Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hahhahhah! Mulla on ollu varmaan 7 vuotta astianpesukone ja nyt vasta tajusin, miksi pesuainetabletit ei oo toiminu oikein.

Vierailija
26.04.2017 |

Aina oon ihmetelly, miksi tabletti ei huuhtoudu kunnolla lokerosta tai kun olen laittanut pesuainetabletin pesukoneen pohjalle ruokailuvälinelokerikkoon, astiat ei oo peseytynyt kunnolla.

Nyt sitten tässä aamiaispöydässä istuskellessani huomioni kiinnittyi pesukoneen etupaneelissa olevaan nappiin, missä on pesutabletin kuva. Mikäs toi nappi on, ihmettelin, enpä oo tuota aiemmin huomannutkaan, vaikka kuinka monen monituista kertaa oon astioita koneessa pessy.

Niinpä netistä äkkiä katoin kyseisen mallin ohjeesta, että mikäs nappi tuo tommoinen on. Niin siinähän luki, että siinä pitää palaa valo, jos käyttää yhdistelmätabletteja. Eli sen pitää olla päällä, silloin saa optimaalisen pesutuloksen tabletteja käyttäessä.

No mä kokeilin. Ja toden totta, se toimi! Ei oo näin puhtaita astioita koskaan aiemmin ollu. Eli pesutuloksen paranemiseen tarvittiin vain yksi ylimääräinen napin painallus. 😁

Hahhahhah! Nyt vaan naurattaa ja huvittaa oma tyhmyys ja hölmöys! 😂🤣😂

Onko sinulle käynyt jotain samantyyppisiä kommelluksia/kömmähdyksiä, että olet tajunnut jonkun todella yksinkertaisen asian vasta pitkän ajan kuluttua?

Kommentit (157)

Vierailija
1/157 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesuaineet siis jäänyt astioihin?

Vierailija
2/157 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös sun koneessa ole ovessa lokeroa pesuaineelle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/157 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon aina joutunut tekemään ylimääräsen huuhtelun, kun oon nähny että pesuainetta on jäänyt lokeroon. Ap

Vierailija
4/157 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsin tiskaajalle oli jo yllätys lukea, että astianpesukoneille on olemassa "yhdistelmäpillereitä."

Kun luin tuota pieniä ärsyttäviä asioita koskevaa keskustelua, siellä tuli esiin, että teippirullassa on jokin liikuteltava merkkitarra teipin katkaisukohdan merkkaamiseen. Minä olen aina repinyt sen tarran pois luullen, että sitä ei voi käyttää kuin kerran eli se on vain "sinetti uuden teipin aloituskohdassa. Mikä on totuus?

Vierailija
5/157 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon aina joutunut tekemään ylimääräsen huuhtelun, kun oon nähny että pesuainetta on jäänyt lokeroon. Ap

Ei ole käynyt mielessä, että kone olisi rikki ja huoltoon? Hah

Vierailija
6/157 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni joku 10 vuotta kotoa muutettuani, että tajusin foliorullassa ja kelmussa olevan pakkauksen päissä sellaiset lirpukkeet, jotka sisään työntämällä rulla pyörii pakkauksessaan nätisti.

Vierailija
7/157 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun koneessani se pesuaine, oli sitten tabletti, jauhe tai neste, laitetaan koneen ovessa olevaan lokeroon, eikä ole mitään erillisiä "tablettinappeja".

Vierailija
8/157 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo... niitä käyttöohjeita ei missään nimessä kannata lukea silloin kun ottaa sen laitteen käyttöön.

Se on tyhmyyttä. Ei se että ei tiennyt moisesta nappulasta.

Vierailija
9/157 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun koneessani se pesuaine, oli sitten tabletti, jauhe tai neste, laitetaan koneen ovessa olevaan lokeroon, eikä ole mitään erillisiä "tablettinappeja".

Niin meidänkin koneessa laitetaan. Silti näyttöpaneelissa on tommoinen tabletin kuva, jonka vasta nyt huomasin. 😆 Ap

https://www.google.fi/search?q=yhdistelm%C3%A4tabletti+astianpesukone&r…

Vierailija
10/157 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni joku 10 vuotta kotoa muutettuani, että tajusin foliorullassa ja kelmussa olevan pakkauksen päissä sellaiset lirpukkeet, jotka sisään työntämällä rulla pyörii pakkauksessaan nätisti.

Tää olikin mulle uutta. t: N47

Vierailija
11/157 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo... niitä käyttöohjeita ei missään nimessä kannata lukea silloin kun ottaa sen laitteen käyttöön.

Se on tyhmyyttä. Ei se että ei tiennyt moisesta nappulasta.

No niinhän mä sanoinkin, että naurattaa oma tyhmyys ja hölmöys. 😂 Ap

Vierailija
12/157 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

What? Mitä tää tarkoittaa? Lirpukkeet? Taitaa olla vain tietyissä merkeissä?

Mä en nimittäin ole edes huomannut sellaisia, ikinä.

Vierailija
13/157 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttöohjeet luetaan vasta savun hälvennettyä.

Vierailija
14/157 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tämä selvisi pari vuotta sitten.

N63 :)

Vierailija
15/157 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole käynyt mielessä, että kone olisi rikki ja huoltoon? Hah

No ei, koska astiat on peseytynyt hyvin toisenlaisella pesuaineella esim. nestemäisen kanssa ei oo ollu ongelmaa. Silti oon välillä halunnu vaihtelun vuoksi käyttää noita tabletteja. Ap

Vierailija
16/157 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uutta mullekin. Ja omilleen muutin 30 vuotta sitten! No mutta vielä ehtii perehtyä noihin lirpukkeisiin ennen kuin kuolo korjaa.

Vierailija
17/157 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ehkä ne tuli silloin alussa luettuakin, mutta kun siihen on asennettu tuo automaattinen pesuohjelma, niin ei oo koskaan muita ylimääräsiä nappeja painella. Ap

Vierailija
18/157 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkä ne tuli silloin alussa luettuakin, mutta kun siihen on asennettu tuo automaattinen pesuohjelma, niin ei oo koskaan muita ylimääräsiä nappeja painella. Ap

Niin siis ei oo tarvinnu koskaan muita nappeja painella. Ap

Vierailija
19/157 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Minä olen aina syönyt ne tabletit.

Vierailija
20/157 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä, oli pakko käydä kaapilla katsomassa ja testaamassa. Ja hitto vie, onpa näppärä systeemi. Miten tota ei oo tajunnu :'''D

T. 9 vuotta omillaan asunut