Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hahhahhah! Mulla on ollu varmaan 7 vuotta astianpesukone ja nyt vasta tajusin, miksi pesuainetabletit ei oo toiminu oikein.

Vierailija
26.04.2017 |

Aina oon ihmetelly, miksi tabletti ei huuhtoudu kunnolla lokerosta tai kun olen laittanut pesuainetabletin pesukoneen pohjalle ruokailuvälinelokerikkoon, astiat ei oo peseytynyt kunnolla.

Nyt sitten tässä aamiaispöydässä istuskellessani huomioni kiinnittyi pesukoneen etupaneelissa olevaan nappiin, missä on pesutabletin kuva. Mikäs toi nappi on, ihmettelin, enpä oo tuota aiemmin huomannutkaan, vaikka kuinka monen monituista kertaa oon astioita koneessa pessy.

Niinpä netistä äkkiä katoin kyseisen mallin ohjeesta, että mikäs nappi tuo tommoinen on. Niin siinähän luki, että siinä pitää palaa valo, jos käyttää yhdistelmätabletteja. Eli sen pitää olla päällä, silloin saa optimaalisen pesutuloksen tabletteja käyttäessä.

No mä kokeilin. Ja toden totta, se toimi! Ei oo näin puhtaita astioita koskaan aiemmin ollu. Eli pesutuloksen paranemiseen tarvittiin vain yksi ylimääräinen napin painallus. 😁

Hahhahhah! Nyt vaan naurattaa ja huvittaa oma tyhmyys ja hölmöys! 😂🤣😂

Onko sinulle käynyt jotain samantyyppisiä kommelluksia/kömmähdyksiä, että olet tajunnut jonkun todella yksinkertaisen asian vasta pitkän ajan kuluttua?

Kommentit (157)

Vierailija
101/157 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni joku 10 vuotta kotoa muutettuani, että tajusin foliorullassa ja kelmussa olevan pakkauksen päissä sellaiset lirpukkeet, jotka sisään työntämällä rulla pyörii pakkauksessaan nätisti.

Kiitos tästä, oli pakko käydä kaapilla katsomassa ja testaamassa. Ja hitto vie, onpa näppärä systeemi. Miten tota ei oo tajunnu :'''D

T. 9 vuotta omillaan asunut

Oli pakko katsoa, ja pakkauksessa oikein luki että paina tästä. Hitto, kannatti elää tämäkin päivä, taas opin uutta.

T. Kohta 47 vee

Vierailija
102/157 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitttekö että lapsen iän ja koululuokan välisen yhteyden voi tarkistaa kellosta? Eli ikä ja luokka on vastakkaisilla puolilla. 7 on 1 luokka, 3 luokka on 9 v jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/157 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin aikoinaan luomiväriljitelman, joka paljastui kaksikerroksiseksi parin vuoden käytön jalkeen. En ollut huomannut toista kerrosta ostaessani.

Vierailija
104/157 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesitttekö että lapsen iän ja koululuokan välisen yhteyden voi tarkistaa kellosta? Eli ikä ja luokka on vastakkaisilla puolilla. 7 on 1 luokka, 3 luokka on 9 v jne.

Kiitos tästä!!! Aina ollut mulle ongelma!

Vierailija
105/157 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo totta! Se nappi löytyy minunkin apk:sta!

Vierailija
106/157 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Onko sinulle käynyt jotain samantyyppisiä kommelluksia/kömmähdyksiä, että olet tajunnut jonkun todella yksinkertaisen asian vasta pitkän ajan kuluttua?"

No vittu eipä TODELLAKAAN ole!! Mutta ei voi kauhalla vaatia, jos on lusikalla annettu.

Näinpä, sinä olet näköjään saanut sen jo syntymälahjana, otan osaa.

Vierailija
107/157 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni joku 10 vuotta kotoa muutettuani, että tajusin foliorullassa ja kelmussa olevan pakkauksen päissä sellaiset lirpukkeet, jotka sisään työntämällä rulla pyörii pakkauksessaan nätisti.

What? Mitä tää tarkoittaa? Lirpukkeet? Taitaa olla vain tietyissä merkeissä?

Mä en nimittäin ole edes huomannut sellaisia, ikinä.

Katsohan tarkemmin. Ne on kyllä kaikissa folio- ja kelmurullissa. Siis rullan päädyissä sisään painettavat "lirpukkeet" jotka toimivat rullan akseleina ja pitävät sen sisällä kotelossa kun kelmua/foliota vedetään rullasta.

Minulla on nyt Iisi-merkkistä vahvaa foliota. Siinä ei ole lirpukkeita, "pahvirulla" itsessään on normaalia

painavampi ja molemmista päistä näkyy sitä reilusti eli folio ei ole rullan päästä päähän ja toimii hyvin.

Vierailija
108/157 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tajusin vasta kuukausi sitten, että pyykinpesukoneessani on ajastin, kone on ollut käytössäni yli 7 vuotta.

Vierailija
109/157 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kertonut tämän ennenkin, mutta vuosia vuosia sitten kun asuin vielä lapsuuden kodissani vein roskia taloyhtiön roskikseen niin huomasin että joku on vienyt sinne melko uuden näköisen imurin. Paljon uudemman ja hienomman näköisen kuin meillä kotona. En kehdannut ottaa sitä, mutta isälle puhuin asiasta ja hän päätti noutaa sen ja kokeilla korjata sen.

No imuri ei ensin käynnistunyt ja isä päätyi tyhjentämään imurinpussin. Sen jälkeen imuri toimi loistavasti. Siinä ei ollut alunperinkään mitään vikaa, edellinen omistaja ei vaan ollut tajunnut tyhjentää tai vaihtaa imurinpussia.

Imuri sai yli kymmenen vuotta lisää käyttöaikaa, mutta mun suurin huoli oli ettei kukaan kaveri nähnyt että isä dyykkasi imurin. :-)

Vierailija
110/157 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kertonut tämän ennenkin, mutta vuosia vuosia sitten kun asuin vielä lapsuuden kodissani vein roskia taloyhtiön roskikseen niin huomasin että joku on vienyt sinne melko uuden näköisen imurin. Paljon uudemman ja hienomman näköisen kuin meillä kotona. En kehdannut ottaa sitä, mutta isälle puhuin asiasta ja hän päätti noutaa sen ja kokeilla korjata sen.

No imuri ei ensin käynnistunyt ja isä päätyi tyhjentämään imurinpussin. Sen jälkeen imuri toimi loistavasti. Siinä ei ollut alunperinkään mitään vikaa, edellinen omistaja ei vaan ollut tajunnut tyhjentää tai vaihtaa imurinpussia.

Imuri sai yli kymmenen vuotta lisää käyttöaikaa, mutta mun suurin huoli oli ettei kukaan kaveri nähnyt että isä dyykkasi imurin. :-)

Ystäväni luuli, että hänen höyrysilitysrautansa on viallinen (heti uutena), kun siitä ei tullutkaan sellaista valkoista paksua  isoa pilveä raudan ympärille sitä höyryä. Kuten kuvassa on.   Ei nyt sentäs pois heittänyt, mutta olin konsultoimassa.

Vierailija
111/157 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut taisi tämmöisiltä tilanteilta pelastaa se, että 23 vuoden kypsässä iässä laitoin astianpesukoneen ekaa kertaa elämäni aikana päälle viikko sitten. En ole koskaan aiemmin asunut paikassa jossa sellainen olisi ja nyt kun tiskasin noin 50 astian tiskin, päätin ostaa. Luin käyttöohjeen, seisoin konetiskipesuaineiden edessä ainakin tunnin lukien mitä oikein voin käyttää, etsin jotain hemmetin kirkastetta ja suolaa, googlailin ja yritin keksiä miten astiat siihen laitetaan. Vielä ei ole vahinkoja käynyt, mikään ei ole mennyt pilalle, eri toiminnot on tuttuja ja en ole sulattanut mitään sinne toisin kuin eräs kaverini astianpesukonetta kestämättömän muovin ja kuuman ohjelman kanssa. Jotenkin kun tuo on jotain ihan uutta ja ihmeellistä, tulee oltua äärimmäisen huolellinen vrt. ihmiset jotka ovat tottuneet sitä käyttämään! :D

Vierailija
112/157 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meijän pesukoneen oven kahva ei toimi kun kone on päällä. Mulla meni useita vuosia ennenkuin tajusin että  astiat ei peseydy pelkällä sähköllä ja pillerillä.

Vierailija
113/157 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytin meidän uutta keraamista liettä monta vuotta ja ihmettelin ku isoin levy oli paistinpannulle niin hidas kuumenemaan. Kaveri kerran sano että mikset sä paina tosta sivu nappulasta että koko levy lämpenee eikä vain pienempi ympyrä isomman sisällä. Tadaa ja näin sain tehokkaan lieden. En ollu tajunnu että siis samalla levyllä voi käyttää erikokoisia kattiloita/pannuja.

Ja luen siis käyttöohjeet vasta kun joku laite temppuilee/ ei toimi. Aattelin vaan aiemmin että tulipa ostettua paska liesi ja miksi näitä muka hehkutetaan hyviksi. Liesi hankittiin 10v sitten siis.

Vierailija
114/157 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsa kirjoitti:

Ei oo totta! Se nappi löytyy minunkin apk:sta!

Jaahas, nyt meitä onkin sitten jo neljä tähän mennessä. 😂 Ap

Vierailija
115/157 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä huomasin jonain 34- vuotiaana että silitysraudassa on merkkiviiva mihin se lämpö säädetään. Olin aina luullut että se valon kohta on se kohta.

Tunsin itteni niin tyhmäksi ja ymmärsin miks oon polttanu monen raudan pohjan ja vaatteet pilalle..

116/157 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä on vähä vaikea koittaa sanoin selittää, mutta mulle selvisi muutama vuosi sitten, miten lasketaan helposti 6:n, 7:n, 8:n ja 9:n kertotauluja. Tiedän tämän olevan aluksi outo juttu, mutta kun tän oikeesti hoksaa tulee ensin ahaa-elämys ja sitten harmitus kun ei ala-asteella tätä tiennyt.

Esim. 8x7 toisesta kädestä ylös kolme sormea ja toisesta kädestä kaksi. Ylhäällä olevat sormet on kymmeniä ja alhaalla olevat ykkösiä. Ylhäällä olevat sormet ynnätään keskenään ja alhaalla olevat sormet kerrotaan keskenään, eli 3+2=5 ja 2x3=6 eli 8x7=56

Esim 2. 6x8 1+3=4 ja 4x2=8 eli 48

Vierailija
117/157 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

EP kirjoitti:

Tätä on vähä vaikea koittaa sanoin selittää, mutta mulle selvisi muutama vuosi sitten, miten lasketaan helposti 6:n, 7:n, 8:n ja 9:n kertotauluja. Tiedän tämän olevan aluksi outo juttu, mutta kun tän oikeesti hoksaa tulee ensin ahaa-elämys ja sitten harmitus kun ei ala-asteella tätä tiennyt.

Esim. 8x7 toisesta kädestä ylös kolme sormea ja toisesta kädestä kaksi. Ylhäällä olevat sormet on kymmeniä ja alhaalla olevat ykkösiä. Ylhäällä olevat sormet ynnätään keskenään ja alhaalla olevat sormet kerrotaan keskenään, eli 3+2=5 ja 2x3=6 eli 8x7=56

Esim 2. 6x8 1+3=4 ja 4x2=8 eli 48

Kertotaulut kuuluu osata ulkoa, ne opetellaan 2. - 3. luokalla peruskoulussa. Ei niitä lasketa.

Vierailija
118/157 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on aikaa, mutta kerran ostin aivan ihanan tuoksuista dödöä.

Värikäs pieni aerosolipullo. Vielä hamstrasin niitä, kun halvalla sain.

Parisen viikkoa käytin ja luovutin. Kirveli heti laiton jälkeen, jäi jäykkä fiilis ja eikä se hirveen hyvin pitänyt hien hajua pois.

Sinne ne putelit jäi veskiin ja oliskohan mennyt puolivuotta, kun ajattelin ne siivota pois. Siinä sitten vielä tiirailin pulloja ja huomasin sanan Hairspray.

Olihan se lakkana sitten paaaaljon toimivampaa. Nuo oli ekoja matkaversioita, ettei ollut tullut mieleenkään, että hiuslakkaa sai niin pienessä ja kauniissa pullossa. Oli ollut vaan Biozellin ja lorealin jättipulloja. :D

Aiheutin myös hämmennystä, kun moni ihmetteli miksi mä dödöä suihkutin hiuksiini. Onko se joku uus juttu.

Vierailija
119/157 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskikoneen kanssa on tutun kanssa naurettu kun se ei huuhdellut kunnolla ja vedetkin jäi lillumaan pohjalle. Putsattiin siivilät mutta ei auttanut. mietinnän jälkeen irroitin poistoputken ja totesin että rakennusalan ammattilainen( MIES)  ei ollut ottanut tulppaa viemäriin menevästä putkesta. Hah hah miten tyhmä...

Vierailija
120/157 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies oli ostamassa uutta partakonetta, kunnes näytin että sen vanhan saa avattua ja partamöhnän sisältä pois. Kone toimi taas paremmin.