Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaisitko tehdä esim. Subway-tilauksen englanniksi? Tai jokin muu ravintola jossa täytyy luetella itse paljon aineksia?

Vierailija
20.12.2025 |

Tuli mieleen kun eilen tuli itsellä vastaava tilanne ja selvisin, huhhuh :)

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä selviytyy vaikka ei tietäisikään kaikkea. Australiassa työskennellessäni kävin heidän subwayssaan ja halusin paprikaa täytteeksi. Sanoin paprica, sen jälkeen pepper ja sitten kysyin myyjältä, että no perkule mikä tuo punainen ja vihreä vihannes oikein on jos ei nuo kaksi, vastaus oli capcisum.

Älä panikoi ja kommunikoi sillä mitä osaat, en tunne ainakaan vielä yhtäkään joka olisi tilanteeseen kuollut.

Vierailija
2/47 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Siksi käyn Suomessa vain sellaisissa paikoissa missä palvelua saa suomeksi, ulkomailla vain sellaisissa paikoissa missä voin tarvittaessa osoittaa sormella ruokalistalta mitä haluan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa Suomea, en asioi paikoissa missä englantia

Vierailija
4/47 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrtävät kun puhun ruotsia jostain syystä.

Vierailija
5/47 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No herranjestas, nuohan on perussanastoa, jotka jokainen tietää jos vähänkään lukee tai katsoo telkkaria.

Vierailija
6/47 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisin varmasti, mutta ainakin Suomessa on ne tilausmasiinat. Minkä maan subissa kävit ap?

Vierailija
7/47 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ole ollut yhtään hereillä koulussa jos et osaa edes tomaattia ja kurkkua englanniksi? 

Vierailija
8/47 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie ottasin lihapullat ja muussia ja maitoa.

Vierailija
9/47 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö koe itseäsi syrjityksi kielivaatimuksen vuoksi? Syytä olisi.

Vierailija
10/47 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaisin varmasti, mutta ainakin Suomessa on ne tilausmasiinat. Minkä maan subissa kävit ap?

En käynyt Subwayssa vaan Moi Poke bowlipaikassa jossa otin itse koottavan annoksen x 2, tarjoilija oli intialainen tai sinne suuntaan jonnekin. Piti valita itse pohja, kasvikset, proteiinit, kastikkeet ja vielä höysteet Subway tapaisesti. Kaikki keskustelu englanniksi! ap

Vierailija
11/47 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö ole ollut yhtään hereillä koulussa jos et osaa edes tomaattia ja kurkkua englanniksi? 

En ottanut kumpaakaan noista. ap

Vierailija
12/47 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No herranjestas, nuohan on perussanastoa, jotka jokainen tietää jos vähänkään lukee tai katsoo telkkaria.

En lue telkkaria enkä katso sitä. :) Mutta enpä minä käykään Subwayn kaltaisissa paikissa usein.

Vierailija
13/47 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan toki, mutta jos suomessa olen subwayssa niin en helvetissä puhu englantia, vaan suomea.

Vierailija
14/47 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se siitä selviytyy vaikka ei tietäisikään kaikkea. Australiassa työskennellessäni kävin heidän subwayssaan ja halusin paprikaa täytteeksi. Sanoin paprica, sen jälkeen pepper ja sitten kysyin myyjältä, että no perkule mikä tuo punainen ja vihreä vihannes oikein on jos ei nuo kaksi, vastaus oli capcisum.

Älä panikoi ja kommunikoi sillä mitä osaat, en tunne ainakaan vielä yhtäkään joka olisi tilanteeseen kuollut.

Oikeasti ulkomailla olen vastaavasti tilannut Chipotle ketjun burritoravintolassa, se oli herkkua ja saisi tulla Suomeenkin! ap

Vierailija
15/47 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin Kiinassa Subwayssä eikä mun tarvinnut puhua yhtään mitään. Näytin sormella mitä otan. 

Vierailija
16/47 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käynyt Subwayssa vaan Moi Poke bowlipaikassa jossa otin itse koottavan annoksen x 2, tarjoilija oli intialainen tai sinne suuntaan jonnekin. Piti valita itse pohja, kasvikset, proteiinit, kastikkeet ja vielä höysteet Subway tapaisesti. Kaikki keskustelu englanniksi! ap

Eipä tuo kovin vaikeaa olisi. Kerran yritin keskustan Ciao Caffessa tilata italiaksi, mutta eivät ymmärtäneet :D

Vierailija
17/47 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arabiaksihan se täytyy tehdä. 

Vierailija
18/47 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Subway - Footlong on Italian Herbs and cheese bread,  Chicken bacon ranch, provolone cheese, toasted, with tomatoes, onions, black olives and Ranch/ Chipotle sauce.  Yumm!  😋

- ulkosuomalainen

Vierailija
19/47 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinaksi oli vähän haastavaa, mutta hyvin sujui tökkimällä sitä ikkunaa sormella.

Vierailija
20/47 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan, mutta suomessa puhun suomea ja jos en saa haluamaani omalla äidinkielelläni niin vien rahani muualle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi