Poikani joutuu isäksi vasten tahtoaan.
Eli poikani tapasi jonkun tytön ja he rupesivat tapailemaan. Tyttö kertoi pojalleni että käyttää pillereitä ja poikani luotti tähän tyttöön. Tyttö kuitenkin tuli raskaaksi ja aikoo pitää lapsen. Poikani on tästä asiasta suunniltaan ja hysteerinen. Hän koittanut painostaa tyttöä aborttiin ja sanonut tytölle että aikoo pestä asiasta kätensä ja kiistää isyyden. Tällä hetkellä poika puhuu maanpaosta ja on muutenkin hysteerinen. Mitä tässä tilanteessa pitäisi tehdä?
Kommentit (642)
Huoh. Pistettäis vähän enemmän rahaa tieteeseen niin päästäis eroon näistä keskusteluista, liikakansoituksesta ja sukupuolitaudeista. Ei nää muulla ratkea.
Mut ei, otetaan velkaa ja törsätään se rikkaisiin pakolaisiin... Voi elämän kevät tätä maata ja sen ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Self-hating Pakistani kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sveitsissä mies sai syytteen raiskauksesta kun poisti kondomin kesken yhdyntää, vaan mitä sanovat AV - palstan Mammat samaan tilanteeseen joutuneelle pojalle? "Olisit käyttänyt kumia, oma vika!".
Siis mitä, siellä Sveitsissä mies sai syytteen kun naisen tietämättä veti kondomin pois kesken kaiken. Miten tämä liittyy ap:n poikaan?
Tyttöystävä SAATTOI vedättää Ap:n keksittyä poikaa ehkäisyasiassa, jolloin tilanne on rinnastettavissa Sveitsin tapaukseen.
Niin, saattoi, mutta sitähän ap, poikansa tai kukaan täällä ei tiedä.
Juuei. Mutta jotta keskustelu voi jatkua, erilaisia vaihtoehtoja on pakko nostaa esiin, koska Ap ei tarkenna keksityn tarinansa yksityiskohtia.
Itsekin epäilen, että keksitty tarina, mutta vastailen silti jos joku on samankaltaisessa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Jos miehillä olisi oikeus vetää jutut oikeuteen kaikista epämääräisistä raskauksista, ne todennäköisesti vähenisivät. Ois kiva tietää kuinka moni vahinkoraskaus on lopulta itse aiheutettu.
Niinku, että se isäehdokas on ihan itse nainut sitä naista? Kyllä: isäksi tuleminen on ihan itse aiheutettua.
Ilman kondomia lisäksi yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sveitsissä mies sai syytteen raiskauksesta kun poisti kondomin kesken yhdyntää, vaan mitä sanovat AV - palstan Mammat samaan tilanteeseen joutuneelle pojalle? "Olisit käyttänyt kumia, oma vika!".
Siis mitä, siellä Sveitsissä mies sai syytteen kun naisen tietämättä veti kondomin pois kesken kaiken. Miten tämä liittyy ap:n poikaan?
Tyttöystävä SAATTOI vedättää Ap:n keksittyä poikaa ehkäisyasiassa, jolloin tilanne on rinnastettavissa Sveitsin tapaukseen.
Juuei. Mutta jotta keskustelu voi jatkua, erilaisia vaihtoehtoja on pakko nostaa esiin, koska Ap ei tarkenna keksityn tarinansa yksityiskohtia.
Itsekin epäilen, että keksitty tarina, mutta vastailen silti jos joku on samankaltaisessa tilanteessa.
Eli jänkkäät kaikin kainoin vastaan etkä edes yritä ymmärtää tilannetta. Mee pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmyydestä sakotetaan.
Niinpä. Naisiin ei voi luottaa.
Ei, vaan ehkäisyn tulisi olla kummankin vastuulla. Tuplaehkäisyllä häviävän pieni mahdollisuus tulla raskaaksi.
Jos toinen ottaa sen omaehtoisesti vastuulleen, tässä tapauksessa tyttö, niin ei kai se lopputulos silloin sen pojan vika ole. Ainoa vika pojassa oli se, että meni luottamaan tytön vastuuntuntoon ja sanaan.
Ap:n poika kuitenkin varmasti tietää, että pillerit voivat pettää helposti? Esim. joko niin ettei muista ottaa säännöllisesti (joka on tietenkin tytön syy, mutta ei valinta) tai sitten että vatsataudin vuoksi elimistö menee sekaisin.
Jos lapsen saaminen on maailmanloppu, niin tuplaehkäisy.
Pillerit pettävät tosi harvoin, jos niitä käyttää oikein. Ihmisen täytyy olla vajaaälyinen, jos ei siihen kykene.
Ja niissä tapauksissa, joissa on vatsataudin tms. vuoksi riski pillerien pettämiselle, voi nainen vaatia kondomin käyttöä. Ja vaikka itse haluaisi ottaa riskin, toinen ei sitä välttämättä halua. Naisena siis varmistaisin kumppanilta, haluaako hän ottaa riskin ennen kuin päästän panemaan paljaalla, jos ehkäisy on ollut yhteisestä päätöksestä minun vastuullani.
Tietenkin voi vaatia, mutta itse en ainakaan tiedä tapauksesta muun kuin minä AP on kertonut.
Jos pillerit käuytössä = molempien vastuu.
Tyttö valehteli = tytön vastuu.Pillerit ei ole 100 %.
Lapsi on nyt olemassa ja tehty; molemmat oli naimassa yhdessä - kummankin vastuu ihan samalla tavalla.
No tätähän olen juuri yrittänyt sanoa koko keskustelun aikana.
Vastuu ei ole sama, jos tyttö hankkiutui raskaaksi tarkoituksella ja petoksella. Tarina ei ikävä kyllä kerro, oliko kyse tästä vai ei.
Niinhän minä juuri sanoin?
"Jos pillerit käytössä = molempien vastuu.
Tyttö valehteli = tytön vastuu."
- Minä edellisellä sivullaMiehillä ei sitten ole mitään vastuuta mistään? Ei koskaan tarvitse ehkäistä itse? Ei edes vastuuta siitä, että uskoo kaikki puheet? Kyllä sillä toisella naijalla on koko ajan puolet vastuusta.
On jostain. Ei katso sukupuolta.
Ei silloin, jos toinen osapuoli on luvannut hoitaa ehkäisyn yksin.
Epäiletkö myös oman kumppanisi sanaa joka asiassa ja varaudut pahimpaan, vai perustuuko parisuhde luottamukseen?
Ei ole.Miehenä sinun on siis täysin mahdoton ymmärtää lukua 99 % varmuus? Joka kerta, pillereistä huolimatta, voi saada aikaiseksi lapsen.
Kyse ei ole toisen osapuolen lupauksesta vaan e-pillerien ehkäisytehosta. Se ei ole absoluuttinen.
Luotan kumppaniini, mutta en ole niin tyhmä, että luottaisin absoluuttiseen ehkäisyyn.
No mä olen kyllä nainen. 😄 Itse haluan ajatella niin, että jos mieheni lupaa ottaa vastuun jostain asiasta, hän sen myös tekee. Jos hän sanoo, että kondomi on riittävä suoja sukupuolitaudeilta, luotan hänen sanaansa. Samalla tavalla ymmärrän, että tarinan poika on voinut luottaa tytön sanaan ja siihen, että tyttö on ollut perillä pillereiden ehkäisytehosta, koska yleensä parisuhteessa toiseen voi ja haluaa voida luottaa. Ei toi prosenttiluku ole välttämättä tullut heillä edes puheeksi. Ehkä tyttö on vaan todennut tehon olevan riittävä, koska on itse ollut hiukan tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
No kun se ap:n poika suostui seksiin luullessaan, että ehkäisy on hoidettu. Ja se sveitsiläinen nainen suostui seksiin luullessaan, että ehkäisy hoidetaan. Että jotkut ovat yksinkertaisia....
Onnea tulevalle isoäidille! Onhan se hienoa, että sukuun on saatu uusi jäsen ja perillinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti nyt olen totaalisesti sitä mieltä että palstan mammat on aivan hulluja...
ENSINNÄKIN... Missä teidän vastuu on?
Haluatte siis että lapsi kasvaa koko elämänsä ilman isää... Tai lapsuuden sellaisessa perheessä jossa vanhemmat eivät välitä toisistaan.
Se abortti on yks helvetin pikku asia VS. että toisen ihmisen elämä on jo pilattu alkukaan.
TE naiset olette jotka väitätte että tuossa ei ole mitään moraalisesti väärää laittaitua ilman isän suostumusta raskaaksi olette sekopäitä.
Jos ajatellan TÄYSIN MIELIKUVITUKSELLISESTI tilannetta. Että mies maksaa lapsesta jo ei halunnut elareita 18 vuotta. Vs että istuu suomessa linnassa 5v
Niin kumman hän valitseeOn ihan tutkittua, että joillakin (huom. JOILLAKIN, ei kaikilla) naisilla abortti aiheuttaa posttraumaattisen stressireaktion.
Koita ajatella laajemmin. Ilman aborttia saatat tuhota kahden ihmisen elämän. Vähintään yhden tuhoat.
Se että JOILLAKIN TULEE STRESSIREAKTIOA on pieni hinta siitä. Todella naivia ajattelua
Et selvästikään tiedä, kuinka kamala sairaus postraumaattinen stressihäiriö on.
Ei vois vähempää kiinostaa jos teidän Naisten vastuu kanto on tuota luokkaa. Poika teki virheen siitä ei pidä rankaista 18 vuotta ja luoda yksi mielenterveyspotilas lisää.
Tyttö on todennäköisesti samaa ikäluokkaa tai hiukan nuorempi. Häntäkö pitää rankaista pakkoabortilla - edelleen yksi mielenterveyspotilas lisää?
Ole hyvä: avaa google...
Tutki tilastoa kuinka monta miestä kärsii isoista mielenterveys ongelmista kun joutuivat isänsi ilman omaa tahtoaan.
Sitten etsi tilasto kuinka monta prosenttia naisista jotka tehneet abortin kärsivät elämänsä seuraavat 18v mielenterveys ongelmista tämän seurauksena eikä IKINÄ SAA ENÄÄ LASTA...
Voin sanoa että minä olen tutkinut ja naistennongelmat on pieni paskanokare tilstollisesti.
Ei minulla muuta. Riittää että tiedän todennäköisyyden tilatoissa. Voit uskoa mitä haluat
Ap:n pojan olisi pitänyt tietää, ettei pillereiden ehkäisyteho ole 100% ja joka sadas nainen tulee raskaaksi vaikka söisi pillereitä.
Jos vanhemmaksi tuleminen on maailmanloppu, niin kannattaa oikeasti käyttää tuplaehkäisyä. Jos nainen kieltäytyy kondomista, silloin jotain hämärää on menossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jänkkäät kaikin kainoin vastaan etkä edes yritä ymmärtää tilannetta. Mee pois.
Sitä en ymmärrä, että miksi tyttö laitetaan heti syylliseksi ja epäillään valehtelijaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun se ap:n poika suostui seksiin luullessaan, että ehkäisy on hoidettu. Ja se sveitsiläinen nainen suostui seksiin luullessaan, että ehkäisy hoidetaan. Että jotkut ovat yksinkertaisia....
Katsos kun me EMME TIEDÄ, valehteliko tyttö vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmyydestä sakotetaan.
Ei, vaan ehkäisyn tulisi olla kummankin vastuulla. Tuplaehkäisyllä häviävän pieni mahdollisuus tulla raskaaksi.
Jos toinen ottaa sen omaehtoisesti vastuulleen, tässä tapauksessa tyttö, niin ei kai se lopputulos silloin sen pojan vika ole. Ainoa vika pojassa oli se, että meni luottamaan tytön vastuuntuntoon ja sanaan.
Ei muuten ole näin. Pojan vika oli, että ei itse käyttänyt ehkäisyä, kun ei lapsia halua. Kondomi päälle, 30 c maksaa, ja tätäkään ns. ongelmaa ei olisi. Poika ei tehnyt yhtään mitään vastuullista.
Eikä AP:kään - kerro jo tässä vaiheessa pojalle, mistä ne lapset tulevat.
Pillerit ei ole 100 % ehkäisy. Tyttö hoiti osuutensa: ehkäisi, mutta se nyt valitettavasti petti.
Pojan vika oli, että luotti pässinpäätyttöystävänsä sanaan, joka todennäköisesti tiesi, ettei poikaystävä halua isäksi. Joko tyttö on älyllisesti lahjaton, mikä ei ole hänen oma vikansa, jolloin vastuu on molemmilla, tai valehteleva narttu, joka kusetti pojan tarkoituksella isäksi. Tällöin vastuu on yksin tytöllä.
Voi lopeta! Et voi todellakaan täällä arvioida kenenkään älynlahjoja. Et voi arvioida mitä kukakin on halunnut, luullut tai olettanut toisen haluavan. Jos sulla ei ole mitään oikeasti annettava, paitsi olettamuksia ja luuloja, niin pidä omana tietonasi.
Voin arvioida älynlahjoja sen perusteella, että e-pillereiden syöminen oikein on todella helppoa. Jos siitä ei ihminen suoriudu, on kyseessä pakko olla heikkolahjainen yksilö.
Tuskin sinäkään sitäpaitsi tämän tapauksen yksityiskohtia paremmin tunnet, joten millä oikeudella kirjoittelet itse tänne?
Laita yhteystietosi, nyt on löytynyt ihminen joka osaa kertoa pillereiden pettämisen/toimivuuden perusteella ihmisen älykkyyden. Susta tulee kuuluisa, päässet vielä Ellenin ohjelmaan.
Länsimaisen oikeuskäytännön mukaan jokainen on syytön, kunnen syylliseksi todetaan. Emme todellakaan tiedä, onko tyttö tarkoituksella huijannut. Sitä emme varmaan saa koskaan tietää, sen tietää vain ja ainoastaan tyttö. Tilastollisesti kuitenkin tällaisia ihmisiä on huomattavasti vähemmän, joten kallistun syyttömyyden puolelle. Kenenkään syyttely ei tässä vaiheessa ketään auta, hyvät toimintamallit miten eteenpäin auttavat.
En pettämisen enkä toimivuuden, vaan sen perusteella, osaako niitä syödä oikein. Jos ei osaa, on pakko olla heikkolahjainen, koska niiden syöminen on niin helppoa. Siitä erittäin epätodennäköisestä mutta mahdollisesta vahingon sattumisesta en puhunut mitään.
En tiedä onko aloitus provo vai ei mutta kerron kuitenkin miten ystäväni teki samassa tilanteessa. Hän pyysi tytön ja tytön vanhemnat luokseen juttelemaan tilanteesta, tietysti poika oli mukana kans (kyllä poika oli 18 v ja täysikäinen mutta niin sekaisin tilanteesta että äidin tuki oli tarpeen). Käytiin läpi että tyttö ymmärtää mitä lapsen saaminen tarkoittaa, mitkä taloudelliset resurssit on käytettävissä ja miten poika osallistuu lapsen elämään. Vauva-aikana poika kävi tytön tykönä katsomassa ja hoitamassa vauvaa ja satunnaisesti pitempään kun tyttö halusi "vauvavapaata". Opiskeluaikana poika tapasi nykyisen vaimonsa ja lapsi aloitti viikonloppuvierailut isänsä luona. Ja nykyään kaikki on ihan ok ja pojalla on myös muita lapsia ja tämä esikoinen on ihan osa pojan perhettä.
Yksi juttu minkä ystäväni järjesti oli kun poika kuuli tämän hänelle niin järkyttävän uutisen niin poika meni juttelemaan ensikotiin miespuolisen sosiaalityöntekijän (tai joku semmoinen) mitä isyys on ja tarkoittaa sekä isän kuin lapsen näkökulmasta. Samoja asioita kuulemma jutteli kuin kukatahansa vastuuntuntoinen vanhemoi mutta se on erilaista kuulla ne asiat ulkopuoliselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmyydestä sakotetaan.
Ap:n poika kuitenkin varmasti tietää, että pillerit voivat pettää helposti? Esim. joko niin ettei muista ottaa säännöllisesti (joka on tietenkin tytön syy, mutta ei valinta) tai sitten että vatsataudin vuoksi elimistö menee sekaisin.
Jos lapsen saaminen on maailmanloppu, niin tuplaehkäisy.
Pillerit pettävät tosi harvoin, jos niitä käyttää oikein. Ihmisen täytyy olla vajaaälyinen, jos ei siihen kykene.
Ja niissä tapauksissa, joissa on vatsataudin tms. vuoksi riski pillerien pettämiselle, voi nainen vaatia kondomin käyttöä. Ja vaikka itse haluaisi ottaa riskin, toinen ei sitä välttämättä halua. Naisena siis varmistaisin kumppanilta, haluaako hän ottaa riskin ennen kuin päästän panemaan paljaalla, jos ehkäisy on ollut yhteisestä päätöksestä minun vastuullani.
Tietenkin voi vaatia, mutta itse en ainakaan tiedä tapauksesta muun kuin minä AP on kertonut.
Jos pillerit käuytössä = molempien vastuu.
Tyttö valehteli = tytön vastuu.Pillerit ei ole 100 %.
Lapsi on nyt olemassa ja tehty; molemmat oli naimassa yhdessä - kummankin vastuu ihan samalla tavalla.
No tätähän olen juuri yrittänyt sanoa koko keskustelun aikana.
Vastuu ei ole sama, jos tyttö hankkiutui raskaaksi tarkoituksella ja petoksella. Tarina ei ikävä kyllä kerro, oliko kyse tästä vai ei.
Niinhän minä juuri sanoin?
"Jos pillerit käytössä = molempien vastuu.
Tyttö valehteli = tytön vastuu."
- Minä edellisellä sivullaMiehillä ei sitten ole mitään vastuuta mistään? Ei koskaan tarvitse ehkäistä itse? Ei edes vastuuta siitä, että uskoo kaikki puheet? Kyllä sillä toisella naijalla on koko ajan puolet vastuusta.
On jostain. Ei katso sukupuolta.
Ei silloin, jos toinen osapuoli on luvannut hoitaa ehkäisyn yksin.
Epäiletkö myös oman kumppanisi sanaa joka asiassa ja varaudut pahimpaan, vai perustuuko parisuhde luottamukseen?
Ei ole.Miehenä sinun on siis täysin mahdoton ymmärtää lukua 99 % varmuus? Joka kerta, pillereistä huolimatta, voi saada aikaiseksi lapsen.
Kyse ei ole toisen osapuolen lupauksesta vaan e-pillerien ehkäisytehosta. Se ei ole absoluuttinen.
Luotan kumppaniini, mutta en ole niin tyhmä, että luottaisin absoluuttiseen ehkäisyyn.
No mä olen kyllä nainen. 😄 Itse haluan ajatella niin, että jos mieheni lupaa ottaa vastuun jostain asiasta, hän sen myös tekee. Jos hän sanoo, että kondomi on riittävä suoja sukupuolitaudeilta, luotan hänen sanaansa. Samalla tavalla ymmärrän, että tarinan poika on voinut luottaa tytön sanaan ja siihen, että tyttö on ollut perillä pillereiden ehkäisytehosta, koska yleensä parisuhteessa toiseen voi ja haluaa voida luottaa. Ei toi prosenttiluku ole välttämättä tullut heillä edes puheeksi. Ehkä tyttö on vaan todennut tehon olevan riittävä, koska on itse ollut hiukan tyhmä.
Sitten ole kyllä aika ajattelemton ja tyhmä naisenakin. Ei mikään ehkäisy yksin ole 100 %. Miten ihmiset ei tajua tätä? Olisin kuvitellut, että edes naiset tiedostaa tämän. Miehet nyt yleisesti eivät tunnu ymmärtävän, että seksillä ja raskauksilla on jokin yhteys.
Ei kai niitä vahinkoja syntyisikään, jos ehkäisy olisi absoluuttisen varmaa.
Kondomi suojaa sukupuolitaudeilta - mutta jos taas suikkiin ottaa ilman (jompi kumpi), niin siinähän ei ole tätä suojaa.
Tyhmyydestä sakotetaan. Ei omasta tyhmyydestä voi pistää syytettä toiselle (yksin).
Ainahan voit auttaa poikaa ja miniäkokelasta lastentarvikeluetteloa tehdessä. Tuleeko vauva teidän kattonne alle asumaan? Olisko sulla jotain poikasi muinaisia tarvikkeita uusiokäytettäväksi?
1. Kerro pojallesi ettei tee mitään äkkinäistä ratkaisua nyt vaan ajan kanssa asiat järjestyy tavalla tai toisella.
2. Voit kertoa pojalle että ei ole suotavaa painostaa toista aborttiin kohtuuttomasti. Mutta kerro myös että keskenmenot on yllättävän yleisiä vielä alkuvaiheessa eli nyt vain rauhassa odottamaan ja tilanne selkiytyy myöhemmin
3. Jos raskaus jatkuu niin isyystesti vauvan synnyttyä. Jos on isä niin sitten vaan miettimään miten sitten suhtautuu kun näkee vauvan jne. Näkee mikä tilanne on tuon tytön kanssa haluaako yrittää Perhe-elämää. Tai haluaako vain nähdä välillä lastaan. Vai jääkö isyys elareiden maksamiseen (ja selitä ettei niitäkään maksa kun opiskelee eikä ole tuloja vaan kela maksaa ne silloin).
Eli luo nyt uskoa poikaan että kyllä tästä selvitään. Ja opasta että jatkossa mielellään kaksinkertainen ehkäisy jos ei halua lasta. Pillerit oikeasti voi pettää vaikka tyttö ottaisi ne mielestään ihan oikein (mahatauti jne). Ja sukupuolitaudeistakin kannattanee mainita. Jos toinen on valmis panemaan ilman kortsua niin voi olla että niin on tehnyt ennenkin...
Mutta ennenkaikkea tue poikaasi ja vala uskoa että ei asia ole maailmanloppu.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei halua lapsia, täytyy huolehtia ehkäisystä. Poikasi ei huolehtinut.
Siis: jos mies ei halua lapsia, ei pidä luottaa naisiin. Puolet on patologisia valehtelijoita.
Jos teillä on mahdollisuus, niin hankkikaa pojalle keskusteluapua. Onhan tämä kuitenkin aikamoinen kriisi nuoren ihmisen elämässä. Ja itsemurhalla uhkailu on aina vakava juttu.
Onhan sulla ap myös joku, johon voit tukeutua. On tämä sinullekin iso asia. Kukaan ei toivo tällaisia asioita omalle kohdalle. Tiedän ja tunnen kuitenkin ihmisiä, jotka ovat tilanteessanne selvinneet ja pärjänneet. Ikävä kyllä on käynyt myös toisinpäin: poika on luvannut olla lapselle isä, mutta jättänyt äidin ja lapsen sitten kuitenkin oman onnensa nojaan.
Usko pois, kyllä te tästä selviätte.
Vierailija kirjoitti:
Minä voisin asian oikeuteen. Sanoisin että en olisi koskenutkaan häneen jos olisin tietänyt että hän valehtelee.
Tuskin kannattaa. Tämmöisissä asioissa oikeuslaitos on niin puolueellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei halua lapsia, täytyy huolehtia ehkäisystä. Poikasi ei huolehtinut.
Siis: jos mies ei halua lapsia, ei pidä luottaa naisiin. Puolet on patologisia valehtelijoita.
Ei pidä luottaa, että e-pillerit on absoluuttinen ehkäisykeino, koska ne eivät ole. Jos ei halua lapsia, niin käyttää ehkäisyä itsekin eli kondomia.