Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hahhahhah! Mulla on ollu varmaan 7 vuotta astianpesukone ja nyt vasta tajusin, miksi pesuainetabletit ei oo toiminu oikein.

Vierailija
26.04.2017 |

Aina oon ihmetelly, miksi tabletti ei huuhtoudu kunnolla lokerosta tai kun olen laittanut pesuainetabletin pesukoneen pohjalle ruokailuvälinelokerikkoon, astiat ei oo peseytynyt kunnolla.

Nyt sitten tässä aamiaispöydässä istuskellessani huomioni kiinnittyi pesukoneen etupaneelissa olevaan nappiin, missä on pesutabletin kuva. Mikäs toi nappi on, ihmettelin, enpä oo tuota aiemmin huomannutkaan, vaikka kuinka monen monituista kertaa oon astioita koneessa pessy.

Niinpä netistä äkkiä katoin kyseisen mallin ohjeesta, että mikäs nappi tuo tommoinen on. Niin siinähän luki, että siinä pitää palaa valo, jos käyttää yhdistelmätabletteja. Eli sen pitää olla päällä, silloin saa optimaalisen pesutuloksen tabletteja käyttäessä.

No mä kokeilin. Ja toden totta, se toimi! Ei oo näin puhtaita astioita koskaan aiemmin ollu. Eli pesutuloksen paranemiseen tarvittiin vain yksi ylimääräinen napin painallus. 😁

Hahhahhah! Nyt vaan naurattaa ja huvittaa oma tyhmyys ja hölmöys! 😂🤣😂

Onko sinulle käynyt jotain samantyyppisiä kommelluksia/kömmähdyksiä, että olet tajunnut jonkun todella yksinkertaisen asian vasta pitkän ajan kuluttua?

Kommentit (157)

Vierailija
141/157 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kuulokkeissa oli stereokuva ihan väärin, oikea kanava kuului vasemmasta korvasta ja vasen kanava oikeasta korvasta. Ihan paskat kuulokkeet, kiroilin pari minsaa. Sit mä tajusin kääntää ne kuulokkeet päässä toisin päin.

Vierailija
142/157 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma isäni kertoi mulle, että sen näkee auton sisältä kummalla puolella tankki on. Se näkyy bensavalosta, sillä puolella on semmonen kolmio, joka osoittaa kummalta puolelta tankki täytetään. Eli kolmio oikealla--> tankataan oikealta. Oli kortti olu tuolloin jo 7 vuotta :D Yllättävän harva tuon tietää, moni kaveri ollut ihan ihmeissään ja pitänyt tarkistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/157 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs tiennyt olevani erityislahjakas: olen tajunnut tuon sokeripalapakkauksen avaamistekniikan ihan itse :D Nyt kelpaa leijua.

Vierailija
144/157 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajat varmaan pyörälläkin tyhjillä renkailla. Sanotaan, että ihmisten tyhmyyttä ei pitäisi aliarvioida ja niin se myös on. On uskomatonta millaista ainesta suomalaisen koulutusjärjestelmän läpi pääsee putkahtamaan. Ei ymmärretä edes perustavanlaatuisia syy seuras suhteita ja eletään vuosikausia toistaen haitallisia toimintatapoja.

Mitenkähän paha olo sinulla on? Hauska aloitus ja juttu, niin aina jonkun pitää tulla oksentamaan sitä omaa pahaa oloaan. Toiseksi vielä, että eipä nyt ihan taida opetussuunnitelmaan kuulua astianpesukoneet ja niiden käyttö.

Vierailija
145/157 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies oli ostamassa uutta partakonetta, kunnes näytin että sen vanhan saa avattua ja partamöhnän sisältä pois. Kone toimi taas paremmin. 

Ja ei kun partakoneita tutkimaan... :D

Kaveri puhui aikovansa ostaa järkkärikameran, että saisi parempia kuvia ja säädettyä kameraa paremmin. Näytin sitten hänen kompaktikamerasta, mistä säädetään valotusta, valkotasapainoa, miten tarkennuspiste valitaan, värejä jne. Totesi ettei tarvitsekaan järkkäriä. 

Vierailija
146/157 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma isäni kertoi mulle, että sen näkee auton sisältä kummalla puolella tankki on. Se näkyy bensavalosta, sillä puolella on semmonen kolmio, joka osoittaa kummalta puolelta tankki täytetään. Eli kolmio oikealla--> tankataan oikealta. Oli kortti olu tuolloin jo 7 vuotta :D Yllättävän harva tuon tietää, moni kaveri ollut ihan ihmeissään ja pitänyt tarkistaa.

Eikös bensavalo pala vain kun bensa on loppumassa? (siis tosissani kysyn, en ole varma.) Mä olen kys. valon nähnyt ehkä kerran, tankataan yleensä jo ennalta. Tosin itse ajan vähän.

Vierailija
147/157 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni joku 10 vuotta kotoa muutettuani, että tajusin foliorullassa ja kelmussa olevan pakkauksen päissä sellaiset lirpukkeet, jotka sisään työntämällä rulla pyörii pakkauksessaan nätisti.

Jestas, nyt naurattaa minuakin, kävin tarkistamassa ja niinpäs onkin. Olen 62-vuotias, noita rullia on ollut, mitä 30-40 vuotta, että aika hitaalla käyn.

Kiitos tästä!

Minäkin menin tarkistamaan foliorullan.

Ilman av- palstaa ja tätä ilosanomaa en varmaan olisi koskaan saanut tietää totuutta

foliorullista.

Vierailija
148/157 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin myös muutaman kerran, kun astianpesukone jätti astioihin inhottavan tahmean myrkkykalvon eli ei huuhdellut kunnolla ja lokerossa oli jämät jäljellä. Netistäkään ei ollut apua, mutta muutaman pesun jälkeen tajusin, että jos tabletin laittaa huolimattomasti "kyljelleen", se ei huuhtoudu kokonaan pois ja astioihin jää myös ainetta (pääsee ilmeisesti liian myöhään mömmöä pesuvaiheessa leviämään koneeseen). Asia korjaantui välittömästi, kun aloin varmistaa, että tabletti menee joka kerta lokeroon "makuuasentoon", kuten kuuluu. Ei jää jämiä ja huuhtelu toimii.

Vierailija
149/157 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukuta jos sinäkin olet tämän ketjun innoittamana etsinyt lirpukkeita rullista. 

Vierailija
150/157 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pesuaine pitää tunkee sen ämmän suuhun, ei perseesee. Siillee ne astianpesukoneet toimii :)

Vierailija
151/157 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peukuta jos sinäkin olet tämän ketjun innoittamana etsinyt lirpukkeita rullista. 

Mä luin noista ehkä vuos sitten täältä palstalta. Folion kanssa toimii, mut kelmun kanssa ei... Ainakaan toi mun eskimo.

Vierailija
152/157 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imurissa oli toinen suodattimista vaihtamatta vaikka kuinka kauan, kun en ollut alunperin lukenut käyttöohjetta. Luultavasti pölyä on tullut takaisin huoneilmaan tai moottori vioittunut. Yhtäkkiä imuri alkoi haista hiukan kärynneeltä. Eikun vaihtoon heti kone. Tarjouksesta Gigantista sain 40 % alennusta hieosta imurista. Ja nyt pidän siitä hyvää huolta ja luin ohjeetkin.

Vierailija
153/157 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö että imurissa on kaksi suodatinta: moottorisuodatin (jota ilman imuria ei saisi edes käyttää) ja myös toinen, mikrosuodatin. Jos niitä ei vaihda niin kaikki pöly tulee takaisin huoneilmaan tai moottori voi hajota.

Joissain malleissa moottorisuodatin on pestävä. Suodattimia ei kyllä mainosteta tarpeeksi, aina vaan puhutaan pölypusseista.

Vierailija
154/157 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös bensavalo pala vain kun bensa on loppumassa? (siis tosissani kysyn, en ole varma.) Mä olen kys. valon nähnyt ehkä kerran, tankataan yleensä jo ennalta. Tosin itse ajan vähän.

Nii onhan hehkulamppukin olemassa silloin, kun se ei pala. Eli kyllä se merkki näkyy, vaikka bensaa olisi ihan tankki täynnä.

Vierailija
155/157 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis. Auton polttoainemittarissa on symboli, joka esittää yleensä sitä polttoainepumppua/jakelumittaria. Sen vieressä on pieni kolmio sillä pulella symbolia, jolla puolella autossa on tankkausaukko.

Vierailija
156/157 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain joululahjaksi kauan toivomani sauvakihartimen, innoissani kihartelin sitten hiuksiani ja kivat tuli. Seuraavalla kerralla kun meinasin alkaa kihartamaan hiuksiani ihmettelin, miksi kihartimen pinta oli niin outo epätasainen ja pinnasta sai rapsutettua sellasta läpinäkyvää kalvoa irti. Hetken kesti tajuta, että olin unohtanut suojakavon kiinni ja kihartanut hiukset ekaa kertaa sen kanssa! Onneks hiukset ei ihan hirveesti kärsineet tyhmästä päästä kuitenkaan.

Vierailija
157/157 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt yli kolmekymppisenä, kymmenen vuotta naimisissa olleena, 15v kotoa pois asuneena vasta katsoin netistä ohjeen

http://helpostimaistuvaa.blogspot.fi/2011/03/riisin-keittaminen.html

Missä sanotaan, että vesi pitää ensin kiehauttaa, sitten laittaa riisit vasta veteen. Oon aina tehnyt niin, että laittanut riisit jo kylmän veden sekaan. Eli näin myöhään opin näköjään riisin oikean keittämistavan. 😁