Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hahhahhah! Mulla on ollu varmaan 7 vuotta astianpesukone ja nyt vasta tajusin, miksi pesuainetabletit ei oo toiminu oikein.

Vierailija
26.04.2017 |

Aina oon ihmetelly, miksi tabletti ei huuhtoudu kunnolla lokerosta tai kun olen laittanut pesuainetabletin pesukoneen pohjalle ruokailuvälinelokerikkoon, astiat ei oo peseytynyt kunnolla.

Nyt sitten tässä aamiaispöydässä istuskellessani huomioni kiinnittyi pesukoneen etupaneelissa olevaan nappiin, missä on pesutabletin kuva. Mikäs toi nappi on, ihmettelin, enpä oo tuota aiemmin huomannutkaan, vaikka kuinka monen monituista kertaa oon astioita koneessa pessy.

Niinpä netistä äkkiä katoin kyseisen mallin ohjeesta, että mikäs nappi tuo tommoinen on. Niin siinähän luki, että siinä pitää palaa valo, jos käyttää yhdistelmätabletteja. Eli sen pitää olla päällä, silloin saa optimaalisen pesutuloksen tabletteja käyttäessä.

No mä kokeilin. Ja toden totta, se toimi! Ei oo näin puhtaita astioita koskaan aiemmin ollu. Eli pesutuloksen paranemiseen tarvittiin vain yksi ylimääräinen napin painallus. 😁

Hahhahhah! Nyt vaan naurattaa ja huvittaa oma tyhmyys ja hölmöys! 😂🤣😂

Onko sinulle käynyt jotain samantyyppisiä kommelluksia/kömmähdyksiä, että olet tajunnut jonkun todella yksinkertaisen asian vasta pitkän ajan kuluttua?

Kommentit (157)

Vierailija
121/157 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä on aikaa, mutta kerran ostin aivan ihanan tuoksuista dödöä.

Värikäs pieni aerosolipullo. Vielä hamstrasin niitä, kun halvalla sain.

Parisen viikkoa käytin ja luovutin. Kirveli heti laiton jälkeen, jäi jäykkä fiilis ja eikä se hirveen hyvin pitänyt hien hajua pois.

Sinne ne putelit jäi veskiin ja oliskohan mennyt puolivuotta, kun ajattelin ne siivota pois. Siinä sitten vielä tiirailin pulloja ja huomasin sanan Hairspray.

Olihan se lakkana sitten paaaaljon toimivampaa. Nuo oli ekoja matkaversioita, ettei ollut tullut mieleenkään, että hiuslakkaa sai niin pienessä ja kauniissa pullossa. Oli ollut vaan Biozellin ja lorealin jättipulloja. :D

Aiheutin myös hämmennystä, kun moni ihmetteli miksi mä dödöä suihkutin hiuksiini. Onko se joku uus juttu.

No sulla oli sit ainakin kainalokarvat hyvässä ojossa. 😁

Vierailija
122/157 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä huomasin jonain 34- vuotiaana että silitysraudassa on merkkiviiva mihin se lämpö säädetään. Olin aina luullut että se valon kohta on se kohta.

Tunsin itteni niin tyhmäksi ja ymmärsin miks oon polttanu monen raudan pohjan ja vaatteet pilalle..

Mä tajusin itsekin myös tämän yli kolmekymppisenä. Joskus kokeilin, että mikäs se viiva siinä oli. Sitten tuli ahaa-elämys, että näinkö tän pitikin olla. Taitaa olla aika ilmiselvää, ettei meillä oo paljoakaan silitystä harrastettu. 😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/157 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan apua, mulla on tuo sama pesukone... Ja sen verta isoja ongelmia esim. x-tran pesutablettien kanssa, ettei voi käyttää ollenkaan. Suuri kiitos tästä, elämä muuttuu taas asteen paremmaksi 😂

Vierailija
124/157 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koneessa ei ole sellaista nappia. En toisaalta ole käyttänyt mitään tablettejakaan, tavallista pesuainetta.

Ja arvatkaas mitä, käytän etikkaa huuhtelukirkasteena. Ei jää mitään myrkkyjä astian pintaan.

Vierailija
125/157 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina oon ihmetelly, miksi tabletti ei huuhtoudu kunnolla lokerosta tai kun olen laittanut pesuainetabletin pesukoneen pohjalle ruokailuvälinelokerikkoon, astiat ei oo peseytynyt kunnolla.

Nyt sitten tässä aamiaispöydässä istuskellessani huomioni kiinnittyi pesukoneen etupaneelissa olevaan nappiin, missä on pesutabletin kuva. Mikäs toi nappi on, ihmettelin, enpä oo tuota aiemmin huomannutkaan, vaikka kuinka monen monituista kertaa oon astioita koneessa pessy.

Niinpä netistä äkkiä katoin kyseisen mallin ohjeesta, että mikäs nappi tuo tommoinen on. Niin siinähän luki, että siinä pitää palaa valo, jos käyttää yhdistelmätabletteja. Eli sen pitää olla päällä, silloin saa optimaalisen pesutuloksen tabletteja käyttäessä.

No mä kokeilin. Ja toden totta, se toimi! Ei oo näin puhtaita astioita koskaan aiemmin ollu. Eli pesutuloksen paranemiseen tarvittiin vain yksi ylimääräinen napin painallus. 😁

Hahhahhah! Nyt vaan naurattaa ja huvittaa oma tyhmyys ja hölmöys! 😂🤣😂

Onko sinulle käynyt jotain samantyyppisiä kommelluksia/kömmähdyksiä, että olet tajunnut jonkun todella yksinkertaisen asian vasta pitkän ajan kuluttua?

Sama täällä, mutta mulla unohtuu aina painaa etupaneelin "tabs"-nappia kun tulee vaihdeltua noita aineita. Onneks maailma ei näistä kaadu, vai mitä?

Vierailija
126/157 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun koneessani se pesuaine, oli sitten tabletti, jauhe tai neste, laitetaan koneen ovessa olevaan lokeroon, eikä ole mitään erillisiä "tablettinappeja".

Uusimmissa koneissa on etupaneelissa painike tablettipesulle. Itsellä siinä lukee "tabs." Sitä ei paineta alas jos käyttää nestemäistä ainetta!

Vierailija
127/157 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä huomasin jonain 34- vuotiaana että silitysraudassa on merkkiviiva mihin se lämpö säädetään. Olin aina luullut että se valon kohta on se kohta.

Tunsin itteni niin tyhmäksi ja ymmärsin miks oon polttanu monen raudan pohjan ja vaatteet pilalle..

Mä tajusin itsekin myös tämän yli kolmekymppisenä. Joskus kokeilin, että mikäs se viiva siinä oli. Sitten tuli ahaa-elämys, että näinkö tän pitikin olla. Taitaa olla aika ilmiselvää, ettei meillä oo paljoakaan silitystä harrastettu. 😁

Siskon mies oli silittänyt paitaansa ja ihmetellyt, kun rauta on niin kummallisen tahmea - jää kiinni paitaan? (Oli niin kuuma, että tekokuitu miltei suli.)

Vierailija
128/157 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

EP kirjoitti:

Tätä on vähä vaikea koittaa sanoin selittää, mutta mulle selvisi muutama vuosi sitten, miten lasketaan helposti 6:n, 7:n, 8:n ja 9:n kertotauluja. Tiedän tämän olevan aluksi outo juttu, mutta kun tän oikeesti hoksaa tulee ensin ahaa-elämys ja sitten harmitus kun ei ala-asteella tätä tiennyt.

Esim. 8x7 toisesta kädestä ylös kolme sormea ja toisesta kädestä kaksi. Ylhäällä olevat sormet on kymmeniä ja alhaalla olevat ykkösiä. Ylhäällä olevat sormet ynnätään keskenään ja alhaalla olevat sormet kerrotaan keskenään, eli 3+2=5 ja 2x3=6 eli 8x7=56

Esim 2. 6x8 1+3=4 ja 4x2=8 eli 48

Käytän tämäntyyppistä yhä, jos pitää isoja laskuja jossain tehtä ilman laskinta. Opin jo koulussa tosiaan: meidän aikaan ei saanut käyttää matematiikan tunnilla laskimia. Nehän nyt taitaa tehdä sen, että kukaan ei opi päässälaskua? Tai kertotaulua ulkoa? Yhtälöitä (%-lasku) ulkoa?

Vierailija
129/157 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Onko sinulle käynyt jotain samantyyppisiä kommelluksia/kömmähdyksiä, että olet tajunnut jonkun todella yksinkertaisen asian vasta pitkän ajan kuluttua?"

No vittu eipä TODELLAKAAN ole!! Mutta ei voi kauhalla vaatia, jos on lusikalla annettu.

Pahoitteluni. No tuota: se että huomaa jo, on hyvän älykkyyden merkki. Hyvää kevättä sinulle ja ehkä sinullekin tulee edes yksi tällainen oivallus joskus elämässäsi?

Vierailija
130/157 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni joku 10 vuotta kotoa muutettuani, että tajusin foliorullassa ja kelmussa olevan pakkauksen päissä sellaiset lirpukkeet, jotka sisään työntämällä rulla pyörii pakkauksessaan nätisti.

Kiitos tästä!

T: 15vuotta pois äidin helmoista.. :D

Vierailija
131/157 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

EP kirjoitti:

Tätä on vähä vaikea koittaa sanoin selittää, mutta mulle selvisi muutama vuosi sitten, miten lasketaan helposti 6:n, 7:n, 8:n ja 9:n kertotauluja. Tiedän tämän olevan aluksi outo juttu, mutta kun tän oikeesti hoksaa tulee ensin ahaa-elämys ja sitten harmitus kun ei ala-asteella tätä tiennyt.

Esim. 8x7 toisesta kädestä ylös kolme sormea ja toisesta kädestä kaksi. Ylhäällä olevat sormet on kymmeniä ja alhaalla olevat ykkösiä. Ylhäällä olevat sormet ynnätään keskenään ja alhaalla olevat sormet kerrotaan keskenään, eli 3+2=5 ja 2x3=6 eli 8x7=56

Siis mistä sä tiedät, kuinka monta sormea pitää olla ylhäällä ja alhaalla?

Vierailija
132/157 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin uuden hammasharjan ja vaihdon samalla  sen kylppärin sijasta vessaan ja laitoin latautumaan. No näytti, että latautuu, mutta ei sitten kuitenkaan toiminut edes yhden pesun aikaa, kun virta loppui. 

Soitin liikkeeseen ja käskivät tulla näyttämään, mutta en ehtinyt sinä päivänä menemään.

Hoksasin sitten illalla, että vessan pistorasia oli kytketty jotenkin valaisimeen ja sähköt katkesi samalla, kun pois lähtiessäni sammutin valot.

Minulle kävi vähän samalla tavalla pakastimen kanssa. Siirsimme pakastimen eräästä kellarihuoneesta toiseen. Sielläkin oli sellainen viritys, että pistorasiaan tuli sähkö ainoastaan kun valot oli päällä. En ollut sitä aikaisemmin hoksannut. Sitten hoksasin, kun pari päivää myöhemmin menin pakastimesta jotain hakemaan ja pakasteet oli kaikki puoliksi sulaneet.

Vierailija
133/157 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä keksin parikymppisenä, miten ne huoltamoiden sokeripalapakkaukset saa auki helposti, kun pitää paloista kiinni sauma ylöspäin ja taittaa auki.

Toinen samanlainen ahaa-elämys oli se, että niihin mäkkärin ketsuppikippoihin mahtuu enemmän tavaraa, kun vetää ne taiteet auki.

Nämä molemmat on kerrottu iltalehdissä joku aika sitten.

Vierailija
134/157 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni joku 10 vuotta kotoa muutettuani, että tajusin foliorullassa ja kelmussa olevan pakkauksen päissä sellaiset lirpukkeet, jotka sisään työntämällä rulla pyörii pakkauksessaan nätisti.

Tää olikin mulle uutta. t: N47

Olin vähän pettynyt, kun menin eilen katsastamaan meidän rullat ja huomasin, että ukko oli ton lirpakehomman hokannut, koska ne oli sisään käännettynä.

Vierailija
135/157 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle putkimies sanoi käydessään, että missään nimessä ei kannata käyttää tabletteja. Ne on suunniteltu isoja pesuja varten, n. 12 ihmisen ison aterian astioille, eli alkuruuat, pääruuat, aterimet, jälkiruokakipposet, kahvikupit ymsyms.

Ehdottomasti suositteli jauhetta, se ei jätä jämiä niin pahasti, kuin tabletit (liukenee nopeammin, ja sitäkautta myös peseytyy paremmin ja nopeammi) ja sitäkin vain n. puolet tabletin koosta.

Hirveää myrkkyä niin ympäristölle, kuin koko perheellesi, on käyttää tabletteja.

Varmaan noiden asentajien ja korjaajien ammattilehdessä on ollut asiasta jotakin sensaatiojuttuja. Huoltaja paasasi koko ajan astianpesukonetta korjatessaan kuinka patologit kuulemma näkee ihmisen sisuskaluista onko se käyttänyt eläessään konetiskitabletteja. :D

Vierailija
136/157 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EP kirjoitti:

Siis mistä sä tiedät, kuinka monta sormea pitää olla ylhäällä ja alhaalla?

Uskosin, että tässä tarkotetaan niin, että 6 on yksi sormi, 7 on kaksi sormea, 8 on kolme sormea ja 9 on neljä sormea.

Vierailija
137/157 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä? Pitää varmaan mennä tutkimaan ne pakkaukset tarkemmin, kun pääsen kotiin :D

Vierailija
138/157 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä!

T: 15vuotta pois äidin helmoista.. :D

Kiitosta vaan ...täytyypä katsoa tarkemmin rullaa. 

t. maatalon emäntä 49 v.

Vierailija
139/157 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeteltiin pitkään kuinka koko perheellä oli jatkuvasti ihottumaa yms. Kunnes selvisi, ett olen jo pitkään laittanut pyykinpesuaineen huuhteluaineen lokeroon. Johan loppu kutina

Vierailija
140/157 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut 7 pesukonetta enkä ole tajunnut yhdestäkään miten se toimii.