Meitä pyydettiin tänään kummiksi aika erikoisilla saatesanoilla..
Sukulaispariskunta kävi kylässä lastensa kanssa ja pyysivät meitä kummiksi, suostuttiin ilomielin kunnes totuus paljastui.
Kun olimme suostuneet alkoi helpottunut päivittely siitä, että "Huh siis onneksi tajuttiin, että teitä voisi kysyä. Nää kaikkien suosituimmat sukulais- ja ystäväpariskunnat kun on jo niin monien kummeja, että ei oikein heitäkään voi enää pyytää. Kyllä me pitkään mietittiin ja kyseltiin monia ja sitten tuli vielä mieleen, että onhan se Emmi serkku ja sen mies! Ja ette taida olla kenenkään kummeja vielä niin riittää sitten aikaa kivasti tälle meidän pienelle. Ai että miten helpottuneita ollaan, tuntui, että kaikki on jo varattuja ja ne parhaat kummit pitäisi varata itselleen jo ties milloin (naurua)
Katsottiin mieheni kanssa toisiamme aika hämmästyneinä, että mitä ihmettä tässä tapahtuu, eivätkö oikeasti tajua miten puhuvat. Nytt kaduttaa kun tuli lupauduttua. Lapselle oli jo tulossa 3 kummia niin mihin meitä sitten edes tarvitaan kun ei olla niitä suosittuja pariskuntia ilmeisesti :(
Kommentit (97)
Kun pääsette järkytyksestä yli, niin puhelin käteen ja perutte kummiksi lupautumisen. He olivat törkeitä teitä kohtaan, joten ei tarvitse murehtia heidän tunteitaan.
Vierailija kirjoitti:
No, miksi ette sitten kieltäydy? Voi siitä pestistä kai vieläkin jättäytyä pois, vai onko ne ristiäiset jo huomenna? Jos ihmettelevät, niin ainahan voitte sanoa sen saman, mitä tuohon kirjoitit. Välit voivat tietysti, mutta se riski on otettava, jos ei halua olla kynnysmattona.
Ristiäiset 2 viikon päästä. Ap
Ajattele niinpäin että teistä tulee lapsen ei vanhempien kummeja.
Kummien löytäminen on monelle tänä päivänä vaikeaa, Helsingissä jotkut jättää lapsen kastamatta kun ei ole kirkkoon kuuluvaa lähipiiriä jota voisi kysyä. Jotkut ihmiset nyt vaan on liian avoimia ja kertovat kaiken, kun toiset on kohteliaasti hiljaa. Noloa vanhemmille, jos ette voi olla välittämättä avautumisesta niin voi miettiä vielä kieltäytymistäkin. Lapsi ansaitsee kummit jotka haluaa kummeiksi.
Mä pahoittaisin mieleni sen verran, että soittaisin perään ja sanoisin että ei ehkä sittenkään olla valmiita kummiksi. Välit varmaan menee, mutta jos arvostus on muutenkin tuota luokkaa niin ei varmasti kauhea menetys.
WTF! Todella omituisia. Sinuna ilmoittaisin, että jatkatte epäsuosittuina olemista ja kieltäydytte kunniasta olla kummi.
Minä ainakin peruisin. Jos lapsella on jo entuudestaan kummeja, ette edes aseta serkkuanne vaikeaan tilanteeseen.
Kun nyt vaan opetatte, että vähän kannattaa miettiä, mitä suustaan päästää.
Sitä paitsi: jos sitaatti on edes jotakuinkin oikein kirjattu tuohon aloitukseen, niin se kertoo aika selvästi, että teitä aiotaan nakittaa lapsenhoidolla: ette taida olla kenenkään kummeja vielä niin riittää sitten aikaa kivasti tälle meidän pienelle
Laittakaa vaikka tekstari: Mietimme asiaa uusiksi XX (miehesi) kanssa, ja päätimme sittenkin kieltäytyä kummiksi ryhtymisestä. Puheistanne päätellen olimme teille vihoviimeinen vaihtoehto, ja sellainen ei ketään houkuta noinkin vakavaan ja tärkeään tehtävään. Mitäpä, jos kysyisitte sittenkin niitä mielestänne "suositumpia pariskuntia". Terveisin "epäsuositut" YY ja XX.
Juu, välit menee, mutta vit.n väliä, kun tyypit on tuollaisia mölöjä.
Koska kyse on sukulaisista, kannattaa ehkä ensin kertoa taustat joillekin lähimmille sukulaisille, niin eivät leimaa teitä k-päiksi.
Soittaisin ja ilmoittaisin ettette olekaan käytettävissä, kun muistitte juuri, että teidän suosituimmat sukulais- ja ystäväpariskunnat ovat lisääntymispuuhissa ja toivotte pääsevänne sinne kummeiksi.
Onhan toi nyt törkeää käytöstä. Vaikka lapselle ettekä vanhemmille kummeiksi menekään mutta eiköhän teitä pelkknä lahja- automaatteina käytettäisi, jos alku oli jo noin lupaava.
Kiitos. Taidetaan tosiaan perua koko homma :( ap
Niin, voihan sitä laittaa myös tekstiviestin. Jos ei halua alkaa sen tarkemmin kertomaan syitä perumiselle niin laittaisin vain että "Olemme miettineet miehen kanssa, että kieltäydymme kuitenkin kummin tehtävästä. Kiitos kuitenkin kunniasta!"
Mulla tulis niin paha mieli noista sukulaisesi sanoista että en vaan pystyisi olemaan kummi.
En tajua koko kummihömpötystä. Vanhentunut tapa, jolla ei ole mitään merkitystä. Muuta kuin se, että kummien oletetaan muistavan juhlapäivinä, vaikka ei muuten oltaisi missään tekemisissä.
Ymmärrän jos vahingossa lipsauttaa jotakin mutta luulisi olevan nolona sen jälkeen. Mutta jos noin paljon höpötellyt tollasia, niin joko he ovat vain erittäin törppöjä tai sitten oikeasti halusivat pahoittaa teidän mielen.
En tiedä kumpi on pahempi vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän jos vahingossa lipsauttaa jotakin mutta luulisi olevan nolona sen jälkeen. Mutta jos noin paljon höpötellyt tollasia, niin joko he ovat vain erittäin törppöjä tai sitten oikeasti halusivat pahoittaa teidän mielen.
En tiedä kumpi on pahempi vaihtoehto.
Mulle tuli mielikuva että kysyminen itsessään on vaatinut vanhemmilta rohkeutta ja kun olette lupautunut niin helpotus on ollut niin yllättävä että seurauksena on ollut liiallinen avautuminen eikä välttämättä ole tarkoittanut sitä ollenkaan miltä se kuulosti.
Monet miettivät useampia kummivaihtoehtoja, tässä on se erikoisuus että pariskunta kertoo sen avoimesti. Hölösuitahan he ovat, mutta moni ajattelee pahemmin ja osaa vain olla kohteliaasti hiljaan.
Harmi, tuo peruminen molempien ( teidän ja vauvan) kannalta, kuulosti nimittäin siltä että sinä olisit ollut valmis kummiksi.
vaikutttavat hiukan yksinkertaisilta. kannattaa sitten kummilapselle hankkia kirjallisuutta ja tehtä kaikenlaista kehittävää, niin että tulisi parempi ajatuksen juoksu lapselle.
Itse oon sanonut että en ala enään kenenkään kummiksi. Vielä eräs pyysi vaikka ilmoitin niin sanoin että en ala.
Perutte tietenkin ja kerrotte rehellisesti että syy oli tuo. Joutavat opiskella käytöstapoja. Kummilapseen menee sen verran aikaa ja rahaa ettei törpöille vanhemmille kannata suostua kummiksi. Jos käyttäytyvät noin nyt niin mites tulevaisuudessa? Haluatteko pahoittaa mielenne joka syntymäpäivä jne?
Älkää nyt peruko! Onhan tuo tosi tökeröä ja moukkamaista, mutta jotkut ihmiset nyt vain ovat tyhmiä tai ainakin puhuvat tyhmiä, varsinkin jos ovat hermostuneita. Nouskaa asian yläpuolelle. Voi olla että kun ensijärkytyksestä toivutte, niin alkaa jo vähän naurattaa. Tuohan on nimittäin kuin suoraan jostain siskonpedistä tai jostain... :DD Apua, "parhaimmat kummit täytyy varata" :DDD Ja minä kun olen aina ollut luulossa että kummeiksi pyydetään niitä rakkaimpia läheisiä, joiden haluaa aina olevan lastensa elämässä!
Teitä pyydettiin kummeiksi ja suostuitte.
Halusitte kummeiksi .
Jos vanhemmat ovat moukkia, he ovat kuitenkin teidän ystäviä. Ajattele lasta, hänelle kummeja ootte ettekä vanhemmille.
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt peruko! Onhan tuo tosi tökeröä ja moukkamaista, mutta jotkut ihmiset nyt vain ovat tyhmiä tai ainakin puhuvat tyhmiä, varsinkin jos ovat hermostuneita. Nouskaa asian yläpuolelle. Voi olla että kun ensijärkytyksestä toivutte, niin alkaa jo vähän naurattaa. Tuohan on nimittäin kuin suoraan jostain siskonpedistä tai jostain... :DD Apua, "parhaimmat kummit täytyy varata" :DDD Ja minä kun olen aina ollut luulossa että kummeiksi pyydetään niitä rakkaimpia läheisiä, joiden haluaa aina olevan lastensa elämässä!
Olen täysin eri mieltä. Jos ap miehineen suostuu hätävarakummiksi niin sitten suostuu myös vuosikausien vertailuun, miten muut kummit ostivat kalliimpia lahjoja. Minä olen ollut tällainen kummi, tosin minut lupasi kummiksi äitini, kun lapsen vanhemmat ottivat häneen yhteyttä ensin :(
No, miksi ette sitten kieltäydy? Voi siitä pestistä kai vieläkin jättäytyä pois, vai onko ne ristiäiset jo huomenna? Jos ihmettelevät, niin ainahan voitte sanoa sen saman, mitä tuohon kirjoitit. Välit voivat tietysti, mutta se riski on otettava, jos ei halua olla kynnysmattona.