Hei, älkää oikeasti tehkö niitä lapsia :(
Tässä maassa on työttömiä ja soiaaliturvan varassa eläviä ihmisiä ihan tarpeeksi. Tulevaisuudessa työt tulevat vähenemään entisestään.
Emme oikeasti tarvitse uusia ihmisiä tänne elätettäväksi.
Kommentit (229)
Tämän päivän lapset maksaa tulevaisuudessa meidän eläkkeet. Syntyvyys pitäisi saada kasvuun!
Nyt meillä on valtavat määrät eläköitynyttä suurta ikäluokkaa vielä kuormittamassa sosiaalijärjestelmää. Ei ole ongelma syntyvät lapset, sillä niitä syntyy jo nyt liian vähän tulevaisuutta ajatellen.
Tuolla masussa se jo kasvaa :) en todellakaan jätä lasta tekemättä sen takia, että sitä kenties uhkaa työttömyys (huomioi, että jos työpaikkoja on vähemmän, niin on myös väkeä). En myöskään jätä menemättä lenkille, vaikka joku voisi ajaa mun päälle autolla lenkillä ollessani..
Vierailija kirjoitti:
Tämän päivän lapset maksaa tulevaisuudessa meidän eläkkeet. Syntyvyys pitäisi saada kasvuun!
Eivät tule maksamaan. Nykyisenkaltaista eläkejärjestelmää ei edes ole enää 40 vuoden kuluttua.
Höpö höpö. Suomessa tarvitaan paljon lisää lapsia, että yhteiskuntamme pyörii ja toimii tulevaisuudessakin. Sitä paitsi nykyisin lapsia tekevät eniten korkeakoulutetut ja hyvätuloiset, joten lapset ovat varmasti myös hyviä veronmaksajia ja yritteliäitä ihmisiä.
Älä lietso negatiivisuutta, nyt tarvitaan päinvastoin uskoa tulevaisuuteen
Haloo kun Suomeen synnyttää lapsen, hän tulee elämään maailman kehittyneimmässä, turvallisimmassa ja tasa-arvoisimmassa maassa. Lisäksi hän saa hyvän koulutuksen, ja voi olla juuri niitä, jotka ratkaisevat mm. tämän maapallon ympäristöongelmia.
En tajua "Älkää tehkö tänne lisää lapsia kärsimään" kommentteja. Ei täällä kukaan kärsi, vaan ihan mahtavaa ja onnellista elämää eletään.
Ymmärtääkö ap etteivät kaikki Suomessa ole persaukisia elättejä? Meitä hyväosaisia on myös iso määrä ja reidän ap:eiden takia me ei lapsiamme tekemättä jätetä.
Mutta kun ei niitä töitä ole tulevaisuudessa senkään vertaa kuin nykyisin. On aivan yhden tekevää, onko meillä täällä Suomessa ihmisiä. Niitä ei tarvita missään tapauksessa enää lisää maapalloa kuormittamaan.
Jos pystytte 100% varmuudella sanomaan, että teillä on varaa elättää lapsenne hautaan saakka, niin sitten voitte aivan vapaasti tehdä, mutta yhteiskunnan elätettäväksi tänne ei tarvita enää ketään. Ihan hei oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtääkö ap etteivät kaikki Suomessa ole persaukisia elättejä? Meitä hyväosaisia on myös iso määrä ja reidän ap:eiden takia me ei lapsiamme tekemättä jätetä.
"Minä teen lapsia ja sillä siisti".
Lapsellinen ja itsekäs ajattelutapa.
Vierailija kirjoitti:
Haloo kun Suomeen synnyttää lapsen, hän tulee elämään maailman kehittyneimmässä, turvallisimmassa ja tasa-arvoisimmassa maassa. Lisäksi hän saa hyvän koulutuksen, ja voi olla juuri niitä, jotka ratkaisevat mm. tämän maapallon ympäristöongelmia.
En tajua "Älkää tehkö tänne lisää lapsia kärsimään" kommentteja. Ei täällä kukaan kärsi, vaan ihan mahtavaa ja onnellista elämää eletään.
Luuletko, että Suomi on edes nykyisenkaltainen yhteiskunta 30 vuoden kuluttua, kun se on jo nyt luokkayhteiskunta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ap:n näkemys kieltää toisilta lastenteko, jotta ap:lle jää enemmän loisittavaako on sitten jotenkin jalompi?
Kun mietin sitä potentiaalia, rikkautta ja ihmettä joka asuu jokaisessa ihmisessä niin hetkellinen vaikea taloustilanne ei ole mielestäni kovinkaan iso asia. Toisinpäin ajattelu kielii mielestäni nihilismistä, itsekkyydestä ja suppeasta ajattelusta.
Työelämä ja työt muuttuu aina kun tekniikka kehittyy. Ei se tarkoita että työt loppuu, vaan että tulevaisuuden työt on erilaisia kuin ennen. Lopettiko edelliset teolliset vallankumoukset ihmisten työt? Ei, vaan elintaso nousi ja vapaa-aika lisääntyi.
Hauskaa, kun kun AP maalailee kuvaa tulevaisuudesta ilman uusia sukupolvia. Tähän sopis yks Aisopoksen eläinsatu selventämään tätä hienoa visiota, mutta ei ole nyt aikaa kirjoitella enempää.
Joojoo. Ei se yhdessä yössä mene ihmisille jakeluun. Vuonna 2010 syntyi yli 60 000 lasta, tänä vuonna ennusteen mukaan syntyy alle 50 000 lasta eli syntyvyys vähenee koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ap:n näkemys kieltää toisilta lastenteko, jotta ap:lle jää enemmän loisittavaako on sitten jotenkin jalompi?
En mä ole mitään kieltämässä. Mun mielestä jokainen voisi oikeasti käyttää tervettä järkeään. Ei lasten tekeminen ole oikeasti mikään elämän itsetarkoitus.
ap
Jaa, milläs vuosituhannella olet itse syntynyt, onko vanhempasi tehneet sinut 90- luvun lamaan vai 2000- luvun nousukauteen?
Vierailija kirjoitti:
Joojoo. Ei se yhdessä yössä mene ihmisille jakeluun. Vuonna 2010 syntyi yli 60 000 lasta, tänä vuonna ennusteen mukaan syntyy alle 50 000 lasta eli syntyvyys vähenee koko ajan.
Eli oikea suunta. Kun teemme vähemmän lapsia, niin tulevaisuudessa myös vähemmän elätettäviä maailmassa, jossa töitä on yhä vähemmän. Kaikki tajuavat, että hallitsemattoman ihmismassat johtavat kaaoksen lisääntymiseen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Höpsis. Työttömyys ei ole vielä edes sillä tasolla kuin 90- luvun alussa.
Minä olen sitä mieltä taas, että nyt kielletään lemmikkieläimet. Kissat ja koirat joita satojatuhansia, syöksee suomen ja maailman nälänhätään.
Varmasti joku ruokkii eläintäkin työttömyyskorvauksestaa. Eläintä, mistä ei ole mitään hyötyä maailmalle.
Eläimistä on paljonkin hyötyä. Koko yhteiskunta hyötyy etenkin koirista. Mielenterveysluvut ja syrjäytymisluvut olisivat ihan toista luokkaa, jos eläimet kiellettäisiin. Monet eläimet kuntouttavat omistajansa takaisin yhteiskuntaan. Monet eläimet opettavat lapsille tärkeitä empatiataitoja. Siis sellaisille lapsille, jotka eivät oppisi sitä pelkästään ihmiskontakteissa. Jos lapselle ei muodostu empatiaa, niin niistä tulee uusia Penttilöitä, Trumppeja ja Putineja.
Mitä hyötyä sinusta on yhtään kenellekään?
Höpsis. Työttömyys ei ole vielä edes sillä tasolla kuin 90- luvun alussa.
Minä olen sitä mieltä taas, että nyt kielletään lemmikkieläimet. Kissat ja koirat joita satojatuhansia, syöksee suomen ja maailman nälänhätään.
Varmasti joku ruokkii eläintäkin työttömyyskorvauksestaa. Eläintä, mistä ei ole mitään hyötyä maailmalle.