Suositelkaa mulle jotain sairaan sykähdyttäviä ja ihon alle meneviä kirjoja!
Olen tosi outo, tiedän. Mitkään mukavat kirjat tai tyyliin perusjännärit ei jaksa kiinnostaa ollenkaan. Tykkään vain sellaisista kirjoista, jotka oikeasti ovat ahdistavia, jäävät vaivaamaan, eivät poistu mielestä. Olen lukenut useimmat keskitysleirikuvaukset ja muut ahdistavat tarinat.
Nyt tuntuu, ettei ole enää mitään luettavaa. Mikä on kirja, joka on jäänyt sinulle lähtemättömästi mieleen? En tykkää mistään Stephen Kingeistä ja Torey Haydeneista.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Mein Kampf
Osaakohan ap saksaa?
Marianne Fredriksson - Anna, Hanna ja Johanna
Pajtim Statovcin Kissani Jugoslavia. Todella erikoinen ja mieleenpainuva kertomus. Hämmentävä niiltä osin, etten ole vieläkään (n. vuosi aikaa kun luin tämän) päättänyt tykkäsinkö vai en.. Kirja palaa mieleen usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mein Kampf
Osaakohan ap saksaa?
Tätä kirjaahan ei toki ole kukaan vielä ehtinyt muille kielille kääntää. Mutta joo, kyseessä on hyvin pitkäpiimäinen kirja, jonka sisältö ei ole käristyvillä juutalaisilla hekumointia vaan poliittista jankkausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höyrykattiloiden muurausopas - Ekono Voima- ja polttoainetaloudellinen yhdistys, julkaisu n:o 69 vuodelta 1955.
Todella äärimmäisen immersiivinen ja elämänmakuinen teos.
Itkin varmaan jonkun viikon kun luin.
Hätkähdyttävällä tavalla kuvaillaan muuraamista.
Metaforat ja deskriptiivisyys toivat mieleeni neron kirjoittajan, joka todella suurella intensiteetillä paneutuu asiaan.
Onko tästä tehty elokuva? Veikkaan että jos on, niin ei taatusti tee oikeutta itse kirjalle.
Franz Kafkan novelli Muodonmuutos.
Monika Fagerholmin Amerikkalainen tyttö
Anja Snellman: Parvekejumalat
Paras kotimainen vuosikausiin.
Ole luonani aina. Ajatuksia herättävä aihe ja upeasti kirjoitettu kirja. Aihe selviää pikku hiljaa tarinan edetessä, ei oikeastaan kannata etukäteen selvittää, mistä kertoo, jos yllätysmomenteista tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Hyviä suosituksia!
Nyt tuo Pieni elämä alkoi kutkuttamaan..
Saa laittaa lisää
Ap
Tätä mäkin suosittelen. Luin viime vuonna ja ostin sitten oman kirjan. Tämä on mieletön kirja, kun alun takkuisuudesta pääsee. Järisyttävämpiä lukemiani kirjoja vaikka luen paljon.
Daphne du Maurier: Talo rannalla.
Tapahtumat 60-luvun lopulla Cornwallissa, jossa päähenkilö pääsee huumeita otettuaan omistamansa talon menneisyyteen 1300-luvulle ja välillä takaisin nykyaikaan, kunnes...
Sisko Istanmäki: Viimeiset mitalit. Kertoo ihmisen vanhuudesta kaikessa traagisuudessaan ja koomisuudessaan. Kun mieli karkaa todellisuudesta ja ruumis rapistuu.
Eric,kertoo syöpään sairastuneesta pojasta.
Tuosta Sisko Istanmäen kirjasta Viimeiset mitalit, on tehty myös tv-elokuva, joka oli katsomisen arvoinen.
Hyviä suosituksia!
Nyt tuo Pieni elämä alkoi kutkuttamaan..
Saa laittaa lisää
Ap