Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rumatkin miehet koetaan viehättäväksi, jos jutut ovat hyviä – naisilla tilanne on monimutkaisempi, selvisi viehätysvoimatutkimuksessa

Vierailija
29.04.2017 |

JOS mies ei ole kovin komea, hän voi korvata puutteen olemalla nokkelaälyinen. Nainen sen sijaan ei välttämättä hyödy nokkeluudestaan. Se voi jopa vähentää hänen viehätysvoimaansa.

Epäreiluilta kuulostavat löydökset ovat peräisin tuoreesta tutkimuksesta, jossa selvitettiin fyysisen viehätysvoiman ja luovuuden välisiä yhteyksiä.

KOKEISSA esitettiin molempaa sukupuolta edustaville arvioitsijoille kuvia hyvännäköisistä ja ei niin hyvännäköisistä miehistä ja naisista. Kuvien ohessa oli tulkintoja taideteoksesta – René MagrittenRakatavaiset -maalauksesta – tai auton renkaan käyttötarkoituksista. Jotkin tulkinnoista olivat nokkelampia tai luovempia kuin toiset.

Nokkeluudella oli selvä vaikutus siihen, miten viehättävänä arvioitsijat pitivät kuvan henkilöä.

Mies hyötyi kaikissa tapauksissa oivaltavista jutuistaan, oli hän hyvännäköinen tai ei. Ulkonäöltään vaatimaton mies sai luovalla taiteen tulkinnalla jopa yhtä hyvät viehätyspisteet kuin komea mutta kuivahko kaveri.

NAISTEN OSALTA TUTKIMUSTULOKSET EIVÄT OLLEET YHTÄ SELVIÄ, MUTTA TILANNE EI VAIKUTA TASAVEROISELTA.Tutkimuksessa tehdystä kolmesta kokeesta naisella vaikutti olevan huonommat mahdollisuudet korvata ulkoisen viehätyksen puutteita oivaltavalla älyllä.

Naisten viehätysvoima riippui lähinnä tämän ulkonäöstä, eikä nokkeluus tehnyt kaunista naista yhtään vetävämmäksi. Jos taas nainen ei ollut ulkoisesti viehättävä, nokkeluus jopa vähensi hänen viehätysvoimaansa.

Tutkimuksen tehnyt Abertayn yliopiston psykologian tutkija Christopher Watkins arvioi, että epäviehättäviä naisia jollain tavalla rangaistaan nokkeluudestaan.

Samanlaisia huomiota ovat muutkin tutkijat tehneet, muistuttaa The Atlantic -lehti. Vaikka miehet kertovat pitävänsä itseään älykkäämmistä naisista, todellisuudessa nämä viehättävät vähemmän. Naisen huumorintajunkin on todettu laskevan hänen vetävyyttään.

UUDEN tutkimuksen yksi koe antaa kuitenkin toivoa tasa-arvoisesta maailmasta. Siinä luova äly lisäsi niin miesten kuin naistenkin vetovoimaa, vaikka ulkonäössä ei olisi ollut kehumista.

Tutkimuksen julkaisi Royal Society Open Science.

http://www.hs.fi/tiede/art-2000005188004.html

Kommentit (452)

Vierailija
141/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli oikeasti homma menee näin, nainen valitsee kahden mallin väliltä sen jonka jutut on parempia. Ne muut miehet voi olla jutuiltaan vaikka stand up koomikoita, älyltään neroja mutta heidät on jo hylätty alussa huonon ulkonäön takia ja jäljellä on pelkästään komeita miehiä joista valitaan.

Mä luulen että sä yliarvioit oman älykkyytesi ja koomikon kykysi. Ei mulla ainakaan rumana pätkänä ole ikinä ollut vaikeuksia seuraa löytää, vaikka toki varmasti 190cm miesmallina olisi voinut olla helpompaa.

Ehkä olet vain pätkä mutta et silti ruma ? Nimittäin jos olisit molempia kuten minä niin et saisi yhtään naista. Pelkkää Lyhyyttä voi kuitenkin kompensoida vaikka se vaatiikin ihan helvetisti eri resulssien lisäämistä

Minulla on rumuudestani suht objektiivinen mielipide, koska ulkonäköni arvioitiin  lukemattomien ihmisten toimesta nettipalvelussa keskiarvoltaan alle 2/10. Onko sinulla?

Juu on koska kaljuunnun, olen lyhyt ja selkaiset kasvot mitkä sisältävät objektiivisesti naisten rumana pitäviä piirteitä. Naisia ei ikinä ole ollut ja naiset ovat ihan päin naamaa sanoneet rumaksi ja ikinä en ole kehujakaan mistään ulkonäkööni liittyvästä saanut. Näitä vikoja tuskin pelastaisi mitkään "hyvät jutut".

Sinulle on turha vastata mitään, koska valitset märehtimisen itsesäälissäsi, etkä suostu kuulemaan mitään poikkeavaa.

Jep: kukaan kalju mies ei ole ikimaailmassa saanut ainuttakaan naista.

Kukaan lyhyt mies ei ole ikimaailmassa saanut ainuttakaan naista.

Kukaan ruma mies ei ole ikimaailmassakaan saanut ainuttakaan naista.

Toivotonta.

Kerropa minulle esimerkki kuka lyhyt, kalju sekä ruma (eli nuo kaikki omaava) mies olisi naisen saanut ?

Carlo Ponti ja Sophia Loren. Tässä yllä on ainakin 2 suomalaista miestä ilmoittautunut mukaan, jos Pontin rikkaus häiritsee (mediasta tutut pakostakin yleensä vähintäkin varakkaita, sillä muuten ei olisi kuuluisuuksia).  Mutta Ponti on todella ruma, kalju ja lyhyt. Lihava. ;-)

http://c8.alamy.com/comp/F2B1B8/carlo-ponti-jr-arrives-in-new-york-with…

Vierailija
142/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli oikeasti homma menee näin, nainen valitsee kahden mallin väliltä sen jonka jutut on parempia. Ne muut miehet voi olla jutuiltaan vaikka stand up koomikoita, älyltään neroja mutta heidät on jo hylätty alussa huonon ulkonäön takia ja jäljellä on pelkästään komeita miehiä joista valitaan.

Mä luulen että sä yliarvioit oman älykkyytesi ja koomikon kykysi. Ei mulla ainakaan rumana pätkänä ole ikinä ollut vaikeuksia seuraa löytää, vaikka toki varmasti 190cm miesmallina olisi voinut olla helpompaa.

Ehkä olet vain pätkä mutta et silti ruma ? Nimittäin jos olisit molempia kuten minä niin et saisi yhtään naista. Pelkkää Lyhyyttä voi kuitenkin kompensoida vaikka se vaatiikin ihan helvetisti eri resulssien lisäämistä

Minulla on rumuudestani suht objektiivinen mielipide, koska ulkonäköni arvioitiin  lukemattomien ihmisten toimesta nettipalvelussa keskiarvoltaan alle 2/10. Onko sinulla?

Juu on koska kaljuunnun, olen lyhyt ja selkaiset kasvot mitkä sisältävät objektiivisesti naisten rumana pitäviä piirteitä. Naisia ei ikinä ole ollut ja naiset ovat ihan päin naamaa sanoneet rumaksi ja ikinä en ole kehujakaan mistään ulkonäkööni liittyvästä saanut. Näitä vikoja tuskin pelastaisi mitkään "hyvät jutut".

Sinulle on turha vastata mitään, koska valitset märehtimisen itsesäälissäsi, etkä suostu kuulemaan mitään poikkeavaa.

Jep: kukaan kalju mies ei ole ikimaailmassa saanut ainuttakaan naista.

Kukaan lyhyt mies ei ole ikimaailmassa saanut ainuttakaan naista.

Kukaan ruma mies ei ole ikimaailmassakaan saanut ainuttakaan naista.

Toivotonta.

Kerropa minulle esimerkki kuka lyhyt, kalju sekä ruma (eli nuo kaikki omaava) mies olisi naisen saanut ?

Carlo Ponti ja Sophia Loren (viesti poistettiin ilmeisesti linkin vuoksi, jos sinä et sitä asiattomaksi ilmoittanut). Ponti on todella ruma, kalju, lyhyt, lihava. KVG.

Hjallis Harkimo.

Nämä mediasta tutut toki on pakostakin rikkaita - muuten eivät olisi yhteisiä tuttujamme mediasta.

Jos sanon sinulle, että naapurin mies Väinö Mutukainen, niin et tunne häntä ja et usko minua. Siksi noi median kuuluisuudet.

Tässä ketjussa yllä on ainakin 2 suomalaista miestä ilmoittautunut mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet siis haluavat teistä vain tyhjän seksinuken jolla ei ole omia ajatuksia, omaa seksuaalisuutta, omaa meneisyyttä tai elämää. Pelkkiä säälittäviä miehen halujen tyydyttäjiä olette suhteessakin. Ja järkyttävää miten peukutatte kommenttia jossa mies "etsii yhden illan panopuuta". Miten voitte pitää aviomateriaalina sukupuolta joka puhuu noin naisisista? Järkyttäviä ja säälittäviä olette, naiset. Annatte miesten pitää naisia esineinä ja puhutella naisista tavaroina. Oksettavia oman sukupuolenpettäjiä ja miesten palvojia.

Lesbona minua ei koskaan kutsuta panopuuksi. Miksiköhän? Jos miehet kutsuvat seksissä teitä pyöriksi ja puiksi, mitä se kertoo ihanista suhteistanne? Miehet kun ovat suhteissakin vain seksin takia.

Idiootit akat jotka luulette olevanne jotenkin erityisiä ja taputatte rivissä kun mies haukkuu naista jota itse nai. Ei ihme että naiset ovat haluttomia kun miehen seksuaalisuus on noin hyväksikäyttävää.

Vierailija
144/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan innolla kuinka te tätä tutkimusta valheeksi väittävät alatte tehdä sitä omaa tutkimusta. Tai edes tutustutte yhteen naiseen tai kuuntelette jonkun muun mielipiteitä.

Vierailija
145/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokkeluus kompensoi rumuutta varmasti vain tiettyyn rajaan asti. Jos on tarpeeksi ruma, ei mikään siinä vaiheessa enää auta.

Vierailija
146/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on omakohtainen kokemus. Ainut mies kenen kanssa lähdin ulos Tinderin kautta ei tullut machiksi ulkonäön perusteella vaan koska tykkäsi samoista huumorisivustoista eli minä arvioin luonnetta. Mies on myöntänyt että katsoi minusta vain kuvat.

Vierailija
147/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nokkeluus kompensoi rumuutta varmasti vain tiettyyn rajaan asti. Jos on tarpeeksi ruma, ei mikään siinä vaiheessa enää auta.

Kompensoi miehillä ainakin jonkin verran. Naisilla ei lainkaan. Ruma nainen on kaikkein huonommassa asemassa.

Vierailija
148/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, jos pitäisi valita kumman otan oman älykkyyteni, luovuuteni ja huumorintajuni, vai miehen, valitsisin ehdottomasti ensimmäisen. Koen, että kyseiset piirteet ovat antaneet ja antavat minulle niin paljon omaa sisäistä rikkautta, nautintoa ja elämäniloa, että en haluaisi olla ilman. Tottakai koen, että se on surullista jos jään ilman rakkautta sen takia, koska olen älykäs tai nokkela, mutta ei sille voi sitten mitään. En voi olla muuta kuin olen ja en ala feikkaamaan omaa luonnettani saadakseni miehen. En myöskään tiedä haluaisinko edes loppupeleissä miehen, jolle olisin vain koriste, seksilelu tai "naislapsi" jolla pönkittää omaa egoaan ja miehistä itsetuntoaan.

Tutkimus kyllä varmasti pitää siltä osin paikkansa, että miehiä ei ainakaan tunnu yhtään häiritsevän naisensa typeryys, eivätkä he sitä häpeä. Itselläni on esimerkiksi yksi kaveri, joka on ihan rehellisesti sanottuna tyhmä, mutta nätti ja blondi. Aprillipäivänä hän linkkasi jonkin median päivänselvän aprillipilan uutisena ja oli todella tuohtuneena reagoinut siihen. Miehensä ja miehen kaverit nauravat tälle naiselle hänen selkänsä takana ja päivittelevät sitä miten tyhmä tämä on, mutta tyhmyys ei ole ikinä haitannut heidän parisuhdettaan ja ovat nyt naimisissa.

Vierailija
149/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet siis haluavat teistä vain tyhjän seksinuken jolla ei ole omia ajatuksia, omaa seksuaalisuutta, omaa meneisyyttä tai elämää. Pelkkiä säälittäviä miehen halujen tyydyttäjiä olette suhteessakin. Ja järkyttävää miten peukutatte kommenttia jossa mies "etsii yhden illan panopuuta". Miten voitte pitää aviomateriaalina sukupuolta joka puhuu noin naisisista? Järkyttäviä ja säälittäviä olette, naiset. Annatte miesten pitää naisia esineinä ja puhutella naisista tavaroina. Oksettavia oman sukupuolenpettäjiä ja miesten palvojia.

Lesbona minua ei koskaan kutsuta panopuuksi. Miksiköhän? Jos miehet kutsuvat seksissä teitä pyöriksi ja puiksi, mitä se kertoo ihanista suhteistanne? Miehet kun ovat suhteissakin vain seksin takia.

Idiootit akat jotka luulette olevanne jotenkin erityisiä ja taputatte rivissä kun mies haukkuu naista jota itse nai. Ei ihme että naiset ovat haluttomia kun miehen seksuaalisuus on noin hyväksikäyttävää.

Sääli vain meitä: miehet on meille annettu kumppaneiksi (vai miten se raamattu nyt väittää; olen pakana itse).

Ei tässä lesboksikaan voi päättää ruveta. Ei se niinkään toimi.

Sinä ehkä olet onnekas - mutta seksuaalinen suuntautuminen on synnynnäinen asia, jos et ole sattunut kuulemaan.

Vierailija
150/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan innolla kuinka te tätä tutkimusta valheeksi väittävät alatte tehdä sitä omaa tutkimusta. Tai edes tutustutte yhteen naiseen tai kuuntelette jonkun muun mielipiteitä.

Onhan noita tutkimuksia ja toki jos pitää kaikkia miehiä rumina niinkuin tutkimuksissa naiset pitää niin onhan se jaloa kun parin mallipojun väliltä valitsee sen jolla on paremmat jutut.

Miehet kuitenkin ihan tosimaailmaassa tässä maapallolla jossa elämme huolii rumia naisia tuon tuostakin seksiin ja suhteisiin, jopa ne komeat ja tavalliset. Naiset taas on niin niuhoja ettei kelpaa mikään, joten voitte kuule vastailla mitä satuja huvittaa kyselyihin, jos siitä itselle tulee parempi mieli, todellisuus on sitten jotain muuta.

Vierailija
151/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan mies usko tuollaisiin tutkimuksiin, koska todellisuus ei tue tuollaista. Naiset on ihan yhtä pinnallisia kuin miehetkin mitä tulee ulkonäköön ja väitän että ovat miehiä jopa huomattavasti pinnallisempia. 

Näinpä. Todellisuus on paras mittari. Naisten sanomiset ja tekemiset menevät usein hyvin ristiin

Vierailija
152/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no, jos pitäisi valita kumman otan oman älykkyyteni, luovuuteni ja huumorintajuni, vai miehen, valitsisin ehdottomasti ensimmäisen. Koen, että kyseiset piirteet ovat antaneet ja antavat minulle niin paljon omaa sisäistä rikkautta, nautintoa ja elämäniloa, että en haluaisi olla ilman. Tottakai koen, että se on surullista jos jään ilman rakkautta sen takia, koska olen älykäs tai nokkela, mutta ei sille voi sitten mitään. En voi olla muuta kuin olen ja en ala feikkaamaan omaa luonnettani saadakseni miehen. En myöskään tiedä haluaisinko edes loppupeleissä miehen, jolle olisin vain koriste, seksilelu tai "naislapsi" jolla pönkittää omaa egoaan ja miehistä itsetuntoaan.

Tutkimus kyllä varmasti pitää siltä osin paikkansa, että miehiä ei ainakaan tunnu yhtään häiritsevän naisensa typeryys, eivätkä he sitä häpeä. Itselläni on esimerkiksi yksi kaveri, joka on ihan rehellisesti sanottuna tyhmä, mutta nätti ja blondi. Aprillipäivänä hän linkkasi jonkin median päivänselvän aprillipilan uutisena ja oli todella tuohtuneena reagoinut siihen. Miehensä ja miehen kaverit nauravat tälle naiselle hänen selkänsä takana ja päivittelevät sitä miten tyhmä tämä on, mutta tyhmyys ei ole ikinä haitannut heidän parisuhdettaan ja ovat nyt naimisissa.

Itseäni kyllä häiritsisi, nykyään. Parikymppisenä vastavalmistuneena taas, kun pääsin sattuman oikusta suoraan kovapalkkaiseen unelmahommaan niin oli vähän eri ajatukset. Osamaksulla kallis auto pihaan ja kyydissä kuskailin useampaakin tyhjäpäistä bimboa. Sellaista vauhtisokeutta ja nuoruuden pöljäilyä. Myöhemmin näitä on hävetty ja  sittemmin naurettu ja päätään pudistellen todettu, että noh, olihan se ainakin kaunis..

Edelleenkin, tuossa tutkimuksessa arvioitiin lähinnä ensivaikutelmaa eikä kriteereitä pitkäaikaiseen parisuhteeseen.

Vierailija
153/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vinkkinä se että kysytty muilta lassukoilta ja red pill kavereilta ei ole oikea verrokkiryhmä :)

Vierailija
154/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan noita tutkimuksia ja toki jos pitää kaikkia miehiä rumina niinkuin tutkimuksissa naiset pitää niin onhan se jaloa kun parin mallipojun väliltä valitsee sen jolla on paremmat jutut.

Miehet kuitenkin ihan tosimaailmaassa tässä maapallolla jossa elämme huolii rumia naisia tuon tuostakin seksiin ja suhteisiin, jopa ne komeat ja tavalliset. Naiset taas on niin niuhoja ettei kelpaa mikään, joten voitte kuule vastailla mitä satuja huvittaa kyselyihin, jos siitä itselle tulee parempi mieli, todellisuus on sitten jotain muuta.

Tänne niitä tutkimuksia sitten. Vaikka niihin on voitu satuilla vaikka mitä niin en usko.

Vierailija
155/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan mies usko tuollaisiin tutkimuksiin, koska todellisuus ei tue tuollaista. Naiset on ihan yhtä pinnallisia kuin miehetkin mitä tulee ulkonäköön ja väitän että ovat miehiä jopa huomattavasti pinnallisempia. 

Näinpä. Todellisuus on paras mittari. Naisten sanomiset ja tekemiset menevät usein hyvin ristiin

Minä sanon toista. Miehet aina valehtelee. Sinäkin valehtelet.

Vierailija
156/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, agressiiviset kusipäät, pettäjät ja öykkärit jotka kohtelee naisia huonosti, heillä on aina uusi nainen kainalossa. Mitä sen "kiltin" miehen pitää tuostakin ajatella, hän on ystävällinen ja kohtelias, tuskailee naisen saamisessa, kun taas joku kusipää panee joka päivä uutta naista.

Ja nyt kun tutkimuksista puhutaan, niin tutkimuksen mukaan naiset suosii miehiä joilla narsistisia taipumuksia ehkä jopa psykopatiaa. Eli se on vain biologiaa ja naisten primitiiviset halut ja apina-aivot jotka määrää ei he voi sille mitään.

Vierailija
157/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänne niitä tutkimuksia sitten. Vaikka niihin on voitu satuilla vaikka mitä niin en usko.

Etkö oikeasti voi myöntää tosiasioita, jokaisesta deittipalvelusta tai baarista rumakin nainen saa seuraa. Katsos kun on olemassa se todellisuus ja tosimaailma missä me eletään vs vastaanpa naisena puutaheinää kyselyihin, mutta todellisuudessa en koskaan huolisi rumaa miestä, toisin kun miehet huolii ruman naisen.

Vierailija
158/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prisma-testi tee.

Vierailija
159/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö oikeasti voi myöntää tosiasioita, jokaisesta deittipalvelusta tai baarista rumakin nainen saa seuraa. Katsos kun on olemassa se todellisuus ja tosimaailma missä me eletään vs vastaanpa naisena puutaheinää kyselyihin, mutta todellisuudessa en koskaan huolisi rumaa miestä, toisin kun miehet huolii ruman naisen.

Missä todellisuudessa sinä elät? Rumana naisena tulisin mielelläni sinne.

Vierailija
160/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ne miehet jotka valittavat sinkkuuttaan ovat nirsoja ja niiden pitää laskea omaa vaatimustaso.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän