Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ivf/icsi vko18??????

25.03.2006 |

onko liian aikaista huhuilla " hoito" seuraa...

Meillä suunniteltu punktio viikon 18 alkuun..elikkä 6.4 pitäs ruveta sumuttelemaan.

Meille oli tarkoitus tehdä tämä ivf hoito jo viikolle 14 mutta selviskin että minulla pco joten siirrettiin kk eteenpäin!Syön nyt diformin lääkkeitä niin pitkään ennen kun raskaus alkaa...Lääkäri sillä määräs nää lääkkeet jos ne vaikka noita munasarjoja veis parempaan suuntaan, eikä tulis niin paljon niitä " raakileita" .

Me ollaan hoidossa joensuun keskus-sairaalassa..olis kiva tietää missä muut hoitoa saavat.

Niin ja meille on eka ivf tämä...takana 1 inssi josta km ja 4 luomuraskautta jotka kaikki päättyi keskenmenoon(rv 6-7+5)

hende84

Kommentit (196)

Vierailija
101/196 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muksuja2 toihan kuulostaa hyvälle...Eiköhän se viiva siitä vahvistu!

Itellä menossa pp8 ja tonne torstaihin asti pitäs kärvistellä...

Mulla on nyt muutamana päivänä ollu aamulla heikko ja etova olo,mut mahaan koskee ihan menkkamaisesti niin eipä tässä hirveemmin toivoa elätellä!

Mites meidän pinon muilla joilla ei lapsia tuntuu tämä äitienpäivä??

Mulla jotenkin niiiin masentunu olo kun itse ei välttämättä ikinä pääse nauttimaan äitienpäivästä kun noita karvaisia lapsiakaan ei oikein voi oikeesti lapsiksi sanoa!

Vielä 3pvä/4yötä testiin.....==)

Vierailija
102/196 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva huomata joillakin tuntuu olevan selviä raskausoireita, kuten piinailijoilla hende84 ja muksuja2, toivotaan että tulee selvät plussat!

Mielenkiintoista oli, että sinulla, muksuja2, ei ollut juurikaan oireita mielestäsi, ja kuitenkin olet saanut plussaan viittavan tuloksen.

Itselläni tuntui juilintaa vielä lauantaina, etenkin vasemmalla puolella, ja elättelin toivoa että se olisi johtunut alkion kiinnittymisestä (kaksi siirrettiin, mutta en todellakaan usko että molemmat kiinnittyisivät). Eiliseen äitienpäivään mennessä turvotus, juiliminen, nännien lievä arkuus sun muutkin oireet olivat tipotiessään. Olen ihan varma ettei kumpikaan alkio kiinnittynyt. Toisaalta, sen tietää sitten vasta ensi viikolla. Onhan sitä joskus oireettomiakin raskauksia. Mutta jotenkin sitä vain useimmiten tuntee kropassaan onko raskaana vai ei.

Maahinen, kiva kuulla että uusi hoitokierros ja -taktiikka on jo lyöty lukkoon. Nyt ainakin selitys on löytynyt lapsettomuuteenne ja hoidot osataan soveltaa sen mukaisesti. Nauti kesästä, se menee kuitenkin nopeasti, ja jo 2,5 kuukauden kuluttua pääsette jo taas uudelle kierrokselle. Tämä kesätauko tulee varmasti eteen useimmille.

Mites Enni-Maijalle, miirille, aksu123:lle kuuluu?

Lopuksi, milloinkas sen PAS:in voi tehdä aikaisintaan, seuraavaan kiertoon? Vai pitääkö odottaa elokuuhun kesälomien loppumiseen asti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/196 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jee, kiva kuulla! ja onnittelut!! mulla tänään acon 10 antoi haalean viivan, joten eiköhän sun testi ihan oikeaa plussaa näyttää :)

Ja anteeksi, että pomppasin pinoonne, missasin teidät alussa enkä kehannut kesken kaiken tunkea tänne, sen verran tiivis pino tämä on (siis hyvä juttu).

t. kurnau pp 10 + Viivi&Wagner?

Vierailija
104/196 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurnau ONNEA saatiinhan tähänkin pinoon plussa juna aikaseksi...

Miten muksuja2 joko oot vahvemman viivan testannu??

omaan napaan:Hitsi kun ei tiiä onko raskaus oireita vai ei välillä ei tunnu missään mut nyt esim on etova olo kun koko päivän väsyttäny eikä oo saanu päikkäreitä otettua!eilen ja tänään koskenu päähän ja menkkamaiset tuntemukset masussa edelleen ja rinnat arat!!Mut näähän voi olla myös menkka oireita....vai??

Noo kyllä se aikanaan selviää onko raskaana vai ei!!

Mites muilla??=)

hende pp9

Vierailija
105/196 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurnaulle onnittelu plussasta - hienoa! Koskas sulla on veritesti?

En ole testannut uudestaan, mutta jotain positiivista on kerrottavissa. Eli rinnat alkavat pikkuhiljaa paisua. Mahtuvat vielä kuppeihin, mutta tiukkaa alkaa tehdä. Mitään muita oireita mulla ei ole. PAITSI että tässä työpaikalla istutaan ja väsymys alkaa painaa ihan mahdottomasti. Ja se on mulla ollut jokaisessa alkuraskaudessa. Voi kyllä olla kevätväsymystäkin...

Ehkäpä se punainen viiva eilen oli sittenkin ihan " oikea" . Mulla on veritesti vasta perjantaina, joten sinne asti pitää vielä piinistellä. Mulla on kyllä vielä yksi " tikku" kotona, että saapi nähdä koska lankean uuteen testiin.

Menisi nyt tämä viikko nopeasti! Laitetaan siskot tilastot uusiksi :-)!

muksuja2 pp11

Vierailija
106/196 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnittelut plussanneille!!!

tänään pp10, ja hätäpäissäni kaivoin sitten kaapin kätköistä acon10...

noh, ihan testiajan puitteissa ruutuun ilmestyi normaalileveä mutta erittäin vaalea vaaleanpunainen viiva... haamu. =)

mieskin viivan testistä näki, tuhahti vain, että jopa on vaalea, eipä kannata kovin innostua. =( arvatkaa loukkaannuinko. joo, tottahan se on, ettei paljon kannata intopiukeana nyt vöyhöttää, kun ennen esikoistakin oli ne 3 km, ja tosiaan viiva oli niin vaalea, ja viralliseen testipäivään vielä 6vrk, mutta silti, olis nyt edes virnistänyt hymyillyt tai jotain. ei se varmaan edes tajunnut loukanneensa, annoin olla, vaikka vieläkin harmittaa.

ylihuomenna testaan uusiksi, josko pp12 olis jo vahvempi... toivottavasti.

ei ois pitäny mennä testaamaan, kun nyt jännää ihan törkeästi enemmän, että onko se oikeesti +!!!

no mitä ilmeisemmin oireina on tää mieli aika herkillään.. =)

lisäksi rinnat on oudohkot, harvakseltaan nipistelee alavatsaa sivuista, ja jos nälkä pääsee yllättämään, tulee " ontto" ja outo olo vatsaan.

niin, ja palelee,väsyttää, palelee, väsyttää..

miiri, miten menee?

-ennis- pp10 ja haamu

Vierailija
107/196 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohdin kysäistä että käyttääkö teistä kukaan metforemiä?

lopetin ne aamulla sen haamun jälkeen, kun olen kuullut että jos plussaa, ne lopetetaan oitis. tietääkö kukaan pitääkö paikkaansa?

-e-

Vierailija
108/196 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään purkautuikin sit kaikki hoidon aikana kasaantuneet jännitykset ja stressi, itkin kahteen otteeseen miehen olkaa vasten silmät päästäni!! Odotukset on ollu kovat ja olin jotenkin aivan varma et nyt onnistuittais ja raskaus alkais. On ollut niin tutut oireet, pari päivää armotonta väsymystä, rinnat paisunut tosi paljon, pp6 -> lämpö 36,5-37, mikä on mulle aivan epänormaalia, lievää etomista, kahvi saa yökkäämään, alavatsa varsinkin iltaisin turvoksissa. Tänään (pp11) sit täysin yllättäen tuli vaaleanpunaista limaa. Ei kunnon vuotoa, ensin pariin siteeseen tuli hiukan sitä vaaleanpunaista limaa ja sit myöhemmin rusehtavaa. Nyt ei oo tullut muutamaan tuntiin mitään. Muutamaan päivään ei oo ollu ollenkaan menkkaoireita, päinvastoin ikinä ei oo menkat alkanut näin hyvällä ololla (fyysisesti!!) Ootan vaan koska alkaa taas järkyttävät menkkakivut ja runsas vuoto. :( Huomenna ois ollu veritesti...

Fiilikset on kauheen ristiriitaiset, tavallaan olin varma et oisin raskaana, mut noi tuherrukset sai mut murtumaan täysin. Mies oli aivan ihana ja lohdutti mua parhaansa mukaan, tosi kauniilla sanoilla. Mietittiin jo jatkohoitoja, mies on 110% mukana :) Meillähän jäi vielä 2 pikkusta pakkaseen, yritetään niillä kunhan itkut on itketty.

Tsemppiä kaikille ja PALJON ONNEA plussanneille :)

Vierailija
109/196 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä pari viikkoa piinaillut kanssanne " hengessä mukana" , mutta jostain syystä vasta nyt uskaltauduin mukaan. Eilen kun klo 24 ei uni tullut silmään ja oli niin kaamean ilkeä olla, oli aikamoisen lohduttavaa lukea teidän (ja edellistenkin viikkojen) mietteitä ja tuntemuksia.

Mulla on nyt menossa pp10 ja alaselkää on särkenyt (pahaenteisesti) jo pari päivää ja eilen sitten illalla huomasin vaaleanpunaista vuotoa. Hirveä tunne, kun olin ihan varma, että se oli sit taas tässä (takana tältä keväältä jo yksi nega IVF:stä). Tänään olis ollut aika verikokeeseen ja unettomina yön tunteina päätin kokeilla yhdellä testillä, mikä on tilanne ja jättää negan jälkeen verikokeet suosiolla väliin... Ihan nurkan takaa testiin tulikin haamuakin haamumpi viiva ja pakkohan sinne kokeisiin oli sitten lähteä. Pää kun ei kestä enää odottaa perjantaihin viralliseen kotitestipäivään.

Tämä on meidän kolmas IVF-yritys ja ensimmäisestä on onneksi yksi ihana taapero, silti pelottaa niin kauheasti, että tuloksia ei tule. Pakkaseen me ei saada koskaan mitään, esikoinenkin

on jo sellainen " ykkösen ihme" (eli saatiin kaksi solua, joista vain toinen hedelmöittyi ja siirrettiin).

Mä olen ihan kauhusta kankeana ja vielä pitäis odottaa tuloksia 19 tuntia. Toivottavasti teillä muilla piinailijoilla olis vähän tyynempi olo :-)

Vointeja ja Muksuja2:selle onnea plussasta!

t. Ainukka

Vierailija
110/196 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Kurnaulle kanssa paljon onnea, oli äsken liian nopea näppäin sormi...

t. Ainukka

Vierailija
111/196 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitkö testin? Jos et, niin älä vielä luovuta!

Muistaakseni n. 14 pv kiinnittymisen jälkeen tapahtuu alkion ja kohdun verenkierron yhteneminen eli kohdun verisuoni hajoaa ja täyttää alkion omalla verellään. Ylimenevä näkyy siis pienenä vuotona. Ekaksi kirkasta (uutta verta) ja sitten rusehtavaa (vanhat jämät) kuullostaisi hyvin tuolta.

Eli mars hakemaan testi, että saat vielä varmuuden.

ps. mielialamuutoksetkin kuuluu asiaan ;)

kurnau

Vierailija
112/196 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti sanomani, että myöhäisen iltapäivän virtsasta otettuna clearbluen antoi heti selkeän plussan!!!!

Ja kiitos kaikille onnitteluista, oli mukavaa lukea niitä.

kurnau pp 10 + Viivi&Wagner

Vierailija
113/196 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli ekassa ivf' ssä pientä vuotoa pp9-11 ja plussa. Nytkin on hienoista kirkkaanpunaista haituvaa valkovuodon seassa. Tsemppaa nyt loppuunasti vaan. Kukaan meistä ei ole vielä pudonnut! :-)

muksuja2 pp11 edellen...

Vierailija
114/196 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurnaulle uudestaan onnea varmasta plussasta! Montako siirreettiin? Mietinpä tässä kun näyttää sulla hcg noin ripeästi nousevan... ettie vaan olisi enemmän kuin yksi... :-)

Ennis! Upeaa, haamuja ei tule ellei jotain masussa tapahdu ;-). Mun mies reagoi ihan samalla tavalla, " ai onko siinä viiva" , vaikka olikin melko selvä...

t. muksuja2

Vierailija
115/196 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muksuja2, kaksi erinomaista nelisoluista siirrettiin.. voi kumpa tää nyt menis hienosti, ja tammikuussa olis sitten 1-2 uutta vauvaa ja 2v5kkpoika..

yllätyin kyllä itsekin, että pp10 ilmenee viiva, kun pregnylistäkin on jo 13vrk ei liene vaikuttavan asiaan.

-e-

Vierailija
116/196 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommentoin täysin jollekin muulle esitettyä kysymystä!

poistuu nolona takavasemmalle... =)

-e-

Vierailija
117/196 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vielä jännitän, pp10 menossa. Jos perjantaihin mennessä ei ole tapahtunut mitään dramaattista niin sitten lauantaina ostan testin. Sen verran olen yrittänyt pitää kuria yllä etten ole ostanut testejä kaappiin polttelemaan. Mitään kovin kummoisia oireita ei ole ollut edelleenkään, mutta ei onneksi menkkamaisiakaan...paitis ehkä ihan snadin vähän. Yritän olla niistä välittämättä. Onneksi töissä on tällä hetkellä aikalailla kiirus niin ei tule kovin hirveesti päivän aikana jännättyä. Tosin illalla ja yöllä ajatukset sitten pyöriikin enemmän oman navan ympärillä ja kaikenmaailman pieniäkin tuntemuksia analysoiden.

Piinaajille vielä tsemppiä muutamiksi päiviksi ja älkää menettäkö toivoanne pienen hailakan vuodon vuoksi, kelle sitä sattuu tulemaan. Peli ei ole vielä välttämättä menetetty tältä erää.

Nyt kun ajatukset on tässä työpäivän jälkeen vähän ehtinyt kulkea vapaasti niin täytyy myöntää, että pelottaa aika paljon miten itselle käy. Kyllä tää piinaaminen käy todella piinasta.

terkuin,

miiri

Vierailija
118/196 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän vaan plussa jono kasvaa=)

Näinköhän munkin on käytäcä ostamassa huomenna jo testi kerta noin monella jo pp10 näyttää plussaa!!

Kukas kysy siitä metforminista???

No jokatapauksessa mulla on diformin nimiset lääkkeet jossa vaikkuttavana aineena metformin ja se lopetaan plussaan mutta siitä ei niinkään ole haittaa sikiölle ja olen kuullut että joskus jossain on määrätty raskauden tukihoidoksikin jos on ollut keskenmenoja!!

Vielä kerran älyttömästi ONNEA kaikille plussanneille..Toivottavsti täältä tullaan perässä!!!

Montas plussannutta nyt on??

Hende edelleen pp9

Vierailija
119/196 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä haittaa :-). Olen persuluonteeltani erittäin utelias, en vaan kehtaa kaikilta samoja asioita kysellä :-). Mullakin siirrettiin 2 1-luokkaista, että saas nähdä onko 1, 2 vai 0 kyydissä mukana.

t. muksuja2

Vierailija
120/196 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, 2 siirrettiin, 8-soluisia. Toinen oli ainakin 1-luokan ja toisessa oli hieman fragmantteja.

Googletin ja hain noita hcg-arvoja: kyllä ne kaksosilla aika korkeat ovat... Yksikin riittäisi. Selittää ehkä näin aikaisen plussan?

Minne voi muuten mennä verikokeeseen? Tyhmä kysymys, mutta mulle ei ole koskaan puhuttu tuosta.

nyt nukkumaan, tulin itse asiassa hakemaan tuota clearbluen testiä yöpöydälle ;)

kurnau

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi