Suositelkaa mulle jotain sairaan sykähdyttäviä ja ihon alle meneviä kirjoja!
Olen tosi outo, tiedän. Mitkään mukavat kirjat tai tyyliin perusjännärit ei jaksa kiinnostaa ollenkaan. Tykkään vain sellaisista kirjoista, jotka oikeasti ovat ahdistavia, jäävät vaivaamaan, eivät poistu mielestä. Olen lukenut useimmat keskitysleirikuvaukset ja muut ahdistavat tarinat.
Nyt tuntuu, ettei ole enää mitään luettavaa. Mikä on kirja, joka on jäänyt sinulle lähtemättömästi mieleen? En tykkää mistään Stephen Kingeistä ja Torey Haydeneista.
Kommentit (88)
No jos tahdot pääsi räjäyttää niin Dostojevskia suosittelen. Tuotannon luettuasi et ole enää sama ihminen.
Höyrykattiloiden muurausopas - Ekono Voima- ja polttoainetaloudellinen yhdistys, julkaisu n:o 69 vuodelta 1955.
jonkun diktaattorin elämänkerta. Tai sellaista tiedettä josta et ymmärrä mitään, karmaiseva kokemus kun ei tajua mistä puhutaan. Paraviinihapon valonheijastus tutkimuksia?
Nainen junassa on ahdistava ja myös jännittävä. Jos luet englanniksi, niin vielä parempi niin.
Vierailija kirjoitti:
Haluatko faktaa vai fiktiota?
Molemmat käy.
Jääkaksoset
Totuus Harry Quebertin tapauksesta
Kenenkään ei pitänyt tietää
Siinä kolme mieleenpainunutta kirjaa, semmoista joissa loppuratkaisu on jotakin aivan muuta kuin luulisit.
Sofi Oksasen Puhdistus ja se toinen kirja joka kertoi neuvosto-Viron historiasta,
Tämä oli minulle ainutlaatuinen kokemus:
Vuokko Tolonen Salainen keittokirja
Kertoo syömishäiriöisen mielenmaailmasta, mutta aivan erityisellä kauhistuttavalla tavalla.
Pohjois-Koreaan liittyvä kirjallisuus, Vankileirien saaristo ja muut vastaavat Neuvostoliittoon sijoittuvat, Maon Kiinaan liittyvät elämänkerrat/tietokirjallisuus. Dostojevskin tuotanto.
Kafkan muodonmuutos, pidän myös Ian McEwanin Lauantai-romaanista. Vaivasi ainakin minua lopun tapahtumat ja pitkään mietin, mitä tekisin jos itselle tapahtuisi. Kirja otti myös erityisen läheltä kenties siksi, että päähenkilön ammatti on pitkäaikainen haaveeni ja elämäni päämäärä.
kaikki mitä rakastin, siri hustvedt
En muista kirjailijaa, mutta kirjan nimi on "he eivät tiedä mitä tekevät". Loistava!
Khaled Hosseini: Tuhat loistavaa aurinkoa.
Talking with serial killers. Todella ahdistava.
Vierailija kirjoitti:
Kafkan muodonmuutos, pidän myös Ian McEwanin Lauantai-romaanista. Vaivasi ainakin minua lopun tapahtumat ja pitkään mietin, mitä tekisin jos itselle tapahtuisi. Kirja otti myös erityisen läheltä kenties siksi, että päähenkilön ammatti on pitkäaikainen haaveeni ja elämäni päämäärä.
Kiitos lauantai-vinkistä
Itse luin juuri Hanya Yanagiharan "Pieni elämä". Se kertoo miehestä, jota on lapsena käytetty seksuaalisesti hyväksi ja mies viiltelee itseään ja käyttäytyy muutenkin itsetuhoisesti monta kymmentä vuotta ennen kuin lopulta tappaa itsensä (spoilasin nyt lopun, mutta ei se muutenkaan ollut mitenkään odottamaton käänne). Pidin kovasti, vaikka ei ollutkaan mitenkään helppo kirja.
Haluatko faktaa vai fiktiota?