Ap.Siis sun äiti oli töissä, serkkujen äiti ei ollut ja tähän liittyi joku sääntö?
Erikoiset säännöt on oma kohtansa ja toisena se, miksi olin hoidossa mummolassa vaikka olisin voinut olla naapurissa serkkujen luona. Mutta tällaisen asian ääneen ihmetteleminen saa äitini suuttumaan.
Ap.
No hyvänen aika. Jos serkkujen äiti ei sinua halunnut hoitoon. Ei kai sille siinä tapauksessa mitään ole voinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsuudessa ei ole mitää vakavia laiminlyötejä tms vaan tavallisia asioita. Esim tiettyjä sääntöjä, miksi olin mummolla hoidossa vaikka serkkujen äiti naapurissa oli kotiäiti, jne. Lapsuudessani mitään sääntöä tai asiaa ei koskaan perusteltu. Ehkä mitään perusteita ei edes ollut?
Ap.Siis sun äiti oli töissä, serkkujen äiti ei ollut ja tähän liittyi joku sääntö?
Erikoiset säännöt on oma kohtansa ja toisena se, miksi olin hoidossa mummolassa vaikka olisin voinut olla naapurissa serkkujen luona. Mutta tällaisen asian ääneen ihmetteleminen saa äitini suuttumaan.
Ap.No hyvänen aika. Jos serkkujen äiti ei sinua halunnut hoitoon. Ei kai sille siinä tapauksessa mitään ole voinut.
Pointti olikin se että äiti suuttuu jos otan asian puheeksi. Miksei voi vaan rauhallisesti todeta, ettei se syystä x käynyt.
Mun vanhemmat on alkoholisteja. Ei niille voi puhua _mistään_
Äiti vielä sellanen marttyyri, et en ees jaksa yrittää.