Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hahhahhah! Mulla on ollu varmaan 7 vuotta astianpesukone ja nyt vasta tajusin, miksi pesuainetabletit ei oo toiminu oikein.

Vierailija
26.04.2017 |

Aina oon ihmetelly, miksi tabletti ei huuhtoudu kunnolla lokerosta tai kun olen laittanut pesuainetabletin pesukoneen pohjalle ruokailuvälinelokerikkoon, astiat ei oo peseytynyt kunnolla.

Nyt sitten tässä aamiaispöydässä istuskellessani huomioni kiinnittyi pesukoneen etupaneelissa olevaan nappiin, missä on pesutabletin kuva. Mikäs toi nappi on, ihmettelin, enpä oo tuota aiemmin huomannutkaan, vaikka kuinka monen monituista kertaa oon astioita koneessa pessy.

Niinpä netistä äkkiä katoin kyseisen mallin ohjeesta, että mikäs nappi tuo tommoinen on. Niin siinähän luki, että siinä pitää palaa valo, jos käyttää yhdistelmätabletteja. Eli sen pitää olla päällä, silloin saa optimaalisen pesutuloksen tabletteja käyttäessä.

No mä kokeilin. Ja toden totta, se toimi! Ei oo näin puhtaita astioita koskaan aiemmin ollu. Eli pesutuloksen paranemiseen tarvittiin vain yksi ylimääräinen napin painallus. 😁

Hahhahhah! Nyt vaan naurattaa ja huvittaa oma tyhmyys ja hölmöys! 😂🤣😂

Onko sinulle käynyt jotain samantyyppisiä kommelluksia/kömmähdyksiä, että olet tajunnut jonkun todella yksinkertaisen asian vasta pitkän ajan kuluttua?

Kommentit (157)

Vierailija
21/157 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitoin tabletin astianpesukoneeseen, mutta nyt se ei enää toimi. Siis se tabletti.

Vierailija
22/157 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapselikahvinkeitin ei käynnistynyt. Ajattelin, että se on rikki ja palautin sen ja sain uuden tilalle. No sama vika siinäkin... Kunnes jotenkin tajusin kokeilla käynnistynappulan pitkään painamista. Nolotti kyllä. Ensimmäinen masiina oli siis todnäk ollut ihan toimiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/157 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajat varmaan pyörälläkin tyhjillä renkailla. Sanotaan, että ihmisten tyhmyyttä ei pitäisi aliarvioida ja niin se myös on. On uskomatonta millaista ainesta suomalaisen koulutusjärjestelmän läpi pääsee putkahtamaan. Ei ymmärretä edes perustavanlaatuisia syy seuras suhteita ja eletään vuosikausia toistaen haitallisia toimintatapoja.

Vierailija
24/157 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmissa merkeissä folioita ja kelmua ne lirpukkeet on. Jonkun halpismerkin olen kyllä löytänyt, missä ei olleet. Olipa hyvä saada jakaa tätä ilosanomaa muillekin, oon muutamankin rullapakkauksen runnonut, kun oon vetänyt foliota/kelmua ja koittanut samalla pidellä siitä rullasta niin, että pyörii, muttei tule ulos laatikosta.

Vierailija
25/157 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni joku 10 vuotta kotoa muutettuani, että tajusin foliorullassa ja kelmussa olevan pakkauksen päissä sellaiset lirpukkeet, jotka sisään työntämällä rulla pyörii pakkauksessaan nätisti.

Tää olikin mulle uutta. t: N47

Sama juttu ja vielä vanhempi eli 53v. 

Olenkin ihmetellyt, että jotain näin epäkätevää edes valmistetaan. Foliosta varsinkin menee aina puolet roskiin, kun rulla kapeutuu ja kapeutuu. 

Vierailija
26/157 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo... niitä käyttöohjeita ei missään nimessä kannata lukea silloin kun ottaa sen laitteen käyttöön.

Se on tyhmyyttä. Ei se että ei tiennyt moisesta nappulasta.

Ja sitten on esimerkiksi meitä vuokralaisia, jotka muuttavat uuteen asuntoon ja voivat vain haikailla jo ainakin 5 vuotta kadoksissa olleiden ohjeiden perään. Netistäkään ei ohjetta aina löydy.

Että chill, kiukkupeppu

Vierailija
27/157 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni joku 10 vuotta kotoa muutettuani, että tajusin foliorullassa ja kelmussa olevan pakkauksen päissä sellaiset lirpukkeet, jotka sisään työntämällä rulla pyörii pakkauksessaan nätisti.

Uutta mullekin. Ja omilleen muutin 30 vuotta sitten! No mutta vielä ehtii perehtyä noihin lirpukkeisiin ennen kuin kuolo korjaa.

Tärkeämpiäkin lirpukkeita joihin tutustua :)

Vierailija
28/157 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin netistä dvd:n ja kiukuttelin kun siitä ei näkynyt mitään, ja palautin. Vika olikin vanhassa dvd-soittimessani.

Vierailija
29/157 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi niitä aivopieruja tulee tämän tuosta. Ja itelle on mukava nauraa. Ei se niin vaarallista oo ..

Vierailija
30/157 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tämän oppimiseen meni 25vuotta kotoo muutettuani. Luin sen tältä palstalta noin vuosi sitten...

Vierailija
31/157 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jestas, nyt naurattaa minuakin, kävin tarkistamassa ja niinpäs onkin. Olen 62-vuotias, noita rullia on ollut, mitä 30-40 vuotta, että aika hitaalla käyn.

Kiitos tästä!

Vierailija
32/157 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uutta mullekin. Ja omilleen muutin 30 vuotta sitten! No mutta vielä ehtii perehtyä noihin lirpukkeisiin ennen kuin kuolo korjaa.

Tärkeämpiäkin lirpukkeita joihin tutustua :)

Kieltämättä, mutta hyvä lirpukkeet nämäkin!

Vierailija
33/157 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täähän oli hyödyllisin ketju pitkään aikaan. Kiitos!

T: vielä yksi foliorullaummikko

Vierailija
34/157 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tämän oppimiseen meni 25vuotta kotoo muutettuani. Luin sen tältä palstalta noin vuosi sitten...

Minäkin olin parikymmentä vuotta onnellisen tietämätön tästä, pari vuotta sitten luin jostain ja hoksasin.

Nyt pitää perehtyä tuohon teippirullan merkkausjuttuun :)

Vierailija
35/157 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkujuttu, mutta mulle suuri ahaa-elämys tuli maustetta pussista purkkiin siirtäessä. Pussin voi leikata alakulmasta vinottain, tyhjenee paljon paremmin purkkiin kuin avaamalla se kokonaan ylhäältä. Enkä tätäkään olisi tajunnut jos ei olisi ollut jossain maustepussissa ohje:leikkaa tästä. Joo, tiedän, että olen ollut urpo, ei tartte tulla sättimään.  :)

Vierailija
36/157 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, tulee mieleen kun palautin Tiimariin valokuvakehyksiä, joissa ei muka ollut niitä kiinnikkeitä takana. Myyjäkin ihmetteli ja sain uudet. Hoksasin vasta kotona kuinka idiootti ihminen voi olla, olin laittanut ne taustat väärin päin. Ei saat..a =DD

Vierailija
37/157 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini hämmästyi kovin kun leikkasin hänen luonaan kerran leipää ja käänsin leikkuulaatikon kannen lappeelleen. Siis keittiökalusteissa olevan leikkuulaudan kahvasta nostetaan ylös ja se lappeelleen, niin ei ole leikkaamisen tiellä. Hän ei ollut koskaan tiennyt, että keittiöissä on tuommoinen 😄.

Vierailija
38/157 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä keksin parikymppisenä, miten ne huoltamoiden sokeripalapakkaukset saa auki helposti, kun pitää paloista kiinni sauma ylöspäin ja taittaa auki.

Toinen samanlainen ahaa-elämys oli se, että niihin mäkkärin ketsuppikippoihin mahtuu enemmän tavaraa, kun vetää ne taiteet auki.

Vierailija
39/157 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttöohjeet luetaan vasta savun hälvennettyä.

Savun hälvettyä tarkistetaan kytkentä ja yritetään uudelleen.

Kolmannen savuamisen jälkeen aletaan harkita käyttöohjeiden lukemista.

M

Vierailija
40/157 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu ja vielä vanhempi eli 53v. 

Olenkin ihmetellyt, että jotain näin epäkätevää edes valmistetaan. Foliosta varsinkin menee aina puolet roskiin, kun rulla kapeutuu ja kapeutuu. 

Täälläkin vasta nyt havaitsin asian. N57