Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suositelkaa mulle jotain sairaan sykähdyttäviä ja ihon alle meneviä kirjoja!

Vierailija
05.05.2017 |

Olen tosi outo, tiedän. Mitkään mukavat kirjat tai tyyliin perusjännärit ei jaksa kiinnostaa ollenkaan. Tykkään vain sellaisista kirjoista, jotka oikeasti ovat ahdistavia, jäävät vaivaamaan, eivät poistu mielestä. Olen lukenut useimmat keskitysleirikuvaukset ja muut ahdistavat tarinat.
Nyt tuntuu, ettei ole enää mitään luettavaa. Mikä on kirja, joka on jäänyt sinulle lähtemättömästi mieleen? En tykkää mistään Stephen Kingeistä ja Torey Haydeneista.

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko faktaa vai fiktiota?

Vierailija
2/88 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tahdot pääsi räjäyttää niin Dostojevskia suosittelen. Tuotannon luettuasi et ole enää sama ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höyrykattiloiden muurausopas - Ekono Voima- ja polttoainetaloudellinen yhdistys, julkaisu n:o 69 vuodelta 1955. 

Vierailija
4/88 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkun diktaattorin elämänkerta. Tai sellaista tiedettä josta et ymmärrä mitään, karmaiseva kokemus kun ei tajua mistä puhutaan. Paraviinihapon valonheijastus tutkimuksia?

Vierailija
5/88 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen junassa on ahdistava ja myös jännittävä. Jos luet englanniksi, niin vielä parempi niin. 

Vierailija
6/88 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluatko faktaa vai fiktiota?

Molemmat käy.

Vierailija
7/88 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mein Kampf

Vierailija
8/88 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkaksoset

Totuus Harry Quebertin tapauksesta

Kenenkään ei pitänyt tietää

Siinä kolme mieleenpainunutta kirjaa, semmoista joissa loppuratkaisu on jotakin aivan muuta kuin luulisit.

Vierailija
9/88 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leiri 14

Vierailija
10/88 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofi Oksasen Puhdistus ja se toinen kirja joka kertoi neuvosto-Viron historiasta,

Vierailija
11/88 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli minulle ainutlaatuinen kokemus: 

Vuokko Tolonen Salainen keittokirja

Kertoo syömishäiriöisen mielenmaailmasta, mutta aivan erityisellä kauhistuttavalla tavalla. 

Vierailija
12/88 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-Koreaan liittyvä kirjallisuus, Vankileirien saaristo ja muut vastaavat Neuvostoliittoon sijoittuvat, Maon Kiinaan liittyvät elämänkerrat/tietokirjallisuus. Dostojevskin tuotanto.

Vierailija
13/88 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kafkan muodonmuutos, pidän myös Ian McEwanin Lauantai-romaanista. Vaivasi ainakin minua lopun tapahtumat ja pitkään mietin, mitä tekisin jos itselle tapahtuisi. Kirja otti myös erityisen läheltä kenties siksi, että päähenkilön ammatti on pitkäaikainen haaveeni ja elämäni päämäärä.

Vierailija
14/88 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki mitä rakastin, siri hustvedt

Vierailija
15/88 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista kirjailijaa, mutta kirjan nimi on "he eivät tiedä mitä tekevät". Loistava!

Vierailija
16/88 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Khaled Hosseini: Tuhat loistavaa aurinkoa.

Vierailija
17/88 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talking with serial killers. Todella ahdistava.

Vierailija
18/88 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukutuksen pitkä oppimäärä.

Vierailija
19/88 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kafkan muodonmuutos, pidän myös Ian McEwanin Lauantai-romaanista. Vaivasi ainakin minua lopun tapahtumat ja pitkään mietin, mitä tekisin jos itselle tapahtuisi. Kirja otti myös erityisen läheltä kenties siksi, että päähenkilön ammatti on pitkäaikainen haaveeni ja elämäni päämäärä.

Kiitos lauantai-vinkistä

Vierailija
20/88 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luin juuri Hanya Yanagiharan "Pieni elämä". Se kertoo miehestä, jota on lapsena käytetty seksuaalisesti hyväksi ja mies viiltelee itseään ja käyttäytyy muutenkin itsetuhoisesti monta kymmentä vuotta ennen kuin lopulta tappaa itsensä (spoilasin nyt lopun, mutta ei se muutenkaan ollut mitenkään odottamaton käänne). Pidin kovasti, vaikka ei ollutkaan mitenkään helppo kirja.