Hahhahhah! Mulla on ollu varmaan 7 vuotta astianpesukone ja nyt vasta tajusin, miksi pesuainetabletit ei oo toiminu oikein.
Aina oon ihmetelly, miksi tabletti ei huuhtoudu kunnolla lokerosta tai kun olen laittanut pesuainetabletin pesukoneen pohjalle ruokailuvälinelokerikkoon, astiat ei oo peseytynyt kunnolla.
Nyt sitten tässä aamiaispöydässä istuskellessani huomioni kiinnittyi pesukoneen etupaneelissa olevaan nappiin, missä on pesutabletin kuva. Mikäs toi nappi on, ihmettelin, enpä oo tuota aiemmin huomannutkaan, vaikka kuinka monen monituista kertaa oon astioita koneessa pessy.
Niinpä netistä äkkiä katoin kyseisen mallin ohjeesta, että mikäs nappi tuo tommoinen on. Niin siinähän luki, että siinä pitää palaa valo, jos käyttää yhdistelmätabletteja. Eli sen pitää olla päällä, silloin saa optimaalisen pesutuloksen tabletteja käyttäessä.
No mä kokeilin. Ja toden totta, se toimi! Ei oo näin puhtaita astioita koskaan aiemmin ollu. Eli pesutuloksen paranemiseen tarvittiin vain yksi ylimääräinen napin painallus. 😁
Hahhahhah! Nyt vaan naurattaa ja huvittaa oma tyhmyys ja hölmöys! 😂🤣😂
Onko sinulle käynyt jotain samantyyppisiä kommelluksia/kömmähdyksiä, että olet tajunnut jonkun todella yksinkertaisen asian vasta pitkän ajan kuluttua?
Kommentit (157)
hyvin olette keksineet _itse_ avata sokerin oikein ja venyttää ketsuppikuppia syvemmäksi ja folioiden lirpukkeet. mä näin saman ohjelman telkkarista.
Vierailija kirjoitti:
Olin ollut valmistumisen jälkeen puolitoistavuotta vakituisessa työsuhteessa ennenkuin sain tietää että kerrytän vuosilomaa :D ihmettelin palkkakuitissa aina niitä numeroita mutten kehdannut kysyä.
T: Maatalon lapsi
Mä en tiennyt mitä pekkaset on 24-vuotiaana. Olin kyllä opiskelujen ohessa tehnyt pätkätöitä, mutta eipä ollut koskaan pekkasvapaista ollut puhetta.
Hei ap kiitos pvän nauruista! Nauroin ensin sun jutulle ja sit hokasin tarkastaa et onko mullakin sama "vika" koneessa, kun välillä huomaa et ei ookkaan pesuaine liuennut kunnolla, niin sitten vasta repesinkin...... MULLA SAMA JUTTU!! :D
Mä olin viitisen vuotta persus kylmänä talvet ajellut meidän karvalakki Toyota Yariksella vm.2000 ja jotenkin ajatellut, että koska autossa ei mitään hienouksia (lue; ei keskuslukitusta, ei ilmastointia jne.) niin että siinä ei olisi penkinlämmittäjääkään. kun kaikissa autoissani nappi tälle on ollut joko penkkien välissä tai sitten radion alla.
Yllätys oli valtava, kun keskellä kesää ihmettelin, että mikä tuo nappi tuossa ratin ja oven välissä on?? No penkinlämmittimen nappi tietty! Tuli vähän tyhmä olo, mutta sen jälkeen on pylly ollut tyytyväinen autoon myös talvella.
Edelleen; parkkipaikan rumin, mutta toimivin :)
Vierailija kirjoitti:
Joo... niitä käyttöohjeita ei missään nimessä kannata lukea silloin kun ottaa sen laitteen käyttöön.
Se on tyhmyyttä. Ei se että ei tiennyt moisesta nappulasta.
Nykyään ei todella kannata lukea käyttöohjetta tai ottaa niitä tosissaan, kuinka monesta kielestä lienee koneella käännettyjä.
Ja sen ainoan kerran kuin luin, kaikki meni pieleen. Ostin tehosekoittimen ja ohjeessa pyydettiin kansi ruuvaamaan irti ja kun siinä oli kaksi ruuvia, ruuvasin ne ja koko vehje hajosi.
Maahantuojan mukaan siinä pitäisi lukea, kierrä kansi auki. Enkä ollut kuulema ensimmäinen asiakas, joka oli noudattanut käyttöohjetta, mutta suurin ei ollut lukenut käyttöohjetta ja siksi jättäneet tekstin korjaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmissa merkeissä folioita ja kelmua ne lirpukkeet on. Jonkun halpismerkin olen kyllä löytänyt, missä ei olleet. Olipa hyvä saada jakaa tätä ilosanomaa muillekin, oon muutamankin rullapakkauksen runnonut, kun oon vetänyt foliota/kelmua ja koittanut samalla pidellä siitä rullasta niin, että pyörii, muttei tule ulos laatikosta.
Täh? Avaa koko paketin ja vetää folion päästä, niin maanvetovoima pitää sen sielä paketin sisällä itsestään. Sitten repäisee poikki.
Sinkkumies
Ei toimi tuorekelmulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulin vielä muutama kk sitten, että tiskikonetabletti pikkuhiljaa liukenee sieltä lokerosta itsekseen pesun aikana, mutta käyttöohjetta lukiessa selvisi että se lokero sylkäisee sen tabletin sieltä semmoiseen pieneen "muovikupperoon" joka on sen yläritilän etupuolella. Luulin että se muovikohta on sitä varten että siitä on helppo vetää ritilähylly ulos. Katsoin siis että siinäpä sopiva pikkukuppero jollekin pikkuesineelle, joka muutoin tipahtaisi koneen pohjalle, sitten ei kone pessyt kunnolla kun ilmeisesti ei mahtunut lokeron räkäisemä tabletti siihen samaan kupperoon.
Ei mulla vaan oo tommosta. 😲
Se on tuommoinen.
https://tubby.scene7.com/is/image/tubby/SMU67MS01S_2?$prod_all4one$
Mulla ei ole ihan sama malli, mutta siinä on tuommoinen kuppero.
Eräs tuntemani vaaleahiuksinen ihminen täytti juhlien jälkeen astianpesukoneen ja huomasi, että astianpesuaine oli loppu. Ei muuta kuin nestemäistä fairya tilalle. Hän jatkoi puuhiaan ja hetken päästä keittiöstä kuului Poks.
Keittiö oli täynnä vaahtomaista pesuainetta, kun pesukoneen luukku oli repeytynyt tai pikemminkin räjähtänyt auki. Tästä hätääntymättä kyseinen ihminen alkoi imuroida vaahtoa. Voitte kuvitella minkälaisen äänen imuri päästi hetken päästä.
Sain lahjaksi vartalovoiteen,sellaisen päältä auki kierrätävän purkin,esim. kuten se sininen nivea. Laitoin joskus lapsellekin kylvyn jälkeen,hätävara voiteena meikin alle,oli siinä ihan parasta. Saunassa valitin miehelle että eilen laitettu voide irtoaa ei ole imeytynyt kunnolla.
Seuraavana päivänä huomasin pienen präntin Hair Conditioner :"D muut tekstit oli ranskaksi ja tuo purkin muoto hämäsi. 4kk ehdin käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Hei ap kiitos pvän nauruista! Nauroin ensin sun jutulle ja sit hokasin tarkastaa et onko mullakin sama "vika" koneessa, kun välillä huomaa et ei ookkaan pesuaine liuennut kunnolla, niin sitten vasta repesinkin...... MULLA SAMA JUTTU!! :D
Nonniin, eikö sitä sanotakin että vahingosta viisastuu. Nyt molemmat ollaan hiutusen viisaampia. 👍🏼 Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulin vielä muutama kk sitten, että tiskikonetabletti pikkuhiljaa liukenee sieltä lokerosta itsekseen pesun aikana, mutta käyttöohjetta lukiessa selvisi että se lokero sylkäisee sen tabletin sieltä semmoiseen pieneen "muovikupperoon" joka on sen yläritilän etupuolella. Luulin että se muovikohta on sitä varten että siitä on helppo vetää ritilähylly ulos. Katsoin siis että siinäpä sopiva pikkukuppero jollekin pikkuesineelle, joka muutoin tipahtaisi koneen pohjalle, sitten ei kone pessyt kunnolla kun ilmeisesti ei mahtunut lokeron räkäisemä tabletti siihen samaan kupperoon.
Ei mulla vaan oo tommosta. 😲
Se on tuommoinen.
https://tubby.scene7.com/is/image/tubby/SMU67MS01S_2?$prod_all4one$
Mulla ei ole ihan sama malli, mutta siinä on tuommoinen kuppero.
Ei mulla edelleenkään oo tommosta.
Vierailija kirjoitti:
Eräs tuntemani vaaleahiuksinen ihminen täytti juhlien jälkeen astianpesukoneen ja huomasi, että astianpesuaine oli loppu. Ei muuta kuin nestemäistä fairya tilalle. Hän jatkoi puuhiaan ja hetken päästä keittiöstä kuului Poks.
Keittiö oli täynnä vaahtomaista pesuainetta, kun pesukoneen luukku oli repeytynyt tai pikemminkin räjähtänyt auki. Tästä hätääntymättä kyseinen ihminen alkoi imuroida vaahtoa. Voitte kuvitella minkälaisen äänen imuri päästi hetken päästä.
Ei muuta kuin uuden astianpesukoneen ja imurin ostoon. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä3185 kirjoitti:
Mulla ei menny aikoinaan ku 3v ja pyhä päivät päälle ennen kuin tajusin et taloyhtiön koneella saa pestä koko päivän kun on vuoron varannut hehee....
Miten kaikki asukkaat kerkiää pesemään pyykkinsä, jos yksi asukas varaa kerran viikossa koko koneen omaan käyttöönsä?
Eikun ihan oikeesti vastatkaa tähän mulle tyhmälle älkääkä vaan alapeukuttako.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä3185 kirjoitti:
Mulla ei menny aikoinaan ku 3v ja pyhä päivät päälle ennen kuin tajusin et taloyhtiön koneella saa pestä koko päivän kun on vuoron varannut hehee....
Miten kaikki asukkaat kerkiää pesemään pyykkinsä, jos yksi asukas varaa kerran viikossa koko koneen omaan käyttöönsä?
Jos siellä on vaikka viisi asuntoa? Tai kymmenen. Tai 20, joista 15:ssa oma pesukone. Tai kaikilla omat koneet, mutta taloyhtiön pesutuvassa jengi käy pesemässä peittoja ja täkkejä ja muuta raskasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä3185 kirjoitti:
Jos siellä on vaikka viisi asuntoa? Tai kymmenen. Tai 20, joista 15:ssa oma pesukone. Tai kaikilla omat koneet, mutta taloyhtiön pesutuvassa jengi käy pesemässä peittoja ja täkkejä ja muuta raskasta.
No niin joo, jos asiaa tolta kannalta miettii.
Miten kaikki asukkaat kerkiää pesemään pyykkinsä, jos yksi asukas varaa kerran viikossa koko koneen omaan käyttöönsä?[/quote]
Eikun ihan oikeesti vastatkaa tähän mulle tyhmälle älkääkä vaan alapeukuttako.[/quote]
Onnistuu varmasti pienessä talonyhtiössä ja/tai sellaisessa, jossa pyykkituvan on käyttö on huomattu hyvin pieneksi. Esim. vanhempieni rivaritalonyhtiössä 12 asuntoa ja pyykkituvan käyttöaikaa ei ole rajattu mitenkään.
"Onko sinulle käynyt jotain samantyyppisiä kommelluksia/kömmähdyksiä, että olet tajunnut jonkun todella yksinkertaisen asian vasta pitkän ajan kuluttua?"
No vittu eipä TODELLAKAAN ole!! Mutta ei voi kauhalla vaatia, jos on lusikalla annettu.
Saatiin lapsille käytettynä kasa cd-levyjä ja soitin. Nuo ehti olla vain parikuukautta käytössä, kun ukkonen käräytti soittimen. Harmittelin sitä kauheasti, koska cd-soitin oli paljon huolettomampi lasten käyttää kuin puhelin, tabletti tai läppäri. Saivat itse vaihtaa levyjä, eikä tarvinnut pelätä että saavat koko laitteen sekaisin kuten noiden muiden kanssa. Varmaan puoli vuotta meni, kun 3v tunki kerran cd-levyn dvd-soittimeen ja hups, sehän alkoi soida sillä! Ei ollut itselleni tullut mieleenkään! 😁 Tämän jälkeen muutama tuttava sanoi, että aina heillä soitetaan cd:t dvd:llä.
Ostin aikanani mikrouunin, jossa oli sininen etupaneeli. Kun mikrouuni oli siinä kököttänyt pari vuotta, ihmettelin kerran, mikä siinä oven reunassa repsottaa. Se sininen etupuoli olikin vain tarra, joka oli ollut hopeisen ulkokuoren suojana ja alta paljastui oikea mikrouunin väri! Oli tietenkin mieluisa yllätys.
Olin ollut valmistumisen jälkeen puolitoistavuotta vakituisessa työsuhteessa ennenkuin sain tietää että kerrytän vuosilomaa :D ihmettelin palkkakuitissa aina niitä numeroita mutten kehdannut kysyä.
T: Maatalon lapsi