Hahhahhah! Mulla on ollu varmaan 7 vuotta astianpesukone ja nyt vasta tajusin, miksi pesuainetabletit ei oo toiminu oikein.
Aina oon ihmetelly, miksi tabletti ei huuhtoudu kunnolla lokerosta tai kun olen laittanut pesuainetabletin pesukoneen pohjalle ruokailuvälinelokerikkoon, astiat ei oo peseytynyt kunnolla.
Nyt sitten tässä aamiaispöydässä istuskellessani huomioni kiinnittyi pesukoneen etupaneelissa olevaan nappiin, missä on pesutabletin kuva. Mikäs toi nappi on, ihmettelin, enpä oo tuota aiemmin huomannutkaan, vaikka kuinka monen monituista kertaa oon astioita koneessa pessy.
Niinpä netistä äkkiä katoin kyseisen mallin ohjeesta, että mikäs nappi tuo tommoinen on. Niin siinähän luki, että siinä pitää palaa valo, jos käyttää yhdistelmätabletteja. Eli sen pitää olla päällä, silloin saa optimaalisen pesutuloksen tabletteja käyttäessä.
No mä kokeilin. Ja toden totta, se toimi! Ei oo näin puhtaita astioita koskaan aiemmin ollu. Eli pesutuloksen paranemiseen tarvittiin vain yksi ylimääräinen napin painallus. 😁
Hahhahhah! Nyt vaan naurattaa ja huvittaa oma tyhmyys ja hölmöys! 😂🤣😂
Onko sinulle käynyt jotain samantyyppisiä kommelluksia/kömmähdyksiä, että olet tajunnut jonkun todella yksinkertaisen asian vasta pitkän ajan kuluttua?
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni joku 10 vuotta kotoa muutettuani, että tajusin foliorullassa ja kelmussa olevan pakkauksen päissä sellaiset lirpukkeet, jotka sisään työntämällä rulla pyörii pakkauksessaan nätisti.
What? Mitä tää tarkoittaa? Lirpukkeet? Taitaa olla vain tietyissä merkeissä?
Mä en nimittäin ole edes huomannut sellaisia, ikinä.Tää ei löydä edes lirpukkeita..............:-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Ainakin Eskimossa ja Rainbowssa on. :)
goaliemomma kirjoitti:
Teipinpään voi käytön jälkeen taittaa kaksinkerroin, ei tarvi pitää tallessa sitä alkuperäistä liparetta.
Taittamalla menee teippiä hukkaan, laittaa mieluummin klemmarin tms. Päähän niin löytyy alku helposti.
Vieraskissa kirjoitti:
goaliemomma kirjoitti:
Teipinpään voi käytön jälkeen taittaa kaksinkerroin, ei tarvi pitää tallessa sitä alkuperäistä liparetta.
Taittamalla menee teippiä hukkaan, laittaa mieluummin klemmarin tms. Päähän niin löytyy alku helposti.
Ostaa mielummin uutta teippiä.
Sinkkumies
Minulle putkimies sanoi käydessään, että missään nimessä ei kannata käyttää tabletteja. Ne on suunniteltu isoja pesuja varten, n. 12 ihmisen ison aterian astioille, eli alkuruuat, pääruuat, aterimet, jälkiruokakipposet, kahvikupit ymsyms.
Ehdottomasti suositteli jauhetta, se ei jätä jämiä niin pahasti, kuin tabletit (liukenee nopeammin, ja sitäkautta myös peseytyy paremmin ja nopeammi) ja sitäkin vain n. puolet tabletin koosta.
Hirveää myrkkyä niin ympäristölle, kuin koko perheellesi, on käyttää tabletteja.
Vierailija kirjoitti:
Useimmissa merkeissä folioita ja kelmua ne lirpukkeet on. Jonkun halpismerkin olen kyllä löytänyt, missä ei olleet. Olipa hyvä saada jakaa tätä ilosanomaa muillekin, oon muutamankin rullapakkauksen runnonut, kun oon vetänyt foliota/kelmua ja koittanut samalla pidellä siitä rullasta niin, että pyörii, muttei tule ulos laatikosta.
Täh? Avaa koko paketin ja vetää folion päästä, niin maanvetovoima pitää sen sielä paketin sisällä itsestään. Sitten repäisee poikki.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni joku 10 vuotta kotoa muutettuani, että tajusin foliorullassa ja kelmussa olevan pakkauksen päissä sellaiset lirpukkeet, jotka sisään työntämällä rulla pyörii pakkauksessaan nätisti.
Mä en nimittäin ole edes huomannut sellaisia, ikinä.Tää ei löydä edes lirpukkeita..............:-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Ainakin Eskimossa ja Rainbowssa on. :)
Mä en ole vielä tarkastanut omiani (eileniltainen nauraja).
Mulla ei menny aikoinaan ku 3v ja pyhä päivät päälle ennen kuin tajusin et taloyhtiön koneella saa pestä koko päivän kun on vuoron varannut hehee....
Vierailija kirjoitti:
Tästä ketjusta nyt huomasin että meillä on ollut edellisessä koneessa tollainen tablettinappi :D ja siis se laitettiin kiertoon koska "ei pessyt kunnolla" :D Ja no se ei mahtunut uudessa asunnossa keittiöön, joten oli pakko ostaa pienempi kone, mutta silti!
Entisessä työpaikassa oli teollisuuskone, ja se meni vähän rikki, eli tilasin huollon (olin toista kuukautta pomontapaisena). Siinä yhteydessä kävi ilmi, että koneessa ei ole pesuainepumppua (teollisuuskoneisiin pitää ostaa erikseen ...tyyliin Ryanair... kaikki osat hinnoiteltu ja tilattava erikseen) ... nää ei olleet huomanneet. Oli pari vuotta pesty koneella ja valitettu, että jälki on huonoa. Huono kone. Nestemäinen 20 l pesuaine ei ollut kulunut, mutta kellään ei kellot soineet.... Kyseinen putkimies, joka vastasi ko. ison julkisen laitoksen tämän tyyppisistä asioista, oli asentanut koneen ammattimiehenä, mutta ei ollut huomannut, että pesuainepumppua ei ole. Oli lykännyt vain sen putken pesuainekanisteriin - vaikka ei ns. johtanut minnekään.
Tätä kutsuisin noloksi.
Vierailija kirjoitti:
No niinpäs onkin,kotoa muutin 2003 ja mulla on kokin tutkinto :"D miten tuokin on mennyt ohi.
Pari vuotta sitte selvisi että Volvo ei olekaan lyhenne Volkswagenista
Talvella selvisi mikä on rypistymisen esti. Ja huomasin että meillähän on sellainen omassa pesukoneessa.
T. 32 v.
Sama kuivausrumpu ollu 10 vuotta käytössä. Lapsi kysyi mikäs tuo "merkkiääni"-nappula on.
Jaa, enpä ollu huomannu. Aina harmittelin, kuinka pyykki unohtuu rumpuun tunneiksi, kun kone ei ilmoita rummutuksen jälkeen, enkä ole aina kuulolla, loppuiko ohjelma jo.
Nyt ei tartte ku painaa merkkiääni nappulaa, niin avot, jo kone laulaa rumpukuivauksen jälkeen eikä pyykit jää sisään rypistymään ja saan nostettua ne heti ohjelman päätteeksi. Kone muuten muistaa tuon. Eli merkkiääni on jo valmiiks valittuna, kun käynnistän seuraavan kerran.
Vierailija kirjoitti:
Tästä ketjusta nyt huomasin että meillä on ollut edellisessä koneessa tollainen tablettinappi :D ja siis se laitettiin kiertoon koska "ei pessyt kunnolla" :D Ja no se ei mahtunut uudessa asunnossa keittiöön, joten oli pakko ostaa pienempi kone, mutta silti!
Hahahaha, onneksi muillekin käynyt samoin eikä vaan mulle. 😂 Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä keksin parikymppisenä, miten ne huoltamoiden sokeripalapakkaukset saa auki helposti, kun pitää paloista kiinni sauma ylöspäin ja taittaa auki.
Toinen samanlainen ahaa-elämys oli se, että niihin mäkkärin ketsuppikippoihin mahtuu enemmän tavaraa, kun vetää ne taiteet auki.
Tästä oli juttua joskus: sen on itseasiassa keksintö ja sillä on patentti. Varmaan keksijä raivosi, kun kukaan ei ymmärrä. En minäkään ennen tuota uutista.
http://www.mtv.fi/lifestyle/makuja/artikkeli/tappoiko-sokeripalapakkauk…
– Annospakkaus, joka siis sisältää 2 sokeripalaa kehitettiin Ruotsissa Sockerbolagetissa ja lanseerattiin 1960-luvun lopussa. Åke Birch-Lensen on tämän annospakkauksen keksijä. Tarina kertoo että kuluttajat eivät kuitenkaan ymmärtäneet miten tämä hieno pakkauskeksintö tuli avata. Sockerbolaget yritti mainoselokuvan avulla informoida kuluttajia tämän pakkauksen hienoudesta ja miten se tulisi avata kuitenkin huonolla menestyksellä. Tämä oli Åke Birch-Lensenin mielestä harmillista. Hän ei kuitenkaan tehnyt tämän vuoksi itsemurhaa, vaan kuoli jokunen vuosi sitten luonnollisesti korkeaan ikään, Helsingin Kaupunginkirjaston palstalla kerrotaan.
Vieraskissa kirjoitti:
goaliemomma kirjoitti:
Kuka nyt noin saita on? 😯
Huomasin vasta äsken , että etusivulta pääsee suoraan viimeiseen viestiin. Olen muutaman vuoden avannut ensin haluamani viestiketjun , sitten "pallukoista" tai aikaisemmin numeroista viimeisimmän sivun ja sitten viimeiseen viestiin.
Käyttäjä3185 kirjoitti:
Mulla ei menny aikoinaan ku 3v ja pyhä päivät päälle ennen kuin tajusin et taloyhtiön koneella saa pestä koko päivän kun on vuoron varannut hehee....
Miten kaikki asukkaat kerkiää pesemään pyykkinsä, jos yksi asukas varaa kerran viikossa koko koneen omaan käyttöönsä?
Parikymmentä vuotta sitten ostin kävelykengät, joissa oli mukana kymmassakin muovitikut, noin 15 cm. Ei hajuakaan, minkä vuoksi. Tikkujen toisessa päässä oli puolentoistasentin poikittainen osa.
HM:ltä tilasin nyt kengät, ja tikut olivat paikoillaan. Kengänkärjissä oli paperia rutkasti, ja se tikku oli pitämässä kenkää kuosissa, kengän sisällä. Toinen pää oli kengän kärjessä, paperin sisällä vähän, ja toinen pää, se poikittaisosallinen, tuki kantaosaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en nimittäin ole edes huomannut sellaisia, ikinä.
Katsohan tarkemmin. Ne on kyllä kaikissa folio- ja kelmurullissa. Siis rullan päädyissä sisään painettavat "lirpukkeet" jotka toimivat rullan akseleina ja pitävät sen sisällä kotelossa kun kelmua/foliota vedetään rullasta.
Kiitos av-palsta. 😁 Nyt minäkin tiedän.
N38
(Ei ihan turha palsta sittenkään. 😁)