Hahhahhah! Mulla on ollu varmaan 7 vuotta astianpesukone ja nyt vasta tajusin, miksi pesuainetabletit ei oo toiminu oikein.
Aina oon ihmetelly, miksi tabletti ei huuhtoudu kunnolla lokerosta tai kun olen laittanut pesuainetabletin pesukoneen pohjalle ruokailuvälinelokerikkoon, astiat ei oo peseytynyt kunnolla.
Nyt sitten tässä aamiaispöydässä istuskellessani huomioni kiinnittyi pesukoneen etupaneelissa olevaan nappiin, missä on pesutabletin kuva. Mikäs toi nappi on, ihmettelin, enpä oo tuota aiemmin huomannutkaan, vaikka kuinka monen monituista kertaa oon astioita koneessa pessy.
Niinpä netistä äkkiä katoin kyseisen mallin ohjeesta, että mikäs nappi tuo tommoinen on. Niin siinähän luki, että siinä pitää palaa valo, jos käyttää yhdistelmätabletteja. Eli sen pitää olla päällä, silloin saa optimaalisen pesutuloksen tabletteja käyttäessä.
No mä kokeilin. Ja toden totta, se toimi! Ei oo näin puhtaita astioita koskaan aiemmin ollu. Eli pesutuloksen paranemiseen tarvittiin vain yksi ylimääräinen napin painallus. 😁
Hahhahhah! Nyt vaan naurattaa ja huvittaa oma tyhmyys ja hölmöys! 😂🤣😂
Onko sinulle käynyt jotain samantyyppisiä kommelluksia/kömmähdyksiä, että olet tajunnut jonkun todella yksinkertaisen asian vasta pitkän ajan kuluttua?
Kommentit (157)
Nämä on hyviä😄. Lisää oivalluksia?
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni joku 10 vuotta kotoa muutettuani, että tajusin foliorullassa ja kelmussa olevan pakkauksen päissä sellaiset lirpukkeet, jotka sisään työntämällä rulla pyörii pakkauksessaan nätisti.
Ai on? No niin, jopa tunnen itseni tyhmäksi. Mutta kiitos tästä vinkistä.
T. 35v kahden lapsen äiti
Mä luulin vielä muutama kk sitten, että tiskikonetabletti pikkuhiljaa liukenee sieltä lokerosta itsekseen pesun aikana, mutta käyttöohjetta lukiessa selvisi että se lokero sylkäisee sen tabletin sieltä semmoiseen pieneen "muovikupperoon" joka on sen yläritilän etupuolella. Luulin että se muovikohta on sitä varten että siitä on helppo vetää ritilähylly ulos. Katsoin siis että siinäpä sopiva pikkukuppero jollekin pikkuesineelle, joka muutoin tipahtaisi koneen pohjalle, sitten ei kone pessyt kunnolla kun ilmeisesti ei mahtunut lokeron räkäisemä tabletti siihen samaan kupperoon.
Että yhdeksän kertotaulussa on numerot 0-10 sekä ylhäältä alas että alhaalta ylös. Katso vaikka. Ylhäältä alas 0-10. Alhaalta ylös 0, 1,2,3,4,5,6,7,8,9,0
0x9 = 0
1x9= 9
2x9= 18
3x9= 27
4x9= 36
5x9= 45
6x9= 54
7x9= 63
8x9= 72
9x9= 81
10x9=90
Helpottaa nimittäin huomattavasti yhdeksän kertotaulun muistamista.
Vierailija kirjoitti:
Mä luulin vielä muutama kk sitten, että tiskikonetabletti pikkuhiljaa liukenee sieltä lokerosta itsekseen pesun aikana, mutta käyttöohjetta lukiessa selvisi että se lokero sylkäisee sen tabletin sieltä semmoiseen pieneen "muovikupperoon" joka on sen yläritilän etupuolella. Luulin että se muovikohta on sitä varten että siitä on helppo vetää ritilähylly ulos. Katsoin siis että siinäpä sopiva pikkukuppero jollekin pikkuesineelle, joka muutoin tipahtaisi koneen pohjalle, sitten ei kone pessyt kunnolla kun ilmeisesti ei mahtunut lokeron räkäisemä tabletti siihen samaan kupperoon.
Ei mulla vaan oo tommosta. 😲
Ilman muuta nyt laita Pirkan niksinurkkaan kätevän naisen vinkin! Tämä on todella hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Mä keksin parikymppisenä, miten ne huoltamoiden sokeripalapakkaukset saa auki helposti, kun pitää paloista kiinni sauma ylöspäin ja taittaa auki.
Toinen samanlainen ahaa-elämys oli se, että niihin mäkkärin ketsuppikippoihin mahtuu enemmän tavaraa, kun vetää ne taiteet auki.
Tästä oli juttua joskus: sen on itseasiassa keksintö ja sillä on patentti. Varmaan keksijä raivosi, kun kukaan ei ymmärrä. En minäkään ennen tuota uutista.
Vierailija kirjoitti:
Ajat varmaan pyörälläkin tyhjillä renkailla. Sanotaan, että ihmisten tyhmyyttä ei pitäisi aliarvioida ja niin se myös on. On uskomatonta millaista ainesta suomalaisen koulutusjärjestelmän läpi pääsee putkahtamaan. Ei ymmärretä edes perustavanlaatuisia syy seuras suhteita ja eletään vuosikausia toistaen haitallisia toimintatapoja.
Mun yksi sukulainen väittää, että kun ne renkaat on melkein tyhjät, niin ne ei mene rikki niin helposti. Ei usko, että päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä keksin parikymppisenä, miten ne huoltamoiden sokeripalapakkaukset saa auki helposti, kun pitää paloista kiinni sauma ylöspäin ja taittaa auki.
Toinen samanlainen ahaa-elämys oli se, että niihin mäkkärin ketsuppikippoihin mahtuu enemmän tavaraa, kun vetää ne taiteet auki.
Tästä oli juttua joskus: sen on itseasiassa keksintö ja sillä on patentti. Varmaan keksijä raivosi, kun kukaan ei ymmärrä. En minäkään ennen tuota uutista.
Siis mä en vieläkään ymmärrä, miten se pitää taittaa auki.
Vierailija kirjoitti:
Ilman muuta nyt laita Pirkan niksinurkkaan kätevän naisen vinkin! Tämä on todella hyvä.
Mikä näistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni joku 10 vuotta kotoa muutettuani, että tajusin foliorullassa ja kelmussa olevan pakkauksen päissä sellaiset lirpukkeet, jotka sisään työntämällä rulla pyörii pakkauksessaan nätisti.
What? Mitä tää tarkoittaa? Lirpukkeet? Taitaa olla vain tietyissä merkeissä?
Mä en nimittäin ole edes huomannut sellaisia, ikinä.
Tää ei löydä edes lirpukkeita..............:-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä näistä?
kaikki vaikka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
http://www.ksml.fi/tanaan/Olet-avannut-koko-el%C3%A4m%C3%A4si-sokeripak…; video
Minä luin noista lirpukkeista noin vuosi sitten.
Uusin Ahaa on ollut leivänleikkuu.
Vallankin tuore esim. polakka ruttaantuu puoleen alkuperäisestä korkeudesta, kun sitä leikkaa "normaalisti".
Oikea tapa onkin kääntää leipä nurin ja leikata sitten, siivut on sitten suurinpiirtein samankorkuisia kuin itse leipä.
Tietokoneen näppäimistö ei tahtonut kirjoitettaessa pysyä tasolla paikallaan, ostin Jyskistä mattojen alle laitettavan "liukastumisenestomaton", oli vasta tarjouksessa 150cm x 30cm, hintaa huimat 1,50.
Leikattiin siitä useampikin alunen näytöille ja nyt pysyy paikallaan ja saahan siitä leikattua keittiöön purkkien kannenaukaisijan ym. Tätä vinkkiä en ole lukenut mistään, varmaan keksitty jo aikaisemminkin.
Teipinpään voi käytön jälkeen taittaa kaksinkerroin, ei tarvi pitää tallessa sitä alkuperäistä liparetta.
Ostin uuden hammasharjan ja vaihdon samalla sen kylppärin sijasta vessaan ja laitoin latautumaan. No näytti, että latautuu, mutta ei sitten kuitenkaan toiminut edes yhden pesun aikaa, kun virta loppui.
Soitin liikkeeseen ja käskivät tulla näyttämään, mutta en ehtinyt sinä päivänä menemään.
Hoksasin sitten illalla, että vessan pistorasia oli kytketty jotenkin valaisimeen ja sähköt katkesi samalla, kun pois lähtiessäni sammutin valot.
Käyttäjä5125 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
http://www.ksml.fi/tanaan/Olet-avannut-koko-el%C3%A4m%C3%A4si-sokeripak…; video
Ahaa, okei. Ai noin. Kiitos!
Olen heittänyt yhden leivänpaahtimen roskiin, kun ei toiminut. Painoin siis leivät alas, ei lukkiutunut. Siispä roskiin ja ostin uuden. Siinä sama vika, kunnes hoksasin, ettei lukkiudu, ellei johto ole pistorasiassa 😀
Tästä ketjusta nyt huomasin että meillä on ollut edellisessä koneessa tollainen tablettinappi :D ja siis se laitettiin kiertoon koska "ei pessyt kunnolla" :D Ja no se ei mahtunut uudessa asunnossa keittiöön, joten oli pakko ostaa pienempi kone, mutta silti!
Piti oikein monta kertaa ajatuksella lukea tää läpi ennenku tajusin, mitä tarkoitit. Ja muistinkin, että olihan meilläkin edellisessä asunnossa tuo kääntyvä leipälaudan pääty. Sillo vaa ihmettelin, että miks tää näin lonksuu paikaltaan irti, onkohan se rikki. Ja nyt siis selvisi, mikä sen oikea käyttötarkoitus oli. 😁