ivf/icsi vko18??????
onko liian aikaista huhuilla " hoito" seuraa...
Meillä suunniteltu punktio viikon 18 alkuun..elikkä 6.4 pitäs ruveta sumuttelemaan.
Meille oli tarkoitus tehdä tämä ivf hoito jo viikolle 14 mutta selviskin että minulla pco joten siirrettiin kk eteenpäin!Syön nyt diformin lääkkeitä niin pitkään ennen kun raskaus alkaa...Lääkäri sillä määräs nää lääkkeet jos ne vaikka noita munasarjoja veis parempaan suuntaan, eikä tulis niin paljon niitä " raakileita" .
Me ollaan hoidossa joensuun keskus-sairaalassa..olis kiva tietää missä muut hoitoa saavat.
Niin ja meille on eka ivf tämä...takana 1 inssi josta km ja 4 luomuraskautta jotka kaikki päättyi keskenmenoon(rv 6-7+5)
hende84
Kommentit (196)
mulle tuli mieleen ihan sama, että nuo itkut ja herkät olot kuuluu raskauteen. Etkös sä vielä ole herkkä estrogeenille?? Eli ne on varmaan vaan hormonit, jotka sun mieltäsi nyt heittelee. Mäkin muuten heräilin ihan alkuraskaudesta ihmeellisiin aikoihin enkä saanut nukuttua. Väsymys iski vasta myöhemmin.
-Osse (taas)
Uh mikä aamu. Nyt pääsen hetkeksi nukkumaan, oon tosi väsy. Soitin äidille aamulla ja hän jo rauhoitteli minua, että kun hormonimäärä nousee voimakkaasti, niin se aiheuttaa mielialanvaihteluita. Mutta nyt jo? Kiitos lohdutuksista ja kiva kuulla, että tää on normaalia. Yleensä olen suht' tasainen, joten siksi tää aamuyö oli tosi rankka. Pitäisköhän aloittaa mielialalääkitys uudestaan?
Kävin muuten eilen Mehiläisessä labrassa veritestissä ja tuloksen saan huomenna. Tahdon siis tietää, että onko tulossa 1 vai 2. Vl:n lääkäri lupasi tulkita mulle tuloksen, mutta sen vinkkas, että jos on jotain 100, niin on tod.näk. vain yksi tulossa (mikä " vain" ???).
Halusin mennä ekaan ultraan jo rv 5 (eli 19.5) vaikka sydänääniä ei silloin näy. Jotenkin rauhoittais mieltä nähdä, että jotain siellä on ja vähän missä paikassa.
nyt pehkuihin,
t. kurnau pp 13, rv 4+2 (pakko uskaltaa kirjoittaa tuokin)
kurnau:
Yleensä olen suht' tasainen, joten siksi tää aamuyö oli tosi rankka. Pitäisköhän aloittaa mielialalääkitys uudestaan?
Mulle hoitava lääkäri sanoi, että missään nimessä en hoidon ajaksi enkä heti plussan jälkeen saa lopettaa lääkitystä, koska se on niin rankkaa aikaa henkisesti. Joten kannattaa varmaan kysäistä, olisiko nyt aihetta helpottaa oloa. Itse lopetin lääkkeet puolivahingossa pari viikkoa sitten, kun en enää löytänyt niitä ja olin liian väsynyt muistamaan koko lääkkeiden ottoa...
Enni-Maija älä luovuta, testasin esikoisella virallisena testipäivänä pp14 vielä tosi vaalean viivan/haamun ja tuolla se nyt vetelee päikkäreitä!
Kurnau tsemppiä, myös täällä heräillään aamuyöstä kierimään jo toista viikkoa!
Tässä vielä uudestaan Kurnaun tilasto kopsattuna. Miten menee Angutilla ja Miirillä?
hende84 pp11 haamu
muksuja2 pp10 haamu/plussa
aksu123 plussa (veritesti)
kurnau pp10 haalea plussa
angut
miiri
Enni-Maija pp10 haamu
ainukka pp10 haamu, veritesti pp11 plus
Omat navat vielä: edelleen menkkaoireita ja kauhea pelko siitä, että raskaus ei jatkukkaan. Tulispa edes se oksettava olo ja toi väsymys, niin uskoa riittäisi paremmin. Että tällästäkin näköjään voi toivoa ;-)
Ainukka
Apua, sain äsken hcg-arvoni. eilen, pp 12 se oli 206????!!!!!!!!!!!!!
Molemmat on siis lienevät matkassa mukana, ei ihme, että olen NIIN raskaana.
Voi herran jestas sentään. Odottelen vielä oman lääkärini kommentointia.
Anteeksi, poistun samantien, mutta palaan illalla kommentoimaan viestejä. Ennis- jos mulla on tollanen arvo, niin acon10 ei näyttänyt vahvaa viivaa vaan se oli hailukka...
kurnis kera viivin ja wagnerin
Kiva kun kurnau on vielä hengissä :-). Kyllä se siitä. Kuten jo joskus aikasemmin kirjoittelin, mulla oli viimeksi pp15 hcg 500 ja " vain" yksi masussa. Jos arvo heiluu 1000 lähellä, niin sitten voit kai olla jo melkoisen varma tuplista, mutta sehän riippuu niin paljon pp' stä. Mikäs pp sulle tehtiin verikoe?
Fresiasta ja miiristä ei ole kuulunut mitään, kuinkahan piinailu on mennyt? Ovatko muut jatkaneet testauksia :-)?
(.) ei uutta, huomen aamulla napataan verta. Meillä on klinikalla johtava lääkäri tosi ällö. Viimeksi kun soitin veritestin tulosta ja sen kuultuani iloitsin jotenkin tosi iisisti " onpas kiva" tms, lääkäri tokaisi siihen että älä nyt vielä iloitse, ei vauva ole vielä syntynyt. No eipä se minun iloani pystynyt nujertamaan :-). Saapi nähdä minkälaisen sammakon se tällä kertaa suustaan päästää...
Mukavaa iltapäivää kaikille piinasiskoille!
t. muksuja2 ja pp14
Ehdit juuri vastaamaan ennen minua. Kyllä toi on aika korkea hcg arvo... tuplaonnittelu siis!!!!!!!
Olen taas ihan tietoisesti viettänyt jonkun päivän palstataukoa. Vielä en ole testannut. Nyt siis menossa pp13, jos huomenna vielä kaikki hyvin niin käyn sitten töitten jälkeen ostaa testin ja yritän rohkaistua lauantai aamuna testaamaan.
Oireita ei ole edelleenkään kovin kummoisia. Palelu on jatkunut ja yritän siitä saada sellaista toivon kipinää.
Kovasti on tullut plussia joten ONNEA yhteisesti kaikille.
terkuin,
miiri
muksuja2 -se olisi oikeasti helpotus, jos yksi ois vaan tulossa. Yleensä kaikki mun veriarvoni yms ovat alakanttiin (esim. verenpaine 106/60) ja sitten kun ne ovat " normaalit" niin mulla onkin silloin selvää kohoamista. Vl:n lääkärini ei ole vielä mitään vastannut, joten odotellaan...
Osse- kiitos kommentista. Otan jo tänään ekan (puolikkaan) kun noita sattuu olemaan ja on määrätty viime vuonna juuri raskautta silmällä pitäen.
Olen ollut niin tohkeissani, että olin laittanut ultra-ajaksi jo tämän viikon? Aika on varattu helatorstaisen jälkeiselle perjantaille. Kiva kun sekoilen viikoissa koko ajan...
Tsemppiä piinaaville ja onnittelut myös kaikille muillekin.
Muksuja2- eikö sullakin LA ole 26.1.07? (vai olikse mulla sittenkin 23.1.07?) Voi jessus mua...
kurnauskis
ps. yksi asiakkaani katsoi minua koko tapaamisen ajan vuorotellen rintoihin ja sitten vatsaani. Rinnat ovat aika isot ja paita kuin paita kiristää miehustasta. Ei onneksi kysynyt mitään, huh.
onnea kurnau! hienoa! tässä pinossahan melkein kaikki on saaneet +!!! upeeta!
tänään pp13, aamulla ei ollut enää aconeita, testasin prediktorilla, mikä sinänsä oli ihan idioottimaista, kun sehän ei ole mikään herkkä testi vaan päin vastoin. no negaa, kuinka muuten.
iltapäivällä oli postissa tullut advantage tai jotain one-step-testejä, netistä nekin, kotitestit.com:ista, herkkyydeltään 10.
testasin iltapäivällä 4,5h panttaamastani pissasta, ja edelleen haalea viiva, ikäväkseni haaleampi kuin aconilla eilen aamulla.
vaaleanpunaista/beigeä vuotoa edelleen, ehkä enemmän kuin eilen...
viiva siis haalenee, ja vuoto lisääntyy.. ei hyvältä näytä! =(
taitaa olla tulossa piiiiiiiiiiiiitkä kesä, ennen kuin L-poli taas aukeaa, että päästään PAS:siin.. kolme huurunenää väijyy pakkasessa.
mun tekis mieli mennä kesällä tekemään pas yksityiselle, kattelin hinnastosta, että noin 670e, josta kela sitten korvaa sen 40% jälkikäteen, itselle jäisi siis noin 400e maksuja.
rahat on ihan tosi kireellä, mutta luottotilille voisi sen ehkä vetää,ja kun kela palauttaa osan, maksaisi ne heti sinne tilille, niin korkoakaan ei menis koko summasta kovin pitkää aikaa..
mutta olen aivan varma, ettei mun mies suostu siihen.. sen mielestä varmaan voi odottaa hyvin sinne syyskuun alkuun.. hän haluaa myös toisen lapsen, mutta ei ollenkaan ole mukana joka ikisellä solullaan tässä hommassa, kuten minä. johtuu varmaan siitä, että lapsettomuuden perimmäinen syy on minussa, ja mulle ne kaikki hoidotkin tehdään, ja minä siellä lääkärissä ravaan.
ei se tajua, kuinka repaleina mä olen hekisesti näiden hoitojen ja epäonnistumisten kanssa. tuntuu että en jaksa enää yhtään enempää, mutta ajatus tauosta, ja varmasta tuloksettomuudesta, on vieläkin ahdistavampi.
yritän olla niin pirun urhea ja niellä itkut sen nähden, ettei se saisi mitään kuningasajatusta, että mä olisin hoitotauon tarpeessa, että mä en pysty selviämään tästä, tai jotain.
ajatus siitä, että vasta syyskuussa päästään jatkamaan, tuntuu tosi toivottoman pitkältä ajalta.
pää hajoaa.. kiitos, että olette tukena, virtuaaliystävät
-ennis- pp13
Näin myöhään täällä... Olin työkavereiden kanssa syömässä ja pitimän vielä kurkista pinoon miten menee.
Miiri: kiva kun ilmoittelet itsestäsi. Kaikki siis hyvin tähän asti :-).
Ennis: älä nyt vielä luovuta. Minäkin testasin ekassa ivf' ssä tosi haalean haamun pp13 ja plussa oli. Sitä kiinnittymistä kun ei tiedä koska on tapahtunut. Rautaisia hermoja tarvitset kyllä, myönnän.
Kurnau: minusta se la on 23.1.07. Tosin viimeksi se siirtyi pari päivää eteenpäin ultran mukaan. Mutta kuitenkin siinä paikkeilla :-). Tai siis EHKÄ-la. Huomen aamulla on veritesti ja tiedon saan vasta 3-4 aikoihin iltapäivällä. Tällä hetkellä mulla on ihan ei-raskas olo, mutta katsotaan nyt mitä testi näyttää. Meinasin tänään langeta ostamaan vielä kotitestin, mutta... pysyin kovana, ihan uusi luonnenpiirre!
Hyviä ötyjä jos joku on vielä kuulolla.
t. muksuja2
Itselläni alkoi juuri pp9, enkä elättele suuria toiveita plussasta. Oireita ei ole muita kuin lievä rintojen turvotus, progesteronista. Odotan menkkojen alkavan minä hetkenä hyvänsä.
Ensimmäisessä raskaudessa oireet olivat selvät, mutta nyt ei mitään.
No, tämä oli vasta eka IVF, joten täytyy käyttää ensin pois pakastealkiot ja aloittaa sitten uusi kierros syksyllä. Adoptiotakin kypsyttelen mielessäni. Jos ei vuoden sisällä tapahdu mitään, niin adoptiojonoon asettuminen ensi keväänä olisi yksi varteenotettava mahdollisuus.
Meillä on yksi lapsi, mutta raukasta tulee varmasti täysin ylisuojeltu ja -hemmoteltu jos ei sisarusta tule...
Osaanpahan nyt antaa tyttärelleni tulevaisuudessa sen neuvon, että yrittäisi saada lapset hankittua viimeistään 36:sena, sillä sen jälkeen raskaaksi tuleminen voi olla y l l ä t t ä v ä n vaikeaa, mikäli vika suvussa kulkee. Hedelmällisyys voi laskea muutamassa vuodessa rajusti, jo tilastollisestikin.
Onnellista odotusta plussaneille, toivotaan että kaikki sujuu hienosti!
Kiva kun sinäkin ilmoittelet itsestäsi! Kylläpä me suomalaiset olemme pessimististä sakkia :-). Mullakaan ei ole ollut minkäänlaisia oireita ja olen tehnyt 2 plussatestiä. Tässä pinossa annetaan periksi vasta kun nega on 100% varma :-). Ajatteleppas jos kiinnittyminen on tapahtunut vasta pp5-7, niin ei kahden päivän jälkeen voi minkäänlaisia oireita vielä tullakaan. Tsemiä!
t.muksuja2 pp16
Täällähän on kirjoteltu paljon ja vain päivän olin nettipimennossa!
Tänään taas testasin ja oli huomattavasti vahvempi viiva kuin keskiviikkona,et kyllä sitä varmaan voi jo kunnon plussaksi sanoa..JEE!
Ja mitään vuotojakaan ei oo tiistain jälestä tullu(sillo tuli pientä ruskeaa tuhrua paperiin).
Nyt on jotenkin sellanen olo ihan kun ei raskaana oliskaan,mut eipä tarttee kuin vaan autoon hypätä niin sikäli tulee ihan mielettömän paha olo...ja sen olen huomannu et mua itkettää ihan mikä asia tahansa ja pahoitan mieleni melkein kaikesta(normaalisti en oo sellanen)
Ennis:Älä vielä toivoa menetä....halaus sulle!
Hitsi kun täällä ei ole sitä veritestiä,pitää varmaan yksityiselle mennä otattamaan...Paljonkohan maksaa?
hende pp13
Mulle toi kiekko anto LA 25.1.2007....
Olenpahan vaan taustaillut ja lukenut teidän muiden kuulumisia!!
Ihanaa, tosi moni plussannu!
MINÄKIN!!!!!!!!!!!!!!!
++++++++++++++++++++++++++++++
Olen niin onnellinen, mies aivan taivaissa.
Meidän kolmas IVF toi tuloksen.
Nyt jännitetään onko kaksi kyydissä...plastokystina siirrettiin....
Meneeköhän kaikki hyvin loppuun saakka?!
Mulla tuli punktion jälkeen hyperi ja se kai vaikutti ????
En tiedä, tai sit se punkku jota nautiskelin joka pv.
Mulla edelleen kipuja, aivan kuin menkat alkais, ei vuotoa.
Hoitaja sanoi että hyperin kivut voi lisääntyä jos plussaan....
Halit kaikille!
Onnea, onnea Angut!
Ja onnittelut myös Hende84:sen vahventuneesta viivasta!
Enni-Maija: vielä jaksaa, oisko sulla mahista veritestiin vielä tänään?
Hende 84: veritesti yksityisellä noin 50 ¿
Ja tässä päivitetty tilasto:
hende84 pp11 haamu
muksuja2 pp10 plussa
aksu123 plussa veritesti (pp?)
kurnau pp10 haalea plussa
angut pp? plussa
miiri pp14
Enni-Maija pp10 haamu
ainukka pp10 haamu, veritesti (pp11) plus
Jokohan uskaltaisi kohta käyttää sitä rv:tä tässä lopussa...
Ainukka
siis käytännössä KAIKKI saaneet haamun/plussan? Sehän on kaikkia tilastoja vastaan???
Ennis: älä luovuta hei! Suosittelen kanssa veritestiä. Mulla makso hcg-määritys yksityisellä 32 ¿ KELA-korvauksen jälkeen.
(.): mä oon PAKSU! Vatsa on ihan turvoksissa, en voi pitää enää tavallisia jumppahousuja kun tuntuu vatsassa inhottavalta. Ja ulospäin näyttäisin siltä kuin olisin raskaana (eihän se vatsa voi vielä näkyä, tiedän).
Lääkärini ei osannut sanoa, että onko minulle tulossa yksi vai kaksi. Lainaus tekstistä: " 10 vrk alkion siirron jälkeen vaihtelee yksisikiöisessä raskaudessa välillä 22 - 105, mediaani 45." MUTTA: " Alkio oli pakastettu alkio ja 3 vrk:n ikäinen on 3 vrk
myöhemmän vaihteluväli jo yksisiköisessäkin raskaudessa niinkin iso kuin 68 - 400. "
Mielestäni ei ihan mene näin. Alkionsiirrossahan alkio on 2 pv:n ikäinen, ja sulatuksen jälkeen sille tulee vain + 1 vrk, eikö? Mutta veritesti tehtiin pp 12 eli tuo haarukka lienee kuitenkin olevan oikea. Jos minulla on yksi, niin olen ainakin vahvasti raskaana (ainakin vielä).
No ei sillä ole niin väliä, pääsen viikon päästä ultraan, niin sitten voidaan laskea sikiöpussien määrä. Oikeastaan toivoisin, että tulisi " vaan" yksi, kaksoisraskaus on aina riskiraskaus enkä oikeasti tiedä, miten pärjäisin kahden vauvan kanssa.
Mutta ei hypitä asioiden edelle, vaan nautitaan nykytilanteesta, eikös vaan?
Mukavaa viikonloppua kaikille,
kurnau pp 14, rv 4+3
olipas nopee enter sormi kun tuolleen karkas=)
No ei oo kyllä kovin kallis yksityisellä veritesti!
Kurnau:Mulla kans sama " ongelma" et masu niin turvoksissa et näyttää et ois pidemmälläkin raskaana ja kaikki housut ahistaa...
Just kirjottelin itseleni ylös näitä oireita niin on sit jälkeenpäin kiva lueskella ja jos sattuu menee taas kesken niin seuraavassa voi taas vertailla oireita!
Onko muilla miten paljon tuntemuksia masulla ja onko alaselkä kipee
mulla istuessa alaselkää juilii ja pieniä tuntemuksia vaan ollu masussa!
hende pp13 edelleen ja (rv4+1)
Onpas täällä ollut melkoista plussasadetta, onnea kaikille! Kurnaulle piti tulla sanomaan, että älä anna tuolle tunteelle periksi. Kuten joku jo kirjoittikin, sä et mahda sille mitään, jos jotain pahaa tapahtuu. Kaikkeen on hyvä varautua, mutta miksi surisit jo etukäteen jotain, mikä ehkä tapahtuu, kun ehdit surra sitä sitten, jos todella on aihetta. Nyt on aihetta iloon, ja siitä pitää nauttia!
Hengessä mukana, edelleen, Osse