Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rumatkin miehet koetaan viehättäväksi, jos jutut ovat hyviä – naisilla tilanne on monimutkaisempi, selvisi viehätysvoimatutkimuksessa

Vierailija
29.04.2017 |

JOS mies ei ole kovin komea, hän voi korvata puutteen olemalla nokkelaälyinen. Nainen sen sijaan ei välttämättä hyödy nokkeluudestaan. Se voi jopa vähentää hänen viehätysvoimaansa.

Epäreiluilta kuulostavat löydökset ovat peräisin tuoreesta tutkimuksesta, jossa selvitettiin fyysisen viehätysvoiman ja luovuuden välisiä yhteyksiä.

KOKEISSA esitettiin molempaa sukupuolta edustaville arvioitsijoille kuvia hyvännäköisistä ja ei niin hyvännäköisistä miehistä ja naisista. Kuvien ohessa oli tulkintoja taideteoksesta – René MagrittenRakatavaiset -maalauksesta – tai auton renkaan käyttötarkoituksista. Jotkin tulkinnoista olivat nokkelampia tai luovempia kuin toiset.

Nokkeluudella oli selvä vaikutus siihen, miten viehättävänä arvioitsijat pitivät kuvan henkilöä.

Mies hyötyi kaikissa tapauksissa oivaltavista jutuistaan, oli hän hyvännäköinen tai ei. Ulkonäöltään vaatimaton mies sai luovalla taiteen tulkinnalla jopa yhtä hyvät viehätyspisteet kuin komea mutta kuivahko kaveri.

NAISTEN OSALTA TUTKIMUSTULOKSET EIVÄT OLLEET YHTÄ SELVIÄ, MUTTA TILANNE EI VAIKUTA TASAVEROISELTA.Tutkimuksessa tehdystä kolmesta kokeesta naisella vaikutti olevan huonommat mahdollisuudet korvata ulkoisen viehätyksen puutteita oivaltavalla älyllä.

Naisten viehätysvoima riippui lähinnä tämän ulkonäöstä, eikä nokkeluus tehnyt kaunista naista yhtään vetävämmäksi. Jos taas nainen ei ollut ulkoisesti viehättävä, nokkeluus jopa vähensi hänen viehätysvoimaansa.

Tutkimuksen tehnyt Abertayn yliopiston psykologian tutkija Christopher Watkins arvioi, että epäviehättäviä naisia jollain tavalla rangaistaan nokkeluudestaan.

Samanlaisia huomiota ovat muutkin tutkijat tehneet, muistuttaa The Atlantic -lehti. Vaikka miehet kertovat pitävänsä itseään älykkäämmistä naisista, todellisuudessa nämä viehättävät vähemmän. Naisen huumorintajunkin on todettu laskevan hänen vetävyyttään.

UUDEN tutkimuksen yksi koe antaa kuitenkin toivoa tasa-arvoisesta maailmasta. Siinä luova äly lisäsi niin miesten kuin naistenkin vetovoimaa, vaikka ulkonäössä ei olisi ollut kehumista.

Tutkimuksen julkaisi Royal Society Open Science.

http://www.hs.fi/tiede/art-2000005188004.html

Kommentit (452)

Vierailija
161/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotan innolla kuinka te tätä tutkimusta valheeksi väittävät alatte tehdä sitä omaa tutkimusta. Tai edes tutustutte yhteen naiseen tai kuuntelette jonkun muun mielipiteitä.

Onhan noita tutkimuksia ja toki jos pitää kaikkia miehiä rumina niinkuin tutkimuksissa naiset pitää niin onhan se jaloa kun parin mallipojun väliltä valitsee sen jolla on paremmat jutut.

Miehet kuitenkin ihan tosimaailmaassa tässä maapallolla jossa elämme huolii rumia naisia tuon tuostakin seksiin ja suhteisiin, jopa ne komeat ja tavalliset. Naiset taas on niin niuhoja ettei kelpaa mikään, joten voitte kuule vastailla mitä satuja huvittaa kyselyihin, jos siitä itselle tulee parempi mieli, todellisuus on sitten jotain muuta.

Tänne niitä tutkimuksia sitten. Vaikka niihin on voitu satuilla vaikka mitä niin en usko.

Etkö oikeasti voi myöntää tosiasioita, jokaisesta deittipalvelusta tai baarista rumakin nainen saa seuraa. Katsos kun on olemassa se todellisuus ja tosimaailma missä me eletään vs vastaanpa naisena puutaheinää kyselyihin, mutta todellisuudessa en koskaan huolisi rumaa miestä, toisin kun miehet huolii ruman naisen.

Eli elät todellisuudessa jossa naiset aina valehtelee.

Vierailija
162/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan mies usko tuollaisiin tutkimuksiin, koska todellisuus ei tue tuollaista. Naiset on ihan yhtä pinnallisia kuin miehetkin mitä tulee ulkonäköön ja väitän että ovat miehiä jopa huomattavasti pinnallisempia. 

Näinpä. Todellisuus on paras mittari. Naisten sanomiset ja tekemiset menevät usein hyvin ristiin

Prisma-testi tee.

Eipä siellä nuoria naisia näe rumien poikaystävien kanssa. Biologinen kello on pakottanut monet tyytymään tavismieheen, kun parhaat vuodet on uikutettu jännämiesten alla. Pitäähän joku saada asuntolaina jakamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On helpompaa meikata itsensä kauniiksi kuin muuttaa älyään, luonnettaan ja huumorintajuaan naisille mieluisaksi.

Vierailija
164/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen, ruma mies deittipalvelussa 0 yhteydenottoa, ehkä 1 tai 2 hyvällä tsäkällä, baarista nainen mukaan kymmenien jos ei jopa satojen yritysten jälkeen. Tavallinen, ruma nainen deittipalvelussa kymmeniä yhteydenottoja miehiltä, baarista mies mukaan joka kerta jos vain haluaa.

On olemassa kyselyjä ja sitten on myös olemassa se reaalimailma jossa me elämme. Joten senkus vastaatte tulevaisuudessakin ihan mitä huvittaa kyselyihin, vaikka että maapallo on littana, mulle ihan sama.

Vierailija
165/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On helpompaa meikata itsensä kauniiksi kuin muuttaa älyään, luonnettaan ja huumorintajuaan naisille mieluisaksi.

Taisi pituutta :D

Vierailija
166/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se hienoa, jos naiset ei olisi niin pinnallisia, mutta kun he nyt vaan on. Mustaa ei saa valkoiseksi vaikka vastaisi mitä kyselyihin ja nuo vastaukset on lähinnä sitä mikä on sosiaalisesti hyväksyttyä ja noin pitää vastata. Todellisuus on sitten jotain muuta, ruma ja tavallinen mies ei ole minkään arvoinen naisten silmissä oli jutut mitä tahansa, nuo kyselyiden vastaukset ei ole konkretiaa tosimaailmassa.

Miksi ei voi vain myöntää, että on pinnallinen ja ulkonäöllä on paljon merkitystä, kaikki me se tiedetään joten ihan turhaa valehdella itselle ja muille.

Vierailija
167/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen, ruma mies deittipalvelussa 0 yhteydenottoa, ehkä 1 tai 2 hyvällä tsäkällä, baarista nainen mukaan kymmenien jos ei jopa satojen yritysten jälkeen. Tavallinen, ruma nainen deittipalvelussa kymmeniä yhteydenottoja miehiltä, baarista mies mukaan joka kerta jos vain haluaa.

On olemassa kyselyjä ja sitten on myös olemassa se reaalimailma jossa me elämme. Joten senkus vastaatte tulevaisuudessakin ihan mitä huvittaa kyselyihin, vaikka että maapallo on littana, mulle ihan sama.

WORD... Ei lisättävää

Vierailija
168/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon nyt miehenä että: KYLLÄ OLEN PINNALLINEN, mutta vain sen verran mitä itse tarjoan.

Jos esim olen treenannut 20 vuotta ja nautin urheilusta miksi minun tulisi tyytyä baari prinsessaan..

Se taas mikä useimmissa naisissa on hullua että heille ei kelpaa edes se mies joka on oikeasti jo paperilla sekö ulkonäöllisesti ja muutenkin korkeammalla.

Tai miin monet luulee. Naiset ei käsitä että 90% heistä on meikkejen puhdistuksen jälkeen täysin tusina kamaa.

Jos multa kysytään niin kun kaikki meikit poistettaisiin naisilta vähintään 50% ri kehtaisi kävellä ulkona ja taso alenisi suveneerisesti...

Vierailija
169/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon nyt miehenä että: KYLLÄ OLEN PINNALLINEN, mutta vain sen verran mitä itse tarjoan.

Jos esim olen treenannut 20 vuotta ja nautin urheilusta miksi minun tulisi tyytyä baari prinsessaan..

Se taas mikä useimmissa naisissa on hullua että heille ei kelpaa edes se mies joka on oikeasti jo paperilla sekö ulkonäöllisesti ja muutenkin korkeammalla.

Tai miin monet luulee. Naiset ei käsitä että 90% heistä on meikkejen puhdistuksen jälkeen täysin tusina kamaa.

Jos multa kysytään niin kun kaikki meikit poistettaisiin naisilta vähintään 50% ri kehtaisi kävellä ulkona ja taso alenisi suveneerisesti...

Jep...

Naisilla ns. KEVYT MEIKKI on jo suojaamista todellisuudelta. Karua faktaa jota kukaan nainen ei voi kieltää.

Vierailija
170/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman muuta kannattaa jättää kaikki oman itsen kehittäminen täysin pois.

Ei kouluttautua, ei lukea, ajatella tms. joka kehittäisi älyä ja ajattelua. Ei liikkunnallisesti lahjakaskaan kehittämättä ja harjoittelematta olympia voittajaksi päädy. Tarvitaan tarmokasta toimintaa.

Ei kannata pyrkiä kehittämään luonteensa piirteitä, johon huumorintajukin osana kuuluu, mitään puolia - paitsi kannattaa jatkaa vahvistaa negatiivista osuutta tässä, kuten tähänkin asti.

Vierailija
171/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun pohdin tuota tyhmää exääni niin tämä saatoi ihan suuttua siitä jos osoitin että hän on väärässä. Luonteessa oli monia muita vikoja joiden takia ei osannut ottaa kritiikkiä vastaan. Nyt kun olemme ystäviä saattaa hän soittaa minulle tarvitessaan neuvoja. Paha lähteä arvioimaan etten älykkäänpänä sopinut hänelle suhteeseen vai onko onnistunut kehittämään luonnettaan.

Ihmiset harvoin pitävät siitä että heidän osoitetaan olevan väärässä. Kritiikin antamisessakin on sen kritisoijan oltava hyvin taitava ettei loukkaa toista.

Sitä en ymmärrä miksi parisuhteessa pitäisi antaa toiselle kritiikkiä tai osoittaa hänen olevan väärässä. semmoinen kuulostaa kauhean raskaalta.

Itse haen parisuhteesta rentoa olemista ja hyvää oloa.

Vierailija
172/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman muuta. Ja kannattaa deittipalvelun profiilissakin kirjoittaa huonoa suomea ja mahdollisimman valittavasti, negatiivisuutensa, eli luonteensa esille tuoden.

Tuossa yllä juuri mies sanoo, että miksi pitäisi huolia se baariruusu? Kyllä se sinunkin mukaasi baarista lähtee. Lähteen naisenkin mukaan se miespuolinen baariruusu. Mutta eri asia onkin, kuten mies yllä sanoi, huoliiko tällaisen ja miksi pitäisi huolia.

Vierailija
173/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun pohdin tuota tyhmää exääni niin tämä saatoi ihan suuttua siitä jos osoitin että hän on väärässä. Luonteessa oli monia muita vikoja joiden takia ei osannut ottaa kritiikkiä vastaan. Nyt kun olemme ystäviä saattaa hän soittaa minulle tarvitessaan neuvoja. Paha lähteä arvioimaan etten älykkäänpänä sopinut hänelle suhteeseen vai onko onnistunut kehittämään luonnettaan.

Ihmiset harvoin pitävät siitä että heidän osoitetaan olevan väärässä. Kritiikin antamisessakin on sen kritisoijan oltava hyvin taitava ettei loukkaa toista.

Sitä en ymmärrä miksi parisuhteessa pitäisi antaa toiselle kritiikkiä tai osoittaa hänen olevan väärässä. semmoinen kuulostaa kauhean raskaalta.

Ihminen jolla on hyvä itsetunto osaa ottaa vastaan kritiikkiä ja myöntää olleensa väärässä. Mutta arvasin että joku vetää tuonkin ääripäähän. Sinä siis vaan nyökyttelet ja myötäilet kun joku puhuu ihan puuta heinää.

Vierailija
174/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on. Ehkä se on sitä, että ei hyväksy toista kuitenkaan sellaisena kuin hän on, siis tuo tarve antaa kritiikkiä. Itse koin raskaana, että olemassaoloani tällaisena kuin olen, piti koko ajan oikeuttaa: eli kun toinen kritisoi sitä mitä olen, mitä valintoja olen tehnyt. Että akateemisena valitsin tämän alan, en saanut sitä 5000 e/kk töitä valmistumisen jälkeen - joka on niiiiiiiiin huono vs. duunareilta. Koin, että akateemisuuteni oli nimenomaan miehelle, olla oli vähemmän koulutusta, todella iso itsetunto-ongelma. Josta tökki koko ajan minua.

Vierailija
175/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen aina sanonut :p Ja pitää paikkansa..

Tätä ollaan hoettu palstalla vaikka kuinka mutta miehet vaan väittää kaikkia palstamammoja valehtelijoiksi :D

Tänne on tullut vaihtoehto todellisuus lassukka kommentteja niin paljon että haluan nostaa nämä pari ekan sivun kommenttia esille.

Vierailija
176/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen jolla on hyvä itsetunto osaa ottaa vastaan kritiikkiä ja myöntää olleensa väärässä. Mutta arvasin että joku vetää tuonkin ääripäähän. Sinä siis vaan nyökyttelet ja myötäilet kun joku puhuu ihan puuta heinää.

Mutta kun kritiikki kohdistuu esim. ammatinvalintaan - voiko se olla niin totaalisen väärin, että toisella on oikeus kritisoida sitä? Pitääkö olla vahva ja myöntää, että jokin ammatti on täysin väärä valinta, "Olen väärässä." Jos vaikka ei saa töitä pariin kolmeen vuoteen?

Vierailija
177/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun kritiikki kohdistuu esim. ammatinvalintaan - voiko se olla niin totaalisen väärin, että toisella on oikeus kritisoida sitä? Pitääkö olla vahva ja myöntää, että jokin ammatti on täysin väärä valinta, "Olen väärässä." Jos vaikka ei saa töitä pariin kolmeen vuoteen?

Tuosta en tiedä mitään. En exääni henkilönä ikinä kritisoinut. Tarkoitin tuolla jotain puheita jotka eivät perustunut totuuteen tai tiesin aiheesta enemmän.

Tuossa sinun tapauksessa on siinä toisessa jotain pahasti vialla jos kritisoi toisen elämään kohdistuvia valintoja jatkuvasti.

Vierailija
178/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JOS mies ei ole kovin komea, hän voi korvata puutteen olemalla nokkelaälyinen. Nainen sen sijaan ei välttämättä hyödy nokkeluudestaan. Se voi jopa vähentää hänen viehätysvoimaansa.

Epäreiluilta kuulostavat löydökset ovat peräisin tuoreesta tutkimuksesta, jossa selvitettiin fyysisen viehätysvoiman ja luovuuden välisiä yhteyksiä.

KOKEISSA esitettiin molempaa sukupuolta edustaville arvioitsijoille kuvia hyvännäköisistä ja ei niin hyvännäköisistä miehistä ja naisista. Kuvien ohessa oli tulkintoja taideteoksesta – René MagrittenRakatavaiset -maalauksesta – tai auton renkaan käyttötarkoituksista. Jotkin tulkinnoista olivat nokkelampia tai luovempia kuin toiset.

Nokkeluudella oli selvä vaikutus siihen, miten viehättävänä arvioitsijat pitivät kuvan henkilöä.

Mies hyötyi kaikissa tapauksissa oivaltavista jutuistaan, oli hän hyvännäköinen tai ei. Ulkonäöltään vaatimaton mies sai luovalla taiteen tulkinnalla jopa yhtä hyvät viehätyspisteet kuin komea mutta kuivahko kaveri.

NAISTEN OSALTA TUTKIMUSTULOKSET EIVÄT OLLEET YHTÄ SELVIÄ, MUTTA TILANNE EI VAIKUTA TASAVEROISELTA.Tutkimuksessa tehdystä kolmesta kokeesta naisella vaikutti olevan huonommat mahdollisuudet korvata ulkoisen viehätyksen puutteita oivaltavalla älyllä.

Naisten viehätysvoima riippui lähinnä tämän ulkonäöstä, eikä nokkeluus tehnyt kaunista naista yhtään vetävämmäksi. Jos taas nainen ei ollut ulkoisesti viehättävä, nokkeluus jopa vähensi hänen viehätysvoimaansa.

Tutkimuksen tehnyt Abertayn yliopiston psykologian tutkija Christopher Watkins arvioi, että epäviehättäviä naisia jollain tavalla rangaistaan nokkeluudestaan.

Samanlaisia huomiota ovat muutkin tutkijat tehneet, muistuttaa The Atlantic -lehti. Vaikka miehet kertovat pitävänsä itseään älykkäämmistä naisista, todellisuudessa nämä viehättävät vähemmän. Naisen huumorintajunkin on todettu laskevan hänen vetävyyttään.

UUDEN tutkimuksen yksi koe antaa kuitenkin toivoa tasa-arvoisesta maailmasta. Siinä luova äly lisäsi niin miesten kuin naistenkin vetovoimaa, vaikka ulkonäössä ei olisi ollut kehumista.

Tutkimuksen julkaisi Royal Society Open Science.

http://www.hs.fi/tiede/art-2000005188004.html

Ei pidä paikkaansa.

Olen iskenyt puhumalla miehiä,

nimenomaan huulenheitolla ja komiikalla.

Ulkonäköä tärkeämpää on MOLEMMILLA SUKUPUOLILLA itsevarmuus ja hyväntuulisuus.

Vierailija
179/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret naiset ainakin valitsevat miehet ulkonäön perusteella.

Vierailija
180/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimuksen voisi tiivistää: naiset valitsevat hyvän näköisistä miehistä ne joilla on parhaat muut ominaisuudet. Miehille ihan sama kunhan miellyttää silmää. Tuo ei siis miehillä tarkoita että ulkonäöllä ei muka olisi merkitystä miehillä naisen saantiin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi