Hei, älkää oikeasti tehkö niitä lapsia :(
Tässä maassa on työttömiä ja soiaaliturvan varassa eläviä ihmisiä ihan tarpeeksi. Tulevaisuudessa työt tulevat vähenemään entisestään.
Emme oikeasti tarvitse uusia ihmisiä tänne elätettäväksi.
Kommentit (229)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Minä en tule ikinä lisääntymään joten mulla saa olla noi mun 5 koiraa ja käyn kuukausittain ulkomailla lentäen. En ole tippaakaan kiinnostunut ympäristöstä. Minulle on minä ja minun olemiseni tärkeintä. Miksi murehtisin huomista?
Tämä on juuri se asenne, mikä on pilannut tämän pallon. Tällainen pohdinta määrittää ihmisen alemmaksi roduksi kuin muut eläimet. Ja oikeastaa tämä asenne on se, jonka vuoksi en sure enää terroristi-iskuja tai muitakaan isompia kastastrofeja joissa kuolee paljon ihmisiä. Päinvastoin, odotan sitä aikaa, että jokin erittäi ärhäkkä supervirus käy ihmisten kimppuun.
"roduksi" --> "lajiksi" sopii paremmin. Luuletko kaikkien muiden lajien edustajien ajattelevan muiden kuin itsensä ja lähimpiensä olosuhteita? Toivoessasi tuskaa, et ymmärrä tuskan vain lisäävän tuskaa.
Mit vit taas? Toivon, että ihmisten lukumäärä saataisiin jollain konstilla puolitettua. Tämä on kenties ainoa mahdollisuus pelastaa tämä pallo.
Tai sitten meidän vain täytyy päästä siihen toiseen ääripäähän. Kulutetaan kaikki mitä voidaan, niin jossain vaiheessa resurssit loppuu ja on pakko muuttaa omia toimintatapoja.
Sinulla on natsisaksan ajattelutapa. Haluat hallita ja tuhota, koska sinulla on omasta mielestäsi peruste siihen. Rakentava tapa on suosia korkeakoulutusta ja sen tarjoaman osaamisen, taitojen, mahdollisuuksien ja innovaatioiden avulla pyrkiä auttamaan ja etsimään keinoja auttaa. Autettu ihminen haluaa auttaa, satutettu haluaa satuttaa.
En minä halua mitään hallita, vaan haluaisin, että tämä pallo selviää ihmisen idioottimaisuudesta huolimatta. Suomessa on korkea koulutustaso, mutta silti mekin kulutamme yli varojen. On vain kylmä fakta, että ihmisiä on aivan tokkuttomasti liikaa. Ja kun he "kehittyvät" länsimaiseen suuntaan, niin kulustus nousee aivan käsittämättömiin svääreihin. Jos nyt vaikka katsotaan Kiinaa esimerkiksi.
Ihmisiä on siis valtavasti liikaa. Ihminen haluaa hajoittaa ja halita, ja tästä syystä luonto on siinä tilassa missä nyt on. Periaatteessa on vielä mahdollista tehdä muutoksia, mutta ei ihmistä kiinnosta. Jossain vaiheessa luonto antaa periksi, mutta silloin on myöhäistä vinkua.
138 kirjoitti:
Lopettaisitte kaikki nyt ensin punaisen lihan syönnin, ennenkuin tulette ketään tuomitsemaan puolesta tai vastaan. Ja kalakin on noin ihan yleisellä tasolla häviämässä, sekään ei ole vaihtoehto jos planeettaa olette pelastamassa.
Tulevaisuudessa lihaa ja kalaa voidaan valmistaa keinotekoisesti, jolloin eläinten kärsimys ja hiilijalanjälki pienenee. Mutta nämä täällä lapsia vastaan pauhaavat ihmiset eivät ymmärrä nykyisen vaiheen olevan välivaihe matkalla kohti ratkaisuja. Nämä toivovat mieluummin, että jäädään tälle kehitystasolle ja heivataan puolet ihmisistä pois. Rajoitetaan suomalaisten lisääntymistä, sillä sehän juuri onkin pitkäkestoinen ratkaisu. Suomalaisilla on aivan eri tavalla resursseja etsiä tulevaisuuden kestäviä ratkaisuja kuin esim. Afrikassa elävillä. Silti täällä toivotaan, että ratkaisujen kehittäjät jäävät syntymättä.
Tosi lapsivihaajien palsta... pelkkää bullshittiä joka tuutista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Minä en tule ikinä lisääntymään joten mulla saa olla noi mun 5 koiraa ja käyn kuukausittain ulkomailla lentäen. En ole tippaakaan kiinnostunut ympäristöstä. Minulle on minä ja minun olemiseni tärkeintä. Miksi murehtisin huomista?
Tämä on juuri se asenne, mikä on pilannut tämän pallon. Tällainen pohdinta määrittää ihmisen alemmaksi roduksi kuin muut eläimet. Ja oikeastaa tämä asenne on se, jonka vuoksi en sure enää terroristi-iskuja tai muitakaan isompia kastastrofeja joissa kuolee paljon ihmisiä. Päinvastoin, odotan sitä aikaa, että jokin erittäi ärhäkkä supervirus käy ihmisten kimppuun.
"roduksi" --> "lajiksi" sopii paremmin. Luuletko kaikkien muiden lajien edustajien ajattelevan muiden kuin itsensä ja lähimpiensä olosuhteita? Toivoessasi tuskaa, et ymmärrä tuskan vain lisäävän tuskaa.
Mit vit taas? Toivon, että ihmisten lukumäärä saataisiin jollain konstilla puolitettua. Tämä on kenties ainoa mahdollisuus pelastaa tämä pallo.
Tai sitten meidän vain täytyy päästä siihen toiseen ääripäähän. Kulutetaan kaikki mitä voidaan, niin jossain vaiheessa resurssit loppuu ja on pakko muuttaa omia toimintatapoja.
Nii. Afrikkalaiset lisääntyy kun russakat mutta ei saa vuodessa käytettyä luonnonvarojaan, suomessa ihmiset elelee yksin ja ennen kesää pussi on tyhjä.
Jaa jaa....
Niimpä. Suomessa kulutus on aivan naurettavaa. Ja varsinkin lapsiperheissä. Yksinasuvia on kuitenkin vain murto-osa kansasta. Onneksi määrä on kasvamaan päin, niin kulutuskin kääntyy laskuun jossain vaiheessa.
Ei ole, sinkkuja lapsettomia on paljon ja ei silti tilanne parane.
Puhut tilastoja vastaan.
Jotain te teette väärin.
Lapsiperheet ajattelee tulevia polvia, te ette.
Niin, koska edelleen Suomen väkimäärä kasvaa. Ja kerros nyt millä tavalla lapsiperheet ajattelevat tulevia polvia? Jokainen ihminen lisää kulutusta ja mitä enemmän lisäännytään sitä ennemän ihmisiä on. Mutta nyt näyttää tilastot ihan hyvältä. Eli jos suomalaisten määrä saadaan laskuun, niin kulutuskin laskee jossain vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
138 kirjoitti:
Lopettaisitte kaikki nyt ensin punaisen lihan syönnin, ennenkuin tulette ketään tuomitsemaan puolesta tai vastaan. Ja kalakin on noin ihan yleisellä tasolla häviämässä, sekään ei ole vaihtoehto jos planeettaa olette pelastamassa.
Tulevaisuudessa lihaa ja kalaa voidaan valmistaa keinotekoisesti, jolloin eläinten kärsimys ja hiilijalanjälki pienenee. Mutta nämä täällä lapsia vastaan pauhaavat ihmiset eivät ymmärrä nykyisen vaiheen olevan välivaihe matkalla kohti ratkaisuja. Nämä toivovat mieluummin, että jäädään tälle kehitystasolle ja heivataan puolet ihmisistä pois. Rajoitetaan suomalaisten lisääntymistä, sillä sehän juuri onkin pitkäkestoinen ratkaisu. Suomalaisilla on aivan eri tavalla resursseja etsiä tulevaisuuden kestäviä ratkaisuja kuin esim. Afrikassa elävillä. Silti täällä toivotaan, että ratkaisujen kehittäjät jäävät syntymättä.
Lähtökohtaisesti ongelmat poistuisivat, mikäli resurssitarve olisi jossain määrin järkevällä tasolla. Ei sitä keinotekoistakaan lihaa mistään taiota, vaan se vaatii resursseja. Ja mistä sinä tiedät kuka kehittää ja mitä. Eli se määrä vaan se laatu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelkaa paljonko lemmikit kuluttaa.
Suomen kissoja ja koiria ei ruokita omilla pelloilla.
Kissat ja koirat syöksää maailman tuhoon.
Sinkut ja niiden koirat on syy, miksi luonnonvarat on miinuksella.
Hyi hävetkää
Hei sinä valopää trolli. Kaivaisisko tilaston, jossa kerrotaan ihmisten kulutus vs. lemmikit. Ihan vaikka Suomen tasolla. Ja kyllä lapsiperhe kuluttaa paljon enemmän kuin sinkku.
No linkit poistetaan nykyään, mut laitapa googleen * kuinka paljon lemmikki käyttää luonnonvaroja* ja lue ja itke.
Mutta edelleen ihminen kuluttaa paljon enemmän, joten meistäkin pitäisi päästä eroon.
Joo mut ei se edelleenkään oikeuta sua kuluttaan hullunlailla luonnonvaroja ja pitään lemmikkiä joka tuhoaa maailman.
Minulla ei edelleenkän ole lemmikkiä eikä tule. Mutta miksi ihmisellä on oikeus kuluttaa hullunlailla luonnonvaroja lisääntymällä tokuttomasti?
Miksiköhän sinun äitisi on tehnyt sinut? Lopeta itsesi niin pääset murehtimasta.
En tiedä, mutta enpähän päässyt vaikuttamaan asiaan. Ja koska tämä touhu on menossa alamäkeen ja pahasti, niin mennään nyt sen vertaa mukana mitä voidaan.
Ihmisten lukumäärä kasvaa siihen asti, kunnes saavutetaan se kipupiste, milloin luonto kertakaikkiaan antaa periksi.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun ei niitä töitä ole tulevaisuudessa senkään vertaa kuin nykyisin. On aivan yhden tekevää, onko meillä täällä Suomessa ihmisiä. Niitä ei tarvita missään tapauksessa enää lisää maapalloa kuormittamaan.
Jos pystytte 100% varmuudella sanomaan, että teillä on varaa elättää lapsenne hautaan saakka, niin sitten voitte aivan vapaasti tehdä, mutta yhteiskunnan elätettäväksi tänne ei tarvita enää ketään. Ihan hei oikeasti.
Ne lapset ovat osa yhteiskuntaa, vai luulitko että yhteiskunta koostuu vain aikuisista ja töissäkäyvistä ihmisistä? työtä voi jakaa tasaisemmin, sitä riittää silloin kaikille. Esimerkiksi voisi säätää pakollisen loman joka viidenneksi vuodeksi paerustulolla. Siinä sitten saisi sekä käydä töissä että nauttia lomasta.
Eipä yllättäny, että eräs lapseton taas itkemässä täällä... eikö hoidot onnistuneet kun pitää tänne kiukkua purkaa?=)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nii. Afrikkalaiset lisääntyy kun russakat mutta ei saa vuodessa käytettyä luonnonvarojaan, suomessa ihmiset elelee yksin ja ennen kesää pussi on tyhjä.
Jaa jaa....
Mutta yksin asuvien osuus on noin yksi neljännes. Siis aukuisista. Joten kulutuksesta vastaa suurimmalta osalta perheet edelleenkin.
Onpa jännä kuinka eläinten ystäviksi julistautuneet koiran tai kissan pitäjät eivät suostu näkemään, kuinka oma lemmikki tuhoaa maailman. Eläinruokabisnes on iso saastuttaja ja lemmikkien ravinto vaatii melkoisesti luonnonvaroja. Mut eihän se ole se oma, vaan tuo naapurin koira.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi hävetkää
Hei sinä valopää trolli. Kaivaisisko tilaston, jossa kerrotaan ihmisten kulutus vs. lemmikit. Ihan vaikka Suomen tasolla. Ja kyllä lapsiperhe kuluttaa paljon enemmän kuin sinkku.
No linkit poistetaan nykyään, mut laitapa googleen * kuinka paljon lemmikki käyttää luonnonvaroja* ja lue ja itke.
Mutta edelleen ihminen kuluttaa paljon enemmän, joten meistäkin pitäisi päästä eroon.
Joo mut ei se edelleenkään oikeuta sua kuluttaan hullunlailla luonnonvaroja ja pitään lemmikkiä joka tuhoaa maailman.
Minulla ei edelleenkän ole lemmikkiä eikä tule. Mutta miksi ihmisellä on oikeus kuluttaa hullunlailla luonnonvaroja lisääntymällä tokuttomasti?
Miksiköhän sinun äitisi on tehnyt sinut? Lopeta itsesi niin pääset murehtimasta.
En tiedä, mutta enpähän päässyt vaikuttamaan asiaan. Ja koska tämä touhu on menossa alamäkeen ja pahasti, niin mennään nyt sen vertaa mukana mitä voidaan.
Ihmisten lukumäärä kasvaa siihen asti, kunnes saavutetaan se kipupiste, milloin luonto kertakaikkiaan antaa periksi.
Ja jokainen sinkku ottaa elukan tai kuluttaa yhtä paljon luonnonvaroja kuin perhe.
Sinkku saa rahaa itselleen yhtä paljon kuin perhe monelle ihmiselle. Perheet säästävät ja marjastavat ja sienestävät ja ovat ekologisia.
Sinkut kuluttaa itseensä sen kaiken rahan. Tarkoittaa että asutaan liian suurilla neliöillä, matkustetaan, hankitaan tavaraa ja vaatetta suhteettoman paljon ja törsätään ruokaan.
Näin se vain on.
Yksi sinkkuperse imee yhtä paljon rahaa kuin yksi perhe, korreloituu kulutukseen aivan suoraan.
Perhe ostaa 1000 eurolla ruokaa ja vaatetta ja varustetta, ja yleensä kulutustavara vielä siirtyy eteenpäin.
Sinkku käyttää rahan Namibian matkaan, kun käy seksireissulla siellä, ja kuluttaa luonnonvarat omalta kohdaltaan lentopetrooliin.
Sitten sillä sinkulla on vielä koira, joka syö yhden ihmisen edesta niin avot, se on siinä.
Vierailija kirjoitti:
Eipä yllättäny, että eräs lapseton taas itkemässä täällä... eikö hoidot onnistuneet kun pitää tänne kiukkua purkaa?=)
Ketähän sinä tarkoitat? Ja se faktahan on, että ihmisiä on aivan likaa ja kulutus on käsittämättömissä määrissä.
Eniten minua ihmetyttää tuo sinkuista jankkaaja.
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveyshoidotkin ovat aika kalliita ja kuluttavat yhteiskunnan resursseja.
Vierailija kirjoitti:
Perhe ostaa 1000 eurolla ruokaa ja vaatetta ja varustetta, ja yleensä kulutustavara vielä siirtyy eteenpäin.
Sinkku käyttää rahan Namibian matkaan, kun käy seksireissulla siellä, ja kuluttaa luonnonvarat omalta kohdaltaan lentopetrooliin.
Sitten sillä sinkulla on vielä koira, joka syö yhden ihmisen edesta niin avot, se on siinä.
Mutta iso osa lapsiperheen krääsästä on täysin turhaa. Entäs en koko perheen etelänreissut? Ja edelleenkään yksi koira ei syö ihmisen vertaa. Mutta siinä olen samaa mieltä, että kyllähän lemmikit lisää entisestään kulutusta. Kummasti vain näkyy noissa lapsiperheissä olevan koiriakin. Siinähän on vasta kulutuksen huipentuma.
Vierailija kirjoitti:
Jos verrataan lapsen tarvetta uusille vaatteille yms. sinkun kulutukseen, niin kyllä lapsi menee tilastossa ohi. En ole pitkään aikaan ostanut uusia vaatteita, mutta muksuille pitää käytännössä ostaa joka kevät ja syksy uudet vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveysongelmiin viittaaminen on hieman asiatonta, koska näistä kärsiviä henkilöitä on oikeasti. Vaikka kyllä ärsyttää itseänikin tuo lastenteon säännöstelyn mentaliteetti.
Kehitysmaat (Afrikka,Aasia,Intia) käyttää huomattavasti enemmän luonnonvoimia kuin suomalaiset, kehitysmaissa on huomattavasti enemmän ihmisiä toisinkuin Suomessa. Kehitysmaihin tungetaan koko ajan lisää rahaa, mutta asiat eivät muutu.
Monissako muissa maissa on yhtä hyvä kierrätys kuin Suomessa?
Joten en tunne yhtään syyllisyyttä yhdestä lapsesta enkä koirasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi hävetkää
Ja jokainen sinkku ottaa elukan tai kuluttaa yhtä paljon luonnonvaroja kuin perhe.
Sinkku saa rahaa itselleen yhtä paljon kuin perhe monelle ihmiselle. Perheet säästävät ja marjastavat ja sienestävät ja ovat ekologisia.
Sinkut kuluttaa itseensä sen kaiken rahan. Tarkoittaa että asutaan liian suurilla neliöillä, matkustetaan, hankitaan tavaraa ja vaatetta suhteettoman paljon ja törsätään ruokaan.
Näin se vain on.Yksi sinkkuperse imee yhtä paljon rahaa kuin yksi perhe, korreloituu kulutukseen aivan suoraan.
Sinä olet kyllä koominen jankkaaja. Verrataampa tässä nuoruuden sinkkuaikaa vs. perhe.
Sinkkuna 30m2 kämppä, nyt 4hlö 200m2, eli 50m2 per naama.
Tällä hetkellä tulot ovat huomattavasti isommat kuin sinkkuna ja koska perheessä on kaksi tulonlähdettä, niin pakolliset kulut jakautuvat, joten jää enemmän rahaa kulutettaksi.
Olemme matkustaneet perheenäkin, kuten iso osa suomalaisista lapsiperheistä.
Kyllä meillä tällä hetkellä on paljon enemmän kaikkea turhaa krääsää, kuin sinkkuaikana. Vaikka miten yrittää sanoa, niin silti tulee lahjaksi erilaista turhaa tavaraa muksuille.
Niin ja sinkkuna en omistanut autoa, nyt on kaksi.
Ei ole, sinkkuja lapsettomia on paljon ja ei silti tilanne parane.
Puhut tilastoja vastaan.
Jotain te teette väärin.
Lapsiperheet ajattelee tulevia polvia, te ette.