Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ivf/icsi vko18??????

25.03.2006 |

onko liian aikaista huhuilla " hoito" seuraa...

Meillä suunniteltu punktio viikon 18 alkuun..elikkä 6.4 pitäs ruveta sumuttelemaan.

Meille oli tarkoitus tehdä tämä ivf hoito jo viikolle 14 mutta selviskin että minulla pco joten siirrettiin kk eteenpäin!Syön nyt diformin lääkkeitä niin pitkään ennen kun raskaus alkaa...Lääkäri sillä määräs nää lääkkeet jos ne vaikka noita munasarjoja veis parempaan suuntaan, eikä tulis niin paljon niitä " raakileita" .

Me ollaan hoidossa joensuun keskus-sairaalassa..olis kiva tietää missä muut hoitoa saavat.

Niin ja meille on eka ivf tämä...takana 1 inssi josta km ja 4 luomuraskautta jotka kaikki päättyi keskenmenoon(rv 6-7+5)

hende84

Kommentit (196)

Vierailija
21/196 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Hetken hortoilin toisella listalla, mutta nyt on omatkin aikatulut selvillä eli punktio olisi mitä ilmeisemmin sitten ensi viikolla. Viime torstaina aloin piikittelyt Puregonilla ja jarrutukset mulla on mennyt pitkän kaavan mukaan eli maaliskuun lopussa pistin Procrenin ja nyt viime lauantaina sitten jatkoin jarrutusta sumuilla Synarelalla.

Sellaista haluaisn kysyä, kun monet teistä on jo piikitellyt useamman päivän ja samalla sumuttelette, että millainen tunne teillä on vatsassa? Mulla pari päivää ollut turvotusta ja hirvee " juilinta" mahassa. Tuntuu ihan kuin menkat olisi alkamassa. Toivottavasti ei kuitenkaan. (onko normaalia? Apua). Tältäkö se munasarjojen kasvu tuntuu? Vähän meinaa olla myös etova olo, liekö johtuu sumuista. Keskiviikkona seur. ultra ja samalla tarksitetaan Puregon annos. Nyt piikittelen 150 iu/pv ja sitten perjantaina toinen ultra jolloin sitten saan tietää punktiopäivän. Toivottavasti on sitten muniksia saatu aikaiseksi. Oliko se niin, että punktiosta saa sairaslomaa?

terv. miiri

historiaa lyhyesti: yksi lapsi, 3v. Toista yritetty reilu kaksi vuotta (kohta lähemmäs kolme vuotta). Yksi km oli syksyllä -03 ja sen jälkeen ei sitten mitään. Yksi inssi, ei tulosta.

Vierailija
22/196 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän viikon hoidokit eivät vaan ole kovin aktiivisia kirjoittelijoita :-).

Omaa napaa: olen piikitellyt 5 x 225 IUI Merionalia ja huomenna on eka seurantaultra. Puinktio varmaan ensi ma, mutta katsotaan nyt. Mullakin on munasarjoissa nipistelyä (normaalia) ja joka päivä migreeni (onneksi on lääkkeet siihenkin). Onneksi tämä kuitenkin on kohta ohi. Ja sitten alkaa se piinailu :-).

terkuin muksuja2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/196 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vierähtikin sukkelaan ennenkuin pääsin koneelle. Eli nyt olen pistellyt Puregonia viime keskiviikosta lähtien, eli tänään seitsemäs piikki. Synarelasta tuli järkyttävät päänsäryt ja yöhikoilut sekä heräilyt silloin kun annostus oli yksi suihkaus kumpaankin sieraimeen. Nyt kun annostus on vain toiseen sieraimeen niin oireet on pysynyt täysin poissa. Piikeistäkään ei ole tullut juuri mitään oireita, eilen tosin alkoi tuntua samanlaiselta kuin ovuloidessa, mutta lievempänä onneksi. Minulla sattuu olemaan tosi kivulias ovulaatio. Vatsa on hiukan turvoksissa, ei onneksi ainakaan toistaiseksi muuta. Pelkäsin kovasti etukäteen näitä oireita, mutta vielä olo on hyvä mutta jännittynyt ;) Perjantaina on ultra jossa tarkistetaan onko näistä piikittelyistä ollut mitään hyötyä ja punktio on toivottavasti ensi ti tai ke. Jollain taisikin olla ihan sama aikataulu kuin minulla. Paljonko muuten niissä 900 Puregonissa on? Joku sanoi että 1025 ja joku 1000. Mistä tiedän paljonko siellä on kun tänään pitäisi pistää jämät ja loput uudesta?

Nyt täytyy kiiruhtaa töihin...

Tsemppiä!

Kirjotellaan taas :)

Vierailija
24/196 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla 6 pistely päivä meneillään ja huomenna olis ultra jossa saa tietää et kuinka paljon niitä muniksia olis tulossa!!

mulla eilen rupes tosi ilkeesti juilimaan mahaan ja alaselkään..ihan kun menkat alkais!!ja monta yötä on menny valvoessa varmaankin noiden sumujen seurausta!!

meilläkin punktio joko ensi viikon tiistaina tai keskiviikkona!!

Vierailija
25/196 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limis oli hyvä, en muista kuinka paksu, mutta gynen mukaan hyvä. Folikkeleita näkyi oikealla 5, kaikki n 9-10mm ja vasemmalla 7-8, joista yksi oli vähän yli 10mm. Jatkan Merionalin piikitystä 3 päivää ja perjantaina on uusi ultra. Meneepäs nopeasti tämä aika, vaikka alussa tuntui ihan toiselta. Tsemiä kaikille!

Vierailija
26/196 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolta viikon 20 pinosta.

meillä kuumeillaan toista lasta, esikoinen tuli clomifenilla kotikonstein. nyt niillä ei edes saada ovulaatiota, ja nyt tämän vauvakuumeen tienoilta mulla on 3 iui:tä takana tuloksettomina.

mulla on nyt eka ivf tuloillaan.

en näistä ivf:n normaaleista käytännöistä kummemmin ymmärrä, mutta mulla siirrettiin terolutilla kiertoa reilulla viikolla, sitten kp3, 20.4. aloitin menopurin piikityksen.

mulla ei ole sumuja, jarruna tullaan kai käyttämään orgalutran-pistoksia, sitten kun suurimmat follit on jotain 14mm tietämillä.

sitten tietty pregnyl ja luget. metformiinia olen käyttänyt säännöllisesti syksystä lähtien, vaivana siis pco.

kuusi piikkiä otettu, 150iu. tänään ekassa ultrassa oli harmikseni vain viisi noin 10mm follia, joten mitään suurta saalista ei ole luvassa. seuraava ultra olis sitten torstaina, saa nähdä mitä siinä sitten..

harmittaa vietävästi, ettei ollut enempiä follikkeleita innostunut kasvamaan. ymmärtääkseni hyvä, jos viidestä follista edes se tuoresiisto saadaan, vai miten?

pyörällä päästään..

-ennis-

Vierailija
27/196 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

keski-suomen keskussairaalassa ollaan hoidossa, eli jyväskylässä.

ja ennen esikoista oli clomeilla aikaan saatuja raskauksia 3 jotka kaikki rv7-9 km. ja se esikoispoika syntyi 08/04, eli nyt vajaat 2v. vilpertti.

Vierailija
28/196 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli ultra2 ja oli aika pettymys kun ei ole munikset oikein ruvennu kasvamaan(nyt 8mm)ja sit se et niitä on ruvennu tulemaan ihan kamalasti niin vaarana saada se hyperi ja voi myös olla että ei päästä edes punktioon asti jos munikset eivät perjantaihin mennessä ole ruvenneet vauhdilla kasvamaan,eli siis perjantaina on seuraava ultra!!

Onko muut miten kiukkusia ollu nyt pistoksien aikaan...mä ollu ihan kamala hormoonihirviö=)

Vierailija
29/196 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Tänään oli ensimmäinen seurantaultra ja ihan hyvin on hoito tehonnut. Kohdun limakalvo oli 8,7 milliä ja follikkeleita oli vajaa kaksikymmentä kpl, joista vähintään 10 millisiä oli 7-8 kappaletta. Follikkelit kasvavat kuulemma 2 mm vrk, joten ehtii sitten vielä varmaan sentin verran kasvaa. Perjantaina on sitten seuraava ultra ja sitten pitäisi saada tietää punktiopäivä. Piikittelyä jatkan samalla annoksella kuin tähänkin asti eli 150 iu, lääkkeenä Puregon. Sumut jatkuu Synarella.

Olo on ihan hyvä vaikka maha onkin vähän turvonnot. Kummallakin puolella on sellaista pientä nippailua. Unohdin kysyä lääkäriltä sairaslomsta. Saako punktiosta saikkua?

Joku kirjoitti olevansa Jyväskylästä. Minäkin olen täältä samoilta seuduilta, tosin mlk:n puolelta.

Aurinkoisia päiviä ja tsemppiä kaikille. Niin ja jaksamista näiden hormoonien keskellä.

terv. miiri

Vierailija
30/196 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jotenkin jumissa. Ei jaksa oikein mitään.

Olen lueskellut teisän tarinoita....

Aloitin piikityksen viime torstaina ja jatkuu vkl vielä. 2.5 irrotus piikki ja 3.5. punktio (sekin hirvittää).

Meillä pitkä viljely edessä. Pelottaa ettei ole mitään siirrettävää, jos alkiot ei jaksa jakaantua... turhaa koko homma sit olisi.

Pakko yrittää tsempata.

Jarrupiikistä jäi järkyttävät päänsäryt, yhtä tuskaa.

Tänään kävin ultrassa, 7+5 munista tuloillaa. 10 ja 12mm nyt. Limis oli vain 7mm mutta ehtinee kasvaa. Viikko aikaa.

Painetta alamasussa, välillä sattuu kun kävelen tai nousen ylös.

Voimia!

Vierailija
31/196 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka taas!

Kävin tänään vikassa ultrassa ennen ensi tiistain punktiota. Jotenkin sieltä jäi vähän masentunut olo, vaikka kaikki näytti olevan kunnossa. Munasoluja oli hyvin kehittynyt vain 5 kpl ja 4-5 saattaa kasvaa tarpeeksi suuriksi. Nämä 5 olivat niin isoja (lääkäri ei maininnut kokoja, enkä tajunut niitä sitten kyselläkään) että Puregon annos pienennettiin 100, ennen oli 150. Lääkäri oli melko varma että näistä ei pakastimeen jää mitään, välttämättä ei päästä edes siirtoon. Tuli tosi kurja fiilis. Jos tämä ei nyt onnistu niin uusi lääkerumba aloitetaan vasta aikaisintaan elokuussa :( jos siis pakkaseen ei todella saada mitään.

Tiedän että ei pitäisi vielä masentua, eihän sitä koskaan tiedä miten tässä käy, mutta kyllähän te tiedätte kun odotukset ovat SUURET ja ei nämä hormonihoidot nyt niin helppoja ole että nitä viitsisi monta kertaa tehdä. Kun täältä on lukenut niin tuntuu että kaikilla on munasoluja kehittynyt 20-30 kpl ja niistä vain ihan muutama on jäänyt pakkaseen. No eihän siihen tosin tarvita kuin yksi ainoa oikea josta se lapsi voi syntyä.

Tosi sekavat ajatukset pyörii päässä.

Muuten tiedättekö te viisaammat että kun minun täytyy pistää irrotuspiikki (Pregnyl) su iltana eli vappuna niin saako tuolloin ottaa yhtää alkoholia vai onko ehdoton ei? Kyse on siis 1-2 viinilasillisesta.

Mutta lähden tästä siivoamaan kämppää vappukuntoon niin eiköhän se ole hyvää terapiaa näille ajatuksille. Laitan myöhemmin kuulumisia kuinka on tytön käynyt tiistaina.

MUKAVAA VAPPUA KAIKILLE :)

Vierailija
32/196 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa punktioitiin ekassa ivf' ssä 30 folikkelia, joista tuli vain 5 munasolua. Niistä kolme hedelmöittyi ja lähti jakautumaan. Kaikki oli 1. luokan soluja ja kaksi niistä siirrettiin ja yksi meni roskiin (täällä ei saa saa jakautuneita pakastaa). Tuloksena pieni täydellinen poika :-). Mie olin ihan varma, että siirtoon ei saada mitään, kun kuulin, että viisi solua vaan tuli, mutta hyvin siinä kävi. Tsemppiä vaan sulle!

Sitten omaa napaa. Tänään toinen seurantaultra. Molemmilla puolilla on n 5 folikkelia, suurin on n 14mm ja muut n 12-13mm. Kasvattelua jatketaan kaksi päivää ja sunnuntaina on taas ultra ja luultavasti illalla voin pitää irroituspiikin. Punktio olisi sitten tiistaina ja siirto torstaina tai perjantaina. Jos kaikki menee hyvin, niin pitää tässä vielä pähkäillä siirretäänkö yksi vai kaksi. Tosi vaikea päättää... Kaksosia en välttämättä haluaisi, mutta jos pakkaseen ei saada taaskaan yhtään mitään, niin... no katsotaan tilanteen mukaan.

Mitens muut? Koska on punktio ja onko ultrassa käyty?? Siirretäänkö teillä yksi vai kaksi alkioita? Laittakaapa kuulumisia!

t. muksuja2

Vierailija
33/196 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli seurantaultra ja nyt oli menny vähän parempaan suuntaa että munikset oli ruvennu kasvamaan mutta ei kertonut että paljon siellä on tulossa,kuulemma aika reilusti ja sit vasenpuoli ei oikein pysy pelissä mukana kun on kysta vasemmanpuolen munasarjan luona!Mulla tiistaina vielä ultra siihen asti pistelen gonalia 225iu..toivotaan että torstaina sit pääsisi sinne punktioon ja lauantaina olis sit siirto(kai??)!!

Täällä päin ei varmaankaan siirretä kuin vaan yksi alkio,en kyllä ole kyselly mutta mitä muilta kuullu niin tuskimpa he meidän kohdalla poikkeusta tekee!!

Vierailija
34/196 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Tänään oli sitten toinen seurantaultra. Ihan hyvin meni, vaikka jotenkin siitä käynnistä jäi vähän outo olo. Tänään oli eri lääkäri kuin keksiviikkona, joten kaipa se sitten vaikutti tuohon fiilikseen.

Munarakkulat oli kasvanut vähän epätasaisesti eli niitä oli monen kokoisia. Yksi iso, muutama 13 millinen ja sitten sellaisia noin 10 millisiä joku epämääräinen joukko. Tämä lääkäri ei paljon määriä laskenut kuten se edellinen. Limakalvon paksuudeksi mitattiin 8 milliä. Edellisellä kerralla 8,7 milliä. Outoa...no kaipa se ero johtuu mittaajasta. Ei kai se voi yhtäkkiä ruveta ohentumaan?

Puregonilla jatkan piikittelyä, maanantai aamuuna vika piikki ja sitten illalla irrotuspiikki. Viimeiset sumut tiistai-iltana. Punkitoaika on keskiviikkoaamuna. Jos sitten saadaan saalista, niin siirto on perjantaina. Puregon annos jatkuu samana 150 iu:na. Niin siitä punktiosta saa sitten 3 pv saikkua.

Vähän meinaa tuleva jännittää, no mutta viikon päästä se on sitten ohi. Mekin tuossa mietimmi sitä, että montako alkiota haluaisimme siirtää. Jossain vaiheessa oli kovasti sellaine tunne, että haluaisimme siirrettävän kaksi ja olisi kiva saada kaksoset. Ja toisaalta jos ei tulisi kaksosia, niin olisi paremmat mahikset saada edes yksi lapsi. Jossain vaiheessa tuo mahdollinen kaksosraskaus alkoi kuitenkin jollain tavalla pelottamaan ja siihen liittyvät riskit. Vaikka onhan niitä riskejä ihan yhden rakaudessakin. Nyt ollaan kuitenki yhden alkion ajatuksissa.

Riemukasta vappua kaikille. Joku taisi kysellä alkoholin käytöstä. Luulisi, että jos lääkeselosteessa ei asiasta mainita, niin varmaan pari lasia viiniä voi ottaa.

Tsemppiä kaikille

miiri

Vierailija
35/196 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purin tuntojani hyvälle ystävälle niin olo taas parani. Sitä on vaan niin herkkänä ja jännittää miten tässä käy.

Te juttelitte siitä että mietitte montako alkiota haluatte siirtää. Helsingissä Naistenklinikalla meille ainakin sanottiin heti että alkioita siirretään vain yksi vaikka olisimme halunneet kaksi. Eivät antaneet edes mahdollisuutta valita. Muualla on sitten näköjään eri käytäntö. Nyt onkin näköjään piikin aika, joten palataan toiste asiaan...

Vierailija
36/196 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

27. sumupäivä ja 9. piikkipäivä takana. 3. ultra takana ja Puregon annostusta nostettu koko ajan. Munikset kasvaa hitaasti (mutta varmasti). Piikitellään ja sumutellaan vielä pitkään ja hartaasti. Tiistaina vielä ylimääräinen ultra ja oletettavasti punktio perjantaina.

Tsemppiä kaikille!

Vierailija
37/196 |
29.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillähän menee sit samoihin sun kanssa nää päivät mullakkin tosi hitaasti kasvaa munikset ja tiistaina ultra paitsi et meillä varmaan torstaina olis punktio!

Missä te olette hoidossa?Me joensuussa!

Vierailija
38/196 |
29.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Olen hoidossa keski-suomen keskussairaalassa ja minulla ei ole varmaa tietoa, että olisivatko ne siirtäneet kahta alkiota jos olisi kysynyt. Siis keskustelimme asiasta vain mieheni kanssa. Mutta se mistä keskustelu sai alkunsa oli se, kun sairaalasta saamastamme lapsettomuushoito-oppaassa sanottiin, että alkioita siirretään 1-2 kpl. Voihan hyvin olla ettei ne ois suostuneet kahta siirtämään vaikka olisi pyytänyt. Tosin sitä ei nyt tiedä kun emme ottaneet asiaa edes puheeksi.

Terkuin

miiri

aksu123:

Purin tuntojani hyvälle ystävälle niin olo taas parani. Sitä on vaan niin herkkänä ja jännittää miten tässä käy.

Te juttelitte siitä että mietitte montako alkiota haluatte siirtää. Helsingissä Naistenklinikalla meille ainakin sanottiin heti että alkioita siirretään vain yksi vaikka olisimme halunneet kaksi. Eivät antaneet edes mahdollisuutta valita. Muualla on sitten näköjään eri käytäntö. Nyt onkin näköjään piikin aika, joten palataan toiste asiaan...

Vierailija
39/196 |
29.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme ole Suomessa hoidoissa ja täällä saapi päättää itse monta siirretään. Siirtäisivät mielestäni kolmekin, mutta se ei kuulemma lisää raskauden alkamisen todennäköisyyttä kovinkaan paljoa. Meillä on jo 2 lasta, joten kaksosia en välttämättä haluaisi. Jos kuitenkin tulos on tosi huono ja saadaan esim vain kaksi jakautunutta eikä mitään pakkaseen, niin kyllä varmaan siirretään molemmat. Mutta tämä asia keskustellaan sitten sen laborantin kanssa, joka hoitaa meidän " pikkuisia" .

Kävipäs muuten inhottava juttu tänään. Aamulla olin piikittämässä Merionalia, tai siis sekottamassa liuoksen itse lääkkeeseen. Sen teen ison paksun neulan avulla. Sitten vaihdan ruiskuun ohuen pistosneulan ja kuinka ollakkaan, pakkauksessa oli väärä neula eli toinenkin paksu. Ja ne oli mun ainokaiset neulat, kun huomen aamulla on taas ultra ja saan huomisen annoksen plus neulat sieltä. En voinut lähteä klinikalle kun olin yksin lasten kanssa ja kaikki olivat vielä puoliksi sängyssä. Kaivelin sitten käytetyt neulat ja puhdistin sieltä vähän yhtä ja laitoin sen ruiskuun. Sepä ei mennytkään ihosta läpi. Hitto, enpä olisi uskonut, että tylsyvät noin radikaalisti yhdestä pistoksesta. Iskin uudestaan vatsanahkaan eikä todellakaan mennyt läpi. Kokeilin sitten useampia käytettyjä ja sain viidennellä kerralla neulaa hieman nahkan läpi että sain lääkkeen sisään. Meinasi jo paniikki iskeä, mutta selvittiinhän siitä :-).

Punktiosta vielä... miten Suomessa se tapahtuu? Täällä tehdään punktio nukutuksessa, joten se päivä menee siinä tokkurassa. Saikkua ei kuitenkaan tarvi sitä päivää enempää, seuraavana päivänä voi mennä töihin.

Oikein onnekasta loppukiriä kaikille! Toivottavasti ensi viikolla saadaan hyviä tuloksia!

t. muksuja2

Vierailija
40/196 |
29.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä punktio tehdään ihan valveilla olessa tietty vähän tokkurassa kun tulee kipulääkitys ja puudute!Täällä kans se punktio päivä saikkua ja seuraavana päivänä töihin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi