Inhottavat äitipuolet
Onko täällä muita, joiden äitipuoleksi on sattunut tulemaan kiero ja manipuloiva pipipää? Sellainen joka sai oman biovanhemman kääntymään omia lapsiaan vastaan? Sellainen, joka vihasi täysin avoimesti lapsipuoliaan ja käytti henkistä väkivaltaa joka ikinen päivä?
Miten teidän suhteenne toimii aikuisena? Oletteko väleissä?
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli DaddyOFive ja vaimonsa Heather varmasti oikein katalysoivat toisiaan pahemmiksi lapsia kohtaan, kuin millaisia olisivat asiassa erikseen. Mutta kas kummaa siinäkin perheessä ne ovat ne isän lapset, joita lähinnä kiusataan, vanhin lapsi ei käytännössä saa mitään osakseen, vaan on kiusaaja nro 3, ja kaksi muutakin äidin lasta pääsevät todella vähällä. Sen sijaan miehen lapsia kiusataan ja rääkäään aivan armotta. DaddyOFive siis Youtubessa, jos joku ei ole kuullut. Googlella löytyy.
Äidillä siinä (Heather) ei ole mitään sydäntä niitä isän lapsia kohtaan.
12Väkivaltaisella on tottakai vastuu omista teoistaan, mutta jos joku manipuloi tämän impulssiivisen ja väkivaltaisen toisen kimppuun, niin ihan yhtä syyllinen tämä manipuloija on. Varsinkin jos voisi manipuloida tilanteen myös positiiviseksi. Sellaiseksi, ettei väkivaltainen käyttäisikään väkivaltaa. Äitipuoleni sanoi siskolleni ihan suoraan, että harmi ettei isämme päässyt hakkaamaan meitä sen pahemmin. En tiedä, miten paljon pahemmin olisi pitänyt hakata, kun sisko mm. vedettiin portaat alas hiuksista, sen jälkeen isä hakkasi vyön solkiosalla ruumiiseen ja lopuksi päätä seinään. Tappaako olisi pitänyt?
ApNo huh huijaa joo.
Mun isä ei ole koskaan ottanut vastuuta mistään, vaan on syyttänyt aina vaimojaan kaikesta, mun äitiä ja sittemmin vaimoaan, jos on jotain kupruja ollut. Ja esiintynyt mulle päin vaimojensa uhrina. Olenkin uskonut sen. Näen isän pikkupoikana, kyvyttömänä. Kai äitini ja se vaimokin sitten olivat vain kyvyttömiä ja eivät pysty vastaamaan teoistaan mitenkään.
12Mun isä on pyytänyt anteeksi sitä, että oli kelvoton vanhempi. Että oli liian ankara. Että ei välittänyt. Siksi on helpompi olla isäni kanssa tekemisissä nykyään, kyllä minä häntäkin olen vihannut. Äitipuoleni ei kadu, ei pyydä anteeksi. Kieltää tapahtuneet ja jatkaa manipulointia. Siksi tunnen suurempaa vihaa kyseistä ihmistä kohtaan. On isässänikin vikaa, paljonkin. Ei kukaan normaali ihminen kohtele omia lapsiaan siten, miten isäni kohteli. Eikä kukaan terve ihminen antaudu noin räikeälle manipuloinnille.
ApToi on minusta just sitä traumatisoivaa, kun syyllinen yrittää päästä syyllisyydestään olemalla myöntämättä mitään virheitään! Eikä pyydä anteeksi, ei osoita mitään tajuamisen merkkejä siitä, mitä teki toiselle.
Ei munkaan isän vaimo mitään vikaa itsessään näe. Huvittavinta on, että hän sekoittaa vihansa äitiäni kohtaan minuun. Varsinkin ev-oikeudenkäynnissä tuomari varmaan mietti, että miten liittyy asiaan, kun vaimo sönkötti riidoista, joihin minä en ole koskaan ollut osapuoli, vaan äitini, hän ja isäni. Isän edunvalvontaan liittyy miten? :D
12
Minun kohdalla äitipuoli varmaan kostaa kateuttaan äitiäni kohtaan meihin. Isäni on aina rakastanut äitiäni ja rakastaa edelleen enemmän, mitä äitipuolta. Syytön minä lapsena siihen olen ja olen syytön edelleen. Olen sanonut isälleni monta kertaa, että eiköhän olisi aika päästää kuolleesta ihmisestä irti ja keskittyä nykyhetkeen. Olen jopa toiminut heidän riitojensa sovittelijana, kun isä mietti yhdessä vaiheessa eroamista äitipuolesta. Halusin silloin antaa äitipuolelleni uuden mahdollisuuden, mutta ei noin häiriintynyt ihminen tule koskaan muuttumaan.
Ap
Onneksi oma isä löysi mukavan naisen, sain hyvän äitipuolen. Samalla kyseisen naisen lapset saivat maailman kamalimman isäpuolen.. alkoholisti, väkivaltainen, manipuloiva ja kerta kaikkiaan täydellinen painajainen. Toinen tytöistä muutti pois ja katkaisi välit kokonaan äitiinsä ja muihin sisaruksiinsa. Kun viimeinen tää nainen uskalsi isäni jättää (uhkasi välillä itsemurhalla, välillä uhosi ettei kukaan selviä hengissä jos hänet jätetään), meni vielä reilu vuosi että tytär otti äitiinsä taas yhteyttä. Kannattaa tutkailla paremmin ja ajan kanss, minkälaisen ihmisen tuo perheeseensä
Vierailija kirjoitti:
Pahoja äitipuolia on ollut aina, Lumikillakin.
Ja sillä Eerikalla, joka menehtyi ----äitienpäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli DaddyOFive ja vaimonsa Heather varmasti oikein katalysoivat toisiaan pahemmiksi lapsia kohtaan, kuin millaisia olisivat asiassa erikseen. Mutta kas kummaa siinäkin perheessä ne ovat ne isän lapset, joita lähinnä kiusataan, vanhin lapsi ei käytännössä saa mitään osakseen, vaan on kiusaaja nro 3, ja kaksi muutakin äidin lasta pääsevät todella vähällä. Sen sijaan miehen lapsia kiusataan ja rääkäään aivan armotta. DaddyOFive siis Youtubessa, jos joku ei ole kuullut. Googlella löytyy.
Äidillä siinä (Heather) ei ole mitään sydäntä niitä isän lapsia kohtaan.
12Väkivaltaisella on tottakai vastuu omista teoistaan, mutta jos joku manipuloi tämän impulssiivisen ja väkivaltaisen toisen kimppuun, niin ihan yhtä syyllinen tämä manipuloija on. Varsinkin jos voisi manipuloida tilanteen myös positiiviseksi. Sellaiseksi, ettei väkivaltainen käyttäisikään väkivaltaa. Äitipuoleni sanoi siskolleni ihan suoraan, että harmi ettei isämme päässyt hakkaamaan meitä sen pahemmin. En tiedä, miten paljon pahemmin olisi pitänyt hakata, kun sisko mm. vedettiin portaat alas hiuksista, sen jälkeen isä hakkasi vyön solkiosalla ruumiiseen ja lopuksi päätä seinään. Tappaako olisi pitänyt?
ApNo huh huijaa joo.
Mun isä ei ole koskaan ottanut vastuuta mistään, vaan on syyttänyt aina vaimojaan kaikesta, mun äitiä ja sittemmin vaimoaan, jos on jotain kupruja ollut. Ja esiintynyt mulle päin vaimojensa uhrina. Olenkin uskonut sen. Näen isän pikkupoikana, kyvyttömänä. Kai äitini ja se vaimokin sitten olivat vain kyvyttömiä ja eivät pysty vastaamaan teoistaan mitenkään.
12Mun isä on pyytänyt anteeksi sitä, että oli kelvoton vanhempi. Että oli liian ankara. Että ei välittänyt. Siksi on helpompi olla isäni kanssa tekemisissä nykyään, kyllä minä häntäkin olen vihannut. Äitipuoleni ei kadu, ei pyydä anteeksi. Kieltää tapahtuneet ja jatkaa manipulointia. Siksi tunnen suurempaa vihaa kyseistä ihmistä kohtaan. On isässänikin vikaa, paljonkin. Ei kukaan normaali ihminen kohtele omia lapsiaan siten, miten isäni kohteli. Eikä kukaan terve ihminen antaudu noin räikeälle manipuloinnille.
ApToi on minusta just sitä traumatisoivaa, kun syyllinen yrittää päästä syyllisyydestään olemalla myöntämättä mitään virheitään! Eikä pyydä anteeksi, ei osoita mitään tajuamisen merkkejä siitä, mitä teki toiselle.
Ei munkaan isän vaimo mitään vikaa itsessään näe. Huvittavinta on, että hän sekoittaa vihansa äitiäni kohtaan minuun. Varsinkin ev-oikeudenkäynnissä tuomari varmaan mietti, että miten liittyy asiaan, kun vaimo sönkötti riidoista, joihin minä en ole koskaan ollut osapuoli, vaan äitini, hän ja isäni. Isän edunvalvontaan liittyy miten? :D
12Minun kohdalla äitipuoli varmaan kostaa kateuttaan äitiäni kohtaan meihin. Isäni on aina rakastanut äitiäni ja rakastaa edelleen enemmän, mitä äitipuolta. Syytön minä lapsena siihen olen ja olen syytön edelleen. Olen sanonut isälleni monta kertaa, että eiköhän olisi aika päästää kuolleesta ihmisestä irti ja keskittyä nykyhetkeen. Olen jopa toiminut heidän riitojensa sovittelijana, kun isä mietti yhdessä vaiheessa eroamista äitipuolesta. Halusin silloin antaa äitipuolelleni uuden mahdollisuuden, mutta ei noin häiriintynyt ihminen tule koskaan muuttumaan.
Ap
Joo, tuttua tuokin, että saa toimia heidän välisenä terapeuttinaan. Meillä taas vaimo pohti eroa monestikin, koska isäni on sellainen jääräpää ja jästipää ja ei kovin huomaavainen toisaalta jne. Mutta koitin lohduttaa vaimoa, että oikeasti isä ei tarkoita sillä mitään pahaa ja että voit aivan hyvin ostaa tarvitsemiasi asioita, kun isä pihisteli ja vaimo ei nalkuttamisen takia kokenut voivansa hankkia tarvitsemiaan asioita. Sanoin vaimolle monta kertaa, että isä kyllä jaksaa jurnuttaa, mutta ei sen ajatukset ja suhtautuminen sinuun, vaikka ostaisitkin tarvitsemaasi, mihinkään muutu. Että rauhassa vain olet "röyhkeämpi". Mutta vaimoa aina vaan närästi noi ja silti piti yhdessä jäkittää, haukkua vastaan isääni, eikä erota voi.
Ja vahtia piti, ettei isäni anna mitään kellekään muullekaan sitten, siis alkaen ajastaan ja tuestaan tyttärelle.
12
Minä olin jo aikuinen, kun sain "äitipuolen". Harvinaisen kiero nainen oli kyseessä. Olin perheetön ja isä pyysi aina lomilla tulemaan hänen luokseen. Vähitellen selvisi, että se nainen pyrki koko ajan vaikuttamaan, etten olisi saanut tulla, en ainakaan viipyä kovin kauan. Isän asioita hoiteli hänen veljenpoikansa ja tämän se nainen sai käännytettyä puolelleen. Todellisuus paljastui, kun isä sitten kuoli. Kuulin naapurilta, että se nainen oli haukkunut minut pataluhaksi. Kaikkia kieroiluja ja ilkeilyjä en halua enää edes muistella. Puistattaa vieläkin ajatella sitä kaksinaamaista akkaa.
Ja kun kuuntelin sen DaddyOFiven vaimon määkimistä jonkun tyypin haastattelussa, jossa sanoi siitä rääkkäämästään pikkupojasta, että "hänestä tulee isona vielä näyttelijä, siitä olen varma" niin kylmät väreet menivät selässä, hän kuulosti aivan isäni vaimolta. Eli oikeuttaa omaa käytöstään sillä, että näkee asiat vain niin kuin on itse päättänyt nähdä, mitään todentuntuistakaan asiassa ei tarvitse olla. Eli lapsiaan rääkkäävät vanhemmat ovat puolustautuneet nyt sillä, että lapset vain näyttelevät mukana niillä kiusaamisvideoilla.
Sanomalla Codya tulevaksi näyttelijäksi äitipuoli oikeuttaa videoilla näkyvän rääkkäämisen, koska siellä kauhuissan itkevä Cody vain näyttelee, niin hänhän tekee oikeastaan vain hyvää pojalle, koska auttaa tätä harjoittelemaan. Näin ajattelee sairas ihminen.
12
"hänestä tulee isona vielä näyttelijä, siitä olen varma"
Tällä laiseella on lisäksi vielä se kaiku, että jos poika myöhemmin bioäitinsä kanssa vaikka syyttää äitipuolta rääkkäämisestä ja kaltoinkohtelusta, niin äitipuolihan väittää lapsen vain näytelleen videolla satutettua, jotta voi tehdä heistä, lapsesta ja tämän äidistä häntä, syytöntä ihmistä, jahtaavia rikollisia valehtelijoita.
Onneksi tuo nyt ei tule menemään kellekään läpi, kun ne videot ovat todisteena.
12
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entinen äitipuoli oli juuri tuollainen. Kiero ja kateellinen. Kerran tuli mulle kahdestaan sanomaan kuinka tietää mitä peliä pelaan, miten kiedon isän pikkusormeni ympärille ja räpäytän silmiä. En tajunnut mitä tarkoittaa enkä vieläkään tajua. Paljoa en ole pyytänyt, lähellä oloa ja vanhemmuutta vain.
Yritti saada isän hylkimään meitä, hänen lapset olivat parempia, hänen lapsiaan pitää rakastaa enemmän. Kaikkea häslinkiä siinä oli. Suhde loppui kun äitipuoli kirjaimellisesti ryösti pankin. Tämän sain tietää vasta aikuisena ja äidin kautta.
Emme ole enää missään tekemisissä eikä edes kiinnosta miten hällä menee. Toivottavasti ei liian hyvin.
Onnellinen. Isäni on vielä yhdessä kyseisen kotkan kanssa, joten en pääse eroon. Olen yrittänyt tulla toimeen, olen yrittänyt antaa anteeksi kaikki ne sairaat jutut, mitä ihminen teki minulle ja siskoilleni lapsena. Mutta kieroilu vain jatkuu. Jos hän ei pääse hyötymään minusta, hän alkaa taas manipuloimaan ja kieroilemaan. Haluaisin päästä koko ihmisestä eroon, vihaan kieroja ihmisiä.
Totta, olen onnellinen. Nykyinen äitipuoli on mahtava, ihanampaa ihmistä ei voisi olla. Toivottavasti isäsi näkee minkälaisen naisen kanssa onkaan yhdessä ja pääsette hänestä eroon. Tiedän missä tilanteessa olet ja todellakin toivon, että pääset hänestä eroon. Tsemppiä.
En usko, että pääsen eroon. Isäni on täysin sokea vaimonsa manipuloinnille, aivan totaalisen sokea. Vaikka sille taluttaisi todisteet eteen, jotka FBI olisi vahvistanut, niin ukko olisi silti pihalla. Ja isäni on jo niin huonossa kunnossa (sairas), joten tuskin elää enää kymmentä vuottakaan.
Äitipuoleni oli muuten yhdessä vaiheessa minulle kateellinen siitä, miten paljon perintöä voinkaan saada, kun rakas mummoni kuolee. Että on kuulemma epäreilua, kun hänen lapsensa eivät tule saamaan sellaisia perintörahoja.
Öööh? Miten ihminen kehtaa sanoa tuollaista saati edes olla kateellinen tuommoisesta? Ihminen menettää itselleen rakkaan henkilön, silloin pitäisi olla aivan sama tuleeko edes käytettyä nenäliinaa perinnöksi. Nuo ovat aivan toispuoleisia asioita. Kertoo jo paljon kyseisestä henkilöstä.
Onko sinun pakko olla hänen kanssaan tekemisissä? Onko mitenkään mahdollista nähdä vain isääsi?
No, mä olen äitipuoli ja rehellisesti sanottuna, olen joskus miettinyt sitä kuinka epäreilusti tässä elämässä jako tapahtuu. Lapsipuoleni tulevat saamaan sekä äidiltään että hänen vanhemmiltaan tuntuvan omaisuuden ja lapset saavatkin koko ajan jotain jo nyt. Tiedetään, että autokoulut, autot, asuminen aikusena on turvattu. Minun lapsilla ja meidän yhteisillä ei ole, vaikka molemmat ollaan töissä. Että joo, kyllä se välillä pistää vituttamaan, varsinkin kun minäkin joudun osallistumaan lasten elatukseen heidän täällä ollessaan vuoroviikoin. En silti lapsille sano mitään, vaan ihan kiltti olen. Ei asia heidän vikansa ole.
Pidän suuni kiinni ja säästän sen minkä voin tulevaisuutta varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entinen äitipuoli oli juuri tuollainen. Kiero ja kateellinen. Kerran tuli mulle kahdestaan sanomaan kuinka tietää mitä peliä pelaan, miten kiedon isän pikkusormeni ympärille ja räpäytän silmiä. En tajunnut mitä tarkoittaa enkä vieläkään tajua. Paljoa en ole pyytänyt, lähellä oloa ja vanhemmuutta vain.
Yritti saada isän hylkimään meitä, hänen lapset olivat parempia, hänen lapsiaan pitää rakastaa enemmän. Kaikkea häslinkiä siinä oli. Suhde loppui kun äitipuoli kirjaimellisesti ryösti pankin. Tämän sain tietää vasta aikuisena ja äidin kautta.
Emme ole enää missään tekemisissä eikä edes kiinnosta miten hällä menee. Toivottavasti ei liian hyvin.
Onnellinen. Isäni on vielä yhdessä kyseisen kotkan kanssa, joten en pääse eroon. Olen yrittänyt tulla toimeen, olen yrittänyt antaa anteeksi kaikki ne sairaat jutut, mitä ihminen teki minulle ja siskoilleni lapsena. Mutta kieroilu vain jatkuu. Jos hän ei pääse hyötymään minusta, hän alkaa taas manipuloimaan ja kieroilemaan. Haluaisin päästä koko ihmisestä eroon, vihaan kieroja ihmisiä.
Totta, olen onnellinen. Nykyinen äitipuoli on mahtava, ihanampaa ihmistä ei voisi olla. Toivottavasti isäsi näkee minkälaisen naisen kanssa onkaan yhdessä ja pääsette hänestä eroon. Tiedän missä tilanteessa olet ja todellakin toivon, että pääset hänestä eroon. Tsemppiä.
En usko, että pääsen eroon. Isäni on täysin sokea vaimonsa manipuloinnille, aivan totaalisen sokea. Vaikka sille taluttaisi todisteet eteen, jotka FBI olisi vahvistanut, niin ukko olisi silti pihalla. Ja isäni on jo niin huonossa kunnossa (sairas), joten tuskin elää enää kymmentä vuottakaan.
Äitipuoleni oli muuten yhdessä vaiheessa minulle kateellinen siitä, miten paljon perintöä voinkaan saada, kun rakas mummoni kuolee. Että on kuulemma epäreilua, kun hänen lapsensa eivät tule saamaan sellaisia perintörahoja.
Öööh? Miten ihminen kehtaa sanoa tuollaista saati edes olla kateellinen tuommoisesta? Ihminen menettää itselleen rakkaan henkilön, silloin pitäisi olla aivan sama tuleeko edes käytettyä nenäliinaa perinnöksi. Nuo ovat aivan toispuoleisia asioita. Kertoo jo paljon kyseisestä henkilöstä.
Onko sinun pakko olla hänen kanssaan tekemisissä? Onko mitenkään mahdollista nähdä vain isääsi?
No, mä olen äitipuoli ja rehellisesti sanottuna, olen joskus miettinyt sitä kuinka epäreilusti tässä elämässä jako tapahtuu. Lapsipuoleni tulevat saamaan sekä äidiltään että hänen vanhemmiltaan tuntuvan omaisuuden ja lapset saavatkin koko ajan jotain jo nyt. Tiedetään, että autokoulut, autot, asuminen aikusena on turvattu. Minun lapsilla ja meidän yhteisillä ei ole, vaikka molemmat ollaan töissä. Että joo, kyllä se välillä pistää vituttamaan, varsinkin kun minäkin joudun osallistumaan lasten elatukseen heidän täällä ollessaan vuoroviikoin. En silti lapsille sano mitään, vaan ihan kiltti olen. Ei asia heidän vikansa ole.
Eihän se, mitä he aikanaan perivät ole mitenkään sinun lapsiltasi pois. Miehesi kuuluu elättää aiemman liiton lapsiaan nyt, ja hänen tulee antaa kaikille lapsilleen tasapuolisesti. Tämä on niitä uusioliiton harmeja, mutta aika usein vaikuttaa sille, että ne tulevat ihmisille yllätyksinä.
12
Vierailija kirjoitti:
"hänestä tulee isona vielä näyttelijä, siitä olen varma"
Tällä laiseella on lisäksi vielä se kaiku, että jos poika myöhemmin bioäitinsä kanssa vaikka syyttää äitipuolta rääkkäämisestä ja kaltoinkohtelusta, niin äitipuolihan väittää lapsen vain näytelleen videolla satutettua, jotta voi tehdä heistä, lapsesta ja tämän äidistä häntä, syytöntä ihmistä, jahtaavia rikollisia valehtelijoita.
Onneksi tuo nyt ei tule menemään kellekään läpi, kun ne videot ovat todisteena.
12
Toi on kyllä kauhee tapaus. Samoin kaikki Eerikat ja vastaavat. Samaistun nuihin jonkin verran, vaikka meillä ei ihan noin sekopäistä toimintaa ollut. Mutta on se aika sekopäistä rajoittaa lapsen syömistä ja pitää osittain nälässä ihan vain vihan takia. Koska on väärä lapsi. Nälkä oli hyvin tuttu tunne. Ei riitä kerrat laskemaan, kun menin nukkumaan mahalivun kanssa. Koska oli niin kova nälkä. Äitipuoli sanoi, että kouluruoka on ainut lämmin ruoka, millä pitää tulla toimeen. Muuna aikana vain leipää. Aina ei ollut sitäkään ja aikojakin rajoitettiin, milloin sai syödä. Jos tuli kotiintuloaikana illalla kotiin, ei saanut enää syödä mitään. Ja jos oli kotona, sai vittuilua, haukkumista ja mitätöintiä osakseen. Se nainen nautti siitä, että sai minut itkemään. Uhkaili vähän väliä koiran tappamisella. Äitipuolen omille lapsille kaapit notkui ruokaa, niitä vaan ei saanu väärät lapset syödä.
Että ei meitä sentään kidutettu hengiltä, mutta rääkättiin muuten.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahalla on kuule aika pieni merkitys tässä elämässä. Raha ei takaa onnea. Äitipuoleni lapsi sai kaiken mitä rahallisesti voi vain saada. Ja siitä tuli epävakaa patologinen valehtelija. Poliisi on tuttu vieras.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi jos asenteenne on se, että mies lakkaa heille antamasta kun he täysi-ikäistyvät, tai vähentää, ja sinun oma lapsesi edelleen mieheltä saa ja yhteiset lapsenne, niin ne aiemman liiton lapset jäävät siinä taas vähemmälle. Mutta ei se kolikon toinen puoli ole äitipuolten murhe...
12
Nämä parjatut äitipuolet kuitenkin järjestelee teidän rippi- ja lakkiaisjuhlia, mutteivät saa koskaan kiitosta mistään. Hemmotellut lapset luulee, että kaikki naiset on velvollisia rakastamaan toisen lapsia kuin omiaan?Itse tajusin onneksi lähteä uusperheestä, kun huomasin, miten vääristynyttä meno voi olla näissä perhekuvioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidän suuni kiinni ja säästän sen minkä voin tulevaisuutta varten.Lisäksi jos asenteenne on se, että mies lakkaa heille antamasta kun he täysi-ikäistyvät, tai vähentää, ja sinun oma lapsesi edelleen mieheltä saa ja yhteiset lapsenne, niin ne aiemman liiton lapset jäävät siinä taas vähemmälle. Mutta ei se kolikon toinen puoli ole äitipuolten murhe...
12
Ap on oikeassa, ettei rahan määrä vaikuta, mutta tasapuolisuus vanhemmalta. Uusi vaimo tietenkin käy miehensä kanssa keskustelut siitä minkä verran itse antaa. Ei lasten kanssa.
12
Vierailija kirjoitti:
Nämä parjatut äitipuolet kuitenkin järjestelee teidän rippi- ja lakkiaisjuhlia, mutteivät saa koskaan kiitosta mistään. Hemmotellut lapset luulee, että kaikki naiset on velvollisia rakastamaan toisen lapsia kuin omiaan?Itse tajusin onneksi lähteä uusperheestä, kun huomasin, miten vääristynyttä meno voi olla näissä perhekuvioissa.
No ei todellakaan ole järjestämässä, vaan ennemminkin vahtivat, ettei isä voi osallistua, jos tätä haahkaa ei ole kutsuttu. Ja jos lasten äiti ei oikeasti ole lasten elämässä mukana, niin kyllähän se miehen kuuluu järjestää. Jos sinä siihen joudut, niin kärjistän voisi sanoa, että et osaa sopia asioita, miten ne hoidetaan, kuka leipoo vai onko ostokakku jne, miehesi kanssa. Älä siitä lapsia syytä.
12
Pakko todeta ketjuun kirjoittaneille äitipuolille: vika on aina aikuisessa. Olette itse puolisonne valinneet, olette tienneet, mitä saatte ja mihin ryhdytte ja teillä on valta myös siitä tilanteesta poistua. Lapsella tätä mahdollisuutta ei ole. Siksi vika on aina aikuisessa, jos välit ovat huonot. Suurin syyllinen on luultavasti se biologinen vanhempi mutta heti toisena se aikuinen joka on perheeseen tullut tieten tahtoen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan ole järjestämässä, vaan ennemminkin vahtivat, ettei isä voi osallistua, jos tätä haahkaa ei ole kutsuttu. Ja jos lasten äiti ei oikeasti ole lasten elämässä mukana, niin kyllähän se miehen kuuluu järjestää. Jos sinä siihen joudut, niin kärjistän voisi sanoa, että et osaa sopia asioita, miten ne hoidetaan, kuka leipoo vai onko ostokakku jne, miehesi kanssa. Älä siitä lapsia syytä.
12
Kyllä on kamalia juttuja täällä, mutta tuo "isä ei voi osallistua, jos tätä haahkaa ei ole kutsuttu..." Mikäs erikoisuus tämä on? Ei tietenkään isä mene, jos tommoista naurettavaa peliä pidetään ilman syytä.
Muuten kerron äitipuolena sen kääntöpuolen. Olen ollut äp 14 vuotta. Aina on välit olleet ihan jees, mutta monta vuotta sain semmoista rivien välistä ja ilmeillä dissausta. Aina, jatkuvasti mulle muistutettiin, etten ole mukava tai hyvä ihminen ja äitinsä luona istuttiin vaivoiksi asti haukkumassa mua ja isäänsä, erityisesti mua. Suhtauduttiin kuin pahimpaan viholliseen, epäluuloisesti. Jos kysyin, ovatko käyneet vaikka vapputorilla, niin katsotaan toisia ja mietitään, että uskaltaako tolle pedolle vastata tohonkaan. Just semmoinen epäluuloinen, vihamielinen suhtatuminen koko ajan. Joskus pilkahti rentoutta, mutta sitten käytiin taas äidillä ja naamasta näki.
Mies aina vakuutti mulle, että lapset kasvaa aikuiseksi ja tajuaa tän. Äitinsä manipulointi ei ikuisesti toimi ja näkevät totuuden äidistään vielä. Itsekäs, laiska, toisista piittaamaton, omien lasten arvo vain välineenä jne. Ja aikuistuihan ne pikkuhiljaa. Tällä hetkellä välit on hyvät, äitinsä laittavat omaan arvoonsa, ovat aika kypsiä tai välinpitämättömiä. Ja nyt kun heillä on jo omia lapsia, niin minä olenkin se tukipylväs lapsille vielä enemmän kuin mies. Lapset tykkää musta, siitä oikeasta mummusta eivät välitä. Ja mitä tekevät, kun tulee lastenhoito-ongelma, kun kumpikin vanhempi on työreissussa samaan aikaan. Mun puhelin pirahtaa, että otanko lapset meille. Oma äiti ei ole hoitanu minuuttiakaan. Ei suostu, eivät luota, ei ole kiinnostunut. Minä olen se mummupuoli, jonka syliin heidän lapset tulee ensimmäisenä ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahoja äitipuolia on ollut aina, Lumikillakin.
Ja sillä Eerikalla, joka menehtyi ----äitienpäivänä.
RIP
Kyllä mä uskon,että tällaiset hirveydet uusioperheissä on kuitenkin ihan marginaaliryhmässä.Suomalaiset lapset voivat hyvin niin ydin- kuin uusioperheissä.Poikkeuksia tietysti on molemmissa.Ja se on valitettavaa..:/
Ja siis mun ei tarttis välittää siitä, mitä isän vaimo ajattelee minusta, ainakaan niin paljon, jos äitini olisi tukenut minua. Mutta äitini ei ole tukenut hänkään minua, eikä edes ymmärrä, että vaimo syyttää minua siitä, ettei "pärjännyt" äitini kanssa (missä asiassa en mene siihen nyt) ja että miltä se tuntuu minusta! Äidistä minun ei vain tarvitse välittää siitä. Aika kylmää ettei voi olla puolestani edes pahoillaan, että joku käyttäytyy väärin minua kohtaan. Se ei merkitse äidilleni mitään.
Aloittajalla taas ei ole ollut äitiä puolustamassa sinua, eli osin samasta kärsit, eri syistä vain.
12