Voisitteko "avoimen suhteen" / polyamorian kannattajat kertoa, miten se muka toimii?
Kommentit (93)
Toimii vain sellaisilla ihmisillä jotka eivät pidä seksiä kovin henkilökohtaisena asiana.
Miten niin ei toimi? Oletko koskaan kokeillut?
Mä elin avoimessa suhteessa useamman vuoden ja se toimi hyvin kun oli selvät säännöt molemmille eli muita ei tuoda meidän yhteiseen kotiin. Erosin tästä suhteesta lopulta siksi, että mies ei halunnut koskaan lapsia ja minä halusin.
Miksi pitää olla jossain suhteessa kun sinkkuna saa nussia ympäriinsä yhtä lailla kuin avoimessa suhteessa ihan ilman että joutuu passaamaan jotain laiskaa miestä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää olla jossain suhteessa kun sinkkuna saa nussia ympäriinsä yhtä lailla kuin avoimessa suhteessa ihan ilman että joutuu passaamaan jotain laiskaa miestä.
Minun mies ei ole laiska ja olen hänen kanssaan koska hän on minun paras ystäväni.
Eihän se toimikaan, on lähinnä miesten fantasiaa ja keino saada seksiä monen naisen kanssa. Jotkut naiset sitten menevät tähän mukaan kunnes heräävät, ettei se olekaan hauskaa.
asiasta poiketen. niin kyllä seksi on parempaa suhteessa. kyllä sitä pallinsa tyhjentää käteensä tai random panoonkin.
Ei se yleensä toimi. Olen nähnyt näitä ja yleensä se päättyy huonosti. Toisaalta niin usein päättyy myös normi parisuhteet, joissa petetään. Vaikea olla ihmisten kanssa, eikö.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se toimikaan, on lähinnä miesten fantasiaa ja keino saada seksiä monen naisen kanssa. Jotkut naiset sitten menevät tähän mukaan kunnes heräävät, ettei se olekaan hauskaa.
Jaa. Mulla on useampi vakipano, joiden kanssa ollaan sovittu, että saa olla muitakin kumppaneita, joten kai mulla on sitten useampi avoin suhde? Tää järjestely on toiminut mulla jo lähemmäs viisi vuotta kolmen vakimiehen kanssa (neljäs oli mukana pari vuotta, mutta sittemmin muutti muualle) ja muutaman randomin kanssa. Kiihotun myös kun tiedän, että kumppaneillani on muita naisia; osa vakipanoja, osa randomeita.
En halua sitoutua, en halua muuttaa yhteen, en halua naimisiin, en halua lapsia, en yhteistä kotia enkä lemmikkiä. Vakipanoilta saan seksiä, hellyyttä ja seuraa silloin kun haluan :)
N35
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Mulla on useampi vakipano, joiden kanssa ollaan sovittu, että saa olla muitakin kumppaneita, joten kai mulla on sitten useampi avoin suhde? Tää järjestely on toiminut mulla jo lähemmäs viisi vuotta kolmen vakimiehen kanssa (neljäs oli mukana pari vuotta, mutta sittemmin muutti muualle) ja muutaman randomin kanssa. Kiihotun myös kun tiedän, että kumppaneillani on muita naisia; osa vakipanoja, osa randomeita.
En halua sitoutua, en halua muuttaa yhteen, en halua naimisiin, en halua lapsia, en yhteistä kotia enkä lemmikkiä. Vakipanoilta saan seksiä, hellyyttä ja seuraa silloin kun haluan :)
N35
Ok mutta miten näet tilanteen vaikka 5-10 vuoden kuluttua kun vakipanot ovat vakiintuneet sinua nuorempien naisten kanssa ja tehneet lapset? Sinä olet yksin ja vailla perhettä. Jaksatko vielä etsiä neljä uutta vakipanoa ja katsoa kun he aikoinaan perustavat perheet? Miehet nimittäin jossain vaiheessa tekevät aina niin vaikka muuta uhoavat.
Avoin suhde voi toimia nuorilla, vanhemmat eivät jaksa olla koko aikaa tapaamassa milloin Mikkoa, Karia, Pekka tai Peteä. Hyvä kun aika riittää Mikon tapaamiseen :)
Vierailija kirjoitti:
saan seksiä, hellyyttä ja seuraa silloin kun haluan :)
N35
Montako tyyppiä sinulla pitää olla listoillasi, että saat aina silloin kun haluat?
Me muutimme avioliiton (20 vuoden jälkeen) avoimeksi minun pyynnöstäni. Olin ollut koko tuon ajan uskollinen. Mieheni huomasi että kiihottui ajatuksesta että minulla on muita miehiä. Minulla on siis vapaus mennä ja harrastaa seksiä muiden kanssa. Miehelläni myös mutta hän sanoo ettei se kiihota häntä kuten oma tuhma vaino joka haluaa seksiä :)
Näin ollaan menty nyt 3 vuotta. Avoin suhde on tuonut meille sen kipinän takaisin. Hellyyttä on paljon. Mieheni ei pidä minua itsestään selvänä.
Meillä se on toiminut, enkä muuttaisi enää takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Me muutimme avioliiton (20 vuoden jälkeen) avoimeksi minun pyynnöstäni. Olin ollut koko tuon ajan uskollinen. Mieheni huomasi että kiihottui ajatuksesta että minulla on muita miehiä. Minulla on siis vapaus mennä ja harrastaa seksiä muiden kanssa. Miehelläni myös mutta hän sanoo ettei se kiihota häntä kuten oma tuhma vaino joka haluaa seksiä :)
Näin ollaan menty nyt 3 vuotta. Avoin suhde on tuonut meille sen kipinän takaisin. Hellyyttä on paljon. Mieheni ei pidä minua itsestään selvänä.
Meillä se on toiminut, enkä muuttaisi enää takaisin.
tuollain se voisi ehkä toimiakin, että on yhden kanssa naimisissa ja ne muut ovat vain raakaa seksiä. Luulen että jokainen kaipaa sen läheisimmän suhteen - polyilla on tälle joku termikin, en muista, pääsuhde tms. - ja muut sitten ovat vähäisempiä.
En usko että poly voi olla jokaisen kanssa yhtä läheinen.
Polyamoria taitaa olla vain koodinimi niille, jotka venyttävät nuoruuttaan ja haluavat deittailla useampia. En usko että kukaan ihminen voi jakaa kunnollista yhteyttä useampien kesken - miten aika ja energia riittää kun pitää koko ajan olla viestittelemässä usealle eri tyypille että ketä näkee tänään ja ketä huomenna.
Nuoret ehkä jaksavat.
Nuo nyt on ihan hömpötyksiä koko polyamoriat. Yhden tuttavakolmikon mies on kuin kukkona tunkiolla. Naiset siivoaa ja hoitavat kodin ja mies rakastaa niin syvästi näitä naisia, ettei niillä saa olla muita miehiä!
On meillä toiminut vuosia, suhteemme alusta alkaen. En tosin haluaisi määritellä olevani avoimessa suhteessa tai lokeroida itseäni polyamoriseksi, koen vaan olevani hyvässä ihmissuhteessa ja kumppanuudessa puolisoni kanssa. Haluamme olla toistemme lähiomaiset ja tuki ja turva. Ilman tiettyjä vapauksia se ei vaan meidän kohdalla pidemmän päälle toimisi. Jotkut ovat kummastelleet valintaamme, ja minusta tuntuu hassulta että esimerkiksi henkilö, jolla on useita lapsia useille eri miehille ei voi käsittää vapaampaa suhdemuotoa. Minusta se on kätevää kun ei tarvitse erota hyvästä puolisosta vain siksi että haluaa vähän vapautta. Tai pettää sitä hyvää puolisoa, joka sekin on aika yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N35
Ok mutta miten näet tilanteen vaikka 5-10 vuoden kuluttua kun vakipanot ovat vakiintuneet sinua nuorempien naisten kanssa ja tehneet lapset? Sinä olet yksin ja vailla perhettä. Jaksatko vielä etsiä neljä uutta vakipanoa ja katsoa kun he aikoinaan perustavat perheet? Miehet nimittäin jossain vaiheessa tekevät aina niin vaikka muuta uhoavat.
Minulle perhe olisi painajainen. Siksi en halua perhettä, avioliittoa, lapsia yms. kuten aiemmassa kommentissani kerroin. Miksi sinä siis luulet, että minua harmittaisi miesten perheenperustamispuuhat? :D Olen sanonut miehille monta kertaa, että sitten kun he haluavat perustaa perheen, niin sitten me sanomme hyvästi :) Kyllä minä löydän aina seuraa ;) Paitsi tottakai olen hiukan huolissani siitä, että kelpaanko enää sitten viisi-kuusikymppisenä kenellekkään kun naamassa on ryppyjä, mutta olen kuullut, että osa nuorista pojista tykkää vanhemmista!
N35
katso sm-liigaa. kaikilla on nuoruuden kihlattu, mutta pelireissuilla kaikki on sinkkuja :)