Hei, älkää oikeasti tehkö niitä lapsia :(
Tässä maassa on työttömiä ja soiaaliturvan varassa eläviä ihmisiä ihan tarpeeksi. Tulevaisuudessa työt tulevat vähenemään entisestään.
Emme oikeasti tarvitse uusia ihmisiä tänne elätettäväksi.
Kommentit (229)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
138 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
138 kirjoitti:
Lopettaisitte kaikki nyt ensin punaisen lihan syönnin, ennenkuin tulette ketään tuomitsemaan puolesta tai vastaan. Ja kalakin on noin ihan yleisellä tasolla häviämässä, sekään ei ole vaihtoehto jos planeettaa olette pelastamassa.
Tulevaisuudessa lihaa ja kalaa voidaan valmistaa keinotekoisesti, jolloin eläinten kärsimys ja hiilijalanjälki pienenee. Mutta nämä täällä lapsia vastaan pauhaavat ihmiset eivät ymmärrä nykyisen vaiheen olevan välivaihe matkalla kohti ratkaisuja. Nämä toivovat mieluummin, että jäädään tälle kehitystasolle ja heivataan puolet ihmisistä pois. Rajoitetaan suomalaisten lisääntymistä, sillä sehän juuri onkin pitkäkestoinen ratkaisu. Suomalaisilla on aivan eri tavalla resursseja etsiä tulevaisuuden kestäviä ratkaisuja kuin esim. Afrikassa elävillä. Silti täällä toivotaan, että ratkaisujen kehittäjät jäävät syntymättä.
Ihmisten lukumäärän rajoittaminen nimenomaan on ainoa pitkäkestoinen ratkaisu ja lihansyönnin lopettaminen. Talouskaan ei voi kasvaa loputtomasti, muuta kuin palveluja tuottamalla. Luuletko todella että Suomen koulutustaso tulee säilymään samana? Jo pelkän vuoden aikana hallitus on heikentänyt kaikessa elämän osa-alueissa pärjäämistä. Ainut mikä Afrikan ja Suomen lapset erottaa on koulutus. Olet yksinkertainen ja naiivi.
Ei ole, vaan se vain pitää ongelmat nykyisellä tasolla. Talous todellakin voi kasvaa ja tulee kasvamaan uusien ratkaisujen myötä. Koulutustasomme ei ikinä tule olemaan sellainen kuin Afrikassa.
Ei, vaan pahentaa tilannetta. Kuvitellaan, että ihmisten lukumäärä pysyisi samana, mutta kulutustottumuksen muuttuisivat länsimaiselle tasolle. Tulisipahan raha aika nopeasti vastaan.
Sillä, syntyykö Suomessa ihmisiä nykyistä enemmän tai vähemmän ei maailmanlaajuisesti kulutuksen kannalta ole juurikaan merkitystä. Kehitysmaiden elintason kohoamisella on merkitystä. Länsimaissa haetaan aktiivisesti monenlaisia ratkaisuja ja tutkitaan ongelma-asioita. Maailma ei ole samanlainen kuin se oli 100 vuotta sitten tai 200 vuotta sitten. Miksi kuvittelet, että se olisi samanlainen kuin nyt 100 vuoden päästä?
Vierailija kirjoitti:
Ap:han taas keksi hyvän provon. Vai eikö hoidot onnistuneet?
Kenties provo, mutta faktahan on, että 7,5 miljardia ihmistä on vain liikaa tälle pallolle. Mutta eihän tämä oikein ketään tunnu kiinnostavan.
138 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
138 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
138 kirjoitti:
Lopettaisitte kaikki nyt ensin punaisen lihan syönnin, ennenkuin tulette ketään tuomitsemaan puolesta tai vastaan. Ja kalakin on noin ihan yleisellä tasolla häviämässä, sekään ei ole vaihtoehto jos planeettaa olette pelastamassa.
Tulevaisuudessa lihaa ja kalaa voidaan valmistaa keinotekoisesti, jolloin eläinten kärsimys ja hiilijalanjälki pienenee. Mutta nämä täällä lapsia vastaan pauhaavat ihmiset eivät ymmärrä nykyisen vaiheen olevan välivaihe matkalla kohti ratkaisuja. Nämä toivovat mieluummin, että jäädään tälle kehitystasolle ja heivataan puolet ihmisistä pois. Rajoitetaan suomalaisten lisääntymistä, sillä sehän juuri onkin pitkäkestoinen ratkaisu. Suomalaisilla on aivan eri tavalla resursseja etsiä tulevaisuuden kestäviä ratkaisuja kuin esim. Afrikassa elävillä. Silti täällä toivotaan, että ratkaisujen kehittäjät jäävät syntymättä.
Ihmisten lukumäärän rajoittaminen nimenomaan on ainoa pitkäkestoinen ratkaisu ja lihansyönnin lopettaminen. Talouskaan ei voi kasvaa loputtomasti, muuta kuin palveluja tuottamalla. Luuletko todella että Suomen koulutustaso tulee säilymään samana? Jo pelkän vuoden aikana hallitus on heikentänyt kaikessa elämän osa-alueissa pärjäämistä. Ainut mikä Afrikan ja Suomen lapset erottaa on koulutus. Olet yksinkertainen ja naiivi.
Ei ole, vaan se vain pitää ongelmat nykyisellä tasolla. Talous todellakin voi kasvaa ja tulee kasvamaan uusien ratkaisujen myötä. Koulutustasomme ei ikinä tule olemaan sellainen kuin Afrikassa.
En jaksa väitellä selvästikin yksinkertaisen ihmisen kanssa.
"Olet tyhmä" -kortti on aina hyvää vetää esiin, kun ei ole asiallista argumentoitavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehitysmaat (Afrikka,Aasia,Intia) käyttää huomattavasti enemmän luonnonvoimia kuin suomalaiset, kehitysmaissa on huomattavasti enemmän ihmisiä toisinkuin Suomessa. Kehitysmaihin tungetaan koko ajan lisää rahaa, mutta asiat eivät muutu.
Monissako muissa maissa on yhtä hyvä kierrätys kuin Suomessa?
Joten en tunne yhtään syyllisyyttä yhdestä lapsesta enkä koirasta.Johan oli taas oikein WT-vertaus. "minä kierrätän pahvit, joten olen kyllä minä saan kuluttaa vaikka kuinka paljon". Ymmärrätkö sinä, että sinun ja perheesi kulutus on aivan eri lukemissa kuin Afrikassa?
Lämmin iso talo? Auto? Lapsilla muovikrääsää kotona? Vähintään kymmenen älylaitetta? Montako vaatekertaa jokaisella on? Paljonko kasvatatte syömästänne ruoasta itse?
Missä olen sanonut että kuluttaisin paljon? Onko tarvittavat vaatteet kirpparilta lapselle ja itselle ostaminen paljon?
Ei ole autoa eikä isoa taloa.
Voi sinua, säälittää kun olet noin katkera. Onneksi olet lapseton, ettei katkeruutesi voi tarttua.Kuka sanoi, että olen lapseton? Ja toisilla on nuo luetellut asiat. Sinä voit pyöriä krippiksellä jos haluat, mutat ei se silti sinusta mitään pyhimystä tee.
No nyt alko kiinnostamaan,kerroppas että monta lasta sinulla on kotona? Onhan kaikilla varmasti puhelimet ja älylaitteet? Varmasti kasvatat itse ruokasi että sädekehäsi pysyy kiiltävänä?iso talo? Auto? Kaikilla lapsilla muovileluja joka lähtöön?
Tein jo, mutta lapselleni olen sanonut, ettei se mikään pakko ole.
Vierailija kirjoitti:
Tämän päivän lapset maksaa tulevaisuudessa meidän eläkkeet. Syntyvyys pitäisi saada kasvuun!
Millä ne perkeleen vellihousut maksaa mitään. Työt ei kiinnosta ja omakin elintaso tulee sossusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenties provo, mutta faktahan on, että 7,5 miljardia ihmistä on vain liikaa tälle pallolle. Mutta eihän tämä oikein ketään tunnu kiinnostavan.
joista suomalaisten osuus on about 0,07 %...
Tyttöni koulukiusaaja ei ole saanut lapsia. Keskenmenoja vain ja parisuhteen karahtaminen karille. Tyttärelläni on poika ja pieni tyttövauva sekä menestyvä yritys miehensä kanssa. Karma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä yllättäny, että eräs lapseton taas itkemässä täällä... eikö hoidot onnistuneet kun pitää tänne kiukkua purkaa?=)
Mielenterveysongelmiin viittaaminen on hieman asiatonta, koska näistä kärsiviä henkilöitä on oikeasti. Vaikka kyllä ärsyttää itseänikin tuo lastenteon säännöstelyn mentaliteetti.
Tarkoitin kyllä hedelmöitymishoitoja.... en mielenterveys hoitoja.... mutta kyllä alottaja vois painua suljetulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
138 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
138 kirjoitti:
Ei, vaan pahentaa tilannetta. Kuvitellaan, että ihmisten lukumäärä pysyisi samana, mutta kulutustottumuksen muuttuisivat länsimaiselle tasolle. Tulisipahan raha aika nopeasti vastaan.
Sillä, syntyykö Suomessa ihmisiä nykyistä enemmän tai vähemmän ei maailmanlaajuisesti kulutuksen kannalta ole juurikaan merkitystä. Kehitysmaiden elintason kohoamisella on merkitystä. Länsimaissa haetaan aktiivisesti monenlaisia ratkaisuja ja tutkitaan ongelma-asioita. Maailma ei ole samanlainen kuin se oli 100 vuotta sitten tai 200 vuotta sitten. Miksi kuvittelet, että se olisi samanlainen kuin nyt 100 vuoden päästä?
Mutta jos verrataan 200 vuotta sitten ollutta tilannetta ja nykyhetkeä, niin miksi olemme menneet vain huonompaan suuntaan? Kaikka meillä on kaikki tämä teito. Eihän ketään oikeasti kiinnosta ympäristöasiat ennen kuin siitä saa jotain rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Tyttöni koulukiusaaja ei ole saanut lapsia. Keskenmenoja vain ja parisuhteen karahtaminen karille. Tyttärelläni on poika ja pieni tyttövauva sekä menestyvä yritys miehensä kanssa. Karma?
Miten tämä nyt liittyy tähän ketjuun? Tai no toisaalta, tyttäresiperhe ilmeisesti elää oikein kulutushusterian huippua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehitysmaat (Afrikka,Aasia,Intia) käyttää huomattavasti enemmän luonnonvoimia kuin suomalaiset, kehitysmaissa on huomattavasti enemmän ihmisiä toisinkuin Suomessa. Kehitysmaihin tungetaan koko ajan lisää rahaa, mutta asiat eivät muutu.
Monissako muissa maissa on yhtä hyvä kierrätys kuin Suomessa?
Joten en tunne yhtään syyllisyyttä yhdestä lapsesta enkä koirasta.Johan oli taas oikein WT-vertaus. "minä kierrätän pahvit, joten olen kyllä minä saan kuluttaa vaikka kuinka paljon". Ymmärrätkö sinä, että sinun ja perheesi kulutus on aivan eri lukemissa kuin Afrikassa?
Lämmin iso talo? Auto? Lapsilla muovikrääsää kotona? Vähintään kymmenen älylaitetta? Montako vaatekertaa jokaisella on? Paljonko kasvatatte syömästänne ruoasta itse?
Missä olen sanonut että kuluttaisin paljon? Onko tarvittavat vaatteet kirpparilta lapselle ja itselle ostaminen paljon?
Ei ole autoa eikä isoa taloa.
Voi sinua, säälittää kun olet noin katkera. Onneksi olet lapseton, ettei katkeruutesi voi tarttua.Kuka sanoi, että olen lapseton? Ja toisilla on nuo luetellut asiat. Sinä voit pyöriä krippiksellä jos haluat, mutat ei se silti sinusta mitään pyhimystä tee.
No nyt alko kiinnostamaan,kerroppas että monta lasta sinulla on kotona? Onhan kaikilla varmasti puhelimet ja älylaitteet? Varmasti kasvatat itse ruokasi että sädekehäsi pysyy kiiltävänä?iso talo? Auto? Kaikilla lapsilla muovileluja joka lähtöön?
Päinvastoin. Minä olen oikein malliesimerkki länsimaisesta kulutuspaskasta. En ole missään vaiheessa sanonut, että minä olisin maailmanpelasta. Tiedän kyllä tasan tarkkaan, että tässä touhussa ei ole mitään järkeä. Valitettavasti en ajatellut näin aikanaan kun perhettä perustettiiin. Ja sen verran on inhimillisyyttä olemassa, että en ryhdy perhettäni tappamaan.
On iso talo, on auto. Isovanhemmat ostavat lapsille kaikkera krääsää vaikka on kielletty.
Mutta pointtinani on se, että ei tässä meidän touhussa ole mitään järkeä. Ja lisäksi minua pistää vihaksi nuo tekopyhät "minä kasvatan porkkanani itse" ihmiset. Ollaan mukamas niin vihreiden arvojen äärellä että, mutta todellisuudessa se kulutus ei paljoa pienempi ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joista suomalaisten osuus on about 0,07 %...
Mutta silti kulutuksemme on paljon suurempi, kuin monessa köyhemmässä massa. Sinä olet siis sitä mieltä, että koska meitä on suhteessa vähän, niin voimme tehdä ihan mitä huvittaa?
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö lainkaan, kuinka asiatonta tuo on? Moni koulukiusattukin on tahattomasti lapseton. Puhutko silloinkin karmasta? Moni on syöpäsairas tai muuten sairas. Sanotko heille, että asia johtuu karmasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä yllättäny, että eräs lapseton taas itkemässä täällä... eikö hoidot onnistuneet kun pitää tänne kiukkua purkaa?=)
Mielenterveysongelmiin viittaaminen on hieman asiatonta, koska näistä kärsiviä henkilöitä on oikeasti. Vaikka kyllä ärsyttää itseänikin tuo lastenteon säännöstelyn mentaliteetti.
Tarkoitin kyllä hedelmöitymishoitoja.... en mielenterveys hoitoja.... mutta kyllä alottaja vois painua suljetulle.
Hedelmöityshoidoissa oleva haluaa lapsen eikä paasaa siitä, että lapsia ei pitäisi hankkia. Vapaaehtoisesti lapsettomat eivät halua lapsia. Tosin näistä kaikki eivät paasaa muiden valinnoista.
Aloittajalle, olet vähän myöhässä, t: Kuuden äiti, vanhin kirjoittaa lukiosta, nuorin täytti kolme. Ja emme saa muita tukia kun lapsilisät.
Yleensä lapsia kyllä tekee köyhät ja huonosti koulutetut. Heillä myös teiniraskaudet on yleisempiä. En jaksa hakea lähdetietoa, mutta jos se kiinnostaa niin varmasti sitä löydätte.
Tämä saattoi varmasti tuntua monen mielestä provolta ja kolahtaa joihinkin, mutta olen aivan aidosti tätä mieltä. Siitä, että tehtailee lapsia, on pitkä matka siihen, että lapset olisivat yhteiskunnan kannalta tuottavia nettomaksajia. Älkää kuvitelkokaan, että nykylapsia kiinnostaa pestä teidän "veronmaksajien" pyllyjä sitten, kun olette eläkkeellä.
t. ap (pahalla tuulella kyllä tänään, mutta ei provo ja monta kertaa viikossa kiitollinen siitä, ettei ole sokeasti lähtenyt elämään tuota lapsiperheen unelmaa)
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta... Jos tyttäresi tyttö tulee tulevaisuudessa saamaan vain keskenmenoja ja tyttäresi pojan osaksi koituu parisuhteen karahtaminen ja työttömyys, kerrotko näille että nämä ovat pahoja ihmisiä ja ovat eläneet väärin?
Onneksi perheenäidit eivät milloinkaan tee sitä ;)