Suositelkaa mulle jotain sairaan sykähdyttäviä ja ihon alle meneviä kirjoja!
Olen tosi outo, tiedän. Mitkään mukavat kirjat tai tyyliin perusjännärit ei jaksa kiinnostaa ollenkaan. Tykkään vain sellaisista kirjoista, jotka oikeasti ovat ahdistavia, jäävät vaivaamaan, eivät poistu mielestä. Olen lukenut useimmat keskitysleirikuvaukset ja muut ahdistavat tarinat.
Nyt tuntuu, ettei ole enää mitään luettavaa. Mikä on kirja, joka on jäänyt sinulle lähtemättömästi mieleen? En tykkää mistään Stephen Kingeistä ja Torey Haydeneista.
Kommentit (88)
Vähän off topic, mutta Ylen radiosarja "12 diktaattoria" on paikoitellen aika hyytävä.
Amerikan Psyko.
Poikani Kevin.
Nancy.
Lasi maitoa, kiitos, kirja ihmiskaupasta ja prostituutiosta.
Marie Jalowicz Simon: Sitten juoksin pakoon.
( Juutalaistytön selviytymistarina 1940- 1945)
Markus Zuzak: Kirjavaras. Kertoo Natsi-Saksan aikaisen tarinan Kuoleman näkövinkkelistä (siis kirjan kertojana on Kuolema). Voittanut useita kirjallisuuspalkintoja, on mieleenjäävä. :)
Klassikoista Sadan vuoden yksinäisyys!
Tiina Raevaaran Laukaus kertoo perhesurmista oudon banaalilla ja mässäilemättömällä tavalla, mutta jäi mietityttämään pitkäksi aikaa. Itse asiassa luin sen toisen kerran heti ensimmäisen lukukerran jälkeen.
Neljäntienristeys oli niin hyvä että aion lukea sen uudelleenkin. Suosittelen erittäin lämpimästi.
Jan Guilloin: Pahuus,jäi häiritsemään. Samoin kun Chelsea Cainin tuotanto.
Paljain jaloin
Jäähyväiset Einolle
Loppuun käsitelty
Lue Jari Haapa-ahon Noitavalkea. Sanasta sanaan totta, joka ikinen asia kirjassa. Vain nimet on muutettu. Päähenkilö on kirjailija itse.
Marie Hermansson: Laakso ( Tarina on psykopaattien hoitokotiin sijoittuva jännäri)
Paolo Coelho:Alkemisti (kertoo elämän valinnoista ja unelmoinnin tärkeydestä, sisältää rutkasti metaforia)
Oscar Wilde:Dorian Grayn muotokuva (psykologinen ja filosofinen jännäri, jossa malli ja maalaus vaihtavat paikkaa)
Juhani Aho: Rautatie (ahdistava koulun ajan pakkolukeminen, joka pääsi kyllä ihon alle)
Margues: Sadan vuoden yksinäisyys (Kirja kertoo tarinan Kolumbian historiasta sotineen, vallankaappauksineen ja työläisten joukkomurhineen sukutarinan avulla)
Albert Camus:Sivullinen ( Välinpitämättömästi elämään suhtautuvan nuoren miehen tajunnanvirtaa)
Älä koskaan pyyhi kyyneleitä paljain käsin -trilogia näistä uudemmista ihon alle menevistä.
Kingin Dallas et voi jätttää käsitä ennekuin on loppu!
William S. Burroughs: Alaston lounas. Jos siis jotain ahdistavaa ja ihon alle menevää haluat. :D
Nancy, Supernaiivi, Myyty, Reino Lehväslaihon sotakirjat
Tuosta on elokuvakin.