Inhottavat äitipuolet
Onko täällä muita, joiden äitipuoleksi on sattunut tulemaan kiero ja manipuloiva pipipää? Sellainen joka sai oman biovanhemman kääntymään omia lapsiaan vastaan? Sellainen, joka vihasi täysin avoimesti lapsipuoliaan ja käytti henkistä väkivaltaa joka ikinen päivä?
Miten teidän suhteenne toimii aikuisena? Oletteko väleissä?
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entinen äitipuoli oli juuri tuollainen. Kiero ja kateellinen. Kerran tuli mulle kahdestaan sanomaan kuinka tietää mitä peliä pelaan, miten kiedon isän pikkusormeni ympärille ja räpäytän silmiä. En tajunnut mitä tarkoittaa enkä vieläkään tajua. Paljoa en ole pyytänyt, lähellä oloa ja vanhemmuutta vain.
Yritti saada isän hylkimään meitä, hänen lapset olivat parempia, hänen lapsiaan pitää rakastaa enemmän. Kaikkea häslinkiä siinä oli. Suhde loppui kun äitipuoli kirjaimellisesti ryösti pankin. Tämän sain tietää vasta aikuisena ja äidin kautta.
Emme ole enää missään tekemisissä eikä edes kiinnosta miten hällä menee. Toivottavasti ei liian hyvin.
Onnellinen. Isäni on vielä yhdessä kyseisen kotkan kanssa, joten en pääse eroon. Olen yrittänyt tulla toimeen, olen yrittänyt antaa anteeksi kaikki ne sairaat jutut, mitä ihminen teki minulle ja siskoilleni lapsena. Mutta kieroilu vain jatkuu. Jos hän ei pääse hyötymään minusta, hän alkaa taas manipuloimaan ja kieroilemaan. Haluaisin päästä koko ihmisestä eroon, vihaan kieroja ihmisiä.
Totta, olen onnellinen. Nykyinen äitipuoli on mahtava, ihanampaa ihmistä ei voisi olla. Toivottavasti isäsi näkee minkälaisen naisen kanssa onkaan yhdessä ja pääsette hänestä eroon. Tiedän missä tilanteessa olet ja todellakin toivon, että pääset hänestä eroon. Tsemppiä.
En usko, että pääsen eroon. Isäni on täysin sokea vaimonsa manipuloinnille, aivan totaalisen sokea. Vaikka sille taluttaisi todisteet eteen, jotka FBI olisi vahvistanut, niin ukko olisi silti pihalla. Ja isäni on jo niin huonossa kunnossa (sairas), joten tuskin elää enää kymmentä vuottakaan.
Äitipuoleni oli muuten yhdessä vaiheessa minulle kateellinen siitä, miten paljon perintöä voinkaan saada, kun rakas mummoni kuolee. Että on kuulemma epäreilua, kun hänen lapsensa eivät tule saamaan sellaisia perintörahoja.
Öööh? Miten ihminen kehtaa sanoa tuollaista saati edes olla kateellinen tuommoisesta? Ihminen menettää itselleen rakkaan henkilön, silloin pitäisi olla aivan sama tuleeko edes käytettyä nenäliinaa perinnöksi. Nuo ovat aivan toispuoleisia asioita. Kertoo jo paljon kyseisestä henkilöstä.
Onko sinun pakko olla hänen kanssaan tekemisissä? Onko mitenkään mahdollista nähdä vain isääsi?
Älä ole noin sinisilmäinen. Totta kai kun rahaa on saatavilla, ihmiset alkavat käyttäytyä noin. Koska jokainen meistä kuolee, suru kuolemasta ja raha ovat kaksi eri asiaa. Lisäksi miksi se äitipuoli surisi kauhean syvällisesti miehensä äidin kuolemaa, tuskin tuntee tätä välttämättä kovin hyvin. Ja kuten sanoin, surra ja katsoa, että perintö menee omasta mielestä "oikeaan osoitteeseen" ovat kaksi täysin eri asiaa. En minäkään antaisi surun keskellä perintöäni vaikkapa tälle isäni uudelle vaimolle. Ei se suruun silti vaikuta.
12Aha. Mulla kuoli juuri lähisukulainen. En tiedä onko rahaa tulossa eikä edes kiinnosta, en ole kysellyt perään. Ehkä olen sitten sinisilmäinen, mutta nyt mielummin suren ja muistelen kuin olen ahneena käsi ojossa.
No niin, sanoit sen itsekin. Mutta kun toiset tietävät perinvänsä. Niin paskiaisilleko se raha pitäisikin sinusta antaa?
12No ei tietenkään. Enkä nyt ymmärrä miksi kovin hyökkäät mua vastaan kun ollaan samalla puolella? Niin ainakin luulin.
No anteeksi, ei ole syytä hyökätä, jos sinä ymmärrät, ettei joku joka pitää kiinni oikeuksistaan sure jonkun kuolemaa yhtään sen vähempää, kuin joku, jonka ei ole tarvis mistään kiinni pitääkään! Sehän on hyvä tilanne sitten!
12Tottakai ymmärrän. Nyt jossain vaiheessa vaan meni ristiin, laitetaan aamuväsymyksen piikkiin. Mulla on nyt hyvä tilanne kun ei tarvi pitää kiinni oikeuksistaan, ei ole kukaan kärkkymässä jolle ei kuulu.
Okei, eipä mitään! Tulistun itsekin joskus tosi pienistä, pahoitteluni! Ja todellakin hyvä asia aina, kun ihminen saa keskittyä ihan muuuhun, vaikkapa siihen suremiseen ja itseen ja omaan elämään, kuin onnettomaan taistoon. Kyllä tää multakin on ohi jonain päivänä.
12
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entinen äitipuoli oli juuri tuollainen. Kiero ja kateellinen. Kerran tuli mulle kahdestaan sanomaan kuinka tietää mitä peliä pelaan, miten kiedon isän pikkusormeni ympärille ja räpäytän silmiä. En tajunnut mitä tarkoittaa enkä vieläkään tajua. Paljoa en ole pyytänyt, lähellä oloa ja vanhemmuutta vain.
Yritti saada isän hylkimään meitä, hänen lapset olivat parempia, hänen lapsiaan pitää rakastaa enemmän. Kaikkea häslinkiä siinä oli. Suhde loppui kun äitipuoli kirjaimellisesti ryösti pankin. Tämän sain tietää vasta aikuisena ja äidin kautta.
Emme ole enää missään tekemisissä eikä edes kiinnosta miten hällä menee. Toivottavasti ei liian hyvin.
Onnellinen. Isäni on vielä yhdessä kyseisen kotkan kanssa, joten en pääse eroon. Olen yrittänyt tulla toimeen, olen yrittänyt antaa anteeksi kaikki ne sairaat jutut, mitä ihminen teki minulle ja siskoilleni lapsena. Mutta kieroilu vain jatkuu. Jos hän ei pääse hyötymään minusta, hän alkaa taas manipuloimaan ja kieroilemaan. Haluaisin päästä koko ihmisestä eroon, vihaan kieroja ihmisiä.
Totta, olen onnellinen. Nykyinen äitipuoli on mahtava, ihanampaa ihmistä ei voisi olla. Toivottavasti isäsi näkee minkälaisen naisen kanssa onkaan yhdessä ja pääsette hänestä eroon. Tiedän missä tilanteessa olet ja todellakin toivon, että pääset hänestä eroon. Tsemppiä.
En usko, että pääsen eroon. Isäni on täysin sokea vaimonsa manipuloinnille, aivan totaalisen sokea. Vaikka sille taluttaisi todisteet eteen, jotka FBI olisi vahvistanut, niin ukko olisi silti pihalla. Ja isäni on jo niin huonossa kunnossa (sairas), joten tuskin elää enää kymmentä vuottakaan.
Äitipuoleni oli muuten yhdessä vaiheessa minulle kateellinen siitä, miten paljon perintöä voinkaan saada, kun rakas mummoni kuolee. Että on kuulemma epäreilua, kun hänen lapsensa eivät tule saamaan sellaisia perintörahoja.
Öööh? Miten ihminen kehtaa sanoa tuollaista saati edes olla kateellinen tuommoisesta? Ihminen menettää itselleen rakkaan henkilön, silloin pitäisi olla aivan sama tuleeko edes käytettyä nenäliinaa perinnöksi. Nuo ovat aivan toispuoleisia asioita. Kertoo jo paljon kyseisestä henkilöstä.
Onko sinun pakko olla hänen kanssaan tekemisissä? Onko mitenkään mahdollista nähdä vain isääsi?
Älä ole noin sinisilmäinen. Totta kai kun rahaa on saatavilla, ihmiset alkavat käyttäytyä noin. Koska jokainen meistä kuolee, suru kuolemasta ja raha ovat kaksi eri asiaa. Lisäksi miksi se äitipuoli surisi kauhean syvällisesti miehensä äidin kuolemaa, tuskin tuntee tätä välttämättä kovin hyvin. Ja kuten sanoin, surra ja katsoa, että perintö menee omasta mielestä "oikeaan osoitteeseen" ovat kaksi täysin eri asiaa. En minäkään antaisi surun keskellä perintöäni vaikkapa tälle isäni uudelle vaimolle. Ei se suruun silti vaikuta.
12Aha. Mulla kuoli juuri lähisukulainen. En tiedä onko rahaa tulossa eikä edes kiinnosta, en ole kysellyt perään. Ehkä olen sitten sinisilmäinen, mutta nyt mielummin suren ja muistelen kuin olen ahneena käsi ojossa.
No niin, sanoit sen itsekin. Mutta kun toiset tietävät perinvänsä. Niin paskiaisilleko se raha pitäisikin sinusta antaa?
12Huh, onneksi nuilla ei ole mitään omaisuutta mistä kiistellä. Ennen oli ja mietin aina kauhulla sitä hetkeä, kun tulisi isäni perunkirjoitus. Äitini perinnöstä muuten: äitipuoleni sai isäni puhuttua ympäri siten, että isä antoi saman summan rahaa äitipuoleni lapselle (eli heidän yhteiselleen) siitä syystä, että on epäreilua, että me perimme äitimme ja äitipuolemme lapset eivät saa tässä jaossa mitään. Siis meidän äitimme perinnöstä, joka osittain oli vielä jakamatta.
ApSiis ihan uskomatonta. Mutta antoiko isäsi sen summan omista rahoistaan, vai otettiinko se faktisesti sinun perinnöstäsi? Miten se voi olla, kun eikö kaikilla alaikäisillä pitäisi olla edunvalvoja näissä asioissa ja eikö maistraatti tarkista ne?? Vai saiko isäsi vain olla "edunvalvojasi"? Just joo, jos sai; tiedän, millaista se on, kun siihen iskee heti joku ahne manipulaattori.
Siksihän minäkään en a) luottanut isän vaimoon isän edunvalvojana enkä myöskään b) maistraattiin vaimon toiminnan jälkitarkastajana. No way. Se ammattiev sanoikin mulle, että jos isäni omaisuus ois mennyt vaimon käsiin, niin sitten sitä "ei ois valvonut kukaan". Eli sen tasoista on maistraatin tsekkaus ev-keisseissä. Next to nothing.
Tapauksesi lienee jo vanhentunut?
12
Isä antoi omista rahoistaan. Mutta meidän perintörahoista kyllä paloi aikamoinen osa taivaan tuuliin silloin kun olin lapsi. Asiaa ei valvottu mitenkään. Olisin voinut nostaa syytteen ja sitä suositeltiin oikeusaputoimistossa, mutta en uskaltanut. Olisin voinut nostaa syytteitä monista muistakin asioista, kuten lapsityövoimasta. Olen sama kirjoittaja, joka kirjoitti tuohon "härskeimmät asiat mitä sukulaisesi ovat kehdanneet pyytää"-ketjuun (vai mikä se nyt olikaan) siitä, miten jouduin jo lapsesta lähtien työskentelemään ihan oikeassa yrityksessä ja isäni pidätti palkastani veroa omaan taskuunsa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei millään pahalla, mutta huolimatta äitipuolesi selvästä mielenvikaisuudesta on isäsi tilanteessa se vastuullinen.
Ei kukaan normaali ihminen katsele sitä kun omaa lasta pahoinpidellään. Saati sitten pahoinpitele tunnin välein 3-vuotiasta. Ihan sama kuka käskee tai yllyttää.
Helppohan se on äitipuolta (syystäkin) vihata, mutta todellinen kysymys on miksi isäsi salli kaiken tapahtua?
Kurjoitin jo ekalla sivulla, että isässä i on vikaa myös. Hän on itse hyvin traumatisoitunut, omat vanhempansa heitteli isääni pitkin seiniä hänen ollessa taaperoikäinen. Väkivalta on opittua, mutta isäni ei käyttänyt koskaan väkivaltaa äitipuoleni lapsia kohtaan, sillä äitipuoleni esti sen. Isäni osallistui ihan eri tavalla äitipuoleni lasten elämään ja tuki heitä, koska äitipuoleni vaati sitä. Äitipuolellani oli suuri valta vaikuttaa siihen, miten väkivaltainen isämme on ja ketä kohtaan. Ei minulla mikään helppo suhde ole isäänikään, ihan turha kuvitella.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
12No ei tietenkään. Enkä nyt ymmärrä miksi kovin hyökkäät mua vastaan kun ollaan samalla puolella? Niin ainakin luulin.
No anteeksi, ei ole syytä hyökätä, jos sinä ymmärrät, ettei joku joka pitää kiinni oikeuksistaan sure jonkun kuolemaa yhtään sen vähempää, kuin joku, jonka ei ole tarvis mistään kiinni pitääkään! Sehän on hyvä tilanne sitten!
12Tottakai ymmärrän. Nyt jossain vaiheessa vaan meni ristiin, laitetaan aamuväsymyksen piikkiin. Mulla on nyt hyvä tilanne kun ei tarvi pitää kiinni oikeuksistaan, ei ole kukaan kärkkymässä jolle ei kuulu.
Okei, eipä mitään! Tulistun itsekin joskus tosi pienistä, pahoitteluni! Ja todellakin hyvä asia aina, kun ihminen saa keskittyä ihan muuuhun, vaikkapa siihen suremiseen ja itseen ja omaan elämään, kuin onnettomaan taistoon. Kyllä tää multakin on ohi jonain päivänä.
12
Pyydän myös anteeksi, joskus kirjoittelen sen enempää ajattelematta. Vietäpä oikein mukava vappu ja onnea taistoon! Aivan oikein teit edunvalvojan kanssa. Toivottavasti äitipuolesi jää nuolemaan näppejään.
Vierailija kirjoitti:
Ei millään pahalla, mutta huolimatta äitipuolesi selvästä mielenvikaisuudesta on isäsi tilanteessa se vastuullinen.
Ei kukaan normaali ihminen katsele sitä kun omaa lasta pahoinpidellään. Saati sitten pahoinpitele tunnin välein 3-vuotiasta. Ihan sama kuka käskee tai yllyttää.
Helppohan se on äitipuolta (syystäkin) vihata, mutta todellinen kysymys on miksi isäsi salli kaiken tapahtua?
Kyllä minäkin myönnän isässäni olevan vikaa. Mun se ei muuta sitä, että nämä jotkut vaimotkin toimii väärin lapsia kohtaan. En tiedä oletko ap saanut sisua katsomalla niitä DaddyOFiven videoita, mä ainakin olen tajunnut omasta kaltoinkohtelustani (ei sinänsä liity kyllä isän uuteen vaimoon) asioita katsomalla niitä, ja siis onhan se äitipuoli siinä aivan paska! Lun se isä alkaa sittenkin näyttää tunteita perheen kerrottua nuorimmalle, ettei tämä pääse Disneylandiin, niin se äitihän melkein raivostuu isälle. Hyi että meni kylmät väreet katsoa sitä. Sen sijaan, että olisi hiljaa TAI kykenisi ottamaan osaa isän tunteisiin ja suruun. Ei isä silti varmaan ois päätöstään pyörtänyt (sen verran sairas se isäkin) mutta siis naikkosesta isä ei saanut edes surra! Ja löi oikein löylyä lisää, miten hirveä poika se pienin on. "Levittänyt kakkaa vessan seinille". Niin, tuliko mieleen, naiseuden paskakasa, että se on reaktio juuri sinun ja miehesi käytökseen?!
12
Eli DaddyOFive ja vaimonsa Heather varmasti oikein katalysoivat toisiaan pahemmiksi lapsia kohtaan, kuin millaisia olisivat asiassa erikseen. Mutta kas kummaa siinäkin perheessä ne ovat ne isän lapset, joita lähinnä kiusataan, vanhin lapsi ei käytännössä saa mitään osakseen, vaan on kiusaaja nro 3, ja kaksi muutakin äidin lasta pääsevät todella vähällä. Sen sijaan miehen lapsia kiusataan ja rääkäään aivan armotta. DaddyOFive siis Youtubessa, jos joku ei ole kuullut. Googlella löytyy.
Äidillä siinä (Heather) ei ole mitään sydäntä niitä isän lapsia kohtaan.
12
Tuntuu hyvältä kirjoittaa näitä asioita. Olen salaillut omia taustojani monilta, vaikka samanaikaisesti olen halunnut kertoa kaikille suoraan, mitä elämässäni on tapahtunut. On hyvä avautua tälleen edes anonyymisti. Raottaa salaisuuksien varjoa. Ihmisillä on ihan erilainen kuva perheestäni, isästäni ja äitipuolestani. Vain me aikuiset lapset tiedämme totuuden. Ja tämä valhe tekee elämisen välistä todella raskaaksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eli DaddyOFive ja vaimonsa Heather varmasti oikein katalysoivat toisiaan pahemmiksi lapsia kohtaan, kuin millaisia olisivat asiassa erikseen. Mutta kas kummaa siinäkin perheessä ne ovat ne isän lapset, joita lähinnä kiusataan, vanhin lapsi ei käytännössä saa mitään osakseen, vaan on kiusaaja nro 3, ja kaksi muutakin äidin lasta pääsevät todella vähällä. Sen sijaan miehen lapsia kiusataan ja rääkäään aivan armotta. DaddyOFive siis Youtubessa, jos joku ei ole kuullut. Googlella löytyy.
12
Väkivaltaisella on tottakai vastuu omista teoistaan, mutta jos joku manipuloi tämän impulssiivisen ja väkivaltaisen toisen kimppuun, niin ihan yhtä syyllinen tämä manipuloija on. Varsinkin jos voisi manipuloida tilanteen myös positiiviseksi. Sellaiseksi, ettei väkivaltainen käyttäisikään väkivaltaa. Äitipuoleni sanoi siskolleni ihan suoraan, että harmi ettei isämme päässyt hakkaamaan meitä sen pahemmin. En tiedä, miten paljon pahemmin olisi pitänyt hakata, kun sisko mm. vedettiin portaat alas hiuksista, sen jälkeen isä hakkasi vyön solkiosalla ruumiiseen ja lopuksi päätä seinään. Tappaako olisi pitänyt?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
12Väkivaltaisella on tottakai vastuu omista teoistaan, mutta jos joku manipuloi tämän impulssiivisen ja väkivaltaisen toisen kimppuun, niin ihan yhtä syyllinen tämä manipuloija on. Varsinkin jos voisi manipuloida tilanteen myös positiiviseksi. Sellaiseksi, ettei väkivaltainen käyttäisikään väkivaltaa. Äitipuoleni sanoi siskolleni ihan suoraan, että harmi ettei isämme päässyt hakkaamaan meitä sen pahemmin. En tiedä, miten paljon pahemmin olisi pitänyt hakata, kun sisko mm. vedettiin portaat alas hiuksista, sen jälkeen isä hakkasi vyön solkiosalla ruumiiseen ja lopuksi päätä seinään. Tappaako olisi pitänyt?
Ap
No huh huijaa joo.
Mun isä ei ole koskaan ottanut vastuuta mistään, vaan on syyttänyt aina vaimojaan kaikesta, mun äitiä ja sittemmin vaimoaan, jos on jotain kupruja ollut. Ja esiintynyt mulle päin vaimojensa uhrina. Olenkin uskonut sen. Näen isän pikkupoikana, kyvyttömänä. Kai äitini ja se vaimokin sitten olivat vain kyvyttömiä ja eivät pysty vastaamaan teoistaan mitenkään.
12
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
12Väkivaltaisella on tottakai vastuu omista teoistaan, mutta jos joku manipuloi tämän impulssiivisen ja väkivaltaisen toisen kimppuun, niin ihan yhtä syyllinen tämä manipuloija on. Varsinkin jos voisi manipuloida tilanteen myös positiiviseksi. Sellaiseksi, ettei väkivaltainen käyttäisikään väkivaltaa. Äitipuoleni sanoi siskolleni ihan suoraan, että harmi ettei isämme päässyt hakkaamaan meitä sen pahemmin. En tiedä, miten paljon pahemmin olisi pitänyt hakata, kun sisko mm. vedettiin portaat alas hiuksista, sen jälkeen isä hakkasi vyön solkiosalla ruumiiseen ja lopuksi päätä seinään. Tappaako olisi pitänyt?
ApNo huh huijaa joo.
Mun isä ei ole koskaan ottanut vastuuta mistään, vaan on syyttänyt aina vaimojaan kaikesta, mun äitiä ja sittemmin vaimoaan, jos on jotain kupruja ollut. Ja esiintynyt mulle päin vaimojensa uhrina. Olenkin uskonut sen. Näen isän pikkupoikana, kyvyttömänä. Kai äitini ja se vaimokin sitten olivat vain kyvyttömiä ja eivät pysty vastaamaan teoistaan mitenkään.
12
Mun isä on pyytänyt anteeksi sitä, että oli kelvoton vanhempi. Että oli liian ankara. Että ei välittänyt. Siksi on helpompi olla isäni kanssa tekemisissä nykyään, kyllä minä häntäkin olen vihannut. Äitipuoleni ei kadu, ei pyydä anteeksi. Kieltää tapahtuneet ja jatkaa manipulointia. Siksi tunnen suurempaa vihaa kyseistä ihmistä kohtaan. On isässänikin vikaa, paljonkin. Ei kukaan normaali ihminen kohtele omia lapsiaan siten, miten isäni kohteli. Eikä kukaan terve ihminen antaudu noin räikeälle manipuloinnille.
Ap
Siis tavallaan ajattelen, että isäni on oman lapsuutensa uhri, ja kykenemätön joihin asioihin JA sitten molemmat hänen vaimonsa ovat soittaneet juuri niitä kohtia isässä joita isä ei hallitse, ja isä on ollut kykenemätön toimimaan paremmin, tavallaan vaimojensa kiusaamana. Niin mä nyt luulen, ehkä olen väärässä. Silti isässä on vikaa, juuri ne lapsuuden haavat. Mutta tahallista pahuutta en näe. Ehkä ahneutta ja itsekkyyttä ja manipulointia tietty. En tiedä miksen tuomitse isässä niitä? Ehkä pahempaa oli se, ettei hän antanut (kyennyt) minulle tarvitsemaani turvaa, (esim. että sanansa pitää, eikä antaisi muiden kääntää päätään jne) viis siitä, että oli viallinen.
12
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNo huh huijaa joo.
12Mun isä on pyytänyt anteeksi sitä, että oli kelvoton vanhempi. Että oli liian ankara. Että ei välittänyt. Siksi on helpompi olla isäni kanssa tekemisissä nykyään, kyllä minä häntäkin olen vihannut. Äitipuoleni ei kadu, ei pyydä anteeksi. Kieltää tapahtuneet ja jatkaa manipulointia. Siksi tunnen suurempaa vihaa kyseistä ihmistä kohtaan. On isässänikin vikaa, paljonkin. Ei kukaan normaali ihminen kohtele omia lapsiaan siten, miten isäni kohteli. Eikä kukaan terve ihminen antaudu noin räikeälle manipuloinnille.
Ap
Niin no sama mulla, isä ei ole IKINÄ syyttänyt minua omista virheistään minua kohtaan. Siksi varmaan rakastankin isää vioistaan huolimatta ja vaikka olen ollut hänelle vihainen pragaamisestaan vaimon (ja äitinikin) manipuloinnille.
12
Voi tuota elämän katkeruuden määrää. Menkää jo elämässä eteenpäin, aikuiset ihmiset. Usein myös käyntijakso psykiatrilla auttaa.
Mä oon itse äitipuoli ja mulla itselläni on äitipuoli, tosin en joutunut hänen kanssaan kasvamaan. Mun äitipuoli on kunnon manipuloiva ja pahansuopa golddigger, joka yrittää vieläkin "kasvattaa" meitä kolmekymppisiä lapsipuoliaan haukkumalla ja määräilemällä meitä. Hänestä huokuu niin katkera ja myrkyllinen energia, että vain yhden samanlaisen olen tavannut elämässänu. Itse yritän kaikkeni olla hyvä ja lämmin äitipuoli, mutta mieheni lapset ovat kumpikin autisteja ja heihin on hyvin vaikeaa muodostaa suhdetta. En halua pakottaa lapsia mihinkään, joten nykyään pyrin pysymään heistä kauempana niin henkisesti kuin fyysisesti.
Ärsyttää omassa äitipuolessa teennäinen käytös, "luulee" tietävänsä kaiken, esittää muille ja loukkaa muita. Mun isä ja äitipuoli ovat yli 10 vuotta yhdessä, ja en ikinä ole tykänyt äitipuoleni puuttuvan MUN asioihin oli asia mikä tahansa tai äitipuoli teeskentelee pitävänsä minusta.
Jos en kuuntele äitipuolen ohjailua eli olen sillä asenteella "älä ämmä luule, että tottelen sua!" Niin alkaa sättimään ja mollamaan. Mä en tottele äitipuolta, koska ei ole mun äitini... Sitten kun mun isä pyytää/ohjailee mitä teen ja teen sen heti. Nauran sisälläni hiljaa äitipuoli ärähtää isälle ja meille miksi ei kukaan usko sitä. Viime jouluna oli perinteistä, kun kutsuttiin isän vanhemmat ja äitipuolen sukulaisia, niin äitipuoli hakee huomiota puhumalla kovaa ääneen tai puhumalla toisen päälle. Huomaan heti äitipuolen rooli muuttuu esittäväksi huomiohuoraavaksi tai ylimieliseksi.
Jos meillä on normaali arkipäivä (ilman mitään juhlia) silloin äitipuoli muistaa oman paikan eli ei teeskentele, mutta ylimielinen käytös jatkuu ja piikittelee/ piilovittuilee meille ja omille lapsille.
Ei tollasta sirkusta jaksa katella, ja en pysty olemaan äitipuolen seurassa kahdestaan liian provosoiva ja määräilevä, että ahdistaa... En tykkää äitipuoli johdattelee keskustelemaan sellaisista asioista mitkä eivät kuulu sille. En löydä isäni kanssa yhteistä aikaa, kun äitipuoli haluaa tulla mukaan. Isän kanssa en ollut kahdestaan paitsi viimeksi silloin, kun vanhempani erosivat sitten tuli äitipuoli kuvioihin. Ei siinä isäni seurassa muu häiritse että äitipuoli on läsnä, vaa isäni kanssa pystyy vaikeimmista asioista puhumaan isäni ei ohjaile keskustelua tai tuomitse ketään kuin äitipuoli tekee AINA.
Mä aluksi ajattelin äitipuolesta on ihan kiva ja ok, mutta onhan se. Kyllä siitä löytyy ärsyttävä puoli mitä äsken kirjoitin ylimielinen, teennäinen ja esittää. En itsekää ole täydellinen, mutta en jaksa välittää äitipuolen sooloilusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNo huh huijaa joo.
12Mun isä on pyytänyt anteeksi sitä, että oli kelvoton vanhempi. Että oli liian ankara. Että ei välittänyt. Siksi on helpompi olla isäni kanssa tekemisissä nykyään, kyllä minä häntäkin olen vihannut. Äitipuoleni ei kadu, ei pyydä anteeksi. Kieltää tapahtuneet ja jatkaa manipulointia. Siksi tunnen suurempaa vihaa kyseistä ihmistä kohtaan. On isässänikin vikaa, paljonkin. Ei kukaan normaali ihminen kohtele omia lapsiaan siten, miten isäni kohteli. Eikä kukaan terve ihminen antaudu noin räikeälle manipuloinnille.
Ap
Toi on minusta just sitä traumatisoivaa, kun syyllinen yrittää päästä syyllisyydestään olemalla myöntämättä mitään virheitään! Eikä pyydä anteeksi, ei osoita mitään tajuamisen merkkejä siitä, mitä teki toiselle.
Ei munkaan isän vaimo mitään vikaa itsessään näe. Huvittavinta on, että hän sekoittaa vihansa äitiäni kohtaan minuun. Varsinkin ev-oikeudenkäynnissä tuomari varmaan mietti, että miten liittyy asiaan, kun vaimo sönkötti riidoista, joihin minä en ole koskaan ollut osapuoli, vaan äitini, hän ja isäni. Isän edunvalvontaan liittyy miten? :D
12
Toisaalta se, että sekoittaa vihansa äitiini minuun ei ole ollenkaan huvittavaa. Saattaisimme ehkä olla väleissä, jos sitä ei olisi esiintynyt. Mutta en ota sellaista paskaa nyt sentään vastaan, että kestän paskaa kohtelua, koska idiootti ei pärjännyt äitini kanssa ja suuttui siitä MULLE!
12
Vierailija kirjoitti:
Siis tavallaan ajattelen, että isäni on oman lapsuutensa uhri, ja kykenemätön joihin asioihin JA sitten molemmat hänen vaimonsa ovat soittaneet juuri niitä kohtia isässä joita isä ei hallitse, ja isä on ollut kykenemätön toimimaan paremmin, tavallaan vaimojensa kiusaamana. Niin mä nyt luulen, ehkä olen väärässä. Silti isässä on vikaa, juuri ne lapsuuden haavat. Mutta tahallista pahuutta en näe. Ehkä ahneutta ja itsekkyyttä ja manipulointia tietty. En tiedä miksen tuomitse isässä niitä? Ehkä pahempaa oli se, ettei hän antanut (kyennyt) minulle tarvitsemaani turvaa, (esim. että sanansa pitää, eikä antaisi muiden kääntää päätään jne) viis siitä, että oli viallinen.
12
Sama mulla. Isälläni oli todella karu lapsuus, joten häntä on helppo manipuloida. Toisaalta tuomitsen ja toisaalta ymmärrän isääni. Äitipuoltani en. Epäilen että sillä on vikaa persoonallisuudessa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Voi tuota elämän katkeruuden määrää. Menkää jo elämässä eteenpäin, aikuiset ihmiset. Usein myös käyntijakso psykiatrilla auttaa.
Käyn kiitos terapiassa ja terapeuttini ovat sitä mieltä, että reaktioni ovat täysin luonnollisia. Ihmettelvät, miten hyvin olen pärjännyt elämässä ja ihmettelivät entistä enemmän sitä, miksi autoin isääni ja äitipuoltani aikaisemmin. Heidän aj lääköreiden mukaan minun pitäisi tilastojen mukaan olla joko kuollut, tai vähintäänkin narkkari. Työstetään terapiassa patoutunutta vihaa, jota en koskaan ole saanut enkä uskaltanut tuntea. Elämässä voi mennä eteenpäin vasta siinä vaiheessa, kun kohtaa traumansa ja poistaa elämästään huonot ihmiset. Normaalit tunnereaktiot eivät ole katkeruutta. Olen itseasiassa hyvin lempeä ja empaattinen ihminen. En sellainen katkera myrkkypilvi, joka voisin näillä taustoilla olla.
Ap