Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ivf/icsi vko18??????

25.03.2006 |

onko liian aikaista huhuilla " hoito" seuraa...

Meillä suunniteltu punktio viikon 18 alkuun..elikkä 6.4 pitäs ruveta sumuttelemaan.

Meille oli tarkoitus tehdä tämä ivf hoito jo viikolle 14 mutta selviskin että minulla pco joten siirrettiin kk eteenpäin!Syön nyt diformin lääkkeitä niin pitkään ennen kun raskaus alkaa...Lääkäri sillä määräs nää lääkkeet jos ne vaikka noita munasarjoja veis parempaan suuntaan, eikä tulis niin paljon niitä " raakileita" .

Me ollaan hoidossa joensuun keskus-sairaalassa..olis kiva tietää missä muut hoitoa saavat.

Niin ja meille on eka ivf tämä...takana 1 inssi josta km ja 4 luomuraskautta jotka kaikki päättyi keskenmenoon(rv 6-7+5)

hende84

Kommentit (196)

Vierailija
121/196 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että sulla ei ole veritestiä ollenkaan? Minä luulin, että on vakio kaikissa hoitopaikoissa. Jos tuleekin nega, niin tietää edes onko ollut mitään yritystä kiinnittymiseen. Mie en kyllä tiedä noista testetistä Suomessa kun sattumoisin asuskelen ulkomailla.

(.) ei mitään uutta (ei oireita), huomenna meinasin testata, jos vaikka olisi plussa vahvistunut tai sitten hävinnyt kokonaan... ja perjantaina olis sitten se verikoe. Peukutusta kaikille!

muksuja2 ja pp12

Vierailija
122/196 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä olis kai kannattanu testailla, lievää punertavaa vuotoa ollut tänään havaittavissa.

ei sitä paljon ole, ja vaaleatahan se on, ja osa varmaan siitä on sitä lugesteronia, mutta.. vaaleanpunaista kuitenkin.

aamulla acon10 oli samanmoinen haaleanhaalea punanen viiva kuin eilenkin.

pah, tympäsee, ja asia vaivaa varmasti mieltä enemmän siihen asti kunnes vuoto alkaa kunnolla, kuin jos en olisi testannut ollenkaan..

masentuneena

-ennis- pp11

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/196 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan uskomaton fiilis!!! Eilen ei sit tullut enempää tuhrua, niin mies sai mut puhuttua veritestiin. Aivan varmana negasta oottelin sit sitä puhelua koko päivän, mut yllätys olikin mieletön (vaik olikin niin selvät oireet, mut oon ennenkin saanut kuviteltua " aivan selvät" raskausoireet) kun hoitaja ilmoitti et RASKAUSTESTI on POSITIIVINEN!!! Eka ultra on 8.6 missä varmistetaan et siel masussa varmasti köllöttelee pieni ihmisen alku. Elämä kyl osaa todella yllättää, eilen itkin " varmaa negaa" ja tänään tirautin kyyneleen varmasta plussasta. Mieliala on kyl vaihdellut...

Oon täs seuraillut huhti-toukokuun ivf:läisiä niin tilastot on mennyt aivan uusiksi, tältäkin viikolta tulee monta plussaa! Ihanaa :)

Miten muuten lasketaan noi raskausviikot ivf:ssä? Eli mikä viikko meillä plussanneilla on nyt menossa?

Mä peukutan vielä kaikille plussaa odottaville...

Aksu *onnesta omenana*

Vierailija
124/196 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennis- ei luovutusta vielä. Eikös Aksulla ollut sama juttu? Voi olla juuri sitä vuotoa, kun alkio täyttyy sinun verelläsi ja osahan valuu pois koska veri ei ehdi niin nopeasti hyytymään.

Aksu --onneksi olkoon!! MINÄ TIESIN!!! Toivottavasti ehdit illalla lukemaan vielä viestit ja vähän rauhoittumaan ;)

Ite testasin TAAS tänään (ylihuomenna virallinen testi, ei veritesti huom) clearbluella ja heti paukahti plussa. Ei siis mitään spekuloinnin varaa. Tänään auton kyydissä tuli vähän pahaa oloa ja kun istun kauan, niin siitäkin tulee sellainen huono olo. Kauheasti tekee mieli kaikkea raikasta: kylmää vettä, tuoreita vihanneksia, omenaa jne. Toi kyllä alkoi jo viime viikolla, mutta silti.

Muuten, kauheasti plussia tähän pinoon???

kurnau pp 11

Vierailija
125/196 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitos lohdutuksista...! Luin eilen viestisi ja siitä sainkin voimaa lähteä veritestiin. En tehnyt kotitestiä, joten ei ollut mitään tietoa mitä odottaa. Vaikka monta kertaa alkion siirto päivänä hoitaja ja lääkäri sanoi vuodon mahdollisuudesta raskauden alussa, niin mieli on ollut niin herkkä et yksikin tippa punertavaa limaa saa mielen murtumaan ja padot aukeamaan... Tänään tunsin kuinka jännittynyt koko kroppa on ollut tän piinisajan, oksettaa pelkästä jännityksestä. Koko ajan on tutkinut suurennuslasilla omaa oloaan ja kroppaansa. Sit kun plussatieto tuli niin siitä puolen tunnin päästä tunsin kuinka koko kroppa rentoutui. Nukuin koko iltapäivän väsymystä pois.

On ollut tosi ihanaa kun on ollut näin monta naista jotka on samassa tilanteessa, kun ei ystäväpiirissä oo ketään joka tajuais näistä jutuista mitään. Kiitos kaikille piinisajan jakamisesta sekä tuesta ja kannustuksesta :) Nyt jännätään saako kaikki meidän pinon naiset plussan :) lupaavalta näyttää...

Vierailija
126/196 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aksu123: mitäs me sanottiin! Hienoa! Upeaa! Onnea!

kurnau: sinä voisit jaella muillekin niitä plussia, eikä vaan kaikkia pitää itselläsi :-).

ennis: no hätä, jatkat nyt vaan sitä piinailua, ei vielä luovuteta! Näithän miten Aksulle kävi :-)

t. muksuja2 pp12

Vierailija
127/196 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna testiin paukahti ihan selvä haamu viiva....mut eipä vielä iloita kun eilen tuli pientä ruskeaa vuotoa pyyhkiessä!!

Lauantaina vielä uudelleen testaan mutta tältä erin ainakin RASKAANA ollaan...tiiä sit kuin kauan kun on ollu meillä se 5 peräkkäistä keskenmenoa mutta jospa nyt sais sen pienokaisen!!

Niin minäkin tahtoisin tietää että miten ne raskausviikot lasketaan tässä tilanteessa??

Niin ja nyt mulla pp11 niin ei siitä testistä ois voinu muuta oottaakkaan ku vaan haamua!!

ONNEA kaikille plussanneille!!

Meidän pinossa ollu paljon onnea mukana ja toivottavasti myös tarrasukkia=)

Vierailija
128/196 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovaiset onnittelut! Ymmärrän erittäin hyvin epävarmuutesi, minullakin pcon takia varhaiskeskenmenoja ollut monta. En enää ole edes niitä laskenut. Päivä kerrallaan ja niin minä miehelleni sanoin, että sovitaan niin, että olen TOISTAISEKSI raskaana. Toistaiseksi-sopimuksen kestoahan ei tiedä, kun siinä on kaksi osapuolta. Se helpotti ainakin mua.

Tai en tiedä, taas tein r-testin :/ acon10 näyttää haaleaa plussaa (huh) eli on vahvempi kuin maanantaina.

Pidä meidät ajantasalla!! Ja tarraliimaa!!!!!!!

t. kurnau pp 12

ps. jos tää toistaiseksi kestää sen 40 vk, niin tää tulee kalliiksi, meinaan noiden raskaustestien takia, taas loppu! Onneksi täällä on vielä yksi apteekki, mistä en ole niitä hakenut *noloa*

Vierailija
129/196 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas kiva kun sinullakin homma näyttää enemmänkin hyvältä kuin huonolta :-). Iisisti nyt vaan (helppo sanoa), kyllä se siitä!

(.) Tein tänä aamuna uuden testin eli toisen tähän mennessä. Se oli kyllä jo ihan selvästi positiivinen, mutta viiva oli vielä hieman haaleampi kuin kontrolliviiva. Perjantaina on sitten veritesti, joten en meinaa enää tikkuihin pissiä :-). Oireitakin alkaa olla ihan " mukavasti" eli väsyttää ja kuvotus alkaa.

Kukas muuten ei vielä ole langennut testaamaan? Aikamoinen testihirmupino tämä vko 19... :-)

t. muksuja2 ja pp13

Vierailija
130/196 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kovasti onnitteluista....

Niinhän se pitää päivä kerrallaan mennä etenpäin tän asian kans ja uskon et kyllä se viivakin vahvemmaksi muuttuu...mut en jotenkin siihen vielä jaksa uskoa että kans pysys sisällä kaveri...noo jospa tällä kertaa olis asiat toisin!

Ai nii täällä ei veritestiä tehdä vaikka miten tänäänkin yritin lapsettomuus polilta ruinata...pitää varmaan yksityiselle mennä.

Mullakin ollu havaittavissa pientä kuvotusta(varsinkin auton kyydissä)ja väsymystä.Tuntuu että kaikki asiat itkettää ja masussa tuntuu nippailua ja rinnat arat/pinkeet!

En kyllä jaksa odottaa testin kans lauantaihin asti eli teen jo perjantaina luulis jo vahvempi tulevan jos on tullakseen!

Ootteko kyselly jo alkuraskauden ultria?missä vaiheessa tekeevät?

Täällä tehdään rv7 tuntumassa eli mulla menee sinne vko23....kyllä tulee olemaan elämäni pisimmät 3vko!

Vierailija
131/196 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän hoitopaikassa on niin, että jos veritesti on positiivinen, niin sitten saan ajan hoitopaikkaan alkuraskauden ultraan viikolle 7. Sen jälkeen niskappoimu ultraus on omalla gynellä rv12. Lasketun ajan olen aina tsekannut tekay.fi' n kiekosta, kun sinne voi syöttää hedelmöittymisajankohdan. Minulle se näyttää 23.1.07 :-). Viimeksi ultran mukaan la siirtyi pari päivää taaksepäin, mutta antaahan se viitteitä. Että eiköhän me tuolla odotuspuolella sitten tammikuisten listalla törmäillä :-).

Tsemiä vielä kaikille, plussajuna on pysähtynyt juuri meidän viikolle :-).

t. muksuja2 pp13

Vierailija
132/196 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielettömän ihanaa, mies soitti äsken (pakotin sen kysymään veritestin tulokset, kun itse en uskaltanut) ja plussaa oli! En meinannut millään uskoa, kun kokoajan tuntuu, että menkat alkaa eikä mitään raskausoireita ole. Eipä se vuotokaan pp10 lupaavalta tuntunut ja kun ekalla kerralla oli pahaolo 24/7, niin nyt on ollut olo oikeastaan mainio...

Osaa elämä yllättää. Lisää plussia kaikille ja pidetään jo varmistuneet vauvanalut masuissa kaikki tarvittavat 40 viikkoa!

Minkälaisia hcg-arvoja olette muuten veriteistä saaneet? Kyselen, kun mulla oli 40 jotain (pp11) ja 2 kotitesteissäkin tuli jo aikaset haamut (pp10 ja pp11). Alkioita siirrettiin kaksi ja tuli mieleen, että voisikohan todellakin olla molemmat vielä kyydissä mukana.

Ainukka + Tiivi&Taavi

Vierailija
133/196 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä paljon plussia. Suuret onnittelut vaan kaikille plussanneille! Olen käynyt välillä lukemassa tätäkin pinoa kun oma IVFoli viikolla 19.

Olen ihmetellyt sitä, että testaatte jo esim pp10. Meille sanottiin että pp 16 voi testata. Miten se oikein on?

Sillä vaan, että pian alkaa omat testit poltella kaapissa...

Vierailija
134/196 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään aamulla edelleen haalea plussa acon10..

tilanne muuten edelleen sama, paitsi, että alkaa ottaa ihan tosissaan hermoon.

kolmena aamuna viiva on ollut justiin yhtä haalea, mutta kuitenkin leveä ja punerva. mutta ei tummu, ei. sitten tänäänkin phs:sa (eli pikkuhousunsuojassa) vaaleanpunaista/beigeä vuotoa, vähän, mutta kuitenkin.

ei tästäkään mitään taas tietty tullut, ja olin typerä kun edes kuvittelin/kuvittelen onnistuvani jollain ilveellä tulemaan raskaaksi..

jep.

lämpimät onnittelut kaikille uusille plussanneille!

jotenkin niin kireänä, ja hel#¤tin pettyneenä

-ennis-

Vierailija
135/196 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussasta! Kylläpä niitä plussia satelee, ihanaa! Veritestissä en ole vielä käynyt, mutta mulla oli kuopuksen kanssa pp15 hcg 500.

Vierailija
136/196 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko kattoo alusta saakka tämä pino ja laittaa meidät innokkaat testailijat pinoon. Joku mainitsikin, että ollaan kovia testaamaan. No, sehän passaa minulle hyvin, koska olen aina ollut innokas testaaja ;)

hende84 pp11 haamu

muksuja2 pp10 haamu/plussa

aksu123 plussa

kurnau pp 10 haalea plussa

angut

miiri

Enni-Maija pp 10 haamu

ainukka pp 10 haamu

Sorry, jos kaikkien tieto en löytänyt.

saa päivitellä!

kurnau

Vierailija
137/196 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän raskaus näkyy aikaisemmin kuin pp 16. Mulla PAS, joten siksi virallinen testipäivä on aikaisemmin (itse asiassa huomenna, pp 13). Itse asiassa sain haaleampaakin haaleamman viivan jo pp 8, mutta silloin voi olla että Pregnyl vaikutti vielä.

Miksi sitten kannattaa testata myöhempään? Siksi, että tosi moni raskaus keskeytyy jo heti alkuvaiheessa ja se näkyy vaan ns. myöhästyneinä kuukautisina. Itse testaan km-riskilläkin, koska minua helpottaa ajatus, että jotain " tarttuu" kiinni, että on edes jotain yritystä?

Eli jos testaat aikaisin, voit saada plussan, joka ei kuitenkaan kestä. Pystytkö sinä siis henkisesti kestämään sen menetetyn plussan vai onko sinulle parempi odotella viralliseen testipäivään?

Tämmöistä.

Kurnau

Vierailija
138/196 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tänään uudestaan acon10 ja samanlainen viiva kuin eilenkin. Kumman juttu, että vähemmän herkkä clearblue antaa selvemmän ja vahdemman viivan ja vahvistuu paremmin kuin tuo acon?

Suosittelen siis testaamaan vaikka tuolla clearbluella.

Tsemiä, olen hengessä mukana. Eihän viivan vahvuus mitään todista muuta kuin sen, että olet raskaana.

Kurnau

Vierailija
139/196 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt joku ei ole hyvin. Nukuin vain nelisen tuntia ja heräsin täysin virkeänä klo 4 tunteeseen, ettei kaikki ole hyvin. Olen siitä asti yrittänyt nukkua, mutta en pysty -olen täysin virkeä??

Hermostuttaa, oikein toden teolla. Joku on nyt pielessä, mulla on siitä tosi vahva tunne. Vatsassa ei ole vars. kipuja (mutta tuntuu jotenkin?), rinnat edelleen kipeät ja clearblue näytti heti vahvaa plussaa. Niin ja mua ei väsytä, olen jo yli viikon nukkunut n. 10 h yössä ja päikkärit päälle. Plussa ei nyt kyllä yhtään lohduta, koska mulla on sellainen voimakas olo, etten ole enää raskaana.

Eilen uskalsin antaa itseni olla raskaana ja oikeasti nautin siitä olotilasta. Minulla on tähän asti ollut oikeastaan aika euforinen tila ja nyt yht' äkkiä se loppui kuin seinään. Ihan kuin olisi nähnyt unta.

Mitäkö yritän sanoa? Taitaa tytöt tulla keskenmeno. Voi he***tti, toivottasti olen väärässä. Itken täällä nyt jo, tunne siitä etten ole raskaana eikä kaikki ole hyvin, ON NIIN VOIMAKAS!!!!

kurnau pp 13

Mulla on vaikeaa selittää mitä tarkoitan. Toivon, että edes joku ymmärtää mitä tarkoitan.

Vierailija
140/196 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tälläiset mielentilan vaihtelut ja pelkotilat ole normaalia raskaudessa... Itsekkään en voi uskoa, että olen todellakin raskaana, kun keho ei viestitä mitään. Mutta enhän minä voi tehdä asialle yhtään mitään. Yritä nyt sisko rauhoittua, testihän näytti siis edellen plusaa ja jos jotain menee huonosti, itketäään sitä sitten vasta. Ja yritä edelleen nauttia siitä olosta, kaikki on niin kauan hyvin kunnes toisin todistetaan :-).

t. muksuja2 pp14

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme