ivf/icsi vko18??????
onko liian aikaista huhuilla " hoito" seuraa...
Meillä suunniteltu punktio viikon 18 alkuun..elikkä 6.4 pitäs ruveta sumuttelemaan.
Meille oli tarkoitus tehdä tämä ivf hoito jo viikolle 14 mutta selviskin että minulla pco joten siirrettiin kk eteenpäin!Syön nyt diformin lääkkeitä niin pitkään ennen kun raskaus alkaa...Lääkäri sillä määräs nää lääkkeet jos ne vaikka noita munasarjoja veis parempaan suuntaan, eikä tulis niin paljon niitä " raakileita" .
Me ollaan hoidossa joensuun keskus-sairaalassa..olis kiva tietää missä muut hoitoa saavat.
Niin ja meille on eka ivf tämä...takana 1 inssi josta km ja 4 luomuraskautta jotka kaikki päättyi keskenmenoon(rv 6-7+5)
hende84
Kommentit (196)
Soitto tuli ja jäi vähän masentunut olo. Folleja tosiaan oli 16, mutta en todellakaan (onpa tosi positiivinen asenne) odottanut samaa määrää munasoluja. Kypsiä sitten lopulta oli 7 ja neljä oli hedelmöittynyt.
Vähän olen pettynyt, kun vähän suurempaa määrää kuitenkin odotin. Labratäti soittaa huomen aamulla vielä uudestaan ja kertoo onko nämä muutamat lähteneet jakautumaan ja samalla minun pitää sitten ilmoittaa haluammeko siirtoon yksi vai kaksi. Nyt kun niitä on noin vähän, niin rupeaa miettimään, että pitäisikö siirtää kuitenkin kaksi. Jos kaikki neljä alkaa jakautumaan ja siirrettäisiin vaan yksi, niin sitten ne loput menisi pakkaseen 2+1. Pysyyköhän tuollainen yksin pakastettu hengissä vielä sulatuksen jälkeen vai joko se on valmiiksi tuhoon tuomittu ja menee hukkaan.
No nyt on sitten tämä pelko kohdattu ja huomista odottaen, pieni pelko rinnassa, että alkavatko ne jakautua. Siirtoaika meille on varattu klo 14.15 eli varmaankin sitten klinikalla nähdään.
Mitenkäs muilla on mennyt?
terkuin,
miiri
Siirto oli tänään ja mukaan lähti kaksi kaveria yksi 4-soluinen 1-luokkaa ja yksi 5-soluinen 1-luokkaa. Tuolla 5-soluisella ei kulemma ole kovin hyviä mahdollisuuksia kiinnittyä, mutta katsotaan nyt miten käy. Kolmas hedelmöittynyt solu ei lähtenyt jakautumaan ja meni roskiin. Mitens muut? Olenkos mie eka, jolla oli siirto?
t. muksuja2
Eli 12 folikkelista 6 munista löytyi!
Vähän on pettyny olo mut onnex edes ton verran tuli...
Punktio ei oikeestaan tuntunu miltään vähän nipisteli mut nyt jälkeen päin sattuu aika kovasti massuun..eikun vaan buranaa poskeen=)
Huomenna yhen aikaan saan tietää että kuin monta hedelmöittyi ja sen että kuin monta lauantaina siirretään!
Kysymys:Onko teillä miehillä ollu suorituspaineita saada " satsi" purkkiin??==))Meidän isäntä jo muutamaa päivää ennen rupes panikoimaan sen asian suhteen mut hyvä satsihan tuolta kumminkin tuli=)
Eli tänään kävin alkion siirrossa ja nyt sit jänskätään kuin käy. 8 munasolua oli hedelmöittynyt, mutta vain 3 oli jakautunut. 2 jäi siis pakkaseen. Tämä siirretty alkio oli kuulemma erittäin hyvälaatuinen ja lääkäri oli ainakin toiveikas.
Ei muuta kuin tsemppiä kaikille, nyt pidetään peukut ja varpaat pystyssä et tammikuussa saadaan nyytti syliin...
Huolettaa onko mun 6:ssa munarakkulassa yhtään solua ja miten hedelmöittyy... Joudunkohan mä miettin tätä viikonlopun yli ja kuulen vasta siirrossa (jos on etes siirrettävää)!
Älähän nyt...Kyllä siellä varmasti on muniksia...Kovasti peukuttelen sun puolesta bd bd bd=)
Mullekkin selvis tänään vielä että siirto päivänä eli lauantaina mun pitää mennä sairaalalle vaikken edes tiedä onko mitään mitä siirtää...viikonloput siitä aika huonoja päiviä siirtoihin!!
Mut kyllä toiveet on aika korkealla nytten...
Moi
Labratäti soitti vähän aikaa sitten ja sain kuulla miten niiden neljän hedelmöittyneen munasolun oli käynyt eli kaksi oli jakautunut ja kaksi oli lähtenyt " tuhoutumaan" (?). Hän suositteli suoraan kahden siirtoa ja tähän olimme myös mieheni kanssa eilisiltana päätyneet kun kävimme asiaa läpi. Eli kaksi siirretään ja se on sitten herran hallussa. Pakkaseen ei sitten saatu mitään.
terkuin,
miiri
Onnea siirtoon. Sama tulos kuin mulla vuonna 2003 ja tuloksena ihana poju. Tsemiä!
Eilen oli punktio ja hyvinhän se meni.
17 follikkelia ja 16 löytyi solu...
Tänä aamuna soittivat klinikalta, että 11 oli hedelmöittynyt!!!!
Enemmän kuin koskaan aiemmin!
Kolme meni yhdessä oljessa pakkaseen ja 8 tehdään pitkä viljely.
Huh mitä kaikkea mielessä liikkuu. Ajatelin, että just ne 3 olis ollu hyviä ja kiinnittyny, nyt ne pakastetaan ja ne ei kestä sulatusta jos tuoresiirto epäonnistuu ja, ja, ja....
Olin eilen tosi kipeä, nyt jo paljon parempi olo.
Peukkuja kaikille piinailijoille!!
maahinen 76:
Meillä taitaa olla samankaltainen tilanne; minulla on IVF maanantaina ja follikkeleita 7 kpl. Ikää on kuitenkin jo melkein 40, joten munasolujen vähäisen lukumäärän lisäksi arveluttaa niiden laatu. Sinä olet luultavasti nuorempi ja siinä suhteessa asiasi ovat varmaan paremmin.
Käyttämäni Puregon-annos on ollut peräti 300IU, eikä vaste ole ollut erityisen hyvä.
Katsotaan miten ensi viikolla käy, jos vaikka tärppäisi.
Meidän 6 muniksesta 4 hedelmöittyi(kaikki icsillä).
Huomenna aamulla saapi tietää onko mitään jakaantunu ja samal on sit siirto!
Oli lääkäri jo alustavasti lupaillu 2 alkion siirrosta jos vaan on mitä siirtää.
ja nyt sitten vaan odotellaan ja jännätään. Kaksi alkiota lähti matkaan.
Onneksi on viikonloppu ja saa olla vielä pari päivää rauhassa ennen töihin menoa.
Mä taidan tässä nyt pitää jonkun päivän palstaislutaukoa, mutta palaillaan taas.
Onnea matkaan kaikille sekä pikkualkioille jarrusukkia ja liimaa mukaan.
terkuin,
miiri
ne kaikki viisi hedelmöittynyttä oli alkaneet jakautua normaalisti, eli 2 siirrettiin, ja 3 pakkaseen.
alkioiden laatua kyselin, ja hoitaja ja lääkäri totesivat, että erinomaisia olivat kaikki.
ehkä joku näistä viidestä meille sen vauvan tuo.. ja jos molemmat nyt siirretyt päättävät pysyä kyydissä, olisi sitten meillä talvella kolme alle 2,5v mukulaa.. =)
mitenhän tässä malttaa odottaa sinne pp16 asti?
onko muut testanneet yhtään aiemmin?
huoh..
ei muuta kuin ruuan laittoon..
-ennis-
Tänä aamuna siirretiin 2 alkiota 5soluinen ja 4soluinen...Limakalvo oli tosi hyvä ja lääkäri sanoi että edellytykset raskaudelle todella hyvät!!
Niin ja 2 alkiota meni pakkaseen!Kaikki neljä alkiota oli 2.luokkaa(melkein ykköstä)
Pitäs vaan jaksaa odottaa 2 viikkoa...voi olla että pp12 jo testailen,jotkut kuulemma jo pp10 testannu plussa!
hende ja pp0
P.s toivottavasti nyt tärppäis ihan kunnolla EIKÄ tulis pois vasta kun tammikuussa2007
Puntiosta saatiin kaikkien yllätykseksi 8 solua. (Ai niin Feesia, mä piikittelin Puregonia jopa 375iu) Tänään sitte soittivat hedelmöitystuloksen, mikä oli MUSERTAVAT 0! IVFää ei enää suositella. Luomusti emme siis todellakaan saa lapsia, nyt se on uskottava. Selittämättömiä ollaan tähän asti oltu. ICSI kokeillaan ehkä vielä jossain vaiheessa, mutta kovin toiveikas ei voi olla. Siirtoon ei siis päästy, eikä päästä. Jään todellakin nuolemaan haavojani ja poistun palstailemasta. Jotenkin täytyy elämästä kääntää uusi lehti.
Voimia ja onnea teille kaikille muille! Käyn joskus kurkkaan vielä teidän kuulumiset. Moi.
olen niin tosi pahoillani teidän puolesta.
jospa jollain konstilla kuitenkin vielä teillekin lapsi saadaan..
voimia ja haleja kestää tämäkin pettymys ja suru.
-ennis-
Onkohan tuossa vaiheessa selvillä, mikä aiheuttaa tuon, että munasolut eivät hedelmöity? Olen kuullut että toisinaan munasolut ja siittiöt saattavat " hylkiä" toisiaan. Ehkä lääkäri ehdottaa luovutetun siemennesteen käyttö. Olihan sinulla kuitenkin ihan hyvä saalis tuo 8 munasolua.
Itselläni oli punktio tänään. Ultrassa näkyneiden 7 sijaan löytyi 10 follikkelia ja 7 munasolua oli saalis. Aivan eri juttu on sitten miten ne hedelmöittyvät ja jakautuvat.
Lääkäri epäili että munasoluissa on jotain häikkää tai meidän solut hylkii toisiaan. Miehen siemenneste on hyvä. Enempää ei oo nyt tarpeen tutkia. ICSI vielä kokeillaan.
Voi miten surullista! Olette varmaan ihan järkyttyneitä. Voi teitä, yrittäkää kestää... en oikein osaa sanoa mitään järkevää. Voimia
no nyt sieltä soitettiin!!!
juttu olikin niin, että follikkeleita oli 9, joista saatiin 7 munasolua, joita oli 6 kypsää, ja niistä 5 normaalisti hedelmöittynyttä.
eli meillä on nyt 5 alkiota, ja huomenna nähdään, onko ne jatkaneet kasvuaan normaalisti, eli siirtoon menee 2 ja pakkaseen loput, jos niitä jää.
siirto on huomenna eli perjantaina 14.30.
TOIVOTTAVASTI kaikki on huomenna edelleen ok, ja siirtoon pääsen...
edelleen niin jännis..
-ennis-